tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post3890408197183946206..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: Njegova reč se POŠTUJE. MNOGO.Djurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-29802460726852452082013-11-05T19:23:39.794+01:002013-11-05T19:23:39.794+01:00Pa kao što sam te uvek savetovao-SAMO punjenje mal...Pa kao što sam te uvek savetovao-SAMO punjenje malom strujom. I sam si video da se mnogo bolji rezultati postižu sa 1 A nego sa 3-4 A. Kad se puni velikom strujom (mada i tako nekad mora ako se nema vremena), onda dolazi do velikih gubitaka u vidu toplote, npr. i gasiranja elektrolita. To su sve nepoželjne pojave. Kako god, ponovo si udahnuo život tvom akumulatoru. Još neko vreme si odložio kupovinu novog, pa tako teraj dok god može. I nemoj da sediš lenj, proturi priču malo po komšiluku pa uzmi neki na popravku, ALI SAMO AKO ZNAŠ ŠTA RADIŠ!!! Ukoliko nisi siguran onda nemoj. Ovaj tvoj tekst bi trebalo da pročitaju ljudi koji posećuju ovaj blog i da vide i oni samo da se može popraviti akumulator i bez neke posebne opreme. Potrebno je samo malo strpljenja i nešto znanja, taman toliko znanja koje si ti dobio na ovom mestu. Nek' ti je sa srećom!Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-24701636085248080022013-11-05T18:24:51.735+01:002013-11-05T18:24:51.735+01:00Evo da se javim sta sam napravio,Dakle juče sam st...Evo da se javim sta sam napravio,Dakle juče sam stavio akumulator oko 14h na punjač sa strujom od oko 3A koja je kasnije spala na 1A oko 18h,zatim sam povećao na mom punjaču na preklop "6" međutim tu se punio od 3A-6A sto je po meni čudno,jer i kad sam ga stavio na punjač čisto da vidim na tom preklopu je isto toliko vukao struju,e onda sam prebacio na preklop 2 i tu je bila struja oko 1A i manja ali izmedju 0.5-1A i to je bilo ko 22h i do tada gustina elektrolita je da kažem vrlo malo bila bolja,međutim danas oko 12h proverim gustinu,ono iznenađenje,Ove prve četri ćelije idu ka 1.275,još ,malo pa bi kao ušle u taj deo podeoka,a ove dve zadnje peta i šesta ćelija 1.250.Ja sam iznenađen :) i tek sad vidim da starom akumulatoru 7 godina može da se vrati život,ali čini mi se samo malom strujom tj taj 1Amper je mnogo bolji nego da se odvrne na npr 4A.Takođe se oseća rasterećenje alternatora na autu.Pozdrav i hvala na pomoći koja mi produžava životni vek akumulatora već godinu i nešto :DAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-40076098750773109152013-11-02T21:16:19.531+01:002013-11-02T21:16:19.531+01:00Možda ima puno majstora, ali da li ima baš za akum...Možda ima puno majstora, ali da li ima baš za akumulatore? Aaaa? E, to ne verujem. Takvi su više nego retki. Zato ti samo nastavi sa učenjem, možda nešto sa strane i zaradiš :)))<br /> Nego, to što je razlika u dve ćelije za 0,025 to nije opasno. Kad bude više od 0,05 tad je na granici kratkog spoja. Zato ti ga ponovo priključi na onaj tvoj punjač. namesti malu struju ka što sam te učio, negde do 1 amper i pusti ga preko noći, 8-10 sati da se "krčka". Ujutro ponovo izmeri gustinu elektrolita i jai. Evo, ako se ne poveća bar za 0,01 ja odustejem!!! Ako ne bude jaka zima je ti garantujem da možeš da pregrmiš još jednu sezonu. Do sada si me slušao i mnogo je pomoglo. Uradi još jednom i vidi šta će da bude, obzirom a ne možeš više da ga pokvariš. Čini mi se da si rekao da ima tvoj akumulator 7 godina. Ako je tako, to je odlično!!! Sad se više takvi ne prave! Ne isplati se fabrikama...Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-38298027325295950762013-11-02T15:47:20.644+01:002013-11-02T15:47:20.644+01:00Evo mene kod kuce :),ma nemam ništa na popravci,či...Evo mene kod kuce :),ma nemam ništa na popravci,čim se ne javljam znači da je dobro :D,čim se javim znaci da nešto nije kako treba :),a teško da ću biti prvi majstor u gradu,već ih ima puno doduše nazovi majstori ali dobro vreme će pokazati svoje :).Što se tiče da li verujem drugu,paa teško da mu verujem,ili on nezna da meri ili je njegov uređaj za merenje startne struje neispravan,a i nezna ni on sa koliko je ampera opteretio akumulator prilikom merenja.Čini mi se da ću uskoro da kupim akumulator,jer moj stari black horse u ćelijama od prve do četvrte ima gustinu elektrolira 1.250 ali zadnje dve koje su do minus izvoda imaju gustinu 1.225.A evo i sad vidim da mi se polako krivi tj duje plastika kod minus kleme(bočno),Doduše meni se čini već skoro godinu dana da ću kupim nov pa još nisam zahvaljujući tebi i tvom znanju.Hvala još jednom na detaljnom objašnjenju i izvinjavam se na kasnom odgovru.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-82958854306138915402013-10-22T15:50:57.956+02:002013-10-22T15:50:57.956+02:00Pa gde si Miloše kućo stara!? Nema te k'o kišn...Pa gde si Miloše kućo stara!? Nema te k'o kišne godine!!! Možda imaš akumulatora na popravci pa ne stižeš da se javiš,šta li? Bićeš izgleda prvi i jedini majstor u tvom gradu za akumulatore. Eto para! Samo da kupiš instrumente... Tek toliko ti nedostaje...<br />Nego, pitanje ti je sve smušeno ali mislim da sam ukapirao. Kako reče moj poznanik Stevan koji ma izuzetan blog za motorna ulja, današnji ljudi su naučili na "instant znanje" A to neće da mogne! Ne! Nikad! To u prirodnim naukama, ili u bilo kojim drugim ne može. Zato tebi nije jasno zašto je on namestio na DIN umesto recimo na En2 ili JIS. To je on što sam ja učio toliko godina. Dakle, kao i u mnogim naukama i u tehnici akumuatora postoje standardi. To što si video DIN je nemački standard "Deutsche industrie norme"). On se retko koristi, veoma retko ga ima na akumulatorima. JIS je japanski standard, En1 i En2 su najčešći standardi za testiranje akumulatora. SAE je američki standar a najčešće se koristi u Britaniji. Ima ih još ali je i ovo za tebe dovoljno. Dakle, tvoj drug je merio startnu struju po nemačkom standardu, i to može da se uradi ali je neobično jer mora da se pretvara iz jednog En2 standarad u DIN standard. Ako to nije uradio onda nije tačno merenje. Dumaš, što bi rekli braća Rusi? Dalje, Odnos En2 I DIN standarad je ugrubo gledano: DIN=0,65x En2. Prostije ako tvoj akumulator ima 480A po En2 standardu po DIN-u ima 312 ampera. KAD JE POTPUNO NOV!!! Važna napomena jer ljudi misle da akumulator i posle 2-3 godine ima istu struju i kapacitet kao kad je kupljen. Ne!!! Obzirom kako naši ljudi održavaju akumulatore i uopšte kola to ne može da se desi. Uostalom, akumulator se troši vremenom. Kao i sve na kolima. I u životu...<br />Ako je to potpuno nov akumulator onda je moguće da ima 304 ampera ili već koliko ti je rekao. A ako nije pretvorio iz En2 u DIN standard onda je merenje potpuno netačno. Ja na mom instrumentu ima tri standarda ali uvek koristim En2, jedino ako baš piše na akumulatoru u DIN standardu onda i je ukucam taj standard. Sve dugo je gubljenje vremena i mogućnost greške u toku preračunavanja.<br />Dalje, taj napon od 10,2V koji piše na papiru meni ne zanči ništa jer ne znam kojom strujom je opterećen. To je veoma bitno jer postoje standardi za ispitivanje akumulatora. To je ono što je tvoj akumulator priključio na opterećenje pa se taj otpornik zagrejao. To je simulacija paljenja automobila samo manjom strujom. Ali ako piše da je napon dobar pod tim i tim opterećenjem onda je sve u redu. Pa valjda veruješ tvom drugu? Ili ne veruješ?<br />Vidiš koliko ima neverovatnih stvari oko akumulatora, a pitao si me samo za struju opterećenja?<br />"Instant znanje" ne može da postoji u prirodnim (tehničkim) naukama. Ti si iz Niša, sigurno znaš nekog inženjera elektronike, pitaj ga koliko je grejao stolicu dok nije završio to što jeste. Ili hemija. Ili mašinstvo. Ili matematika. Ili fizika. Ili medicina. <br />Misilm da si me razumeo.<br />Živ ti meni bio!!!Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-92016234871874725672013-10-21T18:53:23.935+02:002013-10-21T18:53:23.935+02:00Evo ja da se javim bio sam danas da merim struju h...Evo ja da se javim bio sam danas da merim struju hladnog starta kod drugara u skodin servis u nis, evo i slika https://www.dropbox.com/s/mljwgosjkoxv0qp/DSC_0407.jpg E sad mi nije jasno kad sam mu reko da nasteluje na 480A posto je moj Akumulator inace Black horse 55Ah 480A,on ga nastelovao neznam ni ja kako po koju racunicu al ima neka tabelica tamo na onaj uredjaj,koji oslobadja toplotu samo tako :) i izmeri eto kako se vidi na ono papirce sto stampa,kaze vrlo dobro stanje, 10.2V kao pri opterecenju i 304A tj kao 100% snaga,E sad on mi kaze da je to super i da je to u jedinici DIN mada ja se nesto ne razumem,pa reko da te pitam jel on to nesto pogresio prilikom merenja pa eto sad pokazao samo 304A,mozda mu nije namestio lepo testiranje tj na 480A.molim za savet :) hvala unapred milos nisAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.com