Странице

среда, 10. јул 2013.

Varta?

Ne bih baš da kudim Vartu... I ne smem... Dobra je to firma... Ima sasvim solidne akumultore. Za naše prilike i vozila-odlične!!!
Lično, nikad ne bih stavio Vartu u moje vozilo. Što ne znači da je loše. Daleko od toga!!!
Ali...
Danas sam imao hitan poziv iz špediterske firme , za koju radim i održavam akumulatore za ceo vozni park koji uopšte nije mali, da dodjem na proveru akumulatora na velikom tegljaču.
Vozač se žalio da je celim putem (desetak dana) po Evropi morao da pozajmljuje kablove da bi upalio kamion kad god bi negde stao. Gadna stvar kad ne možeš da upališ vozilo na 30 stepeni. Tu nešto MNOGO nije u redu!!!
Dakle, tako sam i mislio. To sam i rekao čoveku koji je došao po mene( i koji je šef transporta)-sa velikom sigurnošću sam tvrdio da je jedan akumulator u KRATKOM SPOJU.
Tako je i bilo. Taj nesrećnik je imao 10,4V a onaj drugi 14V.
Klasika.
Ne bi bilo ništa opasno (mada jeste bilo opasno tako voziti po celoj Evropi sa strahom da li možeš da ponovo upališ kamion?) da taj akumulator nije u garanciji.
JESTE u garanciji.
I da NIJE u garanciji, nije puno star, a to je najnoviji Vartin akumulator i ne bi smeo tako lako i brzo da strada.
U pitanju je Varta Promotive Blue 170Ah/1000CCA.

Što bi se reklo-odličan akumulator.
Zašto se to deslio, pitali me svi? I to još u garanciji!!!
Pa...
Uvek je jedan akumulator jači ili slabiji od drugog ako se vezuje na red. I uvek prvo strada slabiji. A zbog slabijeg nadrlja i onaj dobar jer ne primi dovoljno punjenja (ili čak primi previše!!!).
Zato je bitno uraditi EKVALIZACIJU -UJEDNAČAVANJE ako se vezuju dva i više akumulatora. Da se dovedu svi u maksimalno stanje napunjenosti.
Koliko znam, dozvoljeno odstupanje izmedju dva i više akumulatora u kapacitetu je maksimum 3%. I ništa više od toga. Ako je više, onda se dogadja to što se danas desilo. I što se stalno dešava na kamionima.
Druga stvar je ona koju skoro niko ne zna.
A i o tome sam skoro pisao.
Akumulatori stradaju LETI A NE ZIMI.
Tako i nikako drugačije.
Leti je sulfatizacija DUPLO brža nego zimi. Zato je jedna ćelija otkazala. Kristal olovo-sulfata je probio separator i kraj priče!!!
Ovo se zimi VEOMA retko deševa.
Još...
Verovatno je, kad je kupljen nov, odmah stavljen na kamion.
Medjutim...
TREBALO ga je prvo dopuniti, oba. I ujednačiti.
E, onda, verovatno, ne bi se sve ovo desilo.
Ili da je taj kamion imao ujednačavač punjenja, za taj uredjaj tek niko nije čuo a ima kod nas relativno jeftino da se kupi, to se ne bi desilo.
Oba akumulatora bi se podjednako punila i praznila sa tim uredjajem.
Dobro...
U garanciji je. Dobiće nov. Nadam se.
Svaki dan nešto novo...


Нема коментара:

Постави коментар