tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post3933802501349466085..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: 10 pravila za duži život akumulatora-ili šta drugi "stručnjaci" kažu o ovoj problematiciDjurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-15532722610390571762014-11-08T20:38:32.300+01:002014-11-08T20:38:32.300+01:00Ni sam ne znam kako da odgovorim na ovo pitanje......Ni sam ne znam kako da odgovorim na ovo pitanje...Ako to tvoje može uopšte da se nazove "pitanje". Vidi ovako...<br />Šta misliš, da li bih ja potrošio nekih 4-5 godina čitajući hiljade strana stručne literaturte na stranim jezicima i potrošio nekoliko hiljada evra na raznu opremu kako za oporavak tako i za testiranuje akumulatora, da li bih eksperimentisao sa raznim hemikalijama i načinima punjenja i pražnejnja, da se kratak spoj može razbiti spajanjem jednog kondenzatora na akumulator i puštanjem velike struje???!!! Ja jesam svašta pročitao za sve ove godine, od toga da se u akumulator dodaju tablete acetisala do toga da na olovnim akumulatorima rade hiljade raznih naučnika da bi rešili probleme korozije i sulfatizacije. Ali ovako nešto NIKAD, ALI NIKAD nisam čuo. Jesam SLIČNO ali ne ovako nešto. Da budem jasniji... To me podseća na onaj fazon da su Japanci napravili kanister od 20 litara veličine kutije za šibice. Taj koji je odvalio tu neviđenu glupost nema pojma sa pojmom kakvi se sve hemizmi( reakcije) odvijaju u olovnom akumulatoru. I kolika je potrebna energija da bi se razbili kristali olovo sulfata. Iskreno, ne znam da li da plačem ili da se smejem. Mada, na kraju krajeva, kad je narod čuo za "suve" akumulatore i to prihvatio zdravo za gotovo, i ne čudi me da jednim kondenzatorom može da se razbije kratak spoj. Evo, javno kažem da nudim debele novce onom ko mi pokaže taj fazon sa jednim kondenzatorom. <br />P.S. Za tvoju informaciju, ne postoji tehnologija (a olovni akumulatori postoje 150 godina) koja uklanja kratak spoj iz jedne ili više ćelija. Bar ne bez komletnog otvaranja kućišta akumulatora i izvlačenja svih ćelija. Naravno, sve to onda treba očistiti od naslaga olovo sulfata pa vratiti na svoje mesto vodeći računa da ni jedna jedinina ploča ne dođe u kratak spoj i da je kućište potpuno zadihtovano sa svih strana da ne bi iscureo elektrolit. Da li ti zvuči jednostavno?<br />Ako si razumeo-shvatićeš.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-44544953036477912302014-11-08T01:25:37.395+01:002014-11-08T01:25:37.395+01:00Miša imama jedno pitanjce.Na jednom forumu sam pro...Miša imama jedno pitanjce.Na jednom forumu sam procito ako akumulator ima kratki spoj u sebi da se to moze rijesitit tako da se na njega spoji kondenzator od 12V velikog kapaciteta koji je vrlo kratkom ali jakom strujom sprziti te komadice sto prave kratki spoj.Jel to istina ili mit.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-47431842466191311612014-11-08T00:17:36.591+01:002014-11-08T00:17:36.591+01:00Zaboravio sam da dodam da marka ispravljaca je DC ...Zaboravio sam da dodam da marka ispravljaca je DC POWER SUPLY 300wAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-1717868341354624952014-11-08T00:12:37.668+01:002014-11-08T00:12:37.668+01:00Pozdrav imam pitanje da li moze stabilisani isprav...Pozdrav imam pitanje da li moze stabilisani ispravljac da puni akumulatore posjedujem jedan skoro sam ga dobio puni od 0do70v,0do5a pa me interesuje da li je to dobar punjac.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-40203572403146131922014-11-01T20:53:21.877+01:002014-11-01T20:53:21.877+01:00Ni stalno stajanje akumulatora na takozvanom režim...Ni stalno stajanje akumulatora na takozvanom režimu "kap po kap" punjenja nije dobro. Dolazi do korozije pozitivne rešetke. A to (bi trebalo) da bude slučaj sa UPS uređajima. Sad, ne znam kako je taj napravljen, da li se dopunjava akumulator kad napon padne npr. ispod 13V ili uvek ima neki mali napon punjenja koji je uvek prisutan na akumulatoru, npr 13,8V? Što nije ni bitno. Zato pamet u galvu i uradi onako kako si naučio od mene: kad kupiš novi akumulator OBAVEZNO ga dopuni!!! Kod tog tipa akumulatora napon ne sme da ide preko 14,7-14,8V! To, uostalom i piše na kućištu akumulatora. Na ostalo, manje-više ne možeš da utičeš što se tiče akumulatora.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-33746288482082110962014-11-01T14:05:04.817+01:002014-11-01T14:05:04.817+01:00Ma retko kad je nestajala struja,zato me i cudi st...Ma retko kad je nestajala struja,zato me i cudi sto je kratko trajao, punjeje je u redu sve sam proverio cak sam ga poslao kod prijatelja elektricara,sto je samo potvrdio da je eto naleteo los akumulator,mislio sam da je elektronika ups-a losa...Dobro videcu pa cu da kupim neki.ali definitivno si upravu,ko zna kolko to stoji po magacin,mislim da im je to presudno.hvala jos jednomAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-12370129894783065152014-10-31T20:56:18.333+01:002014-10-31T20:56:18.333+01:00Ima izreka koja kaže "ne sudi o knjizi na osn...Ima izreka koja kaže "ne sudi o knjizi na osnovu korica". Tako je i sa akumulatorima, manje-više. To što je originalni akumulator trajao 5 a taj drugi samo 1,5 godina ne mora ništa da znači. Ima mnogo faktora koji utiču na rad akumulatora.Bez obzira da li je to olovni, koji je star nekih 150 godina od kada je konstruisan, do najsavremenijih litijum-fosfat. Ni jedan akumulator na svetu ne trpi mnogo zapostavljnja i maltretiranja. S toga, zavisi koliko je puta nestajalo struje od kad ste taj drugi ugradili, koliko je duboko bio pražnjen, koliko često... Ta firma je dobra, engleska. Što opet ne mora ništa da znači. Drugo, postoje akumulatori tog tipa(gel i AGM) koji su namenjeni samo za UPS uređaje. A možda taj nije bio za to. Za UPS se traže akumulatori koji mogu da za veoma kratko vreme daju ogromnu struju. Takvi su u kineskim električnim skuterima i biciklama. A njima se srećem skoro svaki dan. Što nije ni bitno. Ne znam kakav je izbor stacionarnih akumulatora kod tebe. A takvi akumulatori ti trebaju. Recimo, pokušaj da nađeš Panasonik akumulator. Mada znam da je to veoma teško. Ili CTM firma : http://www.akumulator-shop.rs/kategorije-akumulatora-po-nameni/baterije-za-ups/baterija-ctm-ct-7-12l-12v-7ah-detaljno<br />Teško je pronaći relativno dobar akumulator za UPS jer se oni ne traže mnogo. Malo ih prodavnica drži. Kad kupiš, ne znaš koliko su dugo stajali "tamo negde" u magacinu. Zbog svega ovog ne volim i ne želim da preporučujem bilo kome i bilo kakve akumulatore. Sad sam napravio izuzetak. I više neću. Ako me neka firma i plati MOŽDA i razmislim da ih reklamiram. Do tada, svako neka radi po svom nahođenju i želji.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-29618348981288878152014-10-31T19:52:26.868+01:002014-10-31T19:52:26.868+01:00imas li neku preporuku koji akumualtor da kupim za...imas li neku preporuku koji akumualtor da kupim za ups 7Ah 12V.Cale uzeo prosle godine ultracell,izgurala godinu ipo i cao :) kvalitet nula bate.fabricka terala 5 god samo se ne secam koja je bilaAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-70208507428790870242014-10-30T00:17:37.700+01:002014-10-30T00:17:37.700+01:00Pratim ja blog redovno,skoro svaki dan bacim pogle...Pratim ja blog redovno,skoro svaki dan bacim pogled dal ima neka novost :),procitam komentare i tako to,usput da kazem i ja sam pozajmiljavo kablovima struju za drugi auto i bas sam tako koristio sa oko 2000-3000 obrtaja,nov jugo starom jugu :) i nije bilo problema,barem je proslo dve godine i sve radi punjenje kako treba.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-33762612986454453402014-10-29T21:05:07.906+01:002014-10-29T21:05:07.906+01:00Pozdrav Vlado, Forca Fiume!!! Drago mi je da još u...Pozdrav Vlado, Forca Fiume!!! Drago mi je da još uvek pratiš ovo moju borbu protiv vetrenjača. Trudim se da ljudima ukažem na neke problme koje mogu sami da reše, a ne da za najmanju glupost trče kod majstora i da im oni uzimaju novac. Ja taj novac zovem "najslađim". Vidim da je mogao da reši problem sam, a došao kod mene. E, kad si došao, sad ćeš da platiš!<br />Zašto misliš da je grubo da se uzme 250-300A iz akumulatora?! Pa zato je i napravljen! Šta misliš kad se uzme 1000 A iz kamionskog akumulatora?! Zato, nemoj da te farbaju majstori. Kod startovanja motora pomoću akumulatora iz drugog vozila GLAVNA struja se uzima iz akumulatora. Tu je alternator samo malo da pomogne. Ta struja od 250-300 A je dosta velika i odnosi se na dizel vozila. Kod benzinaca je to oko 200A. Naravno, ako je sve u redu sa anlaserom. Ja do sada nikad nisam čuo da je nekome stradao alternator zbog toga što je uzeta struja iz njegovog akumulatora. A kroz ruke su mi prošle stotine tona olova, čitaj akumulatora. Naravno da je malo nelogično, mada ne i nemoguće, pozajmiti struju recimo iz akumulatora od 45Ah za dizel od 2000 kubika. Kad se uzme još pad napona u kablu, to će teško da uspe. Nije nemoguće. Može da uspe ako slabijem akumulatoru treba samo malo snage da pokrene motor. Ali ako je taj od dizela baš prazan, nisam siguran. Mnogo sam pročitao literature i NIGDE nisam naišao na upozorenje o mogućem pregorevanju anlasera zbog pozajmice struje iz ispravnog akumulatora. Šta više, kaže se da se upali motor, doda gas (1500-2000 obrtaja) i da se još malo pomogne akumulatoru time što će se odmah nadoknaditi potrošena snaga. Inače, alternatori su pravljeni da izdrže 110-120% od svoje nominane snage, znači malo više. Sve u svemu, kod startovanja pomoću kablova je BITNO ispoštovati proceduru da se ne bi desile nezgode. I ne veruj svemu što čuješ. Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-57253638496292908972014-10-29T20:35:52.944+01:002014-10-29T20:35:52.944+01:00Pozdrav Miloše, druže! Ti si ovde izgleda jedan od...Pozdrav Miloše, druže! Ti si ovde izgleda jedan od najredovnijih ljudi koji prati ovu moju pisaniju.Eto, nije za džabe što sve ovo čitaš. Popravio si drugu akumulator, spasao si ga troška. Ipak sve ovo moje vredi što radim. Nisi jedini, znam da ima ljudi koji su se uzeli u pamet i redovno održavaju akumulator. Pisao sam ja o tome koliko je bitno da kleme akumulatora budu čiste. Čak sam napravio i mali proračun da se vidi da i veoma mali otpor koji pravi prljavština na klemama strahovito obara napon a time i snagu akumulatora. Sad, druga je stvar ko to hoće da razume i prihvati. Tačno je da je somborska fabrika potpuno zaustavila proizvodnju. Čak sam večeras dobio informaciju od čoveka kome sam popravljao akumulator, da mu je rekao kum koji radi u toj fabrici, da su im isključili struju. Strašno. Žalosno. Od onakve fabrike šta napraviše. Inače, takođe imam podatak da je "gazda" pre dve godine nabavo VRHUNSKU opremu za testiranje akumulatora. Mislim da su čak nabavili spektroskopsku analizu stanja akumulatora. To mu dođe, da se razumemo, nešto kao rendgen, bukvalno snimi stanje akumulatora kroz kućište. To se inače koristi samo u laboratorijama, koliko znam. Na kraju krajeva, šta mu sad sve to vredi? Ostadoše ljudi bez radnih mesta.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-48055802018083908802014-10-29T20:05:06.286+01:002014-10-29T20:05:06.286+01:00Redovno odrzavanje = preventiva da se ne hvatas za...Redovno odrzavanje = preventiva da se ne hvatas za glavu na -10*C :).Evo ja uzeo drugarov akumulator topla 45Ah 390A da opravim,kaze mi on nece pali,kao punio ga a i dalje isto,jos oce da ga baci,a znam da mu akumulator star otp 2god i ovo leto nije koriscen uopste.stajao u jugu,Dodjem kuci proverim napon 12.60V,proverim gustinu elektrolita svih celija 1.280-1.300.Prikacim da ga punim vuce oko 1A.Sve mi onako cudno,Kleme bile prvljave(polivene naftom pa odstajalo to nahvatala se prasina)osmirglam ja to da se sijaju stubici akumulatora,stavim kod mene u juga posle 3-4 sata punjenja(dopunjavanja),tras auto pali :),odemo na njegov jugo,tras pali :) pa prosto nemogu da verujem koliko je prljavstina napravila problem da je to neverovatno,da auto nije hteo da upali.Zamalo da se ovi na otpadu obraduju dobrim akumulatorom :D.Pozdrav iz Nis-a,moj black horse i dalje pali sve je u redu skoro godinu ipo ima,a ode fabrika u persun :D a sa njom i garancija za nedaj boze :).Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17694285917890822222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-91798275167853607842014-10-29T15:08:31.397+01:002014-10-29T15:08:31.397+01:00Pozdrav iz Rijeke Mišo,
Evo mene opet malo se ja...Pozdrav iz Rijeke Mišo,<br /><br /><br />Evo mene opet malo se javljam, što mogu kad često navratim, čitam, skupljam znanje ... ;o)<br />Sličan članak sa 10 savjeta se mogao i kod nas pročitati prije nekoliko mjeseci, a svima je jedna od glavnih fora - Zeleno oko.<br />Šteta što imam plave oči ;o) pa nisam u njihovom rangu. No, ajmo sada ozbiljno, imam pitanje baš vezano za paljenje auta posuđivanjem struje sa drugog.<br />Naime, zanima me da li šteti zdravom akumulatoru kad mu se na tako grub način uzima struja i da li bi i njega bilo pametno poslje nadopuniti punjačem?<br /><br />Kad sam već kod toga, znao sam čuti od starih mehaničara i električara, da alternator auta koji daje struju dosta ispašata i da bi bilo bolje ugasiti auto koji daje struju, jer je kao manje opterećenje na njegov alternator prilikom verglanja onog drugog auta. Spominju se struje od cca 250-300 A, a alternatori daju do cca 75A. Malo mi je to čudno, pa kažem, bolje pitati stručnjaka.<br /><br />Eto, čitamo se opet, hvala na odgovorima i svako dobro želim<br /><br />p.s. svi ovi problemi sa strujom, alternatorom i anlaserom, start-stop i ostalim sustavima pa i akumulatorima, zaboravim kad iz Sandera sjednem u Spačeka. Ako neće da upali ima - Kurbla ;o)2cv007https://www.blogger.com/profile/07656090998020474068noreply@blogger.com