tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post7619718982486460287..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: Šeme punjača akumulatoraDjurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger33125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-71958649930895168722020-05-05T15:06:21.409+02:002020-05-05T15:06:21.409+02:00Nema tu nikakve seme. To je vise nego jednostavan ...Nema tu nikakve seme. To je vise nego jednostavan punjac. Trafo i grec. I to je to. Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-87264962098428126582020-05-03T12:46:51.703+02:002020-05-03T12:46:51.703+02:00Imam jedno pitanje. Da li slucajno imas shemu (mon...Imam jedno pitanje. Da li slucajno imas shemu (montaznu) za punjac akumulatora: PAT-6 Elektron Backa Topola? Ako imas, mogu li je dobiti?Slavkohttps://www.blogger.com/profile/08867223483854004727noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-10965759676701854162016-02-21T10:47:45.961+01:002016-02-21T10:47:45.961+01:00Hvala na odgovoru (izvinjavam se na kašnjenu).
U o...Hvala na odgovoru (izvinjavam se na kašnjenu).<br />U ovom segmentu (nautika) akumulatori su večita tema. Svi prepisujemo jedni od drugih i neretko bude i havarije.<br />Na kraju sam se odlučio za ove, 2 kom. 110Ah<br />http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=130.msg9971#msg9971<br /><br />jer je komentar trgovca-zastupnika, inače isto nautičara sledeći:<br />"...prilikom skorasnje posete Italiji interesovao sam se sta se kod njih od akumulatora najcesce prodaje za solare i potrosnju . Odgovor je bio da se sve cesce uzimaju kiseli profesional varijante nove generacije velikih amperaza jer su se u eksploataciji pokazali kao AGM a dosta su jeftiniji ... "<br /><br />sa logikom da ću lakše da prebolim eventualni gubitak jednog (u budućnosti) nego mnogo skupljeg AGM a i dosta mojih kolega tako radi i taj tip akumulatora im u proseku traje oko 5god.<br /><br />Za punjač blizu sam ovog rešenja (oznaka 1K)<br />http://www.solarni-paneli.co.rs/fn/pdf/Hibridni%20invertori%201000%20-%205000VA.pdf<br /><br />to je sinusni kombinovani invertor / regulator punjenja / punjač 1000VA, sad malo odoh sa teme o akumulatorima.Ljubivojehttps://www.blogger.com/profile/16324892463426495133noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-42888145125415389462016-01-29T19:25:28.862+01:002016-01-29T19:25:28.862+01:00To je malo veće pitanje u celoj toj problematici. ...To je malo veće pitanje u celoj toj problematici. Prvo, koliko vidim iz tehničkih karakteristika taj ciriks uređaj je za litijum baterije. A vi hoćete da stavite olovne (AGM). Tu nikako taj uređaj ne može da dođe. Litijumske baterije ne trpe konstantno dopunjvanje za razliku od olovnih (što je i dobro za njih). Drugo, taj punjač nije predviđen da radi u nekom sklopu između akumulatora i releja. Bar ja ga ne bih stavio. Što opet ne mora da znači da ne bi vršio funkciju. To je malo bolji punjač za automobilske akumulatore ( i sve druge olovne). Ne sviđa mi se to što nema podešavanje jačine struje punjenja. Ali, to je karakteristika "pametnih" punjača. Struja od 25 ampera je OGROMNA. Ja NIKAD u životu nisam punio ni jedan akumulator tako veliko strujome, čak ni one od 225Ah za šlepere. Iako imam vrhunski punjač sa izborom struje od 0-24 ampera. Mada, ne znači da taj punjač sam ne odredi kolika je struja potrebna za trenutni akumulator. Pa, valjda je "pametan".<br />Sve u svemu, teško mogu sa ovog mesta i sa malo podataka da vam kažem nešto više. Ipak je to problematika za "lice mesta". <br />Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-7557392584001083102016-01-27T19:38:51.962+01:002016-01-27T19:38:51.962+01:00g. Mišo imao bih sledeće pitanje:
Radi se o mom br...g. Mišo imao bih sledeće pitanje:<br />Radi se o mom brodu na koji uskoro hoću da postavim solarni (AGM) akumulator od oko 200Amph<br />(12V, najverovatnije 2 po 100Amph) koji će služiti za kojekakve potrošače. Već imam običan automobilski akumulator od 95Amph Bosch koji mi služi za start motora, osvetlenje, radio i TV.<br />Gledajući kako su kolege rešile punjenje (kada se ne koristi solarna ploča) video sam da ugrađuju pametne punjače a između njega i grupa akumulatora stavljaju Relej za punjenje akumulatora Cyrix-i 12/24V 120A koji vodi računa o napunjenosti akumulatora/redosledu punjenja.<br />Moja ideja je punjač CTEK MXS 25 12V (8 stepeni) pa bih vas zamolio za mišljenje o takvoj konfiguraciji.Ljubivojehttps://www.blogger.com/profile/16324892463426495133noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-31825345024458066962016-01-13T15:38:29.834+01:002016-01-13T15:38:29.834+01:00Bojim se da vam neću pomoći oko izbora. To sam mno...Bojim se da vam neću pomoći oko izbora. To sam mnogo puta na mom blogu spomenuo-niko me ne plaća da ga reklamiram. Niti punjače niti akumulatore. I tako će ubuduće da ostane. Čak i ako bi me neko platio, pitanje je da li bih reklamirao nešto što ne valja?<br />Plašim se da takav punjač koji vama treba slabo ćete da nađete. To bi trebalo da bude neki punjač koji bi stajao na vozilu npr. čitav mesec pa i više. Tu se dolazi do onoga da može doći do prepunjvanja i još gore, a o tome se veoma malo zna: dugotrajno i stalno punjenje malom strujom je opasno jer dovodi do korozije pozitivne ploče. A nakon toga više nema pomoći.<br />Ja odavno pravim tip punjača za održavanje akumulatora koji naizmenično puni do nekog određenog naponskog nivoa nakon čega se isključi pa se ponovo uključi na donjem naponu. I tako stalno.<br />To možete da vidite ovde:<br />https://www.kupujemprodajem.com/Punjac-za-odrzavanje-akumulatora-28822384-oglas.htm?filter_id=<br />Ako ste zainteresovani kontaktirajte me na meil ili gugl +.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-38421065587546955902016-01-13T08:47:33.093+01:002016-01-13T08:47:33.093+01:00Poštovani,
koji bi vi punjač odabrali iz trenutne ...Poštovani,<br />koji bi vi punjač odabrali iz trenutne ponude akumulator-shop.rs? U cenovnom rangu od 5.000-10.000 din. Imam dva vozila koja se jako retko koriste pa mi treba za odrzavanje tih akumulatora.<br />Hvala!Tihomirhttps://www.blogger.com/profile/07815945742833625478noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-37767369691716150862015-08-11T14:03:29.291+02:002015-08-11T14:03:29.291+02:00He, he... Taj koji bi napravio punjač koji će POTP...He, he... Taj koji bi napravio punjač koji će POTPUNO SAM bez ikakvih podešavanja da prepozna vrstu akumulatora bio dobio Nobelovu nagradu. Na kvalitetnim punjačima postoje mogućnosti odabira za određenu vrstu akumulatora, pošto nije isto punjenje AGM i klasičnog akumulatora. Ali da punjač sam odredi... Za to još nisam čuo niti video. A nagledao sam se svakavih punjača za sve ove godine. I napravio ih, takođe. Iskreno, ja ne volim punjače koji sve sami određuju. Naravno, oni su za 99% ljudi najbolje rešenje. Sad, kakav je rezultat punjenja, to je drugo pitanje. Punjač može sam da odredi koji je napon potreban (6 ili 12 volti, jedan takav sam pre nekoliko godina napravio). Sve ostalo čovek mora da mu "naredi".<br />A ti akumulatori koji ne mogu da se otvore...Pa, šta je tu je. Ja ih nikom ne preporučujem, a ostalo je stvar ličnog ubeđenje. I oni se pune kao klasični, s tim što nije preporučljivo ići sa naponom preko 14,7V (čak se preporučuje i 14,4V), ŠTO JE VEOMA MALI NAPON ZA KAVLITETNO PUNJENJE, zbog nemogućnosti dolivanja vode koja izvetri zbog elektrolize. Tu su oni sa čepovima u velikoj prednosti: voda se doliva po potrebi a i pri punjenju se tačno vidi šta se dešava u svakoj ćeliji.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-72668714453072874822015-08-09T09:39:38.758+02:002015-08-09T09:39:38.758+02:00Postovani , a sta se desava sa akumulatorima "...Postovani , a sta se desava sa akumulatorima " bez odrzavanja " koji ne mogu da se otvore. Sta tu raditi. Ili pomenuti punjac detektuje da se radi o tom akumulatoru pa prema njemu puni akumulator drugacijim parametrima . Hvala jos jednom.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-49649585355218974252015-08-07T22:43:26.300+02:002015-08-07T22:43:26.300+02:00Naravno da bi trebalo otvoriti čepove zbog stvarnj...Naravno da bi trebalo otvoriti čepove zbog stvarnja gasova prilikom punjenja (vodonik i kiseonik). To je pravilo koje sam mnogo puta pomenuo. Iako svaki akumulator ima rupice na čepovima ili sa strane zbog izlaska gasova, potrebno je odviti sve čepove. A ovo i ima još jednu namenu, može se pratiti da li sve ćelije imaju mehuriće i kako teče proces punjenja. Jer ako se ne pojavlju mehurići u nekoj od ćelija, to je dobar pokazatelj (ne mora da bude) da je ta ćelija verovatno u kratkom spoju.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-81693948741362122122015-08-05T17:54:30.688+02:002015-08-05T17:54:30.688+02:00Postovani, da li pri punjenju obicnog akumulatora ...Postovani, da li pri punjenju obicnog akumulatora sa kiselinom predhodno navedenim "pametnim" punjacem ( DHC SC212E 12V 2/12A ) treba svakako otvoriti cepove na akumulatoru s obzirom da napon kod njega ide max. do 14.8 v. Puno hvala na odgovoru.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-76788555499890011502014-11-30T20:18:12.360+01:002014-11-30T20:18:12.360+01:00Da, to jeste dobar punjač i ja sam o njemu već nek...Da, to jeste dobar punjač i ja sam o njemu već nekoliko puta dao svoje mišljenje na ovom blogu. Nije ovo prvo pitanje u vezi njega. Dobra strana ovog punjača je što ima mogućnost punjenja manjom strujom(2A), kao i režim održavanja na kraju punjenja, a da bi akumulator uvek bio maksimalno napunjen u bilo kom trenutku kad se skine sa njega(punjača). Ali je dovoljno jak i da puni velike kamionske i traktroske akumulatore jer može da isporuči struju od 12A. Sve u svemu, za taj novac, dobar punjač za redovno i kvalitetno održavanje akumulatora.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-75957334618277335152014-11-30T10:34:51.377+01:002014-11-30T10:34:51.377+01:00Vezano za DHC SC212E 12V 2/12A punjač uspeo sam da...Vezano za DHC SC212E 12V 2/12A punjač uspeo sam da nađem malo više podataka i koliko se vidi taj punjač nudi punenje iz 5 faza.<br />1st Stage: Desulfation:<br />Focused on deeply discharged or lightly sulfated batteries, which show<br />low voltage and are hard to activate. The SC212PE Charger will start<br />the charge pulse to charge the battery until the voltage recovers &<br />reaches expected rechargeable level. The purpose of this stage is to save<br />an over-discharged or a lightly sulfated battery for recovery.<br />2nd Stage: Fast Charge:<br />When the voltage of the battery is above the set level, the SC212PE<br />Charger carries a high current to charge the battery quickly until the<br />battery returns to 75% of the charge. The purpose of this stage is to<br />charge battery in the fastest and most efficient manner.<br />3rd Stage: Equalization & Analysis:<br />When the voltage reaches a maximum safe (pre-determined) voltage,<br />the SC212PE will discontinue the Fast Charge automatically & start a<br />charge pulse with a smaller steam current to charge the battery. The<br />purpose of this stage is to fully charge the battery in safe manner.<br />4th Stage: Top-Off Charge:<br />Under this stage, the SC212PE Charger will shut off automatically<br />when the battery is 100% charged. The charger will monitor the battery<br />voltage continually to decide whether a new charge pulse should come.<br />The purpose of this stage is to fully charge the battery without<br />overcharging the battery.<br />5th Stage: Maintain Floating:<br />If the voltage drops below the pre-set level by battery self-discharge, the<br />SC212PE Charger starts a charge pulse with a small current to<br />maintain the battery in full-charge status. The cycle is repeated as<br />long as the charger is in “Maintain Floating” mode.<br /><br /><br />[url=http://postimg.org/image/vfkdziqhb/][img]http://s27.postimg.org/vfkdziqhb/dhc_charger_guide.gif[/img][/url] [url=http://postimg.org/image/jp6gi4xov/][img]http://s27.postimg.org/jp6gi4xov/dhc_charging_graph.gif[/img][/url] <br /><br />i uputstvo http://www.matson.com.au/images/content_files/SC212PEmanual.pdf<br /><br /><br />Koliko mogu laički da zaključim dobar uređaj, neki vaš komentar.<br />HvalaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-13618898684337400462014-11-21T21:17:46.661+01:002014-11-21T21:17:46.661+01:00Nema na čemu! Zadovoljstvo je moje.Nema na čemu! Zadovoljstvo je moje.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-70829697973636860332014-11-21T20:58:47.562+01:002014-11-21T20:58:47.562+01:00Puno hvala na odgovoruPuno hvala na odgovorukoljahttps://www.blogger.com/profile/03614416602866765172noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-30496378629654543962014-11-21T17:58:46.649+01:002014-11-21T17:58:46.649+01:00Što bi se reklo, baš laičko pitanje! Niko me do sa...Što bi se reklo, baš laičko pitanje! Niko me do sada tako nešto nije pitao. Verovatno što svi znaju da ako piše na punjaču da je 12V, to ništa drugo ne znači nego da je za akumulatore čiji je nominalni napon 12V. Pošto postoje punjači i za 24V (dva akumulatora na red) pa i punjači za 6V, kao i takvi punjači koji imaju mogućnost za 6,12 i 24V da pune (imam takav). Naravno da je izlaz iz punjača između 14,5-15V (zavisi od nekoliiko faktora i za koji tip akumulatora je i sa kojim načinima punjenja), ali se svi olovni akumulatori pune minimalnim naponom 14,4V pa na više. Tako isto piše na punjačima za litijumske akumulatore 36V (ako je za 10 litijum kobalt ćelija, nominalni napon akumulatora 36V) ili 48V (za 13 ćelija, gornji napon punjenja je 54,6V). Mogu još da dodam da je to odličan punjač,za redovno održavanjeakumulatora. Odlična mogućnost je to što ima preklopnik kojim može da se odabere struja punjenja od samo 2A, kao i to što ima režim održavanja akumulatora nakon kompletnog punjenja. Sve u svemu, ako planirate da uzmete nećete pogrešiti!!!Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-90135494485081342002014-11-21T11:31:32.882+01:002014-11-21T11:31:32.882+01:00Postovani Miso, gore ste naveli punjac za neke osn...Postovani Miso, gore ste naveli punjac za neke osnovne potrebe prosecnog korisnika , ali me zanima kako ce ovaj punjac <br /><br />(http://www.akumulator-shop.rs/kategorije-po-nameni/punjaci-akumulatora/punjac-dhc-sc212e-12v-2-12a-detaljno) <br /><br />da napuni akumulator sa naponom od 12V kada svuda kazete da bi napon za punjenje trebao biti oko 14V i nesto vise. Ovo je potpuno laicko pitanje pa Vas molim da ne zamerite i unapred hvalakoljahttps://www.blogger.com/profile/03614416602866765172noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-53018874908536415562014-06-09T07:36:36.588+02:002014-06-09T07:36:36.588+02:00U mom narodu postoji izreka " Za pismene sve...U mom narodu postoji izreka " Za pismene sve piše". Samo je trebalo malo potražiti. Ali, najbolje je sve na gotovo. Dakle evo: http://www.monbat.com.ua/semi_traction_batteries.html Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-43919523217896487092014-06-08T22:34:19.405+02:002014-06-08T22:34:19.405+02:00Danas sam bio u planini, i video sam da ustvari on...Danas sam bio u planini, i video sam da ustvari ona tri akumulatora vezana u paraleli od 75Ah su trakcioni akumulatori (Monbat monolith power semi-traction, special battery for deep discharge).<br />Tako da mozda ce da zavrse posao :)))<br />Samo neznam dali kod ovog tipa kapacitet je izrazen za 5 casovno praznjenje, ne pise.<br />PozdravAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02185565401568996343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-14171213171163513762014-06-06T19:02:07.324+02:002014-06-06T19:02:07.324+02:00Nema na čemu! Srećno sa akumulatorima! I čuvaj se ...Nema na čemu! Srećno sa akumulatorima! I čuvaj se kiseline.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-20315292267912077692014-06-06T18:16:57.567+02:002014-06-06T18:16:57.567+02:00Pa da, ali da se osiguram, ipak je tvoje znanje mn...Pa da, ali da se osiguram, ipak je tvoje znanje mnogo puta vece od moje, mnogo mi je bilo bitno tvoje misljenje.<br />Hvala puno za tvoje odgovore, puno pozdrava i sve najbolje!!!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02185565401568996343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-34454655586157699602014-06-05T22:55:32.712+02:002014-06-05T22:55:32.712+02:00Ako kažeš da poznaješ olovne akumulatore onda znaš...Ako kažeš da poznaješ olovne akumulatore onda znaš da ne može ništa loše da se desi. Normalna struja punjenja je C/10 a ako puniš sa C/40 napunićeš akumulator četiri puta sporije. Ali kvalitetnije. Prosto, zar ne?Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-70792093342890593012014-06-05T12:48:18.260+02:002014-06-05T12:48:18.260+02:00Hvala na odgovoru, da ne oduzimam puno vremena, po...Hvala na odgovoru, da ne oduzimam puno vremena, postavi cu jedno konkretno pitanje: Sta moze loso da se desi akumulatoru ako ga punim sa strujom od C/20 ili C/40?<br />Pozdrav.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02185565401568996343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-91477776894168925812014-06-05T12:23:19.542+02:002014-06-05T12:23:19.542+02:00Ovo jeste jedinstven blog posvećen akumulatoima i ...Ovo jeste jedinstven blog posvećen akumulatoima i na njemu se mogu naći mnoge nepoznate stari o njima. Tako sam ga zamislio. A tako će nadalje i da bude. O punjačima sam dosta pisao pa čak davao i neke šeme koje sam lično napravio. I tu ću da se završi sa tim delom elektronike. O punjačima i načinima punjenja može da se pročita mnogo na mom blogu. Ali ne želim da on preraste u raspravu na nivou elektronike. Za to postoje posebni forumi. Tema o punjenju i punjačima je strašno velika, o vrstama punjenja, načinima... Ne želim i ne mogu detaljno da pišem o tome jer to iziskuje mnogo vremena koja ja nemam. Pošto si elektroničar, kao i ja, neće ti biti teško da pronađeš na internetu ono što te zanima i naučiš. Tako su uradili mnogi, tako sa uradio i ja. Mnogo stvari oko načina punjenja možeš da nađeš na ovom mestu, mnogo više u odgovorima na pitanja nego u samom mom pisanju. To iziskuje puno vremena da pročitaš sve, ali, to stalno ponavljam, NE POSTOJI INSTANT ZNANJE. Meni je trebalo nekoliko godina i stotine popravljenih akumulatora da dođem na ovaj nivo znanja. Zato ti toplo preporučujem da "zagreješ stolicu" i od početka do kraja pročitaš sve što piše ovde. Naravno, ako želiš. Evo sajt, ako već nisi znao za njega, gde se mogu naći mnoge korisne stvari: http://batteryuniversity.com/learn/<br />Srećno!Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-43344834134085709152014-06-05T00:54:29.851+02:002014-06-05T00:54:29.851+02:00Prvo, hvala na odgovoru, mnogo mi je drago sto kon...Prvo, hvala na odgovoru, mnogo mi je drago sto konecno sam mogao s nekim da popricam o akumulatorima, jer vec godinu dana intenzivno citam o njima.<br />Inace elektronicar sam i dosta sam eksperimentirao sa olovnim akumulatorima, jednostavno zanimljivo mi je :)<br />Ova tri 75Ah u paraleli su isti po starost (isti seriski br.) i ne bi ih povezao sa ovim od 225Ah. On palaniram da radi posebno, na poseban invertor i punjac. Svi akumulatori su starterski za motorni vozila. Znam da nisu za ovakvu namenu ali to je to sto se ima.<br />Posto imam u planu da konstruisem punjac (sa microkontrolerom) imam neka potpitanja.<br />Dali mora struja punenja da bude C/10? ili moze C/20, C/40?(citao sam da sporo punenje produzava vek akumulatora)<br />Dali posto su EFB akumulatori punjac da iskljuci tacno na 14,7V i da produzi sa konstantno punenje sa 13,6V-13,8V, ili je bolje da uopste ne puni dok napon ne padne na odregjenu vrednost, recimo 13,2V. <br />Dali punjenje da bude iskljucivo sa konstantnom strujom dok se ne postigne 14,7V? <br />Citao sam da ekvalizacija je mnogo bitna stvar, ali posto su EFB akumulatori do koji napon da se ide i koliko minuta posle punenja? Hocu sve ovo da bude isprogramirano i kompletno automatizovano.<br />Nadam se ces mi dati tvoj konkretni predlog kako moj novi punjac da radi, kako bi "izvukao" maksimum zivotni vek akumulatora.<br />Hvala puno za izdvojenog vremena.<br />Pozdrav.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02185565401568996343noreply@blogger.com