Eto, došao je kod mene na operaciju akumulator iz poprilično dalekog grada. Pisao sam juče o tome.
Dobar Exide, onaj što ima (garantovanih) 10000 paljenja motora, u odnosu na obične koji mogu to da urade 4000 puta.
SVE OVO UZETI SA REZERVOM.
Mada na samom kućištu akumulatora baš tako piše.
Znam ja za taj model Eksajda koji je testiran na -30 stepeni umesto na klasičnih -18 (da cepidlačimo, na -17,8 stepeni). I koji je predvidjen da pali kola 10000 puta
Hmmmm...
Hmmmm...
Hmmmm...
U pitanju je motor 2500 kubika, dizel. Taj kida akumulator. Može da bude 66 puta Exide, kad to čudo povuče na -15 stepeni u piku 600-700 ampera...
Napon u trenutku dobijanja akumulatora je bio 12,56 V, startna struja 590A od mogućih 760A.
Savršeni parametri.
Al' kad bi se zezali.
Savršeni na oko.
Da! Umalo da zaboravim. To je onaj tip akumulatora što ima "oko" kako ga narod zove. Normalno, "oko" je zeleno. A akumulator ne valja.
Pa kako to kad je "oko" zeleno???!!!!
To "oko" je paljevina i žvaka za narod. Zato se ovaj blog zove "sve zablude i misterije".
Kad sam se malo pobliže zabavio sa akumulatorom stanje je bilo sledeće...
A akumulatori se testiraju pod opterećenjem.
Dakle, dva puta sam ga opteretio strujom 80 A. To je mala struja za ovako veliki akumulator, ali mi daje neke prve pokazatelje da li je sve u redu sa njim.Napon pod opterćenjem nije pao ispod 11,4-11,5V. Dobro, može i bolje.
A onda prava stvar. Opterećenje od 300 ampera, 15 sekundi. Ko izdrži, pričaće.
Jadnik nije izdržao. Čak je struja pala na 250A a napon na 6,5V?!
Zaključak, ovako na prvi pogled...
NIJE mnogo sulfatizovan, ali su zato UNIŠTENE PLOČE, korozija pozitivne rešetke, propadanje i osipanje aktivnog materijala sa ploča, naročito pozitivne...
Posle toliko akumulatora to mogu sa velikom sigurnošću da kažem. Još kad bih mogao da zavirim unutar akumulatora i pogledam kako izgleda elektrolit...
Ali, ne mogu. To su ovi novi, "savremeni" akumulatori, bez "održavanja"...
Kad se pokvari, baci. Bilo nekad da su akumulatori trajali po desetak godina.
Ne isplati se to.
Dve-tri godine pa ponovi novi...
Mora fabrika nešto da radi...
Dobar Exide, onaj što ima (garantovanih) 10000 paljenja motora, u odnosu na obične koji mogu to da urade 4000 puta.
SVE OVO UZETI SA REZERVOM.
Mada na samom kućištu akumulatora baš tako piše.
Znam ja za taj model Eksajda koji je testiran na -30 stepeni umesto na klasičnih -18 (da cepidlačimo, na -17,8 stepeni). I koji je predvidjen da pali kola 10000 puta
Hmmmm...
Hmmmm...
Hmmmm...
U pitanju je motor 2500 kubika, dizel. Taj kida akumulator. Može da bude 66 puta Exide, kad to čudo povuče na -15 stepeni u piku 600-700 ampera...
Napon u trenutku dobijanja akumulatora je bio 12,56 V, startna struja 590A od mogućih 760A.
Savršeni parametri.
Al' kad bi se zezali.
Savršeni na oko.
Da! Umalo da zaboravim. To je onaj tip akumulatora što ima "oko" kako ga narod zove. Normalno, "oko" je zeleno. A akumulator ne valja.
Pa kako to kad je "oko" zeleno???!!!!
To "oko" je paljevina i žvaka za narod. Zato se ovaj blog zove "sve zablude i misterije".
Kad sam se malo pobliže zabavio sa akumulatorom stanje je bilo sledeće...
A akumulatori se testiraju pod opterećenjem.
Dakle, dva puta sam ga opteretio strujom 80 A. To je mala struja za ovako veliki akumulator, ali mi daje neke prve pokazatelje da li je sve u redu sa njim.Napon pod opterćenjem nije pao ispod 11,4-11,5V. Dobro, može i bolje.
A onda prava stvar. Opterećenje od 300 ampera, 15 sekundi. Ko izdrži, pričaće.
Jadnik nije izdržao. Čak je struja pala na 250A a napon na 6,5V?!
Zaključak, ovako na prvi pogled...
NIJE mnogo sulfatizovan, ali su zato UNIŠTENE PLOČE, korozija pozitivne rešetke, propadanje i osipanje aktivnog materijala sa ploča, naročito pozitivne...
Posle toliko akumulatora to mogu sa velikom sigurnošću da kažem. Još kad bih mogao da zavirim unutar akumulatora i pogledam kako izgleda elektrolit...
Ali, ne mogu. To su ovi novi, "savremeni" akumulatori, bez "održavanja"...
Kad se pokvari, baci. Bilo nekad da su akumulatori trajali po desetak godina.
Ne isplati se to.
Dve-tri godine pa ponovi novi...
Mora fabrika nešto da radi...
Postovani gospodine Miso, laik sam u ovoj temi i imam potrebu da vas zamolim za pomoc. Vozim Opel Astru h 1,9 cdti. Pre izvesnog vremena su krenuli problemi. Auto nije hteo da upali... proverom je utvrdjeno da nema potrosnje kad je auto umirovanju odnosno "nista ne vuce struju". Zatim je provereno punjenje i ustanovljeno da je slabo odnosno oko 13,6. Majstor je resevao odnosno zamenio regler i od tad na leru je punjenje oko 14,2. kad se upale potrosaci oko 14 (13,8-14,00). Nakon toga problemi su se nastavili. Akumulator u jednom trenutku pokazuje 13,6 a na kontaktu padne na 10. posle paljenja na kablove on pokaze preko 14 i nekad moze da se upali (zadrzi snagu) a nekad padne na kontaku odmah sa 14 na 10 i nece da upali. radi se o opelom GM CCA EN akumulatoru od 74 ah starom oko godinu dana. Ima ono cuveno oko na kome pokazuje zelenu lapmicu. pokusavao sam i sa punjenjem ali isti simptomi ostaju. Majstor mi bjasnjava da moram promeniti akumulator i da je on problem. Ima te li neki savet. Hvala
ОдговориИзбришиPozdrav i vama ! Drago mi je da ste naišli na moj blog(mislim da je jedini takve vrste na ovim prostorima), i što ste postavili pitanje.
ОдговориИзбришиDakle...
Niko, pa ni ja ne može na daljinu, preko kompjutera, da proveri akumulator. Možda takav postoji, ali ja nisam .
Da se vratim na kraj vašeg pisma... Na majstora koji vam je „popravljao“ elektriku na kolima kao i akumulator. Ako je već bilo toliko problema na vozilu sa elektrikom, pa su oni nastavljeni i POSLE popravke reglera na alternatoru, taj majstor je MORAO da ispita akumulator. Da li je on to uradio ili nije ja ne znam. A ako jeste zašto vam odmah nije rekao da je problem u akumulatoru i da bi trebalo da se zameni?!
Ne znam koliko dugo ste vozili sa tako pokvarenim reglerom (verovatno ni vi niste znali da ne valja), ali je akumulator oštećen (sulfatizovan) jer je stalno bio u nedovoljno napunjenom stanju. To je moglo da se sredi, normalno vi niste znali za taj problem, tako što bi se dopunjvao stalno akumulator dok se ne popravi regler. Stalno, konstantno poluispražnjeno stanje akumulatora u dužem periodu neumitno vodi u otkaz-sulfatizaciju. Šta je to, u principu nije bitno za vas. A ako baš vas to zanima, možete da pročitate na mom blogu.
Za vas je bitno to da postoji nagli pad napona sa 14 na 10 volti, i to samo kad se da kontakt ključem, KOJI JE UZROKOVAN SULFATIZACIJOM. A sulfatizacija NAJVEROVATNIJE je napravila kratak spoj u jednoj od ćelija. U prevodu-akumulator je za otpad.
Ovo uzmite sa rezervom, ali taj simptom je u 99% slučajeva kratak spoj. SVAKI autoelektičar bi morao da ima nekoliko instrumenata za ispitivanje akumulatora. Pa to mu je posao!!! Ne znam da li taj akumulator ima čepove za dolivanje vode. Ako ima, veoma lako se ispita gustina elektrolita i iz te gustine se sa VELIKOM sigurnošću može utvrditi da li je neka ćelija u kratkom spoju. Dalje, akumulator se optereti propisanom strujom (i taj podatak mora da zna električar, piše na akumulatoru kao CCA, to je startna struja), i gleda se pad napona. Ako neka ćelija provri i pokaže mehuriće ta je otkazala. Postoji i uredjaj koji za nekoliko sekundi ispita startnu struju i pokaže trenutno stanje.
Ovo su radnje koje je električar MORAO da obavi. Ako nije, kriv je zato što je ponovo u motor vratio neispravan akumulator. Ja bih sve ove oprecije obavio i znao bih da li je akumulator ispravan ili ne. Ako je samo ispražnjen,relativno lako bi se vratio u neko normalno radno stanje(podrazumevam malo kvalitetniji punjač). A ako je u kratkom spoju, onda je spreman za reciklažu. Nema druge.
Na kraju me pitate da li imam neki savet? Ovo sve što sam napisao je moj savet-da se propisno ispita akumulator. Ako se pokaže da je u kratkom spoju, spremajte pare za novi. A ako je samo ispražnjen, napuniti ga do maksimuma, kvalitetnim punjač. Kažem kvalitetnim jer bilo koji od od onih prostijih neće ga napuniti kako valja i ostaviće ga u polunapunjenom stanju. A to praktično znači da ćete ostati bez dela energije iz akumulatora koja je izuzetno važna u nastupajućoj zimi. I ona će zauvek biti izgubljena u sulfatizovanim pločama.
Ne znam šta više da vam kažem. Ja bih tako postupio sa vašim akumulatorom. Kao i sa stotinama drugih koji su prošli kroz moje ruke. To bi bilo isto kao kad bi vam neko uradio potpunu generalnu popravku na kolima ali ostavio staro ulje sa kojim ste prešli 10000 Km. Ne želim da kažem da taj električar ne valja, ali mi nije jasno zašto nije ispitao akumulator pre nego što ga je vratio u motor? Ispitivanje koje sam ja naveo se uradi za maksimum 5 minuta.
Eto ja toliko. Sa ove distance, preko ekrana. Da je sve ovo bilo „uživo“ znalo bi se mnogo više oko vašeg problema.
Pozdrav!