Mislio
sam da bi bilo dobro da pokažem šta ljudi, u suštini, traže po vaskolikom internetu
u vezi akumulatora, punjača, alternatora, šema, i svega što se tiče takve i
slične problematike. Kako i odakle sve to dolazi.
Dakle,
stvari stoje ovako:
-Najviše
se traže šeme punjača akumulatora. Postavio sam nekoliko, dosta ljudi me je
kontaktiralo u vezi pomoći i saveta za pravljenje istih. Svakom sam izašao u
susret u bilo kom pogledu.
-Nakon
toga ide moj post" Ništa posebno se ne događa", iz ne znam kog
razloga. Ipak mislim da je u pitanju to što je kod njega prisutan ogroman broj
razmenjenih poruka sa raznim ljudima, iz kojih se mogu dobiti mnogo bolje
informacije nego iz mnogih mojih postova.
-Naravno,
onda dolazi moj post u kome sam STVARNO objasnio kako, koliko i na koji način
se pune akumulatori. A to je ovo: http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/12/akumulator-se-puni-12-sati-moze-da-bude.html
Saobraćaj
najviše dolazi sa Gugla pa onda sa sajta http://akcrankshaft.com/, i to
konkretno odavde : http://akcrankshaft.com/forum/showthread.php?tid=17690. Za
to postoji razlog. Mnogo pre ovog bloga sam imao veliku temu na konkretnom
sajtu (ljudi iz Banja Luke, pozdrav za Srpsku!) gde sam takođe odgovarao na
nebrojeno mnogo pitanja. Ako se to sve sabere sa brojem poseta ovom blogu...
Onda je to lepa cifra. Nakon toga idu linkovi odakle je ostatak saobraćaja:
-https://www.google.ba/
-https://www.google.hr/
-http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/elektronika/auto-na-vodu-hho
-http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/elektronika/punjac-akumulatora
Može
se videti i da se sve ovo čita u komšiluku. Dobro je, nije uzalud. Ne smem da
preskočim da je jedan od posrednih sajtova sa kog dolazi saobraćaj i blog
(http://motornaulja.blogspot.com/) mog velikog druga Steve, "doktora za
motorna ulja i maziva", a takođe i budućeg doktora elektrohemije. Nadam se
da će tu tešku rabotu da završi do kraja iduće godine.
Najčešće
reči za pretragu po internetu su:
-sve o akumulatorima
-akumulatori
-desulfatizator
-akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com
-desulfatizacija akumulatora
-akumulatori desulfatizatori
-kako desulfatizirati akumulator
-skidanje akumulatora
-desulfatizator akumulatora
-minus klema povezuje se gde
Zemlje
sa na najvećim saobraćajem:
-Srbija
-
Hrvatska
-Bosna
i Hercegovina
-Amerika
-Crna
Gora
-Makedonija
-Nemačka
-Rusija
Sve skupa
sam objavio 153 posta a na blogu postoji i 453 komentara. Veliki broj, mislim da sam odgovorio na
njih 98-99%. Na neke nisam hteo da odgovorim jer ljude mrzi da malo
potraže po blogu pa stalno postavljaju ista pitanja. Tačno se sećam jednog
pitanja ili predloga, kako god, na koje nisam odgovorio. Naime, neko me je pitao
kad ću da napišem post o super kondenzatorima koji služe kao pomoć pri
pokretanju motora, kako u automobilima tako i na velikim kamionima, naročito
tamo gde su ekstremne hladnoće. Predlog je odličan. Tema je
poprilična,potrudiću
se da to u skorije vreme realizujem.
Najčešće, i to lično, putem meila, bloga ili telefona, su me ljudi kontaktirali za savet oko kupovine punjača. Klasično pitanje, "šta mislite o ovom ...". Šta da milslim ako ga nisam imao na mom stolu u radionici i nisam ga testirao? Mnogi punjači po karakteristikama (i ono piše na tarabi pa nije!) izgledaju odlično, sa perfektnim svojstvima. Međutim, kad se nađu u realnim situacijama, a takva je potpuno ispražnjen akumulator, ili još gore ako je otkazao (kratak spoj u nekoj ćeliji ili potpuni prekid), onda se pokažu u pravom svetlu. Ili nedovoljno napune ili prepune (ređi slučaj). Teško da punjač može da košta 20-30 evra i da dobro uradi posao. Može možda samo privremeno da posluži, ali ne i za stalnu upotrebu. Punjenje olovnog akumulatora, mislim na KVALITETNO PUNJENJE, najčešće se odvija u tri faze. U svakoj od faza se konstantno ispituje napon, struja i kod nekih baš kvalitetnih punjača, i temperatura akumulatora. Pa kako nešto što košta 20 evra može sve to da uradi?! Ima se pogrešno mišljenje o punjačima akumulatora. To je uređaj koji će koristiti dugi niz godina, zato ne bi trebalo žaliti da se da malo više novca (tu ubrajam i motorno ulje), ali se može onda biti siguran da će taj uređaj sigurno uraditi svoj posao (u skladu sa svojim mogućnostima i karakteristikama). Međutim, postoje ograničavajući faktori u svemu tome. I ja to razumem.
Možda još da dodam da sam skoro imao veliku prepisku sa momkom (inženjer energetike, radi u rudniku uglja) koji je dobio u zadatak od nadređenih da osposobi stari i neispravni starter za kamione koji se koriste u kopovima. Stvar je bila izuzetno teška i komplikovana jer je zahtevala potpunu restauraciju velikog trofaznog transformatora, merenje napona, struje, kao i projektovanje punjača za kamionske akumulatore, jer je i to bio zahtev nadređenih. Ipak, iako je sve to bilo na daljinu, sve se dobro završilio. Otežavajuća okolnost je takođe bila što taj momak nije po struci elektroničar a još manje je imao znanja oko akumulatora i njegovih karakteristika(startna struja, kapacitet...). Stvari u vezi anlasera i ogromnih struja su "bile "špansko selo".
To je kraj.
Idemo dalje.
Druze blog je odlican nadopunio sam neke stvari koje nisam znao iskljucivo u vezi agm gel i vrla akumulatora sto se tice punjaca iskljucivo koristim gaus opremu za diagnosticke preglede i utvrdjivanje stanja baterija dugogodisnji sam serviser bio FAS-a od 2000 god proveo sam u fabrici dana vise nego kuci zao mi je sto fabrika vise neradi puno srece u daljnjem radu hvala ti sto odvajas vremena za ovake informacije u vezi olovnih baterija potrebno je mnogo odricanja da bi se ovoliko stvari objavilo puno srece u daljnjem radu mi koji se bavimo sa baterijama svatamo sve sto je napisano puno pozdrava Brane Banja luka
ОдговориИзбришиPozdrav i tebi Brane! Drago mi je da si na mom blogu našao informacije koje nisi znao a koje će ti biti od koristi u daljem serviserskom radu. To je za mene najveća satisfakcija. Puno uspeha u poslu i još puno posla ti želim!
ОдговориИзбришиŽiveli!