Странице

субота, 31. август 2013.

Stigao je akumulator iz daljine...

Eto, došao je kod mene na operaciju akumulator iz poprilično dalekog grada. Pisao sam juče o tome.
Dobar Exide, onaj što ima (garantovanih) 10000 paljenja motora, u odnosu na obične koji mogu to da urade 4000 puta.
SVE OVO UZETI SA REZERVOM.
Mada na samom kućištu akumulatora baš tako piše.
Znam ja za taj model Eksajda koji je testiran na -30 stepeni umesto na klasičnih -18 (da cepidlačimo, na -17,8 stepeni). I koji je predvidjen da pali kola 10000 puta
Hmmmm...
Hmmmm...
Hmmmm...
U pitanju je motor 2500 kubika, dizel. Taj kida akumulator. Može da bude 66 puta Exide, kad to čudo povuče na -15 stepeni u piku 600-700 ampera...
Napon u trenutku dobijanja akumulatora je bio 12,56 V, startna struja 590A od mogućih 760A.
Savršeni parametri.
Al' kad bi se zezali.
Savršeni na oko.
Da! Umalo da zaboravim. To je onaj tip akumulatora što ima "oko" kako ga narod zove. Normalno, "oko" je zeleno. A akumulator ne valja.
Pa kako to kad je "oko" zeleno???!!!!
To "oko" je paljevina i žvaka za narod. Zato se ovaj blog zove "sve zablude i misterije".
Kad sam se malo pobliže zabavio sa akumulatorom stanje je bilo sledeće...
A akumulatori se testiraju pod opterećenjem.
Dakle, dva puta sam ga opteretio strujom 80 A. To je mala struja za ovako veliki akumulator, ali mi daje neke prve pokazatelje da li je sve u redu sa njim.Napon pod opterćenjem nije pao ispod 11,4-11,5V. Dobro, može i bolje.
A onda prava stvar. Opterećenje od 300 ampera, 15 sekundi. Ko izdrži, pričaće.
Jadnik nije izdržao. Čak je struja pala na 250A a napon na 6,5V?!
Zaključak, ovako na prvi pogled...
NIJE mnogo sulfatizovan, ali su zato UNIŠTENE PLOČE, korozija pozitivne rešetke, propadanje i osipanje aktivnog materijala sa ploča, naročito pozitivne...
Posle toliko akumulatora to mogu sa velikom sigurnošću da kažem. Još kad bih mogao da zavirim unutar akumulatora i pogledam kako izgleda elektrolit...
Ali, ne mogu. To su ovi novi, "savremeni" akumulatori, bez "održavanja"...
Kad se pokvari, baci. Bilo nekad da su akumulatori trajali po desetak godina.
Ne isplati se to.
Dve-tri godine pa ponovi novi...
Mora fabrika nešto da radi...