Primećujem (s vremena na vreme) da po neko traži na mom blogu "šemu punjača olovnih akumulatora". Ja ih imam bezbroj. Od onih najjednostavnijih sa nekoliko delova, do onih potpuno automatskih, koji sve sami rade i nadgledaju. I sam sam ih napravio (jedan još uvek koristim) dosta.
Lično mislim da se ne isplati praviti punjač jer za relativno male pare (50-70evra) može da se kupi POTPUNO automatski punjač sa svim mogućim funkcijama i zaštitama.
Ako neko bude poželeo da tako nešto kupi, rado ću mu preporučiti nekoliko sajtova. Samo neka me kontaktira.
Ja ću, ipak, da postavim nekoliko šema punjača. Postaviću i šemu punjača koji sam ja napravio pre nekoliko godina i koji me SAVRŠENO služi. Doduše, to mi je rezervni punjač, ali se desilo nekoliko puta u toku zime da moram da ga izvlačim iz ormana i da ga stavljam u funkciju, kada sam imao u toku dana po 3-4 akumulatora na regeneraciji i popravci.
To ću da uradim ovih dana.
Koji punjac preporucujete za sumu od oko 50e ?
ОдговориИзбришиKoliko para toliko muzike! Bilo uvek i biće. Mada, ima i izuzetaka u životu...
ОдговориИзбришиTako je i sa punjačima (kvalitetnim) za akumulatore. Od cena STVARNO kvalitenih punjača zaboli glava. Ali oni i URADE posao za koji su namenjeni. Normalno, naš čovek se povodi time da su "dobri i oni sa buvljaka za 2500 dinara". Ja ne mogu da zabranim da pune akumulator pomoću takvog punjača. Što se tiče napunjenosti i posledica dugoročnog korištenja istog... To je drugi padež.
Ja sam okvirno napisao da može da se kupi solidan punjač u rasponu od 50-70 evra. Ima i za 3000 možda solidan da se kupi. O tome bi vredelo razmisliti, jer taj punjač već je u kutiji, ima trafo(koji je najskuplji deo svakog punjača), ampermetar za praćenja punjenja... Pa bi bilo lepo i elegantno rešenje u tu istu kutiju ubaciti malu elektroniku za regulaciju punjenja.
A ta elektronika bi ograničavala struju i napon kod punjenja. Da se na ponavaljam MILION puta, kvalitetan punjač MORA da ima obe regulacije. Naročito kod duboko ispražnjenih akumulatora (zaboravljena svetala ili neki drugi potrošač) ili kod stari (sulfatizovanih) akumulatora. Takvi akumulatori MORAJU da se pune malom strujom zbog VELIKOG UNUTRAŠNJEG OTPORA. Ako akumulator naglo povuče struju koliko hoće a ne koliko mu se ograniči (npr. 2- 3 ampera) doći će da velikog zagrevanja i naglog skoka napona. A akumulator neće biti kvalietno i dobro napunjen.
Kvalietni punjači su pravo malo čudo, za neverovanje! Stalno mere struju i napon i uporedjuju sa zadatim parametrima.
To je jedno rešenje. Za tu namenu bi mogao da posluži neki EINHELL punjač. Samo se doda elektronika u njega. Na kućište se izvedu dva potenciometra za regulaciju napona i struje i eto dugoročnog rešenja za punjač! Ja sam tako preradio nekoliko punjača, sa originalnih na „mojih ruku delo“. I svi zadovoljni.
Druga varaijanta da se malo potraži po internetu gotovi punjači, kvalietni i sigurno rade svoj posao: H-tronic, Inelco, DHC...To je ono što ima kod nas da se nabavi. Koliko ja znam. A to su i više nego dobri za prosečnog vozača i korisnika.
Takvi punjači imaju dva-tri moda punjenja, npr. za hladno i toplo vreme. Onda imaju mogućnost za punjenje običnih i AGM ili gel akumulatora. To je velika razlika u punjenju. Ali, iz svog ogromnog iskustva do sada nisam naišao ni na jedan AGM akumulator u kolima. Razlog- duplo skuplji od klasičnih za istu snagu. Ali imaju velike prednosti u odnosu na obične. I obični imaju u odnosu na AGM neke prednosti. Dalje, malo kvalitetniji imaju na početku punjenja proveru stanja akumulatora pa u odnosu na nivo napunjenosti takvom stujom i pune. Dalje, ta mala čuda od punjača imaju u svom programu punjenja i deo programa za desulfatizaciju. Ovo DESULFATIZACIJU uzeti sa velikom rezervom. To je STRAAAAŠNO rastegljiv pojam. Dešava se ljudima da kupe takav punjač a on ne može da napuni jer je akumulator u kratkom spoju!!! A to se ne zna dok se ne testira akumulator pomoću posebne opreme.
Kao što vidiš, mogućnosti su velike. Samo je pitanje novca. Dao sam nekoliko predloga, pa i to nešto vredi.
Mogao bih još dosta toga da napišem o punjačima ali bi to iziskivalo puno vremena. U krajnjem slučaju se traba držati toga da se kupi neki kvalitetan punjač , ili napraviti od nekog fabričkog punjač sa regulacijom struje i napona.
Sve ispod toga je loše rešenje koji vodi u nepopravljiv kvar akumulatora nakon dužeg korištenja.
Tako i nikako drugačije.
Hvala na iscrpnom odgovoru.
ОдговориИзбришиDa li bi mogao sa ovim punjacem normalno puniti akumulator od 74ah posto mi nisu tacno jasne specifikacije?
http://www.akumulator-shop.rs/dodatna-oprema/punjac-h-tronic-al600-plus-2-6-12v-detaljno
Mogao bi da napuniš ali bi ti trebalo "jedno 6 godina"!!! Šalim se, taj punjač je za motore, veoma je mali za tvoj akumulator. Bila bi potrebna večnost za punjenje. Tebi treba punjač od nekih 5-7 ampera za tako veliki akumulator. Pretpostvljam da je akumulator od nekog dizela. A sa dizelom nema zezanja preko zime, što se tiče akumulatora. Doduše, tokom zime nema zezanja ni sa jednim akumulatorm.
ОдговориИзбришиJavi mi se na meil da ti pošaljem link za neke punjače koji bi možda odgovarali za tvoj akumulator.
Ne želim nikog javno da reklamiram.
Bar ne za sad.
A da li bi ovakav punjač završio posao za kalcijum/olovne akumulatore?
ОдговориИзбришиhttp://goo.gl/i8d6US
Punjač jeste kvalitetan ali se meni ne sviđa (mada je to karakteristika svih savremanih punjača) da nema regulaciju struje već odmah puni maksimalnom, u konkretnom slučaju 7A. To je velika struja za manje akumulatore (40-60Ah). To bi bila jedina zamerka, mada to mogu da kažem samo na osnovu čitanja podataka. Za moj ukus je ovo bolji izbor: http://www.akumulator-shop.rs/kategorije-po-nameni/punjaci-akumulatora/punjac-dhc-sc212e-12v-2-12a-detaljno
ОдговориИзбришиIma mogućnost za smanjenje struje na 2A, ali je i jači od prethodnog jer može da puni i sa čak 12A što je ogromna stuja! Bez problema može da se izbori i sa kamionskim i traktorskim akumulatorima.
Izbor je tvoj.
Imam jedan olovni akumulator bez odrzavanja 225Ah 12V MONBAT, potpuno neupotrebljen, nabavljen pre par dana i 3 komada olovnih bez odrzavanja vezane u paraleli 75Ah 12V isto MONBAT koi rade vec nekoliko meseci na planini gde ne zivi niko. Funkcija je da napajaju uregjaj kad nestane napona iz mreze, preko invertora 12V/230V.
ОдговориИзбришиMomentalno punjenje se vrsi preko ugragjenog punjaca invertora, koi puni sa nekih 2,5A-3A.
Plasim se da akumulatori uskoro ce doziveti sulfatizaciju.
Pitanje mi je: kakve karateristike treba da ima punjac sa obzirom da su oni stalno vezani sa punjacem. Nije mi bitno vreme punenja, na prvom mjestu mi je vek trajanja akumulatora.
Nestanak struje desava se retko, ali zna da nema i nekoliko saati, a struja potrosaca preko invertora je konstantno 50A na 12V, tako da akumulatori se isprazne za 3 sata.
PS: izvinite za moj losi Srpski, iz Makedonije sam :)
Što se tiče srpskog jezika, mnogo je bolji nego što ga govore neki moji sugrađani u Subotici.A sad ono glavno...
ОдговориИзбришиKoliko sam mogao da ukapiram sva četiri akumultora su klasični starterski za motorna vozila. Ako je tako, stradaće VEOMA brzo.
Oni nisu za tu namenu, ovde sam objasnio :
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/11/vrste-akumulatora-i-njihova-namena-i.html
Kao i ovde :
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/11/vrste-akumulatora-i-njihova-namena-ii.html
A ovde koliko bi trebalo da se pune akumulatori :
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/12/akumulator-se-puni-12-sati-moze-da-bude.html
Kao što se može videti iz gore navedenog, na mom blogu ima svega samo je trebalo malo potražiti.
Tri akumulatora od 75Ah (paralelno) mu dođe 225Ah. Trebalo bi puniti strujom C/10, tačnije 22,5A. To je ogromna struja. Drugo, struja opterećenja od 50A je takođe velika za konstantno opterećenje. Zato se tako brzo potroše. Kao što će brzo i da stradaju ti akumulatori. Struja invertora od 3A je više nego nedovoljna za neko normalno punjenje. Ta struja od 3A bi eventulano mogla da posluži za takozvano "kap po kap" punjenje koje se odvija nakon onog glavnog. To je ugrubo 1,3% od ukupnog kapaciteta. Još nešto bitno je to da se NE SMEJU povezivati akumulatori različitih kapaciteta!!! Ona tri od 75Ah je u redu AKO SU SVI ISTIH karakteristika (starost i napunjenost). Ali ni slučajno onaj od 225Ah sa njima!!! Može doći do različitih napunjenosti i sulfatizacije.
Sve u svemu, za taj kapacitet akumulatora bi morao da bude veoma ozbiljan i jak punjač. Sa karakteristikom održavanja (kap po kap) na kraju punjenja. Struja neka bude ta oko 3A a napon nekih 13,6-13,8V (za održavanje). Takav punjač nije problema napraviti (ja sam ih mnogo napravio) ali je problem zbog velike stuje punjenja. Takođe još nešto bitno... Ako se želi PRAVO i KVALITETNO održavanje akumulatora, pa makar bili i ti koji nisu za stacionarnu namenu, potrebno je svakih 3-4 meseca uraditi ekvalizaciju elektrolita. To je objašnjeno u mojim tekstovima. Time se izbegava korozija donjeg dela rešeteke.
Još nešto...
To što piše "bez održavanja", to može mačku o rep da se okači!!! Svaki akumulator zahteva održavanje, manje ili više. Dobro, ne mora se održavati, toliko dugo će i da traje.
Biće mi drago da je ovo što sam napisao bar malo pomoglo.
Prvo, hvala na odgovoru, mnogo mi je drago sto konecno sam mogao s nekim da popricam o akumulatorima, jer vec godinu dana intenzivno citam o njima.
ОдговориИзбришиInace elektronicar sam i dosta sam eksperimentirao sa olovnim akumulatorima, jednostavno zanimljivo mi je :)
Ova tri 75Ah u paraleli su isti po starost (isti seriski br.) i ne bi ih povezao sa ovim od 225Ah. On palaniram da radi posebno, na poseban invertor i punjac. Svi akumulatori su starterski za motorni vozila. Znam da nisu za ovakvu namenu ali to je to sto se ima.
Posto imam u planu da konstruisem punjac (sa microkontrolerom) imam neka potpitanja.
Dali mora struja punenja da bude C/10? ili moze C/20, C/40?(citao sam da sporo punenje produzava vek akumulatora)
Dali posto su EFB akumulatori punjac da iskljuci tacno na 14,7V i da produzi sa konstantno punenje sa 13,6V-13,8V, ili je bolje da uopste ne puni dok napon ne padne na odregjenu vrednost, recimo 13,2V.
Dali punjenje da bude iskljucivo sa konstantnom strujom dok se ne postigne 14,7V?
Citao sam da ekvalizacija je mnogo bitna stvar, ali posto su EFB akumulatori do koji napon da se ide i koliko minuta posle punenja? Hocu sve ovo da bude isprogramirano i kompletno automatizovano.
Nadam se ces mi dati tvoj konkretni predlog kako moj novi punjac da radi, kako bi "izvukao" maksimum zivotni vek akumulatora.
Hvala puno za izdvojenog vremena.
Pozdrav.
Ovo jeste jedinstven blog posvećen akumulatoima i na njemu se mogu naći mnoge nepoznate stari o njima. Tako sam ga zamislio. A tako će nadalje i da bude. O punjačima sam dosta pisao pa čak davao i neke šeme koje sam lično napravio. I tu ću da se završi sa tim delom elektronike. O punjačima i načinima punjenja može da se pročita mnogo na mom blogu. Ali ne želim da on preraste u raspravu na nivou elektronike. Za to postoje posebni forumi. Tema o punjenju i punjačima je strašno velika, o vrstama punjenja, načinima... Ne želim i ne mogu detaljno da pišem o tome jer to iziskuje mnogo vremena koja ja nemam. Pošto si elektroničar, kao i ja, neće ti biti teško da pronađeš na internetu ono što te zanima i naučiš. Tako su uradili mnogi, tako sa uradio i ja. Mnogo stvari oko načina punjenja možeš da nađeš na ovom mestu, mnogo više u odgovorima na pitanja nego u samom mom pisanju. To iziskuje puno vremena da pročitaš sve, ali, to stalno ponavljam, NE POSTOJI INSTANT ZNANJE. Meni je trebalo nekoliko godina i stotine popravljenih akumulatora da dođem na ovaj nivo znanja. Zato ti toplo preporučujem da "zagreješ stolicu" i od početka do kraja pročitaš sve što piše ovde. Naravno, ako želiš. Evo sajt, ako već nisi znao za njega, gde se mogu naći mnoge korisne stvari: http://batteryuniversity.com/learn/
ОдговориИзбришиSrećno!
Hvala na odgovoru, da ne oduzimam puno vremena, postavi cu jedno konkretno pitanje: Sta moze loso da se desi akumulatoru ako ga punim sa strujom od C/20 ili C/40?
ОдговориИзбришиPozdrav.
Ako kažeš da poznaješ olovne akumulatore onda znaš da ne može ništa loše da se desi. Normalna struja punjenja je C/10 a ako puniš sa C/40 napunićeš akumulator četiri puta sporije. Ali kvalitetnije. Prosto, zar ne?
ОдговориИзбришиPa da, ali da se osiguram, ipak je tvoje znanje mnogo puta vece od moje, mnogo mi je bilo bitno tvoje misljenje.
ОдговориИзбришиHvala puno za tvoje odgovore, puno pozdrava i sve najbolje!!!
Nema na čemu! Srećno sa akumulatorima! I čuvaj se kiseline.
ОдговориИзбришиDanas sam bio u planini, i video sam da ustvari ona tri akumulatora vezana u paraleli od 75Ah su trakcioni akumulatori (Monbat monolith power semi-traction, special battery for deep discharge).
ОдговориИзбришиTako da mozda ce da zavrse posao :)))
Samo neznam dali kod ovog tipa kapacitet je izrazen za 5 casovno praznjenje, ne pise.
Pozdrav
U mom narodu postoji izreka " Za pismene sve piše". Samo je trebalo malo potražiti. Ali, najbolje je sve na gotovo. Dakle evo: http://www.monbat.com.ua/semi_traction_batteries.html
ОдговориИзбришиPostovani Miso, gore ste naveli punjac za neke osnovne potrebe prosecnog korisnika , ali me zanima kako ce ovaj punjac
ОдговориИзбриши(http://www.akumulator-shop.rs/kategorije-po-nameni/punjaci-akumulatora/punjac-dhc-sc212e-12v-2-12a-detaljno)
da napuni akumulator sa naponom od 12V kada svuda kazete da bi napon za punjenje trebao biti oko 14V i nesto vise. Ovo je potpuno laicko pitanje pa Vas molim da ne zamerite i unapred hvala
Što bi se reklo, baš laičko pitanje! Niko me do sada tako nešto nije pitao. Verovatno što svi znaju da ako piše na punjaču da je 12V, to ništa drugo ne znači nego da je za akumulatore čiji je nominalni napon 12V. Pošto postoje punjači i za 24V (dva akumulatora na red) pa i punjači za 6V, kao i takvi punjači koji imaju mogućnost za 6,12 i 24V da pune (imam takav). Naravno da je izlaz iz punjača između 14,5-15V (zavisi od nekoliiko faktora i za koji tip akumulatora je i sa kojim načinima punjenja), ali se svi olovni akumulatori pune minimalnim naponom 14,4V pa na više. Tako isto piše na punjačima za litijumske akumulatore 36V (ako je za 10 litijum kobalt ćelija, nominalni napon akumulatora 36V) ili 48V (za 13 ćelija, gornji napon punjenja je 54,6V). Mogu još da dodam da je to odličan punjač,za redovno održavanjeakumulatora. Odlična mogućnost je to što ima preklopnik kojim može da se odabere struja punjenja od samo 2A, kao i to što ima režim održavanja akumulatora nakon kompletnog punjenja. Sve u svemu, ako planirate da uzmete nećete pogrešiti!!!
ОдговориИзбришиPuno hvala na odgovoru
ОдговориИзбришиNema na čemu! Zadovoljstvo je moje.
ОдговориИзбришиVezano za DHC SC212E 12V 2/12A punjač uspeo sam da nađem malo više podataka i koliko se vidi taj punjač nudi punenje iz 5 faza.
ОдговориИзбриши1st Stage: Desulfation:
Focused on deeply discharged or lightly sulfated batteries, which show
low voltage and are hard to activate. The SC212PE Charger will start
the charge pulse to charge the battery until the voltage recovers &
reaches expected rechargeable level. The purpose of this stage is to save
an over-discharged or a lightly sulfated battery for recovery.
2nd Stage: Fast Charge:
When the voltage of the battery is above the set level, the SC212PE
Charger carries a high current to charge the battery quickly until the
battery returns to 75% of the charge. The purpose of this stage is to
charge battery in the fastest and most efficient manner.
3rd Stage: Equalization & Analysis:
When the voltage reaches a maximum safe (pre-determined) voltage,
the SC212PE will discontinue the Fast Charge automatically & start a
charge pulse with a smaller steam current to charge the battery. The
purpose of this stage is to fully charge the battery in safe manner.
4th Stage: Top-Off Charge:
Under this stage, the SC212PE Charger will shut off automatically
when the battery is 100% charged. The charger will monitor the battery
voltage continually to decide whether a new charge pulse should come.
The purpose of this stage is to fully charge the battery without
overcharging the battery.
5th Stage: Maintain Floating:
If the voltage drops below the pre-set level by battery self-discharge, the
SC212PE Charger starts a charge pulse with a small current to
maintain the battery in full-charge status. The cycle is repeated as
long as the charger is in “Maintain Floating” mode.
[url=http://postimg.org/image/vfkdziqhb/][img]http://s27.postimg.org/vfkdziqhb/dhc_charger_guide.gif[/img][/url] [url=http://postimg.org/image/jp6gi4xov/][img]http://s27.postimg.org/jp6gi4xov/dhc_charging_graph.gif[/img][/url]
i uputstvo http://www.matson.com.au/images/content_files/SC212PEmanual.pdf
Koliko mogu laički da zaključim dobar uređaj, neki vaš komentar.
Hvala
Da, to jeste dobar punjač i ja sam o njemu već nekoliko puta dao svoje mišljenje na ovom blogu. Nije ovo prvo pitanje u vezi njega. Dobra strana ovog punjača je što ima mogućnost punjenja manjom strujom(2A), kao i režim održavanja na kraju punjenja, a da bi akumulator uvek bio maksimalno napunjen u bilo kom trenutku kad se skine sa njega(punjača). Ali je dovoljno jak i da puni velike kamionske i traktroske akumulatore jer može da isporuči struju od 12A. Sve u svemu, za taj novac, dobar punjač za redovno i kvalitetno održavanje akumulatora.
ОдговориИзбришиPostovani, da li pri punjenju obicnog akumulatora sa kiselinom predhodno navedenim "pametnim" punjacem ( DHC SC212E 12V 2/12A ) treba svakako otvoriti cepove na akumulatoru s obzirom da napon kod njega ide max. do 14.8 v. Puno hvala na odgovoru.
ОдговориИзбришиNaravno da bi trebalo otvoriti čepove zbog stvarnja gasova prilikom punjenja (vodonik i kiseonik). To je pravilo koje sam mnogo puta pomenuo. Iako svaki akumulator ima rupice na čepovima ili sa strane zbog izlaska gasova, potrebno je odviti sve čepove. A ovo i ima još jednu namenu, može se pratiti da li sve ćelije imaju mehuriće i kako teče proces punjenja. Jer ako se ne pojavlju mehurići u nekoj od ćelija, to je dobar pokazatelj (ne mora da bude) da je ta ćelija verovatno u kratkom spoju.
ОдговориИзбришиPostovani , a sta se desava sa akumulatorima " bez odrzavanja " koji ne mogu da se otvore. Sta tu raditi. Ili pomenuti punjac detektuje da se radi o tom akumulatoru pa prema njemu puni akumulator drugacijim parametrima . Hvala jos jednom.
ОдговориИзбришиHe, he... Taj koji bi napravio punjač koji će POTPUNO SAM bez ikakvih podešavanja da prepozna vrstu akumulatora bio dobio Nobelovu nagradu. Na kvalitetnim punjačima postoje mogućnosti odabira za određenu vrstu akumulatora, pošto nije isto punjenje AGM i klasičnog akumulatora. Ali da punjač sam odredi... Za to još nisam čuo niti video. A nagledao sam se svakavih punjača za sve ove godine. I napravio ih, takođe. Iskreno, ja ne volim punjače koji sve sami određuju. Naravno, oni su za 99% ljudi najbolje rešenje. Sad, kakav je rezultat punjenja, to je drugo pitanje. Punjač može sam da odredi koji je napon potreban (6 ili 12 volti, jedan takav sam pre nekoliko godina napravio). Sve ostalo čovek mora da mu "naredi".
ОдговориИзбришиA ti akumulatori koji ne mogu da se otvore...Pa, šta je tu je. Ja ih nikom ne preporučujem, a ostalo je stvar ličnog ubeđenje. I oni se pune kao klasični, s tim što nije preporučljivo ići sa naponom preko 14,7V (čak se preporučuje i 14,4V), ŠTO JE VEOMA MALI NAPON ZA KAVLITETNO PUNJENJE, zbog nemogućnosti dolivanja vode koja izvetri zbog elektrolize. Tu su oni sa čepovima u velikoj prednosti: voda se doliva po potrebi a i pri punjenju se tačno vidi šta se dešava u svakoj ćeliji.
Poštovani,
ОдговориИзбришиkoji bi vi punjač odabrali iz trenutne ponude akumulator-shop.rs? U cenovnom rangu od 5.000-10.000 din. Imam dva vozila koja se jako retko koriste pa mi treba za odrzavanje tih akumulatora.
Hvala!
Bojim se da vam neću pomoći oko izbora. To sam mnogo puta na mom blogu spomenuo-niko me ne plaća da ga reklamiram. Niti punjače niti akumulatore. I tako će ubuduće da ostane. Čak i ako bi me neko platio, pitanje je da li bih reklamirao nešto što ne valja?
ОдговориИзбришиPlašim se da takav punjač koji vama treba slabo ćete da nađete. To bi trebalo da bude neki punjač koji bi stajao na vozilu npr. čitav mesec pa i više. Tu se dolazi do onoga da može doći do prepunjvanja i još gore, a o tome se veoma malo zna: dugotrajno i stalno punjenje malom strujom je opasno jer dovodi do korozije pozitivne ploče. A nakon toga više nema pomoći.
Ja odavno pravim tip punjača za održavanje akumulatora koji naizmenično puni do nekog određenog naponskog nivoa nakon čega se isključi pa se ponovo uključi na donjem naponu. I tako stalno.
To možete da vidite ovde:
https://www.kupujemprodajem.com/Punjac-za-odrzavanje-akumulatora-28822384-oglas.htm?filter_id=
Ako ste zainteresovani kontaktirajte me na meil ili gugl +.
g. Mišo imao bih sledeće pitanje:
ОдговориИзбришиRadi se o mom brodu na koji uskoro hoću da postavim solarni (AGM) akumulator od oko 200Amph
(12V, najverovatnije 2 po 100Amph) koji će služiti za kojekakve potrošače. Već imam običan automobilski akumulator od 95Amph Bosch koji mi služi za start motora, osvetlenje, radio i TV.
Gledajući kako su kolege rešile punjenje (kada se ne koristi solarna ploča) video sam da ugrađuju pametne punjače a između njega i grupa akumulatora stavljaju Relej za punjenje akumulatora Cyrix-i 12/24V 120A koji vodi računa o napunjenosti akumulatora/redosledu punjenja.
Moja ideja je punjač CTEK MXS 25 12V (8 stepeni) pa bih vas zamolio za mišljenje o takvoj konfiguraciji.
To je malo veće pitanje u celoj toj problematici. Prvo, koliko vidim iz tehničkih karakteristika taj ciriks uređaj je za litijum baterije. A vi hoćete da stavite olovne (AGM). Tu nikako taj uređaj ne može da dođe. Litijumske baterije ne trpe konstantno dopunjvanje za razliku od olovnih (što je i dobro za njih). Drugo, taj punjač nije predviđen da radi u nekom sklopu između akumulatora i releja. Bar ja ga ne bih stavio. Što opet ne mora da znači da ne bi vršio funkciju. To je malo bolji punjač za automobilske akumulatore ( i sve druge olovne). Ne sviđa mi se to što nema podešavanje jačine struje punjenja. Ali, to je karakteristika "pametnih" punjača. Struja od 25 ampera je OGROMNA. Ja NIKAD u životu nisam punio ni jedan akumulator tako veliko strujome, čak ni one od 225Ah za šlepere. Iako imam vrhunski punjač sa izborom struje od 0-24 ampera. Mada, ne znači da taj punjač sam ne odredi kolika je struja potrebna za trenutni akumulator. Pa, valjda je "pametan".
ОдговориИзбришиSve u svemu, teško mogu sa ovog mesta i sa malo podataka da vam kažem nešto više. Ipak je to problematika za "lice mesta".
Hvala na odgovoru (izvinjavam se na kašnjenu).
ОдговориИзбришиU ovom segmentu (nautika) akumulatori su večita tema. Svi prepisujemo jedni od drugih i neretko bude i havarije.
Na kraju sam se odlučio za ove, 2 kom. 110Ah
http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=130.msg9971#msg9971
jer je komentar trgovca-zastupnika, inače isto nautičara sledeći:
"...prilikom skorasnje posete Italiji interesovao sam se sta se kod njih od akumulatora najcesce prodaje za solare i potrosnju . Odgovor je bio da se sve cesce uzimaju kiseli profesional varijante nove generacije velikih amperaza jer su se u eksploataciji pokazali kao AGM a dosta su jeftiniji ... "
sa logikom da ću lakše da prebolim eventualni gubitak jednog (u budućnosti) nego mnogo skupljeg AGM a i dosta mojih kolega tako radi i taj tip akumulatora im u proseku traje oko 5god.
Za punjač blizu sam ovog rešenja (oznaka 1K)
http://www.solarni-paneli.co.rs/fn/pdf/Hibridni%20invertori%201000%20-%205000VA.pdf
to je sinusni kombinovani invertor / regulator punjenja / punjač 1000VA, sad malo odoh sa teme o akumulatorima.
Imam jedno pitanje. Da li slucajno imas shemu (montaznu) za punjac akumulatora: PAT-6 Elektron Backa Topola? Ako imas, mogu li je dobiti?
ОдговориИзбришиNema tu nikakve seme. To je vise nego jednostavan punjac. Trafo i grec. I to je to.
ОдговориИзбриши