tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post5809724414564998849..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: Pojkertov (Peukert) zakonDjurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-34468557393627891782013-08-01T21:39:18.430+02:002013-08-01T21:39:18.430+02:00Da...
Nije samo stvar u akumulatorima. Tako je sa ...Da...<br />Nije samo stvar u akumulatorima. Tako je sa mnogim stvarima u životu. Čovek MISLI da ih poznaje, a kad porazgovara sa nekim ili dodje do pravih podataka, šokira se i vidi koliko je bio u zabludi i neznanju.<br />Zato sam ovaj blog tako nazvao-ZABLUDE I MISTERIJE.<br />Tačno je da je ne mogu da popravim akumulator na daljinu. Možda neko drugi može, ali ja nisam majstor takvog kvaliteta . <br />Prva loša stvar koja je uradjena sa tim Vesninim akumulatorom je to što je samo ostavljen toliko dugo u garaži. Verovatno, mogu sa velikom sigurnošću da tvrdim, da nikad nije dopunjen za sve to vreme. Ako si čitao moj blog (a kažeš da jesi), onda mora da si naišao na nekoliko mesta gde kažem da akumulator NE SME da stoji van upotrebe a da se ne dopunjava. Čak i potpuno nov akumulator koji dodje iz fabrike,ako se ne proda za 6 meseci, mora da se vrati istoj fabrici na reciklažu. Iako je potpuno ispravan.<br />A to zato što se isprazni nekih 30% za to vreme, ako ne i više. Nahvataju se sulfati na pločama i on više nema fabrički deklarisan kapacitet i startnu struju.<br />Dakle...<br />Iluzorno je, bar sa ove vremenske distance, pokušavati bilo šta sa tim akumulatorom. VELIKA verovatnoća je da je neka ćelija u kratkom spoju posle toliko vremena neupotrebe i zapostavljanja. I da, pretpostavimo, nije u kratkom spoju, ti ne možeš da ga vratiš u neko normalno radno stanje. <br />Zašto?<br />Nemaš opremu i uredjaje.<br />Čak i ja ne siguram da bih nešto uradio. U svakom slučaju mnogo više od tebe. Dobro, bilo je slučajeva da su mi donosili akumulatore koji su bili bačeni u neku šupu, pa sam uspeo da ih vratim u neku normalu. Zavisi od mnogo faktora da li je stradao: u kom stanju napunjenosti je bio kad je ostavljen (što više to bolje), ako je bilo mnogo toplo u garaži ili je sunce direktno tuklo u njega, to mnogo pogoršava stanje...<br />Kratak spoj može veoma lako da se ispita, to može da uradi bilo koji auto električar. Bometar i strujno opterećenje je dovoljno za to ispitivanje. Ako neka ćelija proključa, ta je gotova. A najlakši nači, pa i za tebe, je da izmeriš napon na izvodima akumulatora. Ako je u rasponu 10,5-10,8 V...<br />Taj je završio karijeru. To je klasičan simptom kratkog spoja. To je u 99% slučajeva. Onaj 1% nije kratak spoj, ali zahteva intrvenciju majstora za akumulatore.<br />Posle svega ne znam da li da se upuštam u diskusiju šta je bilo sa tim (verovatno već pokojnim) akumulatorom.<br />Misterija je to što ti je serviser rekao da je akumulator dobar, i dok si ga doneo kući on već nije radio !!!??? To još nisam čuo. Ili te laže serviser da je dobar. Kako može za to kratko vreme da se isprazni sam od sebe?! To pitanje si morao sebi da postaviš. Kad si mu sledeći put opet odneo i on ti je rekao da je dobar samo ga treba napuniti, zar ga nisi upisato kako je moguće da se tako brzo ispraznio ako ga je on već u servisu napunio?!!?<br />Nije, nije mi tu nešto jasno, nešto tu „smrdi“. Trebalo je pogledati da li na traktoru slučajno ima neke parazitne struje, da nešto troši struju a da se ne zna za to. Pa taj potrošač „na kvarno“ izvuče struju. <br />Veoma teško je davati dijagnozu na ovaj način. <br />Još nešto...<br />Kako to da može da se vergla dugo, a ako stoji 5 minuta (ovo ti kažeš) odmah se isprazni?! Gde je tu logika? Bar ja tu ništa ne razumem. Nisam ni ja najpametniji. Anlaser traktora sigurno vuče nekih 500-600 ampera što je ogromna struja. I kako ta struja ga ne isprazni a isprazni ga stajanje od 5 minuta?<br />Tu nešto mnogo ne štima.<br />Kao što rekoh, mislim da je iluzorno raspredati priču ako je akumulator stajao van upoterebe 6 meseci.<br />A ako i nije stadao, teško može da se vrati u normalu. Može eventualno da posluži za startovanje nakih automobila preko zime.<br />Zapamti:<br />Akumulator MORA da se dopunjava (ne puni nego DOPUNJAVA!!!) svakih mesec dana, ako ne i češće ako stoji van upotrebe. Pa i u prodavnicma akumulatora imaju punjače kojima redovno dopunjavaju akumulatore. Da to ne rade, bilo bi svašta.<br />Tako stoje stvari.<br />I nikako drugačije.<br />Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-16615009002805239102013-08-01T03:48:10.265+02:002013-08-01T03:48:10.265+02:00Slucajno sam trazio nesto u vezi akumulatora vrste...Slucajno sam trazio nesto u vezi akumulatora vrste i tako to, i slucajno naletim na vas blog(teme), procitam prvu recenicu presaltam na dole i povrsno vidim ima ovde dosta zanimljivog, posto mene sve zanima sto mi zapadne za oko, mehanika, elektrika ama bas sve...Uzmem sok iz frizidera, sednem i procitam detaljno za 3h ceo vas blog(teme), o akumulatorima, po ovom sto ste vi pisali nisam znao ni 3%. Zelim samo da vam kazem hvala sto niste sebicni i delite ovoliko znanje javno(cenim vas trud) ;) ovde ima dosta pametnog nauciti kao sto sam i ja po nesto sada zapamtio, sta se sme a sta ne sme. A sada da usledi i jedno pitanje posto nzm gde da postavim. Znam da je online nemoguce nesto popraviti ili tako to, ali cisto radi znanja da vas pitam...<br />Imam akumulator star oko 2 god proizvodjac Vesna Sap 97Ah, koristio sam ga oko 16 meseci i funkcionisao je odlicno, sve dok nije doslo prekida na stubu za + klemu nije hteo struju da provodi do stuba. Akumulator odnet u servis otvoren i zalemljeno to sto treba(odlemio se stub unutra) nzm ni ja tacno bas ali tako je serviser reko. I nista stavim ja njega koristim ga jos mesec dana posle popravke i odjednom jedan dan da upalim traktor akumulator skroz slab, nema uopste struju. Odnesen on ponovo u servis i serviser kaze pa on je ispavan sve, samo je skroz prazan, ostavim ga ja jedan dan da ga on napuni i donesem kuci, dok sam doso i stavio na traktor on se ispraznio, odem ja opet i odnesem acc on na brzinu pogledao i kaze dobar je samo ga napuni.....Ja sta cu odnesem ga kuci i stavim na punjac neki pravljeni, samo znam da je punjac 12v i relativno brzo puni, nema nikakve pokazatelje osim kabal za u struju i 2 klemice - i +, a takodje nemam nikake ni uredjaje za merenje. Napunim ja njega za jedno 2h i stavim na traktor i upali. Da ne duzim, evo sta je ustvari problem. Kada ga napunim i stavim na traktor on moze da vergla koliko hoces a da se ne isprazni, a cim ga ostavim da miruje on se isprazni u roku od 5 min, probao tako 4-5 puta sve isto... Cale se iznervira, nece vise da nosi acc opet kod servisera posto ga nosi 2-3x i nista, ode i kupi nov. I evo taj akumulator negde oko 6 meseci sedi tako u garazi. I da napomenem da je na traktoru sve ok punjenje. Znam da ne mozete dati tacan odg dok ne vidite i izmerite sta mu fali ali mozda ste se susretali do sad sa ovakvim problemom pa evo, da li mu ima pomoci, da odnesem nekom drugom serviseru da popravi... :)? Za sada Pozdrav i nastavite da pisete teme dosta se moze nauciti od vas :)...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-7440777034836099602013-07-16T12:42:42.901+02:002013-07-16T12:42:42.901+02:00:) jbg ja sam amater pa moram da pitam :D,ali dobr...:) jbg ja sam amater pa moram da pitam :D,ali dobro bolje da pitam nego da radim nesto sto ne treba :).u svakom slucaju hvala na pomoci ali ovo mi je najgori akumulator za opravku :D i mislim da nema nista od njega.Oni moji na traktor sto su,za divno cudo posle dva meseca od punjenja oni drze 12.72V u duetu :).kad su punjeni isto su imali prljav elektrolit ali jos nisu u spoju i ne greju se.oni sluze super za sad.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-70061060162082900542013-07-15T21:19:36.462+02:002013-07-15T21:19:36.462+02:00Baš si me, Miloše, nasmejao!!! Čak sam i mojoj sup...Baš si me, Miloše, nasmejao!!! Čak sam i mojoj supruzi pročitao šta si napisao. Nemoj da se ljutiš, ali si mi ulepšao veče!<br />Nema tu nikakvog "cedjenja" kiseline. Ako su ploče upropaštene tu ne može da pomogne Varta, Boš i sve firme na svetu. One izgledaju kao švajcarski sir. Ako je akumulator bio neko vreme bez elektrolita, makar i kratko, nema tu pomoći. Ploče su potpuno sulfatizovane. Kaput!!! Zato se ceo akumulator greje, sve ćelije, jer je ogroman unutrašnji otpor. Ima sam ja nekoliko takvih slučajeva. Skoro mi je bio takav akumulator, ali izgleda da nije dugo stajao bez elektrolita pa sam ga sasvim solidno izvukao iz mrtvih.<br />Moja preporuka je da ga , ako imaš takav punjač, puniš malom strujom, 1-2 ampera, ne više od toga. I da ga tako držiš ceo dan, 24 sata. Onda ga ostavi 24 sta pa izmeri napon. Mada, kao što sam puno puta rekao, napon sam po sebi ne mora baš ništa da znači, posebno kod uništenih akumulatora. To je simptomatično kod upropaštenih ploča, akumulator ima dobar napon, više od 12,5V i odličnu gustinu, iznad 1,25, ali nema snage jer su ploče bukvalno šuplje i nema mnogo aktivne površine za protok elektrona. <br />Tako stvari stoje. Nemoj puno da se trudiš, nema njemu pomoći. Ovo kažem na osnovu informacija koje si mi napisao. Pošto nemaš instrumente za testiranje, vrati ga posle par dana na kamion i vidi da li će da radi. Pokušaj da meriš napon u trenutku paljenja kamiona, ne bi trebalo da padne ispod 19V. To je neki krajnji minumu, mada je i to mnogo malo.<br />E, baš si me nasmejao!!!<br />Svaka ti čast.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-61317926471919290302013-07-15T19:08:16.574+02:002013-07-15T19:08:16.574+02:00Zanimljiv tekst,evo ja sam punio akumulator drugar...Zanimljiv tekst,evo ja sam punio akumulator drugarov od kamion(onaj sto je slabiji)nazalost sve celije se greju,i zanimljivo je to dok se punio malom strujom do 5A prvih 15 sati nije bio vruc,jedna celija je bila bez vode nazalost kada sam ga uzeo,dolio sam ali nije to to.Uglavnom danas kad pogledam vuce 7A i ugrejao se ceo,elektrolit prljav da nemoze da bude gore.ocigledno je u kratoom spoju,na prvi pogled juce mislio sam da su ploce solidne mada kada sam ga uzeo napon 10.90V,mislim da mu nema spasa ostavio sam ga par sati pa cu da vidim dal ce drzi nesto napon i dal ce moz jos par letnjih meseci da sluzi,iskreno misljenje drugar ga je prejebo za sve pare jer je ostavio celiju bez vodu,da ga ispiram(i neznam cime) mislim da ne vredi,star je 3 godine, a i nebih znao kako da procedim kiselinu posto je prljava.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.com