tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post1846815858762164818..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: Da se razjasne stvari, još jednom, oko gradske vožnje (kratkih relacija)... i punjenja akumulatora ( I deo )Djurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-1710702634321127192014-07-23T20:32:25.771+02:002014-07-23T20:32:25.771+02:00Ne, ne ne!!! Postavka ti je iz fundamenta pogrešna...Ne, ne ne!!! Postavka ti je iz fundamenta pogrešna i nakaradna. Nisam imao nameru da odgovaram dok ne završim i drugi deo teksta ali ajd'.<br />Dakle, alternator UVEK dopunjava samo to zavisi od broja obrtaja koliku će struju da daje. Ako si pažljivo čitao moj tekst piše da alternator PRVO daje struju za potrošače(baš piše za paljenje) pa kad podmiri sve onda koliko ostane daje akumulatoru. Zato je na malom broju i na kratkim destinacijama nedovoljno punjenje. Ne bi se ugasila kola jer alternator daje relativno dovoljno struje posebno ovi novi koji na malom broju obrtaja već solidno dopunjavaju. Ali, sva energija koja nedostaje na malom broju obrtaja se uzima iz akumulatora. Nije opasno relativno kratko stajanje i rad na leru dok su upaljeni veliki potrošači ali na duže staze akumulator može poprilično da se isprazni. Od ovog ne mogu jasnije da obasnim.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-20140535596534395642014-07-23T17:54:39.121+02:002014-07-23T17:54:39.121+02:00Miša gledam ovu tablicu sto si okacio od balmara.P...Miša gledam ovu tablicu sto si okacio od balmara.Po njoj ispada da ispod 1400 okretaja alternator uopce ne daje nikakvu struju.Znaci li to kada bi sjedio u autu sa upaljenim motorom koji vrti u leru na 750-1000 okretaja i upaljenim svjetlima,grijanjem siceva i radiom,da bi se auto ugasio nakon sto bi potrosio akumulator jer ga alternator ne dopunjava.<br />Onda ispada da su svi auti na unutarnje izgaranje ustvari elektricni jer zavise od akumulatora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-36724786306378979492014-07-23T08:36:15.388+02:002014-07-23T08:36:15.388+02:00Da dodam još da sama ugradnja jačeg alternatora im...Da dodam još da sama ugradnja jačeg alternatora ima i svoju lošu stranu. A to je punjenje jačom strujom akumulatora što nikako nije dobro. Originalni akumulator je tačno proračunat za auto kao i alternator. Punjenje jačom strujom može i hoće da ošteti akumulator. Postoji varijanta staviti jači akumulator. Da li je to isplativo? Da li ima dovoljno mesta u motoru?Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-53758073614662444752014-07-22T22:41:59.795+02:002014-07-22T22:41:59.795+02:00U principu može i tako ali je skupo rešenje. Mada ...U principu može i tako ali je skupo rešenje. Mada kod današnjih kola veoma teško tako nešto može da se učini jer ima malo ili nimalo mesta ze veći alternator.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-89365491159925293642014-07-22T21:31:02.103+02:002014-07-22T21:31:02.103+02:00A kada bi se ugradio jaci alternator nego sto je t...A kada bi se ugradio jaci alternator nego sto je tvornicki.Bili se onda brze punio akumulator.Anonymousnoreply@blogger.com