tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post9185393263674791602..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: Odlično pitanje u vezi alternatora!!!Djurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-40829491118106123112014-06-17T22:57:13.627+02:002014-06-17T22:57:13.627+02:00Ovo je PRVI put, bar zvanično, da mi se na blog ja...Ovo je PRVI put, bar zvanično, da mi se na blog javi neki taksista. A oni su poznati po tome što UVEK imaju problema sa akumulatorima. Možda je do ovog trenutka sve njih mrzelo ili zbog nekog drugog razloga se nisu javljali, ali se ovim pismom stvar promenila. Taksisti su moje stare "mušterije", i u bukvalnom i u prenosnom smislu. Mada, poslednjih 1-2 godine izbegavam da servisiram akumulatore iz taksi vozila. To je veoma nezahvalan posao. Pa da ne bi ni oni ni ja imali glavobolja izbegavam to da radim. Ako me neko zamoli od taksista da im uradim kontrolu i merenje akumulatora i alternatora, to uradim bez pogovora i to besplatno. Ali, popravku akumulatora izbegavam. Čist račun duga ljubav!<br />Kao što sam pre neki dan napisa, postoje akumulatori koji su posebno napravljeni za taksi vozila, tj. za kratke relacije, mnogo stajanja i kretanja, puno paljenja motora. Neću ni jednog proizvođača da reklamiram, ali ću da kažem da na takvim akumulatorima obično piše "urban trafic" ili tako nešto. Takvi akumulatori mogu da izdrže za 30% više startovanja motora bez slabljenja snage u odnosu na akumulatore prosečnog kvaliteta. Prosto, u tim akumulatorima su deblje ploče a time je dobijeno na kapacitetu i dugotrajnosti. To je ukratko o akumulatorima koji bi bili podesni za taksi vozila. Može tu još svašta da se napiše ali je ovo sasvim dovoljna informacija.<br />A što se tiče tog punjača firme "Džamburu-zambezi", nisam vidovit tako da ne bih mogao ništa da kažem. To bi trebalo da pogleda neki elektroničar i da kaže svoje mišljenje. Ali iz svog iskustva bih rekao da ipak od njega EVENTUALNO može nešto da bude. Ono što je najvrednije to je transformator. Doduše, ne znam koje snage i napona. Napravio sam dosta takvih punjača po narudžbi; neko mi donese takav "džamburu" punjač, ja napravim kontrolnu elektronku, tj. da ograniči struju i napon. Ništa komlikovano a efikasno. Mala elektronika koja takvu buđolu od nazovi punjača pretvara u nešto što solidno može da napuni akumulator. Ljudi zadovoljni,za male pare dobiju punjač prosečnog kvaliteta. Stvar sa tim nazovi punjačima je to što ni jedan od njih nema ograničenje struje i napona nego pune do besvesti. A time se uništava akumulator. S toga, trebalo bi pogledati taj punjač, proceniti šta se može uraditi sa njim i napraviti neku malu elektroniku koja ograničava struju i napon. Pa još eventulano dodati i mogućnost za punjenje malo većim naponom da bi se lepo izmešao elektrolit. Naravno, ako napon transformatora to dozvoljava. Pa ja sam takvih punjača napravio ne znam im broj! Naravno, to sve skockati u postojeću kutiju.<br />Obavezno nabavite bometar. To je jedna od osnovnih alatki za merenje stanja akumulatora. Ne uzimati zdravo za gotovo stanje gustine elektrolita ali taj podatak ipak je odličan pokazatelj u kom se nalazi akumulator.<br />Ja toliko. Ako sam pomogao oko toga šta ćete da uradite sa "Džamburu" punjačem, biće mi drago.<br />Svako dobro!<br />Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-10284127658270151142014-06-17T01:17:39.118+02:002014-06-17T01:17:39.118+02:00Pre svega pozdrav i sve pohvale za blog! Za tri da...Pre svega pozdrav i sve pohvale za blog! Za tri dana sam uspeo da procitam vecinu tekstova,zajedno sa komentarima i slobodno mogu da kazem da nisam imao pojma o odrzavanju akumulatora i ako sam uvek citao propratnu dokumentaciju.Posto sam ja ubica akumulatora(taksista) mogu slobodno da kazem da imam mnogo iskustva u tome"kako da vam akumulator nikada ne traje duze od 2 godine"..Do sada sam uvek dobijao novi u garantnom roku i ponovnu garanciju od dve godine?! Ni meni nije jasno kako je to isplativo,ali verujte da je tako.Iskljucivo uzimam akumultore kod njih,do sada tri puta Vesnu,jednom kupio,sve ostalo garantni rok i na kraju je uspela da prebaci garanciju.Kupih novi ponos grada "Sombora" i za sada je nekih mesec dana u kolima.Vec mi se cini da nema neku jaku snagu,mada ga nisam ni dopunjavao(nisam znao za blog tj.da i nov treba dopuniti) pa me zanima sledece.Imam neki kucni punjac Azijsko-Karzakstanskog porekla bez mogucnosti stelovanja struje i napona pa me intresuje dali da ga odmah bacim(mislim na punjac) ili mogu sa njim po koji put da napunim Somborca? Eto to me za sada intresuje,sve ostalo sam procitao iz vasih tekstova..i ovo sam procitao,ali rekoh da se posavetujem sa vama pre bacanja...U svakon slucaju planiram neki kvalitetniji punjac,bometar pa cu uz vas kvalitetan blog i neosporno znanje izvrsiti test Somborca u visokoj eksploataciji uz pravilno odrzavanje.Pozdrav!Borahttps://www.blogger.com/profile/12735510526622852305noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-59125655112355661782014-06-15T20:49:49.329+02:002014-06-15T20:49:49.329+02:00Nema načemu! Samo, ne znam zašto bi ste više verov...Nema načemu! Samo, ne znam zašto bi ste više verovali meni nego originalnom dokumentu koji daje proizvođač uz punjač? Jeste da imam veliko znanje i iskustvo oko akumulatora i elektronike, ali ako dokument kaže drugačije od mog mišljenja... Onda je tu proizvođač u pravu. Ipak je on napravio taj punjač a ne ja. Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-80688772645004846982014-06-15T20:19:04.466+02:002014-06-15T20:19:04.466+02:00OK, hvala na odgovoru.
Imam originalno uputstvo, p...OK, hvala na odgovoru.<br />Imam originalno uputstvo, procitao sam i ja to, ali sam ipak hteo da cujem od Vas, koji sigurno imate vise iskustva i znanja od mene, da li je takav nacin punjenja siguran.<br />Hvala jos jednom!<br />PozAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-18262495023079635222014-06-15T19:44:17.314+02:002014-06-15T19:44:17.314+02:00Zahvaljujem se. Svrha ovog bloga i jeste da podeli...Zahvaljujem se. Svrha ovog bloga i jeste da podelim znanje i informacije koje imam. Drago mi je da sve ovo što radim je na nečiju korist a na moje zadovoljstvo.<br />Ne znam da li ste dobili uz punjač koji ste kupili propratnu dokumentaciju u vidu uputstva, ali ako je punjač kupljen legalno i u prodavnici to ste morali da dobijete. Ipak je CTEK ozbiljna firma da ne bi davala dokumentaciju. A ovo kažem zbog toga što sam ja odmah pronašao na internatu originalni dokument, konkretno baš za taj model punjača u kome doslovno piše:" Safe and easy to use — user safety through spark free operation and<br />reverse polarity protection. Vehicle electrical safety through exceptionally<br />clean voltage and current delivery with no surges or spikes. No need to<br />disconnect battery from the vehicle when charging".<br />Očigledno da nije potrebno skidati kleme sa akumulatora pri punjenju. Doduše, piše na stranom jeziku, ali ako je punjač kupljen kod nas onda je moralo uputstvo da bude prevedeno. Bar bi trebalo tako da bude.<br />Dakle, sve piše, samo je bilo potrebno da se pročita. A ako nije takav dokument postojao u kutiji onda je bila nepotpuna tehnička dokumentacija.<br />Firma koji proizvodi punjač tako tvrdi-ne morate skidati kleme pri punjenju jer su napon i struja veoma dobro filtrirani i ne postoje skokovi(pikovi) u izlaznom signalu. Oni koji se bave elektronikom znaju šta to znači. <br />Vaše je da ima verujete.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-1639274800859131952014-06-15T17:15:11.821+02:002014-06-15T17:15:11.821+02:00Pre svega, hocu da pohvalim autora bloga na izuzet...Pre svega, hocu da pohvalim autora bloga na izuzetno korisnim informacijama i savetima koje deli sa nama....imam jedno pitanje:<br />auto koristim iskljucivo po gradu i to na kratkim relacijama koje nisu duze od 2-3 km.<br />Za sada nemam problem sa akumulatorom ( u pitanju je Dacia Logan star 4 godine i u njemu fabricki Rombat), ali sam nabavio malo kvaliteniji punjac, Ctek MXS 5.0 i sad zelim da bar jednom u mesecu dopunjavam akumulator punjacem.<br />Redovno kontrolisem nivo tecnosti u akumulatoru, kleme su ociscene i premazane zastitnom mascu, multimetrom je prekontrolisan akumulator i punjenje alternatorom i sve je ok.<br />Moje pitanje je sledece: da li prilikom dopunjavanja ovim punjacem moram da skinem kleme i izvadim akumulator iz vozila ili mogu da prikljucim punjac direktno na akumulator kome nisu skinute kleme i koji je prikljucen na vozilo?<br />PozAnonymousnoreply@blogger.com