Danas sam, posle mnogo, mnogo peripetija napravio češku "nabiječku". To bi trebalo da bude impulsni punjač akumulatora koji radi na 500 Hz. Bi trebalo da bude... Sad... To radi ali ne tako kako sam ja očekivao. Nekako mi je mnogo "svilen". Izgleda da ne trpi ulazni napon veći od 12 V iz transformatora. Ako je veći odmah prestane da radi oscilator!!!??? Potpuno zabrljavi!!!Nešto tu mnogo nije u redu. Ili je sve u redu jer sam sve uradio po šemi, koja je imala 4 greške. Tačno je da radi oscilator u rasponu od 400-480 Hz sa duty cycle 10-90%. Ali nema nikakvo strujno ograničenje. Ima samo izlazne otpornike 2x0,22 oma. I neki nazovi trimer za podešavanje struje koji uopšte ne reaguje.
Nastaviću eksperimente ovih dana.
P.S. Nadam se da ovaj moj BLOG neko i čita. Može svašta iz njega da se nauči. Meni niko ništa od svega ovog oko akumulatora nije pokazao. BUKVALNO sam sve sam naučio.
Zato sad tako dobro znam tu problematiku.
Странице
▼
среда, 27. фебруар 2013.
недеља, 24. фебруар 2013.
Danas sam, napokon, završio "impulsnu nabiječku", što bi rekli naša braća Česi. Imao sam problema da je napravim jer je konstruktor pogrešio pri crtanju šeme i u konstrukciji pločice. Bile su 4 greške, ja sam otkrio 2. Našao sam ispravku u časopisu gde sam našao i šemu punjača. Sve u svemu, "nabiječka" je proradila!!!
Mnogo nade polažem u obaj punjač. Videćemo da li će se to obistiniti u praksi. Punjač radi na 500 Hz uz mogućnost podešavanja duty cycle 10-90%. Mislim da će biti dobar jer impulsno puni akumulator. Moj desulfatizator (madjarski) radi na 100 Hz, bar su tako pokazala moja dva digitalna unimera. Mada bi trebalo da ga odnesem kod Kristijana na osciloskop da ga tačno izemerim. Večeras ću da ga uključim na akumulator da vidim kako radi u praksi. Nije završen, staviću malo tablu lima kao hladnjak, privremeno. Postoji mogućnost, to ću naknadno da napravim, podešavanja frekvence. Videćemo šta kažu rezultati.
O tome u narednom "saopštenju"
Mnogo nade polažem u obaj punjač. Videćemo da li će se to obistiniti u praksi. Punjač radi na 500 Hz uz mogućnost podešavanja duty cycle 10-90%. Mislim da će biti dobar jer impulsno puni akumulator. Moj desulfatizator (madjarski) radi na 100 Hz, bar su tako pokazala moja dva digitalna unimera. Mada bi trebalo da ga odnesem kod Kristijana na osciloskop da ga tačno izemerim. Večeras ću da ga uključim na akumulator da vidim kako radi u praksi. Nije završen, staviću malo tablu lima kao hladnjak, privremeno. Postoji mogućnost, to ću naknadno da napravim, podešavanja frekvence. Videćemo šta kažu rezultati.
O tome u narednom "saopštenju"
недеља, 17. фебруар 2013.
Danas, iako je nedelja, sam morao (po dogovoru) da odem do Aleksandrova da pogledam neki akumulator. Njega sam radio krajem oktobra, Munja 50 Ah, 420A. Pošto se ta kola malo voze, došlo je do samopražnjenja. Naravno, poneo sam PARS punjač i dok sam popio kafu, akumulator je napunjen!!! Ako ništa drugo, bar osvežen. Zanimljivo je to da je jedna ćelija bila na granici kratkog spoja, bar mi se tako učinilo. I ako je bila sredio sam je jer sam otčepio struju od 20 A. Posle jedan sat sve ćelije su ključale. Nadam se da sam ga ostavio u dobrom stanju. Doneo sam još jedan Munja od 97 Ah od traktora ali je taj završio karijeru. Ostavili su ga polunapunjenog u podrum skoro pored parnog kotla. Naravno, dve greške su napravljene: nije napunjen pa ostavljen i ostavljen je na toplo umesto u garažu na hladno. Naravno, začudili su se jer su mislili (ah, ti majstori i njihovi saveti!!!) da ga treba ostaviti na toplo. Pa, hrana se drži na hladnom, zar ne?! Hemijska reakcija se brže odvija na toplom nego na hladnom. Moraće da kupe nov od 80-100Ah i preporučio sam im jedan malo bolji punjač što su oberučke prihvatili, naročito zbog traktora.
Imam još jedan nenaplaćen akumulator od 74 Ah. Stoji kod mene nekoliko dana. Sutra zovem da ga isporučim.
Odlučio sam da napravim impulsni punjač akumulatora. Našao sam šemu u nekim češkim novinama za elektroniku. Svidja mi se koncepcija, veoma slično desulfatizatoru. Samo što ja ne znam na kojoj frekvenci i sa kojim impulsima radi moj desulfatizator. Zato ću najverovatnije sutra da otvorim moj desulfatizator i da pokušam da izmerim frekvencu mojim unimerom. Zato, ovaj novi ispravljač pravim i sa njim eksperimentišem. Šema je više nego prosta: 555 kao astabilni multivibrator + MOSFET u izlazu. Radi na 500 Hz sa mogućnošću podešavanja duty cycle od 10-90%.
'Će da vidimo, što bi rekli moji Smederevci!!!
Imam još jedan nenaplaćen akumulator od 74 Ah. Stoji kod mene nekoliko dana. Sutra zovem da ga isporučim.
Odlučio sam da napravim impulsni punjač akumulatora. Našao sam šemu u nekim češkim novinama za elektroniku. Svidja mi se koncepcija, veoma slično desulfatizatoru. Samo što ja ne znam na kojoj frekvenci i sa kojim impulsima radi moj desulfatizator. Zato ću najverovatnije sutra da otvorim moj desulfatizator i da pokušam da izmerim frekvencu mojim unimerom. Zato, ovaj novi ispravljač pravim i sa njim eksperimentišem. Šema je više nego prosta: 555 kao astabilni multivibrator + MOSFET u izlazu. Radi na 500 Hz sa mogućnošću podešavanja duty cycle od 10-90%.
'Će da vidimo, što bi rekli moji Smederevci!!!
петак, 15. фебруар 2013.
Isporučio sam danas Draganu njegove akumulatore , svih 8 komada od 22 Ah. Jedan je potpuno stadao, od njega nema ništa. Doneo mi je još dva od 20 Ah i njegov iz malog Audija. To je stara Varta od 80 Ah. Pitam se šta će tako veliki akumulator u tako malim kolima (CCA 640A)? Možda su na auto placu stavili takav jer nisu imali drugi? Ko zna?
Za sad ide dobro regeneracija, nema zagrevanja i sve ćelije primaju punjenje. To ne bi bilo čudno obzirom da je akumulator iz 2000. godine?! Bar tako piše na minus klemi "00". Ako je tako, to je jedan od najstarijih akumulatora (a ispravan!!!) koji sam popravaljao. Testiram ga ujutro. Ostaće na desulfatizatoru preko noći i puniću ga malom strujom od 1 amper. To je pokazalo najbolje rezultate. Za sad je na PARS punjaču.
Za sad ide dobro regeneracija, nema zagrevanja i sve ćelije primaju punjenje. To ne bi bilo čudno obzirom da je akumulator iz 2000. godine?! Bar tako piše na minus klemi "00". Ako je tako, to je jedan od najstarijih akumulatora (a ispravan!!!) koji sam popravaljao. Testiram ga ujutro. Ostaće na desulfatizatoru preko noći i puniću ga malom strujom od 1 amper. To je pokazalo najbolje rezultate. Za sad je na PARS punjaču.
уторак, 12. фебруар 2013.
Završio sam ispitivanje i testiranje Draganovih akumulatora od 22Ah. Od 8 koliko sam dobio 7 su ispravni u rasponu od 15-18Ah, što je sasvim dobro obzirom da su stari 3 godine. Jedan je potpuno stradao. Danas sam dobio na popravku neki madjarski 55Ah od nekog momka koji trguje kolima. kaže da nije zano za mene i video je reklamu na televiziji. kaže da će još jedan sutra da mi donese i da ćemo u budućnosti da saradjujemo. Živi bili pa videli!
Danas sam vratio jedan BH od 72Ah . Izgleda da je bio bez vode duže vreme jer se nenormalno greje a još mu je jedna ćelija bila u kratkom spoju. Nije mogao da digne napon iznad 14,4V.
Akumulator koji sam dobio još pre skoro mesec dana (BH 45 Ah) koji mi je doneo Srdjanov kum (Batina rodbina), niko nije došao da preuzme. U odličnom je stanju (330A CCA). Moram jednom nedeljno da ga punim da se ne bi sulfatizovao.
Danas sam vratio jedan BH od 72Ah . Izgleda da je bio bez vode duže vreme jer se nenormalno greje a još mu je jedna ćelija bila u kratkom spoju. Nije mogao da digne napon iznad 14,4V.
Akumulator koji sam dobio još pre skoro mesec dana (BH 45 Ah) koji mi je doneo Srdjanov kum (Batina rodbina), niko nije došao da preuzme. U odličnom je stanju (330A CCA). Moram jednom nedeljno da ga punim da se ne bi sulfatizovao.
петак, 8. фебруар 2013.
Juče sam ugradio Varta 180Ah 1000 CCA u šleper kod Adam Špeda. Bio je samo ispražnjen a razlog je to što je neki majmun (ko zna kad) priključio radio i radio stanicu na jedan akumulator i tako ga ispraznio do kraja!!! taj akumulator je ima samo 11,4V kad sam ga izmerio na kamionu. Drugi je bio kako treba. Naravno, pri punjenju ovaj ispravan je dobijao celih 15 V a onaj ispražnjen samo 13,5V.
Sve u svemu napravio sam ga da ima 900 A CCA. Još sam poneo PARS punjač da i drugi dopunim dok sam pio kafu sa Miroslavom.
Zadovoljan sam.
Sve u svemu napravio sam ga da ima 900 A CCA. Još sam poneo PARS punjač da i drugi dopunim dok sam pio kafu sa Miroslavom.
Zadovoljan sam.
недеља, 3. фебруар 2013.
Danas sam počeo da ispitujem Draganove akumulatore 22 Ah od njegovog skutera. Svi su AGM. Odlično mi služi punjač-pražnjač koji sam kupio letos. Bez njega ne bih znao tačan kapacitet akumulatora za bicikle.
Uradio sam regeneraciju jednog AC Delco od 75 Ah,720 A CCA. U pitanju je Krajsler od 2000 kubika, naravno dizel. Gazada je k'o direk!!! Bukva!!! Inače, akumulator je savršeno regenerisan, samo je bio ispražnjen. Izgleda da ima neku "divlju struju" pa je bio potpuno ispražnjen, do koske!!!
Od 720 A CCA izvukao sam 570-580A. na carbon pile testu pod opterećenjem od 320 A napon je bio 10,4V.
Savršeno!!!
Uradio sam regeneraciju jednog AC Delco od 75 Ah,720 A CCA. U pitanju je Krajsler od 2000 kubika, naravno dizel. Gazada je k'o direk!!! Bukva!!! Inače, akumulator je savršeno regenerisan, samo je bio ispražnjen. Izgleda da ima neku "divlju struju" pa je bio potpuno ispražnjen, do koske!!!
Od 720 A CCA izvukao sam 570-580A. na carbon pile testu pod opterećenjem od 320 A napon je bio 10,4V.
Savršeno!!!
петак, 1. фебруар 2013.
Vrli,novi početak
1.2.2013. petak
Danas (zašto baš 1. februar, imaju li mačke veze sa svim ovim?), odlučih da pokrenem SVOJ blog. Ovo svoj velikim slovima, da se i za mene čuje na vaskolikom internetu.
"Nije znanje znanje znati, već je znanje znanje dati", kaže narodna poslovica.
Zato, hoću da podelim svoje (poprilično) znanje u vezi olovnih ( i mnogih drugih) akumulatora i baterija. Da i drugi saznaju mnoge stvari koje sam ja,neka bude dve godine, proučavao, ispitivao, eksperimentisao. Oni koji budu čitali (nadam se da će biti takvih) saznaće mnoge stvari o kojima su samo nagadjali, imali polovično znanje, ili su informacije tražili na mnogo mesta a nisu mogli da nadju. Ja sam ih skupio i hoću da ih objavim.
Čoveka muka, potreba, radoznalost natera da proba nešto sasvim novo, nešto što mu ni u jednom trenutku svog života nije moglo da mu padne na pamet da će se time baviti.
To je bio slučaj sa mnom.
Sasvim neočekivano (ili ipak očekivano?), ušao sam u svet akumulatora. I zavoleo sam ga.
Neka tako i ostane.
Danas (zašto baš 1. februar, imaju li mačke veze sa svim ovim?), odlučih da pokrenem SVOJ blog. Ovo svoj velikim slovima, da se i za mene čuje na vaskolikom internetu.
"Nije znanje znanje znati, već je znanje znanje dati", kaže narodna poslovica.
Zato, hoću da podelim svoje (poprilično) znanje u vezi olovnih ( i mnogih drugih) akumulatora i baterija. Da i drugi saznaju mnoge stvari koje sam ja,neka bude dve godine, proučavao, ispitivao, eksperimentisao. Oni koji budu čitali (nadam se da će biti takvih) saznaće mnoge stvari o kojima su samo nagadjali, imali polovično znanje, ili su informacije tražili na mnogo mesta a nisu mogli da nadju. Ja sam ih skupio i hoću da ih objavim.
Čoveka muka, potreba, radoznalost natera da proba nešto sasvim novo, nešto što mu ni u jednom trenutku svog života nije moglo da mu padne na pamet da će se time baviti.
To je bio slučaj sa mnom.
Sasvim neočekivano (ili ipak očekivano?), ušao sam u svet akumulatora. I zavoleo sam ga.
Neka tako i ostane.