tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post1275005812548574994..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: Ako vam ovako izgleda akumulator... Nije dobro. Nikako!!!Djurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-79396411107703612192015-03-03T22:53:59.080+01:002015-03-03T22:53:59.080+01:00Posto sam pogresio nacin postavljanja linkova slik...Posto sam pogresio nacin postavljanja linkova slike evo ispravnih<br /><br />http://postimg.org/image/539lgozrv/<br /><br />http://postimg.org/image/qbn9y4e8r/<br /><br />http://postimg.org/image/3phyle0ij/<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-31377918411574419692015-03-03T22:51:03.647+01:002015-03-03T22:51:03.647+01:00Da da jos jedan dokaz o kojem ste govorili na svom...Da da jos jedan dokaz o kojem ste govorili na svom blogu.<br /><br />Resio sam lemljenjem slicne plastike u debljem sloju pa onda to lepo osmirglao, mislio sam posle i tim stapicima ali kad sam zavrsio ispostavilo se da nije potrebno, evo i slike.<br /><br />[url=http://postimg.org/image/539lgozrv/][img]http://s25.postimg.org/539lgozrv/IMG_20150302_192238.jpg[/img][/url]<br /><br />[url=http://postimg.org/image/qbn9y4e8r/][img]http://s25.postimg.org/qbn9y4e8r/IMG_20150302_201511.jpg[/img][/url]<br /><br />[url=http://postimg.org/image/3phyle0ij/][img]http://s25.postimg.org/3phyle0ij/IMG_20150302_201535.jpg[/img][/url]<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-56219332056354897392015-03-03T21:00:26.140+01:002015-03-03T21:00:26.140+01:00Još jedan dokaz da loši kontakti mogu da naprave h...Još jedan dokaz da loši kontakti mogu da naprave havariju. Probaj sa pištoljem za plastiku, ta plastika je neutralna, ne reaguje sa kiselinom. Imam ga u alatu, služi mi da nešto zalepim a da nije potrebno da drži mnogo mehaničkog napona. Nemoj da koristiš silokonski lepak, ne znam da li reaguje sa elektrolitom. Toliko mogu da pomognem sa ovog mesta.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-57221159248221656442015-03-02T02:17:59.752+01:002015-03-02T02:17:59.752+01:00Mene interesuje ako biste mogli da mi date savet s...Mene interesuje ako biste mogli da mi date savet sta raditi s ovim i da li ce imati posledice kad se sanira i kako moze? Po meni ovo bi se moglo resiti posto i fabricki ima blizu otvor za izlivanje u slucaju da se podigne nivo vode, akumulator je star svega nekoliko meseci(naravno sad sam izgubio pravo na garanciju) a do ovog je doslo zbog kleme koja je oksidirala i verovatno se grejala prilikom verglanja a klema je bila je dotacala plastiku, tacnije onaj deo nazad gde se srafi provodnik. Evo i slika.<br /><br />http://i.imgur.com/8Kth22N.jpg<br /><br />[URL=http://www.igreklik.com/slike/viewer.php?file=61084584670103076591.jpg&file_imgur=8Kth22N.jpg][IMG]http://i.imgur.com/8Kth22Ns.jpg[/IMG][/URL]Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-57072478675927183612015-02-01T22:10:57.811+01:002015-02-01T22:10:57.811+01:00Nemoj da si naivan i da misliš da proizvođači akum...Nemoj da si naivan i da misliš da proizvođači akumulatora ne znaju za to. Samo, gde je tu isplativost za proizvođača ako se stave te pločice? Šta će fabrika da radi? Zato ja dajem savete kako da se produži vek akumulatoru uz pomoć onih sredstava koje običan čovek ima. Postoji veoma sličan primer od pre nekih 20-25 godina. Naime, veliki američki proizvođač akumulatora "Interstate" je ubacivao veoma malu količinu natrijum sulfata u ploče prilikom proizvodnje akumulatora. Takvi akumulatori su odmah u startu trajali 2-3 godine duže nego oni bez te hemikalije (imam je nekih 1,5 Kg u radionici). Razumeo?<br />Naravno, prestali su sa tom "poslovnom politikom" ubrzo jer je jednostavno bila neisplativa. Oko akumulatora se obrću ogromni novci, u pitanju su desetine milijardi dolara. To više nema veze sa hemijom i tehnologijom.<br />Što se tiče ovih ljudi mogu samo da kaže da ih NAJISKRENIJE ŽALIM.<br />Rade bez ikakve zaštitne opreme, rade sa olovom koje je VEOMA KANCEROGEN ELEMENT. Kad olovo uđe u krv više ne izlazi. Olovo dovodi do uništavanja DNK materijala i do rađanja mongoloidne dece. Olovo dovodi do stvaranja svih mogućih vrsta raka. Naravno, nije opasno ako samo stoji ali ako se topi, stvaraju se IZUZETNO opasni oksidi koji direktno utiču na mozak i genetski materijal.<br />Iskreno, za žaljenje.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-73495434266573070702015-02-01T19:47:52.380+01:002015-02-01T19:47:52.380+01:00Miša,sjecam se da si stalno govorio o stratifkacij...Miša,sjecam se da si stalno govorio o stratifkaciji kiseline na dno kucista,sto unistava ploce.Preporucio si punjenje sa 15v da bi se to izmjesalo.Malo lutajucu jutubom naleti na ovaj video,ko ce drugi nego svabe.Rjesili taj problem sa par komada plastike,ne znam jesili upoznat s tom inovacijom.Evo video o tome,mada je na njemackom,ali lako je skontati kada su oni sve to vizualno objasnili.<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=0sKPj27mh2I<br /><br /><br />Naletio sam jos na dva videa<br />kao se u nepalu prave home made akumulatori od pocetka do kraja,zanimljivo za pogledati.<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=MOTFBDLziHI<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=XSn0UuuHD_A<br /><br />Pozdrav.<br /><br />5678https://www.blogger.com/profile/02464202878538503509noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-33151613394803413952015-01-30T20:09:46.292+01:002015-01-30T20:09:46.292+01:00Мени смрди да је тај акумулатор можда у кратком сп...Мени смрди да је тај акумулатор можда у кратком споју. Исти такав сам имао блек хорс, исто га пунио кинеским пуњачем када није хтео да пали. Тачније, није баш кинески, него је доста стар. Нисам тад имао овај тзв паметни. Углавном, исти ми је напон приказивао ко и теби. На 12,4 је спадало и кад је хладније морао је да иде на пуњач. Испоставило се да је једна ћелија у кратком споју. Провери густину електролита у свакој ћелији, никад се не зна. Једна занимљивост је да је тај мој стари акумулатор и даље у употреби. Користи га лик којем сам продао ауто, али сваки пут кад негде иде, он га претходно стави на пуњење и онда пали из прве. Површинска напуњеност је чудо :)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06201717678849166655noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-27653123763989318392015-01-30T19:39:49.818+01:002015-01-30T19:39:49.818+01:00Pozdrav i tebi Savo!
Dobro pitanje u moru onih koj...Pozdrav i tebi Savo!<br />Dobro pitanje u moru onih koja se skoro svakodnevno pojavljuju, više ih i ne čitam, sramota me je i da objavim šta me sve ljudi pitaju.<br />Naravno da nećeš oštetiti uređaje na svojim kolima. Taj napon je na granici i to gornjoj, oko 14,4V. Šta više, taj povećani napon pogoduje akumulatoru jer se bolje dopunjava. Naravno, nemoj da zaboraviš da ga bar 3-4 puta u toku godine dopuniš jer alternator to ne može propisno da uradi pošto služi samo za održavanje elektro sistema u vozilu.<br />Sve u svemu, nemoj da brineš, nije to veći napon nego što bi trebalo. Prati ga, povremeno premeri unimerom da vidiš da li je još u tim granicama. <br />Međutim, ovde nešto moram da primetim...<br />Na ovom tvom akumulatoru se pokazalo nešto o čemu ja stalno pišem, ponavljam, sam sebi sam dosadio...<br />Daleko od toga da je taj DHC punjač loš. Ni slučajno!!! Međutim, ti "inteligentni" punjači (ko ih samo tako krsti?!) nemoju mogućnost da napune akumulator većim napn od nekog zadatog, a to je u najboljem slučaju 14,7 V. TO JE MALO ZA KLASIČAN OLOVNI AKUMULATOR. OLOVNI AKUMULATOR "TRAŽI" DA SE POVREMENO KONTROLISANO PREPUNI, A TO SI TI URADIO. Najbolji i najefikasniji način za desulfatizaciju, to mogu da kažem posle stotina tona olova koje mi je prešlo preko ruku, je upravo to: veliki napon, mala struja. Sigurno da taj kinseki punjač ne može ni da prismrdi tom "inteligentnom". Međutim, upravo taj veliki napon a mala struja je razbila sulfate, skinula ih sa ploča i vratila u elektrolit. Međutim, neće narod to da shvati, a proizvođači "inteligentnih" punjača ne idu iznad 14,4V jer se plaše da će izvetreti voda zbog elektrolize i da će ploče ostati suve. Potremno je nedelju dana držati akumulartor na velikom naponu i struji da bi se to stvarno desilo. I ako se to desi, veoma lako se dolije voda i sve je kao i pre!!!<br />Da skratim...<br />Dopunjavaja redovno akumulator, proveravaj elektrtolit takođe. Čuvaj taj DHC punjač. Možeš osnovno punjenje na njemu da obaviš pa prebaci na taj kineski još nekoliko sati na tom većem naponu. Ako tako budeš radio, služiće te taj akumulator još mnogo godina. U to mogu da budem siguran 100%.<br />Živeli!!!Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-34275284982792193632015-01-30T13:08:11.968+01:002015-01-30T13:08:11.968+01:00Poštovani,
Pratim izvesno vreme Vaše pisanije na b...Poštovani,<br />Pratim izvesno vreme Vaše pisanije na blogu do koga sam došao preko Steve Stalkera. Ovog puta imami jedno pitanje:<br />Auto: Suzuki 1.6 16V, 1997, najniži nivo opreme,<br />Akumulator: Black Horse 12V 45 Ah, star 3 godine (originalni u vozilu bio Denso (mislim) 12V 28 Ah, "asia"<br />Akumulator pokazuje znake starenja, ploče su se istanjile a separatori su više nekako iskrivljeni. Za vreme proteklih hladnoća pokazao slabije okretanje anlasera, skinut i stavljen na punjač DHC 5A, punio ga izvesno vreme a zatim pokazao da je akumulator u kvaru. Prebacio ga na kineski punjač, napon punjenja postepeno dostigao 15,8 V, struja punjenja se kretala od 1,5 - 1,0 A, vreme punjenja skoro 12h.Posle 12 h pokazao napon od 12,5 V, od tada okreće perfektno, drži napon nakon stajanja od 24h na 12,4V.<br />Problem je u tome što sada u vožnji sa upaljenim farovima napon punjenja nije više 14,2-14,3V već 14,4-14,5V. Da li ovakav napon može da šteti uređajima na vozilu, prvenstveno mislim na kompjuter koji upravlja kontrolom rada motora, pa ga treba menjati ili se akumulator može dalje koristiti pošto za sada opslužuje auto "normalno".<br />Hvala na odgovoru. Veliki pozdrav.Sava.savahttps://www.blogger.com/profile/16205324022986945234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-72169279041241564992015-01-21T21:50:58.307+01:002015-01-21T21:50:58.307+01:00Ne! Prema hemikalijama imam OGROMNU REZERVU što se...Ne! Prema hemikalijama imam OGROMNU REZERVU što se tiče mogućnosti oporavka-desulfatizacije. Za sve ove godine sam naišao na neverovatne količine hemikalija i postupaka koji kažu da uspešno popravljaju akumulatore. Od toga nije tačno -NIŠTA!!! MgSO4, EDTA (Etilen diamin tetra sirćetna kiselina-organska kiselina koja služi, između ostalog za konzervaciju hrane), CdSO4 (donekle pomaže ali je VEOMA kancerogen), NaSO4 (imam ga u mojoj laboratoriji nekih 1,5Kg, probao, nešto pomaže ali slabo)... Da je to tako prosto, a to stalno i stalno napominjem, ne bi mnogi naučnici tukli glavu oko desulfatizacije i oporavka olovnih akumulatora. I opet kažem, mnogo veći problem je korozija nego sulfatizacija. A koroziji su STRAŠNO skloni svi kalcijumski akumulatori. Zato su antimonski a naročito hibridni (Ca-Sb)-zakon!!!<br />Koliko sam upoznat sa tom hemikalijom, ona može da se nabavi u slovačkoj. Dobio sam posrednu informaciju (ali veoma tačnu) da je čovek koji je to koristio, nije bio baš zadovoljan. Inače, nakon sipanja te hemikalije u ćelije, stvara se strašno burna reakcija. Mogu za zamislim kakvi se gasovi i (eventulno) otrovi razvijaju!!! I još, koliko se sećam, samo se sipa to čudo u ćelije i -GOTOVO!!! Popravljeno!!! Ma nije nego. MOŽDA, ali samo možda pomaže (neću ni ja da budem isključiv), ali moje iskustvo kaže da mora tu i elektronika da umeša prste. Mora se uključiti na neki punjač, ne može to baš tako lako. Tako jedino. Pa će onda biti nekog benefita. Ovako, samo sipaš hemiju, i voziš... Neće da mogne. Prosto ne verujem u tako nešto. Nemoguće je dodavanjem samo jedne hemikalije "izvući" napolje sulfate koji su duboko u pločama. Naročito kod trakcionih akumulatora. Tu su ploče debele po 7 mm. Toliko mogu da kažem o toj hemikaliji. <br />Živeli!Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-57845874505561972392015-01-20T21:40:06.131+01:002015-01-20T21:40:06.131+01:00Postovani Miso,
imas li ikakva iskustva sa PowerBa...Postovani Miso,<br />imas li ikakva iskustva sa PowerBatt tecnoscu za oporavak akumulatora.<br />Pozdrav<br />MladenAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/00679011419332125489noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-3860948289545809972015-01-18T19:27:22.624+01:002015-01-18T19:27:22.624+01:00To sa macolom probaj na tvom akumulatoru. I videće...To sa macolom probaj na tvom akumulatoru. I videćeš posledice....<br />Što se tiče eksplozije olovnih akumulatora... Očigledno da ne poznaješ princip rada kod njih. Da znaš o čemu se radi, znao bi da se prilikom punjenja (svejedno da li je alternator ili klasičan punjač) izdvajaju gasovi, kiseonik i vodonik. Svaki od njih posebno je veoma zapaljiv. A zajedno čine veoma opasnu kombinaciju gasova koja se zove "praskavi gas". Ta kombinacija je veoma zapaljiva i eksplozivna. Mnogo puta se desilo da "inteligencija" upaljačem proverava šta se dešava u akumulatori... I na kraju sve ode u tri lepe.<br />Zato, miš u šake, i traži po internetu šta je to praskavi gas i zašto je on veoma opasan. A možeš da nađeš i nebrojene slike eksplodiranih akumulatora.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-25504527473380425472015-01-18T01:57:40.145+01:002015-01-18T01:57:40.145+01:00Malo ga treba opaliti macolom od dvi kile po toj ...Malo ga treba opaliti macolom od dvi kile po toj izbocini i eto ga ko nov :)<br /><br />Citam na netu da olovni akumulatori mogu ekplodirati.Kako se oni mogu dovesti u stanje ekplozije kada nemaju reaktivne komponente u sebi kao litijski akumulatori.Anonymousnoreply@blogger.com