Странице

четвртак, 6. јун 2013.

Knjige i literatura

Kao što obećah (stari dobri aorist!) pre neki dan, evo malo literature. Pa ko voli nek' izvoli.!!!
Ovo je već malo ozbiljnije i zahteva dublju analizu.
Ne trudite se da sve razumete (ni je ne razumem pola, jer nisam hemičar), ali ima stvari koje MORAJU da se znaju. Bar za one koji misle da se ovim poslom ozbiljnije bave.
Srećno!

VRLA akumulatori.rar


http://www44.zippyshare.com/v/40679349/file.html


---------------------------

 battery_technology_handbook.rar


http://www60.zippyshare.com/v/82455836/file.html



-----------------------------

Grafikoni punjenja za akumulatore.7z

http://www11.zippyshare.com/v/26704001/file.html
http://www11.zippyshare.com/v/96731352/file.html
http://www11.zippyshare.com/v/91884757/file.html
http://www11.zippyshare.com/v/41324981/file.html
http://www11.zippyshare.com/v/92296467/file.html

----------------------------

Handbook Of Batteries 3rd Edition.pdf





---------------------------

Does internal resistance reveal battery capacity.doc


http://www56.zippyshare.com/v/3020728/file.html



Mislim da je ovo sasvim dovoljno za početak.

Molim da me bilo ko obavesti ako neki od linkova ne radi!!!


Korozija

Ovako izgleda elektrolit akumulatora koji je u potpunom raspadu. Snimak je od zimus, može da se vidi sa slike. Koncentracija je odlična ali nigde startne struje!!! Na drugoj slici se vidi i datum proizvodnje akumulatora (decembar 2010.) Inače, akumulator(97Ah/800A CCA) je bio u dizelu od 2000 kubika.
Šta reći?
Slika kaže više od hiljadu reči.


Moram da napomenem da se korozija pozitivne rešetke dešava kod dugotrajnog "trickl" ili "float" punjenja. U pitanju je veoma mala struja (reda nekoliko desetina mA) i napon oko 13,5V. To se ne dogadja kod startnih akumulatora već je to mnogo češći slučaj kod stacionarnih jer su onih uvek priključeni na neki mali napon zbog punjenja. To punjenje je tako podešeno da se nadoknadi samopražnenje akumulatora. Kod klasičnih sa tečnim elektrolitom je oko 5-10% mesečno, dok je kod npr. gel akumulatora samo 3%.
Jedan od glavnih razloga samopražnjenja akumulatora su male nečistoće u olovu (primese drugih metala, Fe, Zn...), zatim polarizacija ploča, parazitne struje...