tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post7535749290085886199..comments2024-03-27T18:22:00.562+01:00Comments on Akumulatori:sve zablude i misterije: Struja i naponDjurohttp://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-73817718399815856752014-02-04T17:35:24.797+01:002014-02-04T17:35:24.797+01:00Jasno je to da je veci unutrasnji otpor, nego sam ...Jasno je to da je veci unutrasnji otpor, nego sam mislio na razlog toga, da nisu ploce sulfatizirane previse, posto nije dizao napon preko te vrednosti iskljucio sam ga jer je bio na punjacu 65 sati na maloj struji.<br />Posle 4h od iskljucenja napon je 12.84V, a na ovom drugom od 45Ah posle 3 dana je 12.68V i dalje.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09323105683620009529noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-90410244410562034002014-02-03T22:05:16.199+01:002014-02-03T22:05:16.199+01:00Pa mi se razumesmo da je popravka bilo kog uređaja...Pa mi se razumesmo da je popravka bilo kog uređaja na daljinu nemoguća i nezahvalna. Obzirom da nisi kovač ili pekar, malo razmisli šta bi to moglo da bude. Zamisli, meni NIKO NIKAD NI JEDNOM rečenicom nije pomogao da sve ovo naučim i usavršim. Zato, malo eksperimenta neće da škodi. Daću ti jednu smernicu: verovatno je untrašnji otpor tog akumulatora veći nego onog drugog. Aaaa? Omov zakon na delu. Ili tako nešto. Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-55038001100217077072014-02-03T14:43:34.029+01:002014-02-03T14:43:34.029+01:00Struja je i dalje 0.65A, a napon 14.89V, zasto ova...Struja je i dalje 0.65A, a napon 14.89V, zasto ovako sporo dize napon, ovaj manji je drzao 15.10V, a posle 44h ima 12.68V ?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09323105683620009529noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-15348775934954214102014-02-03T00:54:47.681+01:002014-02-03T00:54:47.681+01:00Hvala puno na odgovoru.
Procitao sam sve, i to po ...Hvala puno na odgovoru.<br />Procitao sam sve, i to po par puta, i posto me je zainteresovala cela prica oko akumulatora i zeleo bih malo ozbiljnije da udjem u to, resio sam sa drugom da napravimo pravi, profesionalni punjac sa regulacijom struje 0-5A i napona 0-20V, sa ugradjenim desulfatizatorom koji ce se ukljucivati posebnim prekidacem, i vec smo krenuli u izradu. Kostace preko 100e ali mi nije zao, hocu da imam kvalitetan uredjaj koji ce pruziti pun tretman akumulatoru. Dobar bometar se podrazumeva i njega cu nabaviti sto pre.<br />Punjac koji trenutno koristim je 35 god. star makedonski "ElektroBitola" i u principu sam zadovoljan njime, jedino sto je bez ikakve regulacije, ali zanimljivo, da i pored toga ne puni maksimalnom strujom nikad, vec max 1.5-2A i brzo obara ispod 1A, iako daje 5A, provereno vise puta jer sam isprobavao razne potrosace njime.<br /><br />Sada punim Black Horse 55Ah 480CCA iz drugog auta, proizveden krajem 2012 (imam i treci, u njemu je Varta Blue Dynamic 60Ah 540CCA) i ista je situacija kao sa prethodnim, struju drzi ceo dan na 0.65A, a napon je trenutno 14.85V, ostavicu ga do sutra popodne i to ce mu biti oko 48 sati na punjacu.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09323105683620009529noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-85805051113912149732014-02-02T21:27:26.354+01:002014-02-02T21:27:26.354+01:00Ako si pažljivo čitao moj blog, bar tako kažeš, on...Ako si pažljivo čitao moj blog, bar tako kažeš, onda si morao da naiđeš na post gde ja DETALJNO obrazlažem sve oko ekvalizacije-ujednačavanja. Toliko detaljno da tako nešto NIGDE ne može da se nađe u literaturi. Bar ne na jednom mestu. Inače, samo ujednačavanje je TOTALNO nepoznat pojam za ljude a tiče se ispravnog održavanja akumulatora. Javljali su mi se ljudi koji su mi rekli da znaju mnogo stvari oko akumulatora ali da nikad nisu čuli za tako nešto-ekvalizaciju.<br />Dakle...<br />Neću da se ponavljam, sve što te zanima oko te teme ima na ovom mestu: http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/06/ekvalizacija-ujednacavanje.html<br />Tu ćeš da nađeš sve što te zamnima: kako se to radi, kojim naponom, koliko vremena, koja gustina je potrebna da bude u ćelijama, koliko je makslimalno dozvoljeno odstupanje između ćelija... I još mnogo toga.<br />Preporuka 1: ako već želiš da se baviš akumulatorima nabavi korektan bometar. Izgleda da taj nije baš dobar. <br />Preporuka 2: Ekvalizacija se radi izvorom KONSTANTNE struje. Ako strudiraš elektroniku ne bih onda smeo da ti objašnjavam šta to znači.<br />Preporuka 3: gustina elektroilta je dobar ALI NE I DOVOLJAN pokazatelj stanja akumulatora. <br />Mnogo slučajeva sam imao u praksi da je gustina dobra a ploče je zahvatila korozija.<br />Dovoljno je da sam izvedeš zaključak iz svega ovog. I da još jednom pročitaš ono oko ekvalizacije.Djurohttps://www.blogger.com/profile/10892846216067736247noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-17016367925963718502014-02-02T17:57:03.244+01:002014-02-02T17:57:03.244+01:00Posle 12h napon je bio 12.80V, a posle 24h je 12.7...Posle 12h napon je bio 12.80V, a posle 24h je 12.71V.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09323105683620009529noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3122036157120618345.post-42121277875587131322014-02-01T23:14:27.716+01:002014-02-01T23:14:27.716+01:00Punio sam ovih dana onaj Black Horse koji sam pome...Punio sam ovih dana onaj Black Horse koji sam pomenuo u prethodnom postu, pa me zanima da li sam ispravno postupio i da li je akumulator potpuno pun, u pitanju je Black Horse 45Ah 400CCA proizveden 2005 koji mi je drug dao prosle godine kao los, jer je kupio nov. Koliko znam, kod njega nije nikada potpuno praznjen i nije imao sa njim problema nikada osim poslednje zime (2012/2013) kada ga je vadio iz auta i drzao u stanu, i dopunjavao par puta.<br />Kada sam ga dobio, pre godinu dana video sam da nema dovoljno elektrolita (ravnomerno u svim celijama) i dolio sam oko pola litra destilovane vode, dopunio ga i ugradio u auto i radio je bez greske, pa sam ga prekjuce izvadio da ga dopunim posto se auto ne vozi. Napon je bio 12.05V, a struja pri prikljucenju na punjac 1.45A sa tendencijom opadanja i vec posle 10 minuta se stabilizovao na 12.85V i 0.95A.<br />Do nekih 14.5V je drzao tu struju, a onda je postepeno opadala do 0.65A gde se zadrzala do kraja, do napona 15.10V koji dalje nije povecavao i tu sam ga ostavio jos neko vreme da izvrsi ekvalizaciju, dalje se napon nije povecavao, niti je struja opadala, ukupno je oko 50 sati bio na punjacu, bio je potpuno hladan, a bometar je pokazivao jednaku gustinu svih celija, mada mu ne verujem, jer koji god akumulator ispitam pokazuje 1.225 do 1.250, i to svaki put razlicito, a to mi je sumnjivo, moram kupiti nov.<br />Posle 6 sati stajanja napon je 12.99V, sacekacu do sutra, pa cu izmeriti ponovo. Moje pitanje je da li sam sve dobro uradio i da li je ispravno napunjen ?<br />Veliki pozdrav iz NisaAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/09323105683620009529noreply@blogger.com