Pre nekih dva meseca sam napisao dobar i poprilično čitan tekst ( http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/03/najveci-mitovi-zablude-o-akumulatorima.html ) o najvećim mitovima i zabludama koji se tiču čuvanja, punjenja, održavanja akumulatora. Smatrao sam da je tekst manje-više potpun i napisan korektno. Međutim, svakodnevna praksa donosi nove i nove "slučajeve", tako da sam ipak odlučio da proširim prethodni tekst sa još nekoliko mitova i zabluda. Nije da nisam znao za njih ali su oni isplivali ovih dana nakon nekoliko intervencija na vozilima.
Elem, bonda...
1. Akumulatori bez održavanja ( "maintenance-free") ne zahtevaju nikakvo održavanje
E, ovo je najjače!!! Naravno, ne krivim ljude, vozače koji tako misle. Za ovo su krivi:
1. proizvođači
2. trgovci
Ili obrnutim redom, kako god.
Dobro, akumulatori ne moraju da se održavaju, pune, čiste... Tačno!!! Doduše, toliko i traju sa takvim načinom održavanja. Tačno je da vi ne morate da održavate akumulator, naročito ako je zatvorenog tipa, tada ne možete da dolivate vodu i da proveravate njen nivo. Ali je potrebno da proverite stanje napunjenosti u nekom servisu BAR 2-3 puta godišnje i BAR 3-4 puta godišnje da se izvrši kvalitetno dopunjavanje na punjaču. Ovo POSEBNO važi za vozila koja se koriste na kratkim, gradskim relacijama. Takođe, potrebno je kleme držati čistim, bez ikakvih znakova prljavštine, masnoće i naročito oksida i korozije.
2. Kada vozilo nije dugo u upotrebi iskopčati kleme (ili klemu)
To baš i nije uvek pametno jer osetljiva elektronika savremenih vozila ne voli dugo da bude uskraćena za napajanje. Mnogo bolje je uložiti novac u kvalitetan punjač koji ima funkciju održavanja. Čak postoje punjači koji služe SAMO za održavanje akumulatora (ja ih napravio bezbroj za razne ljude koji koriste sezonska vozila : traktori, motori, čamci, brodovi, kombajni, radne mašine...)
3. Moguće je samostalno promeniti akumulator-nema potrebe ići u servis
Većina ljudi misli da je zamena akumulatora jednostavna operacija međutim ta pretpostavka ne mora da izgleda baš tako sigurna kao što izgleda. Počev od mehaničkih problema (nekoliko Pežoa mi je dušu pojelo,a o Mercedesima SLK serije neću ni da govorim) pa do toga toga da savremena vozila zahtevaju stalno napajanje za memoriju radio aparata (zbog koda) i celokupne elektronike. A sve zbog toga da bi se smanjile mogućnosti za dalje komplikacije oko električnih i elektronskih uređaja u vozilu. Ako niste sigurni šta bi, kako i kojim alatom bi trebalo uraditi zamenu akumulatora, onda je bolje otići u servis.To je JEFTINIJE. I manje boli glava.
Budite sigurni da slušate stručnjake. A ne nekog "iz mase". Ili nekog od onih koji kažu "čuo sam od komšije..." Takve priče "rekla-kazala" mogu skupo da koštaju.
A ipak to nije moranje.
Elem, bonda...
1. Akumulatori bez održavanja ( "maintenance-free") ne zahtevaju nikakvo održavanje
E, ovo je najjače!!! Naravno, ne krivim ljude, vozače koji tako misle. Za ovo su krivi:
1. proizvođači
2. trgovci
Ili obrnutim redom, kako god.
Dobro, akumulatori ne moraju da se održavaju, pune, čiste... Tačno!!! Doduše, toliko i traju sa takvim načinom održavanja. Tačno je da vi ne morate da održavate akumulator, naročito ako je zatvorenog tipa, tada ne možete da dolivate vodu i da proveravate njen nivo. Ali je potrebno da proverite stanje napunjenosti u nekom servisu BAR 2-3 puta godišnje i BAR 3-4 puta godišnje da se izvrši kvalitetno dopunjavanje na punjaču. Ovo POSEBNO važi za vozila koja se koriste na kratkim, gradskim relacijama. Takođe, potrebno je kleme držati čistim, bez ikakvih znakova prljavštine, masnoće i naročito oksida i korozije.
2. Kada vozilo nije dugo u upotrebi iskopčati kleme (ili klemu)
To baš i nije uvek pametno jer osetljiva elektronika savremenih vozila ne voli dugo da bude uskraćena za napajanje. Mnogo bolje je uložiti novac u kvalitetan punjač koji ima funkciju održavanja. Čak postoje punjači koji služe SAMO za održavanje akumulatora (ja ih napravio bezbroj za razne ljude koji koriste sezonska vozila : traktori, motori, čamci, brodovi, kombajni, radne mašine...)
3. Moguće je samostalno promeniti akumulator-nema potrebe ići u servis
Većina ljudi misli da je zamena akumulatora jednostavna operacija međutim ta pretpostavka ne mora da izgleda baš tako sigurna kao što izgleda. Počev od mehaničkih problema (nekoliko Pežoa mi je dušu pojelo,a o Mercedesima SLK serije neću ni da govorim) pa do toga toga da savremena vozila zahtevaju stalno napajanje za memoriju radio aparata (zbog koda) i celokupne elektronike. A sve zbog toga da bi se smanjile mogućnosti za dalje komplikacije oko električnih i elektronskih uređaja u vozilu. Ako niste sigurni šta bi, kako i kojim alatom bi trebalo uraditi zamenu akumulatora, onda je bolje otići u servis.To je JEFTINIJE. I manje boli glava.
Budite sigurni da slušate stručnjake. A ne nekog "iz mase". Ili nekog od onih koji kažu "čuo sam od komšije..." Takve priče "rekla-kazala" mogu skupo da koštaju.
A ipak to nije moranje.
Dobar dan, danas sam otkrio blog FANTASICHAN, nisam iz Srbije ali RADO RADO bi da udzem u diskusije sa mojim godinama iskustva. Za sad samo da kazem zdravo.
ОдговориИзбришиBiće mi veoma drago ako moj blog bude na vašu korist i zadovoljstvo. A još darže ako podelite svoje iskustvo i znanje oko stvari koje se tiču akumulatora. Svaki dobar i pametan savet i sugestija biće objavljena.
ОдговориИзбришиSvako dobro!