Uvek ta dilema "koji akumulator kupiti"? Naročito pred zimu. Ili još gore, kad se dotera "cara do duvara".
Ne želim da sudim i govorim o kvalitetu akumulatora. To STALNO ponavljam. Ko god me pita za savet, na bilo koji način, odgovorim da se odredi prema želji i KOLIČINI novca.
Da bih, koliko toliko, razrešio tu zabludu i misteriju, postaviću nekoliko slika testova velikog broja raznih akumulatora koji su obavljeni u nemačkoj.
Od strane poznatog auto kluba "ACE" (naravno, nije ADAC jedini u nemačkoj) i instituta "GTÜ" (Gesellschaft für Technische Überwachun-udruženje za tehnički nadzor).
Verujem da ova imena ovih firmi garantuju tačnost, istinitost, preciznost...
Kome verovati ako ne njima?
Prvi test je nešto stariji, iz 2010. godine ali to nešto mnogo ne bi trebalo da utiče na odluku o kupovini novog akumulatora. Ne znam šta se to posebno promenilo od tada u tehnologiji proizvodnje akumulatora?
Dakle...
Kao što se može videti redosled je sledeći:
1.WV original (prvougradni)
2.Varta silver
3.Banner power bull
4.AFA (šta god to značilio)
5.Moll
6.Arktis
7.Boš S4 silver (nije preporučljiv!!!???)
Meni nije čudan redosled. Mnogima će biti.
Idemo dalje...
Test mnogo noviji, iz 2012. godine. Prva slika je za klasične akumulatore sa tečnim elektrolitom. Bez obzira da li su sa čepovima ili bez njih (EFB tip).
Redosled:
1.Exide Preminum
2.Sonnenschein
3.Varta silver dynamic
4.Bosch silver S4
5.Moll
6.Banner starting bull (ne mešati sa prethodnim power bull!!!)
Moje skromne opaske...
Boš S4 ima najlošiji kapacitet(broj punjenja i pražnjenja, punjenje pod malom strujom, struja hladnog starta...)
Eksajd i Mol imaju najveći broj ciklusa pražnjenja.
Sonnesschein i Varta silver imaju najbolju struju hladnog starta.
MOŽDA I NAJVAŽNIJE. SIGURNO NAJVAŽNIJE.
BROJ MOGUĆIH STARTOVA MOTORA NA -20 STEPENI.
1.Varta silver
2.Sonneschein i Exide
3.Moll
4.Banner i Bosch S4
Iznenađeni za VELIKI Boš!!!???
Ja ne.
Prethodni test je takođe nešto slično pokazao.
I na kraju, njegovo veličnstvo AGM akumulator. Oni su bez ikakve sumnje u mnogim karakteristikama bolji nego klasični. Dobro, i duplo skuplji za isti kapacitet. To je skoro obavezan akumulator u vozilima sa start-stop sistemom. Tu klasičan akumulator nema šta da traži. Brzo bi bio "pokidan". Najdrastičniji primer su taksi vozila. Veliki broj startovanja u toku dana-brzo stradanje ploča u ćelijama. Već sam pisao o tome. Spremam se da napišem tekst o vozilma sa start-stop sistemom. Da se tu neke stvari razjasne. Nije to baš tako "super" kao što izgleda.
Kao i mnogo stvari u svakodnevnom životu.
Elem...
Redosled:
1. Banner running bull
2.Varta start stop
3.Exide (sa namenom za mikro hibrid vozila)
4.Moll
Iz priloženog može da se vidi da AGM akumulatori imaju mnogo veći broj startova na hladnoći, u proseku 140 puta. Inače, taj test je rađen u "spartanskim" uslovima; svi akumulatori su prvo držani u zamrzivaču na -20 stepeni i to 12 sati pa tek onda se pristupilo njihovom testiranju, tj. koliko puta uzastopno može da se startuje motor. E, to je test!!!
Očigledano da je prošlo vreme " eee, rekao mi je komšija da je kupio dobar akumulator..." sad su stvari malo drugačije nego pre 20-30 godina.
Šta još reći na kraju?
I mnogo.
I ništa više.
Što kaže izreka "pametnom dosta". Ko je razumeo, shvatiće. Neka svako ponaosob izvede lični zaključak iz svih ovih testova. Možda bi pravilo bilo-koliko para toliko muzike.
Ali, ni poznati proizvođač ne mora da bude garant dobrog proizvoda.
Tako je sa mnogim današnjim prozvodima. Tu su akumulatori samo kap u ogromnom moru.
Današnji svet je postao potrošačko društvo. To je sušta neminovnost. Mnogi to neće da prihvate (ja sam prvi!!!), ali koliko god čovek da se odupire svemu tome, ipak na kraju "legne na rudu".
Uskoro ću da napišem jedan mnogo zanimljiv tekst. Verujem da se svi pitaju zašto su stari, antimonski akumulatori trajali pa bar duplo duže (po desetak godina) u odnosu na savremene kalcijumske.
Više nego zanimljivo pitanje i tema. Nisu tu u pitanju samo akumulatori i njihova tehnologija pravljenja.
Stvari su tu mnogo dublje nego što se čini na prvi pogled.
Ne želim da sudim i govorim o kvalitetu akumulatora. To STALNO ponavljam. Ko god me pita za savet, na bilo koji način, odgovorim da se odredi prema želji i KOLIČINI novca.
Da bih, koliko toliko, razrešio tu zabludu i misteriju, postaviću nekoliko slika testova velikog broja raznih akumulatora koji su obavljeni u nemačkoj.
Od strane poznatog auto kluba "ACE" (naravno, nije ADAC jedini u nemačkoj) i instituta "GTÜ" (Gesellschaft für Technische Überwachun-udruženje za tehnički nadzor).
Verujem da ova imena ovih firmi garantuju tačnost, istinitost, preciznost...
Kome verovati ako ne njima?
Prvi test je nešto stariji, iz 2010. godine ali to nešto mnogo ne bi trebalo da utiče na odluku o kupovini novog akumulatora. Ne znam šta se to posebno promenilo od tada u tehnologiji proizvodnje akumulatora?
Dakle...
Kao što se može videti redosled je sledeći:
1.WV original (prvougradni)
2.Varta silver
3.Banner power bull
4.AFA (šta god to značilio)
5.Moll
6.Arktis
7.Boš S4 silver (nije preporučljiv!!!???)
Meni nije čudan redosled. Mnogima će biti.
Idemo dalje...
Test mnogo noviji, iz 2012. godine. Prva slika je za klasične akumulatore sa tečnim elektrolitom. Bez obzira da li su sa čepovima ili bez njih (EFB tip).
Redosled:
1.Exide Preminum
2.Sonnenschein
3.Varta silver dynamic
4.Bosch silver S4
5.Moll
6.Banner starting bull (ne mešati sa prethodnim power bull!!!)
Moje skromne opaske...
Boš S4 ima najlošiji kapacitet(broj punjenja i pražnjenja, punjenje pod malom strujom, struja hladnog starta...)
Eksajd i Mol imaju najveći broj ciklusa pražnjenja.
Sonnesschein i Varta silver imaju najbolju struju hladnog starta.
MOŽDA I NAJVAŽNIJE. SIGURNO NAJVAŽNIJE.
BROJ MOGUĆIH STARTOVA MOTORA NA -20 STEPENI.
1.Varta silver
2.Sonneschein i Exide
3.Moll
4.Banner i Bosch S4
Iznenađeni za VELIKI Boš!!!???
Ja ne.
Prethodni test je takođe nešto slično pokazao.
I na kraju, njegovo veličnstvo AGM akumulator. Oni su bez ikakve sumnje u mnogim karakteristikama bolji nego klasični. Dobro, i duplo skuplji za isti kapacitet. To je skoro obavezan akumulator u vozilima sa start-stop sistemom. Tu klasičan akumulator nema šta da traži. Brzo bi bio "pokidan". Najdrastičniji primer su taksi vozila. Veliki broj startovanja u toku dana-brzo stradanje ploča u ćelijama. Već sam pisao o tome. Spremam se da napišem tekst o vozilma sa start-stop sistemom. Da se tu neke stvari razjasne. Nije to baš tako "super" kao što izgleda.
Kao i mnogo stvari u svakodnevnom životu.
Elem...
Redosled:
1. Banner running bull
2.Varta start stop
3.Exide (sa namenom za mikro hibrid vozila)
4.Moll
Iz priloženog može da se vidi da AGM akumulatori imaju mnogo veći broj startova na hladnoći, u proseku 140 puta. Inače, taj test je rađen u "spartanskim" uslovima; svi akumulatori su prvo držani u zamrzivaču na -20 stepeni i to 12 sati pa tek onda se pristupilo njihovom testiranju, tj. koliko puta uzastopno može da se startuje motor. E, to je test!!!
Očigledano da je prošlo vreme " eee, rekao mi je komšija da je kupio dobar akumulator..." sad su stvari malo drugačije nego pre 20-30 godina.
Šta još reći na kraju?
I mnogo.
I ništa više.
Što kaže izreka "pametnom dosta". Ko je razumeo, shvatiće. Neka svako ponaosob izvede lični zaključak iz svih ovih testova. Možda bi pravilo bilo-koliko para toliko muzike.
Ali, ni poznati proizvođač ne mora da bude garant dobrog proizvoda.
Tako je sa mnogim današnjim prozvodima. Tu su akumulatori samo kap u ogromnom moru.
Današnji svet je postao potrošačko društvo. To je sušta neminovnost. Mnogi to neće da prihvate (ja sam prvi!!!), ali koliko god čovek da se odupire svemu tome, ipak na kraju "legne na rudu".
Uskoro ću da napišem jedan mnogo zanimljiv tekst. Verujem da se svi pitaju zašto su stari, antimonski akumulatori trajali pa bar duplo duže (po desetak godina) u odnosu na savremene kalcijumske.
Više nego zanimljivo pitanje i tema. Nisu tu u pitanju samo akumulatori i njihova tehnologija pravljenja.
Stvari su tu mnogo dublje nego što se čini na prvi pogled.