tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post5203889157143821906..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: Evo, zbog ovog sam počeo da pišem ovaj blog. I nastaviću...Djurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-59593313983618147962014-08-20T20:29:06.210+02:002014-08-20T20:29:06.210+02:00Pre nekoliko meseci sam dobio predlog od čoveka ko...Pre nekoliko meseci sam dobio predlog od čoveka koji isto tako kao ti veoma pažljivo prati sve ovo moje pisanje. Naime, rekao mi je da bi bilo dobro kad bih napisao knjigu o svemu ovome što radim. To bi bila jedinstvena knjiga napisana samo i samo na osnovu mojih iskustva i eksperimentisanja. Pitao sam ga a kome bi to trebalo? Reče mi raznim inženjerima, tehničarima, onima koji misle da se razumeju u auto elektriku, budućim majstorima, i onim majstorima koji hoće da prošire svoje znanje( nisam naišao još uvek na takve...).<br />Šta sam hteo ovim da kažem? Pa upravo to, da bih odgovorio na pitanja tipa "kojom je frekvencom najbolje puniti akumulator , da li je konstantna struja (visokofrekventna ili klasična jednosmerna) dobra za regeneraciju sulfatizovanih akumulatora, kolika bi trebalo da bude širina impulsa"...?<br />Tako nešto bi zahtevalo enormno mnogo vremena, truda, sedenja za kompjuterom, zapostavljanja mnogih drugih obaveza... I, ne razumeju se baš svi u elektroniku. To je bitna stvar u celoj ovoj priči.<br />Nije da nisam pisao šta akumulatori, bar oni klasični, "vole". Naširoko i nadugačko sam opisivao što je to ekvalizacija, kada se radi, kojim naponom i strujom, kako se preko elektrolita može videti u kom je stanju napunjenosti akumulator...<br />Smatram da običan narod ne bi trebalo mnogo zaluđivati oko raznih frekvenci , impulsa, širina impulsa... Nije to bitno. Ovaj blog sam zamislio tako da jednostavnim i konkretnim savetima pomognem ljudima da u ovo današnje vreme sačuvaju malo novca i da imaju što manje glavobolje oko svojih kola. Posle stotina poruka i raznih pisama mislim da sa uspeo u tome. Prva rečenica u tvom pismu je dokaz da sve ovo ima nekog smisla i da je na moje zadovoljstvo a nečiju korist.<br />Prati moj blog i saznaćeš još mnogo dobrih i korisnih informacija. Sigurno ću pisati o tome kako produžiti život akumulatoru (pa o čemu stalno govorim ?!),a šta je glavni uzročnik korozije, na primer. To su teme o kojima vredi polemisati. O širini impulsa i njihovom trajanju mogu da razgovaram sa nekim ali samo "uživo" i naravno, da taj razume o čemu se radi. Jer sam ima mnogo pitanja "a kako ja to popravljam akumulatore"? Priznaćeš, to se ne može tako lako objasniti čoveku koji to pita samo zato što je to zanimljivo i veoma retko.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-42373314755500792992014-08-19T20:42:42.739+02:002014-08-19T20:42:42.739+02:00Sve pohvale za blog. Nesto najbolje sto citam i r...Sve pohvale za blog. Nesto najbolje sto citam i redovno pratim.<br />Ako moze i jedan predlog za neku buducu temu. Naime, razni proizvodjaci punjaca/regeneratora se hvale kako je bas njihov nacin punjenja/praznjenja/regeneracija(misli se na desulfatizaciju) olovnih akumulatora "optimalna". Sta je po vasem dugogodisnjem iskustvu istina? Kakvo to punjenje akumulator "voli", konstantna struja, konstantni napon, impulsno (kog oblika i frekvencije) ili kombinovano, od svega po malo? I narano u kakvoj je to koorelaciji sa zivotnim vekom ili bolje receno brojem coklusa?<br />Veliki pozdrav,<br />MladenAnonymousnoreply@blogger.com