Od kada radim ovaj posao (ili tu negde) imam nekoliko svojih akumulatora koji "cirkulišu" u toku sezone. Dodju vozači sa lošim akumulatorom ja im dam moj za zamenu da bude kod njih 1-2 dana dok ja ne popravim taj pokvareni... I tako to funkcioniše godinama.
Zahvaljujući mojoj supruzi (hvala joj do neba!) danas sam pazario (nov, iz prodavnice) akumulator. Reče mi sinoć da je nabasala u nekom katalaogu na jeftine akumulatore. Posle toliko godina života samnom, i ona je u ovom poslu. Naučila je toliko stvari oko auto elektrike i elektronike da , bez pardona može da stane "na crtu" u nekim stvarima i da razgovara sa majstorima. U ostalom, sve to njoj nije strano i nepozanto jer je završila programiranje.
Elem... (onaj Boro iz Praćišta...)
Posle njene sugestije sam danas otišao i pazario akumulator. Ovi koje imam su skoro odslužili svoje, bili su u stotinama vozila, i red je da se malo obnovi "energetski potencijal". Nije bio uopšte skup, a privukla me je relativno velika startna struja (540A) iz manjeg kućišta nego obično. Već sam imao takve male "bombe"- ni manjeg akumulatora ni veće snage, bez problema izlaze na kraj sa dizelašima od 2000 kubika. Dobro, mislim na neko ograničeno korištenje, jer takvi dizel motori prosto "kidaju" ploče, naročiti ako su akumulatori lošeg kvaliteta. A to su...
Nećemo da kudimo...
A ni da hvalimo...
Kad dodje vreme za to, znaće svi.
Samo argumentovano.
Pošto znam za jadac, poneo sam instrument za merenje startne struje. Prodavačica me je u čudu pogledala i pitala "šta je taj uredjaj"? Objasnio sam joj a ona je odgovorila da mogu bez problema da izmerim, "ali bi bilo jako dobro da ga prvo platim pa ako nešto nije kako treba odmah će ga zamenti".
Sad razmišljam...
Šta da rade ljudi koji ne znaju za tu "caku"?
Ima i za to leka.
Nakon kupovine a u prisustvu prodavačice sam izmario struju akumulatora. Merenje traje 3-5 sekundi. Dobio sam rezultat od nakih 520 A od mogućih 540A.
Sad bi 99% ljudi pomislilo "pa to je više nego odlično".
Da, ali samo donekle. Onda je usledilo ono glavno pitanje prodavačici, "koliko već su akumulatori u prodavnici, kad su nabavljeni"?
Da...
Dobro, ja ODAVNO znam za tu "foru", znaju i svi koji prate ovo moje pisanje, ali svi oni drugi...?
Nije mi bilo svejedno kad mi je rekla da je akumulator u magacinu 3-4 meseca...
To nije bilo dobro. Medjutim, pošto znam šta sam sve popravljao i sa kavim krševima od "akumulatora" sam imao posla, brzo sam prešao preko toga.
Da, akumulator je bio ispražnjen nekih 15-20 posto. Naravno, od samopražnjenja. Tu nema pomoći.
Ali ima pomoći pošto sam ga stavio "na tihu vatru" od 1-2 ampera i od gustine elektrolita 1,24 došao do gustine 1,27, što je fabrička gustina, bar tako piše u garantnom listu.
TO JE ONO ŠTO SAM MNOOOOGO PUTA PONOVIO!!!!
TO JE ONO ŠTO DOVODI DA AKUMULATORI UBRZO POSLE GARANTNOG ROKA STRADAJU!!! (stradaju i ranije ako se mnogo maltretiraju).
Samo i samo ako se zna da je akumulator stajao desetak dana u magacinu može odmah da se stavi u auto. Ali ko će to da zna!? Ja znam za taj problem a i naišao sam na ljubaznu prodavačicu pa mi je iskreno rekla. A i da nije rekla, moje iskustvo i moji instrumenti su rekli da je akumulator jednim delom ispražnjen.
Jedno obično dopunjvanje posle kupovine novog akumulatora može da još nekoliko meseci pa i više produži trajanje i eksploataciju.
Postoji još jedno VELIKO pravilo za kupovinu akumulatora.
A to je da se AKUMULATORI NE KUPUJU TAMO GDE SE PRODAJE HLEB, MAKARONE, TOALET PAPIR, KEČAP, ŠEĆER, BRAŠNO, MESO, KONZERVE, SIR, SALAMA, SIJALICE...
Akumulatori se kupuju u za to specijalizovanim prodavnicama. Zato što je tamo veliki promet i ne može doći do dugog stajanja u magacinu. Ja sam kupio danas akumulator baš na mestu gde se prodaje hleb i mleko, ali znam za tu boljku pa sam doveo akumulator u potpuno savšeno, fabričko stanje. Verovatno im je ostala neka mala zaliha i hteli su da je prodaju po staroj ceni.
Hvala im zbog toga.
Oni prodali a ja dobio snažan akumulator za mali novac.
Imao sam sreću.
A sreća je kombinacije iskustva i pripreme.
Zahvaljujući mojoj supruzi (hvala joj do neba!) danas sam pazario (nov, iz prodavnice) akumulator. Reče mi sinoć da je nabasala u nekom katalaogu na jeftine akumulatore. Posle toliko godina života samnom, i ona je u ovom poslu. Naučila je toliko stvari oko auto elektrike i elektronike da , bez pardona može da stane "na crtu" u nekim stvarima i da razgovara sa majstorima. U ostalom, sve to njoj nije strano i nepozanto jer je završila programiranje.
Elem... (onaj Boro iz Praćišta...)
Posle njene sugestije sam danas otišao i pazario akumulator. Ovi koje imam su skoro odslužili svoje, bili su u stotinama vozila, i red je da se malo obnovi "energetski potencijal". Nije bio uopšte skup, a privukla me je relativno velika startna struja (540A) iz manjeg kućišta nego obično. Već sam imao takve male "bombe"- ni manjeg akumulatora ni veće snage, bez problema izlaze na kraj sa dizelašima od 2000 kubika. Dobro, mislim na neko ograničeno korištenje, jer takvi dizel motori prosto "kidaju" ploče, naročiti ako su akumulatori lošeg kvaliteta. A to su...
Nećemo da kudimo...
A ni da hvalimo...
Kad dodje vreme za to, znaće svi.
Samo argumentovano.
Pošto znam za jadac, poneo sam instrument za merenje startne struje. Prodavačica me je u čudu pogledala i pitala "šta je taj uredjaj"? Objasnio sam joj a ona je odgovorila da mogu bez problema da izmerim, "ali bi bilo jako dobro da ga prvo platim pa ako nešto nije kako treba odmah će ga zamenti".
Sad razmišljam...
Šta da rade ljudi koji ne znaju za tu "caku"?
Ima i za to leka.
Nakon kupovine a u prisustvu prodavačice sam izmario struju akumulatora. Merenje traje 3-5 sekundi. Dobio sam rezultat od nakih 520 A od mogućih 540A.
Sad bi 99% ljudi pomislilo "pa to je više nego odlično".
Da, ali samo donekle. Onda je usledilo ono glavno pitanje prodavačici, "koliko već su akumulatori u prodavnici, kad su nabavljeni"?
Da...
Dobro, ja ODAVNO znam za tu "foru", znaju i svi koji prate ovo moje pisanje, ali svi oni drugi...?
Nije mi bilo svejedno kad mi je rekla da je akumulator u magacinu 3-4 meseca...
To nije bilo dobro. Medjutim, pošto znam šta sam sve popravljao i sa kavim krševima od "akumulatora" sam imao posla, brzo sam prešao preko toga.
Da, akumulator je bio ispražnjen nekih 15-20 posto. Naravno, od samopražnjenja. Tu nema pomoći.
Ali ima pomoći pošto sam ga stavio "na tihu vatru" od 1-2 ampera i od gustine elektrolita 1,24 došao do gustine 1,27, što je fabrička gustina, bar tako piše u garantnom listu.
TO JE ONO ŠTO SAM MNOOOOGO PUTA PONOVIO!!!!
TO JE ONO ŠTO DOVODI DA AKUMULATORI UBRZO POSLE GARANTNOG ROKA STRADAJU!!! (stradaju i ranije ako se mnogo maltretiraju).
Samo i samo ako se zna da je akumulator stajao desetak dana u magacinu može odmah da se stavi u auto. Ali ko će to da zna!? Ja znam za taj problem a i naišao sam na ljubaznu prodavačicu pa mi je iskreno rekla. A i da nije rekla, moje iskustvo i moji instrumenti su rekli da je akumulator jednim delom ispražnjen.
Jedno obično dopunjvanje posle kupovine novog akumulatora može da još nekoliko meseci pa i više produži trajanje i eksploataciju.
Postoji još jedno VELIKO pravilo za kupovinu akumulatora.
A to je da se AKUMULATORI NE KUPUJU TAMO GDE SE PRODAJE HLEB, MAKARONE, TOALET PAPIR, KEČAP, ŠEĆER, BRAŠNO, MESO, KONZERVE, SIR, SALAMA, SIJALICE...
Akumulatori se kupuju u za to specijalizovanim prodavnicama. Zato što je tamo veliki promet i ne može doći do dugog stajanja u magacinu. Ja sam kupio danas akumulator baš na mestu gde se prodaje hleb i mleko, ali znam za tu boljku pa sam doveo akumulator u potpuno savšeno, fabričko stanje. Verovatno im je ostala neka mala zaliha i hteli su da je prodaju po staroj ceni.
Hvala im zbog toga.
Oni prodali a ja dobio snažan akumulator za mali novac.
Imao sam sreću.
A sreća je kombinacije iskustva i pripreme.