Ne hvalim bilo kojeg proizvodjača akumulatora. Ne kudim bilo koje proizvodjača akumulatora. To je moj princip. Za sada. Neću da pišem afirmativno samo zbog toga ako bih dobio "neku paru". To bi se kosilo sa mojim načinom rada i životnim principima. Ne mislim samo na akumulatore.
Ali ako je nešto stvarno dobro i ako je to potvrdjeno u mnogo prilika, onda to zaslužuje svaku pohvalu.
Naš vozač zna za nekoliko firmi koje prave akumultore. Da ih ne nabrajam, ali u grubo to je nekh 6-7. To je posledica ponude i naravno materijalnog stanja. Ne nalazim ničiju krivicu u celoj toj priči. Tako smo naučili godinama, godinama...
Malo pre me dobar prijatelj pozva da me pita da li imam neki akumulator da mu pozajmim jer je on njegov slučajno ispraznio ostavivši svetla (klasika, moraću da mu naparvim onaj uredjaj što ga opominje da ih ugasi), a hitno mora večeras na put. Naravno, u mojoj kući ima uvek olova, tako da je dobio neki privremeni, koliko da se posluži. Ipak sam morao da mu dam malo jači jer je u pitanju kombi vozilo sa dizel motorom od 2500 kubika. Takav motor zahteva ozbiljan akumulator.
Naravno, ostavio je njegov da mu sredim, napunim do sutra ujutro kad se vrati sa puta. A pošto taj akumulator koji je ispražnjen zaslužuje svaku pohvalu, rešio sam da pokažem šta je STVARNO DOBAR AKUMULATOR.
Naime, radi se o Optima akumulatorima, nadaleko poznatim po spiralnoj tehnologiji i IZUZETNO JAKOJ startnoj struji a baš zbog te tehnologije izrade. Koliko znam ta fabrika ima svoju pogon samo u Americi. Njihovi akumulatori se ugradjuju u NASCAR automobile. Dovoljna preporuka.
U pitanju je akumulator kapaciteta 50Ah ali zato sa startnom strujom 815 ampera.
To mnogima ne znači ništa, svi ovi podaci. Evo paralele.
Klasičan akumulator, pa čak i malo bolje tehnologije i izrade, kapaciteta od 50 Ah ima startnu struju oko 420-450 ampera. Tu negde. Manje-više.
Optima akumulator (inače je u pitanju AGM tehnologija, veoma osetljivi na prepunjavanje!!!) istog kapaciteta ima DUPLO veći kapacitet. To mora da govori o kvalitetu i tehnologiji izrade.
Spiralna tehnologija ima za cilj povećanje korisne površine ploča a samim time i povećanje startne struje. Uz povećanje površine ide smanjenje unutrašnjeg otpora (koji je kod ovog tipa akumulatora SAMO 3 milioma. JER STARTNA STRUJA ZAVISI NAJVIŠE OD POVRŠINE PLOČA. Kod Optima akumulatora bukvalno su ploče umotane u valjak.
Ovo je još jedan dokaz u prilog onome što stalno napominjem DA SE AKUMULATORI ZA VOZILA SA UNUTRAŠNJIM SAGOREVANJEM KUPUJU PREMA STARTNOJ STRUJI A NE PREMA KAPACITETU. Ali, ko će ispraviti krivu Drinu...
Optima akumulator datog kapaciteta je težak nekih 17 Kg. Kao i klasičan od nekih 65Ah. S tim što taj klasičan ima 550 ampera a Optimin 815 ampera startne struje.
Razlika je više nego očigledna. U malom kućištu NEVEROVATNA snaga.
Ovaj akumulator nije za bilo koji auto. To je za nekog ko stvarno hoće da ima nešto kvalitetno i dugoročno u svom automobilu. Naravno, iluzorno je stavljati takav akumulator u neki mali motor.
Ima i nekih slabijih modela ali su i oni sa izuzetno velikom strujom. Npr. njihov od 44 Ah ima startnu struju od neverovatnih 730 ampera!? Svaki komentar je izlišan.
Mislim da kada bih pokušao da upalim moja kola na ovaj akumulator, da bi ih okrenuo na krov. Ili tako nešto.
Medjutim, iako su ovi akumulatori osetljivi na prepunjavanje, imaju jednu neverovatnu karakteristiku a to je da se mogu puniti strujom od čak 50 pa i 100 ampera!!! To je takozvano brzo punjenje (koje svakako bi trebalo izbegavati) ali se u hitnim slučajevima mogu i tako napuniti vodeći računa da temperatura akumulatora na predje 50 stepeni.
Sve u svemu, odličan akumulator. Sa još boljom tehnologijom.
A evo i slike "pacijenta" u mojoj radionici...
Cena...
Hm, nije baš naivno... Nikako.
Ali ako je nešto stvarno dobro i ako je to potvrdjeno u mnogo prilika, onda to zaslužuje svaku pohvalu.
Naš vozač zna za nekoliko firmi koje prave akumultore. Da ih ne nabrajam, ali u grubo to je nekh 6-7. To je posledica ponude i naravno materijalnog stanja. Ne nalazim ničiju krivicu u celoj toj priči. Tako smo naučili godinama, godinama...
Malo pre me dobar prijatelj pozva da me pita da li imam neki akumulator da mu pozajmim jer je on njegov slučajno ispraznio ostavivši svetla (klasika, moraću da mu naparvim onaj uredjaj što ga opominje da ih ugasi), a hitno mora večeras na put. Naravno, u mojoj kući ima uvek olova, tako da je dobio neki privremeni, koliko da se posluži. Ipak sam morao da mu dam malo jači jer je u pitanju kombi vozilo sa dizel motorom od 2500 kubika. Takav motor zahteva ozbiljan akumulator.
Naravno, ostavio je njegov da mu sredim, napunim do sutra ujutro kad se vrati sa puta. A pošto taj akumulator koji je ispražnjen zaslužuje svaku pohvalu, rešio sam da pokažem šta je STVARNO DOBAR AKUMULATOR.
Naime, radi se o Optima akumulatorima, nadaleko poznatim po spiralnoj tehnologiji i IZUZETNO JAKOJ startnoj struji a baš zbog te tehnologije izrade. Koliko znam ta fabrika ima svoju pogon samo u Americi. Njihovi akumulatori se ugradjuju u NASCAR automobile. Dovoljna preporuka.
U pitanju je akumulator kapaciteta 50Ah ali zato sa startnom strujom 815 ampera.
To mnogima ne znači ništa, svi ovi podaci. Evo paralele.
Klasičan akumulator, pa čak i malo bolje tehnologije i izrade, kapaciteta od 50 Ah ima startnu struju oko 420-450 ampera. Tu negde. Manje-više.
Optima akumulator (inače je u pitanju AGM tehnologija, veoma osetljivi na prepunjavanje!!!) istog kapaciteta ima DUPLO veći kapacitet. To mora da govori o kvalitetu i tehnologiji izrade.
Spiralna tehnologija ima za cilj povećanje korisne površine ploča a samim time i povećanje startne struje. Uz povećanje površine ide smanjenje unutrašnjeg otpora (koji je kod ovog tipa akumulatora SAMO 3 milioma. JER STARTNA STRUJA ZAVISI NAJVIŠE OD POVRŠINE PLOČA. Kod Optima akumulatora bukvalno su ploče umotane u valjak.
Ovo je još jedan dokaz u prilog onome što stalno napominjem DA SE AKUMULATORI ZA VOZILA SA UNUTRAŠNJIM SAGOREVANJEM KUPUJU PREMA STARTNOJ STRUJI A NE PREMA KAPACITETU. Ali, ko će ispraviti krivu Drinu...
Optima akumulator datog kapaciteta je težak nekih 17 Kg. Kao i klasičan od nekih 65Ah. S tim što taj klasičan ima 550 ampera a Optimin 815 ampera startne struje.
Razlika je više nego očigledna. U malom kućištu NEVEROVATNA snaga.
Ovaj akumulator nije za bilo koji auto. To je za nekog ko stvarno hoće da ima nešto kvalitetno i dugoročno u svom automobilu. Naravno, iluzorno je stavljati takav akumulator u neki mali motor.
Ima i nekih slabijih modela ali su i oni sa izuzetno velikom strujom. Npr. njihov od 44 Ah ima startnu struju od neverovatnih 730 ampera!? Svaki komentar je izlišan.
Mislim da kada bih pokušao da upalim moja kola na ovaj akumulator, da bi ih okrenuo na krov. Ili tako nešto.
Medjutim, iako su ovi akumulatori osetljivi na prepunjavanje, imaju jednu neverovatnu karakteristiku a to je da se mogu puniti strujom od čak 50 pa i 100 ampera!!! To je takozvano brzo punjenje (koje svakako bi trebalo izbegavati) ali se u hitnim slučajevima mogu i tako napuniti vodeći računa da temperatura akumulatora na predje 50 stepeni.
Sve u svemu, odličan akumulator. Sa još boljom tehnologijom.
A evo i slike "pacijenta" u mojoj radionici...
Cena...
Hm, nije baš naivno... Nikako.