tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post6948953330934057192..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: Procedura startovanja pomoću kablovaDjurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-87338140411683348142014-10-15T21:30:53.408+02:002014-10-15T21:30:53.408+02:00Nije uzalud napisano da se masa sa akumulatora spa...Nije uzalud napisano da se masa sa akumulatora spaja na blok motora jer ako se direktno spoji na akumulator može doći do varničenja i eksplozije. I naravno da se automobil koji pomaže pri startovanju upali i čak doda gas na nakih 1500-2000 obrtaja jer se tako doda još nekoliko desetina ampera u kablove za startovanje, a to uradi alternator. Samo, pogrešno si zaključio da akumulator pod opterećenjem bolje radi. Kada se startuju kola preko kablova, taj auto mora da ima isključene sve potrošače da bi svu energiju iz akumulatora i iz alternatora "upumpao" kroz kablove u akumulator koji nije dobar. Naravno, ovo sve može da padne u vodu pa čak i da ne bude efikasno ako su kablovi loši, malog preseka. Tada je veliki pad napona i ne može da pomogne čak i veliki kamionski akumulator. To kod benzinaca nije toliko kritično ali kod dizel vozila i te kako dolazi do izražaja jer su struje pokretanja mnogo veće nekog kod benzinaca. A ako je još napolju debeo minus... Eto problema! Zato ne bi trebalo žaliti na kablovima jer se oni samo jednom kupe i služe večno. I uvek ih nositi u prtljažniku. Đavo nikad ne spava!Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-68412008854982876612014-10-15T19:43:14.991+02:002014-10-15T19:43:14.991+02:00Pozdrav druze. Skoro sam imao priliku da prvi put ...Pozdrav druze. Skoro sam imao priliku da prvi put prespajam kablove. Kolega nije mogao da upali, pa me je zamolio da prespoji sa mog auta. znam da sam citao ovde da negativna sa mog akumulatora ide na blok motora ili karoseriju njegovog auta, al nisam bio siguran, pa je on ipak prespojio direktno sa akumulatora na akumulator. Druga stvar koju sam mislio da sam procitao ovde je da se moj auto ne pali uopste prilikom ove operacije, ali tu izgleda nisam bio u pravu nakon sto sam opet procitao tvoj tekst. Nekako mi je cudno da akumulator koji je vec pod opterecenjem od radija, grejaca motora i ko zna cega jos lakse pokrene drugi motor nego potpuno rasterecen akumulator.Makinoreply@blogger.com