Mnogo puta sam napisao da naš čovek zna za 3-4 proizvođača akumulatora (gledajući prvo na cenu), i tu se priča završava. To je jednostavno, nekako, ugrađeno u glavu, i to traje godinama. Tu su naravno krivi i prodavci jer nabavljaju (većinom) akumulatore onih proizvođača koji se najlakše i najbrže prodaju. Naravno, svi su oni "bez održavanja".
Jedino ako nisu...
Međutim, izgleda da su se i oni (trgovci) dozvali pameti i da su proširili svoj asortiman. To je za svaku pohvalu. Međutim, sem što će vam prodati akumulator, ništa više neće moći da vam kažu o karakteristikama istog.
Žalosno.
Juče mi je došao čovek da mu zamenim akumulator jer je stari (skoro) stradao. Vozilo je Punto 1.9 dizel. Oni koji znaju o čemu se radi, znaće da je kod tog vozila veoma mali prostor za akumulator. A on MORA da bude jak jer je kubikaža motora velika. Pa još i dizel.
Možda nešto zanimljivo o akumulatoru koji je bio u motoru. I još zanimljivije, stradao je u garanciji.
A vlasnik vozila se zbog toga nije bunio. Neverovatno!
Naime, prethodni akumulator je bio "plavi" Vartin (trebalo bi da je malo kvalitetniji od prosečnih), 52Ah/470A. Kada je kupovao taj akumulator, bio je prisiljen jer tog trenutka i na tom mestu nisu imali drugi. Služio je časno i pošteno 2,5 godine. A garancija je tri.
Zašto vlasnik nije hteo da reklamira akumulator? Jer je bio svestan da je to mali akumulator za taj motor i da mu (verovatno) ne bi prihvatili reklamaciju. Iako je taj tip onaj koji je bez čepova, iz iskustva znam da su mu ploče veoma oštećene. A upravo zbog dizel motora. Na moju preporuku da ću malo popraviti stanje starog akumulatora, koliko je to moguće, ostavio mi ga je. Kad ga budem sredio biće perfektan bar još godinu dana za nekog malog benzinca. Pa on i dalje ima nekih 330 ampera startne struje!
Za akumulatore koji imaju u svojim pločama ugljenik ( koji je odličan provodnik struje!) sam čuo još pre nekih godinu dana. Ako ne i više. Ne mogu da se setim tačno, ali mi se čini da je to prvo patentirala jedna japanska firma. No, nije ni bitno. Iako su olovni akumulatori pronađeni još pre 150 godina, oni nisu rekli svoju poslednju reč. O tome stalno čitam. Naročito nalaze svoju primenu u mikro hibrid vozilima.
Dakle, jedan od tih novih akumulatora je stigao u moje ruke. Čovek ga je kupio, ali ga je doneo kod mene jer sam mu rekao da mi obavezno donese DA GA DOPUNIM. Dalje pročitati ovde:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/12/kupili-ste-novi-akumulator-i-stavili-ga.html
Naravno, nekih 5 Ah je ubačeno unutra. Možda ne izgleda puno, ali kad zagusti zimi tih 5Ah (skoro 10% ukupnog kapaciteta) će i te kako pomoći!!! Parametri punjenja su bili : struja 2A, krajnji napon 15V.
Tek kad sam završio operaciju dopunjavanja sam se bacio na detaljno pregledanje samog akumulatora.
A on izgleda ovako:
Mali ali moćan! Takav se i traži za taj model vozila. Napomena: postoji još nekoliko proizvođača koji u istom kućištu (mislim na gabarit) prave akumulator istih ili sličnih karakteristika (konkretno startna struja).
Eksajd nije jedini.
Zašto ugljenik? Pa već sam rekao da je on odličan provodnik. A da bi unutrašnji otpor akumulatora bio što manji (on određuje u najvećoj meri jačinu startne struje), dodaje se hemijski element ugljenik. Verovatno su to veoma mali procenti ( i na taj podatak sam naišao, ali mislim da je to od najmanjeg značaja), ali dovoljan da akumulator čak za 50 % bolje prihvata punjenje i za isto toliko ubrzava dopunjavnje!!! To je zvaničan podatak sa sajta proizvođača. Dalje, ojačana "3DX" rešetka osigurava da će aktivna masa ostati na pločama a time se produžava vek trajanja akumulatora i obezbeđuje siguran rad u svim uslovima. To je naročito bitno kod onih vozila koji imaju veliki broj paljenja motora u toku dana i koja se voze na kratkim relacijama. Dalje, proizvođač tvrdi da je baš ovaj tip akumulatora predviđen za vozila koja imaju velik broj električnih potrošača, kako onih koji su fabrički ugrađeni tako i oni koji su ugrađeni naknadno od strane vlasnika vozila. Ovo drugo je VEOMA važno. Naravno, na kraju je ono toliko poznato "apsolutno bez održavanja".
Bez obzira na kvalitet i snagu akumulatora, preporučio sam vlasniku da ga dopunjava 3-4 puta u toku godine. Razlozi su više nego poznati i toliko puta pominjani. A jedan od njih je to što se vozilo najčešće koristi na putu od kuće do posla i nazad. Sve u svemu, nekih 4-5Km. Tiha smrt celog vozila. Naravno, vlasnik je prihvatio moju preporuku jer je odlično upoznat sa lošim stranama gradske vožnje. Prethodni akumulator je odličan primer.
Akumulator ovih karakteristika, a ovakvog gabarita, je skup. To je neminovno. Međutim, čovek je bio prisiljen da ga ugradi jer je mesto, koje je predviđeno unutar motornog prostora za akumulator, malo. Zašto je to tako, to bo trebalo pitati inženjera koji je konstruisao. Postoji priča da je baš ovaj tip Punta predviđen za jug Italije gde su visoke prosečne temperature i gde ne treba jak akumulator. Međutim, ta priča je u domenu nagađanja. Za sada, svi vlasnici Punta 1.9 dizel se moraju pomiriti sa činjenicom da moraju imati akumulatore ovih ili sličnih dimenzija. A da budu dovoljno jaki da bi pokrenuli motor. Postoji još jedna varijanta ( čak je i o tome vlasnik razgovarao samnom), da se polomi jedan deo plastične kutije koja drži akumulator da bi se ubacio veći akumulator, ali koji je iste jačine kao i ovaj. Međutim, na moju preporuku od toga se odustalo.
Jeste skupo, ali je sve ostalo na svom mestu u motoru.
Garancija je 40 meseci. Tri godine i 4 meseca.
Ništa neću reći. Vreme će pokazati. Obzirom da mi je dobar drug, bićemo stalno u kontaktu.
Možda još jedna zanimljiva stvar u vezi starog akumulatora. On je posle 2 godine počeo da pravi probleme oko paljenja motora. Ja sam ga oporavio, držao je još 3 meseca. Onda je ponovo bilo problema. Očigledno da su u međuvremenu ploče još više postale oštećene i korodirale. Stari akumulator je imao startnu struju 470A a ovaj novi 540A. Razlika je 70A. I malo i mnogo. A "plava" Varta je sasvim solidan akumulator.
Da li je nova tehnologija sa ugljenikom dovoljna da se u dizel vozilu od 1900 kubika 40 meseci ne izvrši ni jedno dopunjavanje akumulatora? Tako tvrdi proizvođač ( uz sva pridržavanja iz garancije oko korištenja istog).
Vreme će reći svoje.
Ja sam nezavisna institucija u celoj priči. Bio sam i ostao.
Zato mišljenje zadržavam za sebe.
P.S.
OVIM TEKSTOM NI U KOM SLUČAJU I NI NA KOJI NAČIN NE REKLAMIRAM PROIZVOĐAČA GORE POMENUTOG AKUMULATORA.
Sve što je napisano su moja lična zapažanja ili podaci preneti sa zvaničnog sajta proizvođača.
Jedino ako nisu...
Međutim, izgleda da su se i oni (trgovci) dozvali pameti i da su proširili svoj asortiman. To je za svaku pohvalu. Međutim, sem što će vam prodati akumulator, ništa više neće moći da vam kažu o karakteristikama istog.
Žalosno.
Juče mi je došao čovek da mu zamenim akumulator jer je stari (skoro) stradao. Vozilo je Punto 1.9 dizel. Oni koji znaju o čemu se radi, znaće da je kod tog vozila veoma mali prostor za akumulator. A on MORA da bude jak jer je kubikaža motora velika. Pa još i dizel.
Možda nešto zanimljivo o akumulatoru koji je bio u motoru. I još zanimljivije, stradao je u garanciji.
A vlasnik vozila se zbog toga nije bunio. Neverovatno!
Naime, prethodni akumulator je bio "plavi" Vartin (trebalo bi da je malo kvalitetniji od prosečnih), 52Ah/470A. Kada je kupovao taj akumulator, bio je prisiljen jer tog trenutka i na tom mestu nisu imali drugi. Služio je časno i pošteno 2,5 godine. A garancija je tri.
Zašto vlasnik nije hteo da reklamira akumulator? Jer je bio svestan da je to mali akumulator za taj motor i da mu (verovatno) ne bi prihvatili reklamaciju. Iako je taj tip onaj koji je bez čepova, iz iskustva znam da su mu ploče veoma oštećene. A upravo zbog dizel motora. Na moju preporuku da ću malo popraviti stanje starog akumulatora, koliko je to moguće, ostavio mi ga je. Kad ga budem sredio biće perfektan bar još godinu dana za nekog malog benzinca. Pa on i dalje ima nekih 330 ampera startne struje!
Za akumulatore koji imaju u svojim pločama ugljenik ( koji je odličan provodnik struje!) sam čuo još pre nekih godinu dana. Ako ne i više. Ne mogu da se setim tačno, ali mi se čini da je to prvo patentirala jedna japanska firma. No, nije ni bitno. Iako su olovni akumulatori pronađeni još pre 150 godina, oni nisu rekli svoju poslednju reč. O tome stalno čitam. Naročito nalaze svoju primenu u mikro hibrid vozilima.
Dakle, jedan od tih novih akumulatora je stigao u moje ruke. Čovek ga je kupio, ali ga je doneo kod mene jer sam mu rekao da mi obavezno donese DA GA DOPUNIM. Dalje pročitati ovde:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/12/kupili-ste-novi-akumulator-i-stavili-ga.html
Naravno, nekih 5 Ah je ubačeno unutra. Možda ne izgleda puno, ali kad zagusti zimi tih 5Ah (skoro 10% ukupnog kapaciteta) će i te kako pomoći!!! Parametri punjenja su bili : struja 2A, krajnji napon 15V.
Tek kad sam završio operaciju dopunjavanja sam se bacio na detaljno pregledanje samog akumulatora.
A on izgleda ovako:
Mali ali moćan! Takav se i traži za taj model vozila. Napomena: postoji još nekoliko proizvođača koji u istom kućištu (mislim na gabarit) prave akumulator istih ili sličnih karakteristika (konkretno startna struja).
Eksajd nije jedini.
Zašto ugljenik? Pa već sam rekao da je on odličan provodnik. A da bi unutrašnji otpor akumulatora bio što manji (on određuje u najvećoj meri jačinu startne struje), dodaje se hemijski element ugljenik. Verovatno su to veoma mali procenti ( i na taj podatak sam naišao, ali mislim da je to od najmanjeg značaja), ali dovoljan da akumulator čak za 50 % bolje prihvata punjenje i za isto toliko ubrzava dopunjavnje!!! To je zvaničan podatak sa sajta proizvođača. Dalje, ojačana "3DX" rešetka osigurava da će aktivna masa ostati na pločama a time se produžava vek trajanja akumulatora i obezbeđuje siguran rad u svim uslovima. To je naročito bitno kod onih vozila koji imaju veliki broj paljenja motora u toku dana i koja se voze na kratkim relacijama. Dalje, proizvođač tvrdi da je baš ovaj tip akumulatora predviđen za vozila koja imaju velik broj električnih potrošača, kako onih koji su fabrički ugrađeni tako i oni koji su ugrađeni naknadno od strane vlasnika vozila. Ovo drugo je VEOMA važno. Naravno, na kraju je ono toliko poznato "apsolutno bez održavanja".
Bez obzira na kvalitet i snagu akumulatora, preporučio sam vlasniku da ga dopunjava 3-4 puta u toku godine. Razlozi su više nego poznati i toliko puta pominjani. A jedan od njih je to što se vozilo najčešće koristi na putu od kuće do posla i nazad. Sve u svemu, nekih 4-5Km. Tiha smrt celog vozila. Naravno, vlasnik je prihvatio moju preporuku jer je odlično upoznat sa lošim stranama gradske vožnje. Prethodni akumulator je odličan primer.
Akumulator ovih karakteristika, a ovakvog gabarita, je skup. To je neminovno. Međutim, čovek je bio prisiljen da ga ugradi jer je mesto, koje je predviđeno unutar motornog prostora za akumulator, malo. Zašto je to tako, to bo trebalo pitati inženjera koji je konstruisao. Postoji priča da je baš ovaj tip Punta predviđen za jug Italije gde su visoke prosečne temperature i gde ne treba jak akumulator. Međutim, ta priča je u domenu nagađanja. Za sada, svi vlasnici Punta 1.9 dizel se moraju pomiriti sa činjenicom da moraju imati akumulatore ovih ili sličnih dimenzija. A da budu dovoljno jaki da bi pokrenuli motor. Postoji još jedna varijanta ( čak je i o tome vlasnik razgovarao samnom), da se polomi jedan deo plastične kutije koja drži akumulator da bi se ubacio veći akumulator, ali koji je iste jačine kao i ovaj. Međutim, na moju preporuku od toga se odustalo.
Jeste skupo, ali je sve ostalo na svom mestu u motoru.
Garancija je 40 meseci. Tri godine i 4 meseca.
Ništa neću reći. Vreme će pokazati. Obzirom da mi je dobar drug, bićemo stalno u kontaktu.
Možda još jedna zanimljiva stvar u vezi starog akumulatora. On je posle 2 godine počeo da pravi probleme oko paljenja motora. Ja sam ga oporavio, držao je još 3 meseca. Onda je ponovo bilo problema. Očigledno da su u međuvremenu ploče još više postale oštećene i korodirale. Stari akumulator je imao startnu struju 470A a ovaj novi 540A. Razlika je 70A. I malo i mnogo. A "plava" Varta je sasvim solidan akumulator.
Da li je nova tehnologija sa ugljenikom dovoljna da se u dizel vozilu od 1900 kubika 40 meseci ne izvrši ni jedno dopunjavanje akumulatora? Tako tvrdi proizvođač ( uz sva pridržavanja iz garancije oko korištenja istog).
Vreme će reći svoje.
Ja sam nezavisna institucija u celoj priči. Bio sam i ostao.
Zato mišljenje zadržavam za sebe.
P.S.
OVIM TEKSTOM NI U KOM SLUČAJU I NI NA KOJI NAČIN NE REKLAMIRAM PROIZVOĐAČA GORE POMENUTOG AKUMULATORA.
Sve što je napisano su moja lična zapažanja ili podaci preneti sa zvaničnog sajta proizvođača.