Странице

петак, 8. август 2014.

Šta kaže velika "Mazda" o održavanju akumulatora

"Nije potrebno nikakvo održavanje" stalno čujem kako od trgovaca tako i od ljudi koji to ne bi smeli da govore. Naravno, akumulatora. Nije potrebno održavanje.
Dobro.
Evo ovako. Tekst je preuzet sa zvaničnog sajta Mazde: http://www.mazda-rs.com
 .......................
Prazan ili neispravan akumulator najčešći je razlog kvara - ispravan akumulator stoga bi trebao biti prioritet.

Originalni akumulatori zadovoljavaju stroge standarde kvaliteta i sigurnosti te su izuzetno pouzdani. Čak i tokom zime kada akumulatori pate zbog niskih temperatura i vlage, originalan akumulator pokrenuće motor iz prvog pokušaja.

Kupovina akumulatora

Iako su jeftiniji akumulatori primamljivi, na kraju vas mogu tokom veka trajanja automobila koštati više jer ih češće morate menjati. Vaš Mazda partner ponudiće vam originalan akumulator koji je izrađen upravo za vaš model i motor. Osim toga, za vas će reciklirati vaše stare akumulatore. Ako je u vašu Mazdu ugrađen novi akumulator, on dolazi s trogodišnjom garancijom.

Produžite vek trajanja akumulatora


  • Akumulator održavajte suvim i čistim.
  • Nakon zaustavljanja automobila, isključite prednja svetla, radio, grejanje i klima uređaj.
  • Ako imate akumulator koji zahteva minimalno održavanje (s otvorima na vrhu), povremeno ga napunite destiliranom vodom. Budite oprezni i koristite zaštitu za oči i rukavice prilikom rada na akumulatoru.

  • Ako ne možete pokrenuti automobil, nazovite Mazda Europe Service centar. Pružićemo vam podršku i organizovati sve potrebno.
 ................................
Kome ćete da verujete? "Stručnjacima" ili velikoj "Mazdi"? Mislim da je pitanje iluzorno. Čak i tako veliki proizvođač doslovno kaže "Ako imate akumulator koji zahteva minimalno održavanje"...
Znači, ima održavanje. Minimalno. Samo bih ja još dodao da samo sipanje vode u loš akumulator (ako dugo nije dopunjavan već je stajao u vozilu 2-3 godine) je nedovoljno. Tako će se razblažiti i ono malo kiseline u akumulatoru. Ali je savet više nego na mestu! PRAVILO je da se voda dodaje tek pošto se potpuno napuni akumulator. Ima izuzetak (već pisao davno) da se dolije pre punjenja ako slučajno nedostaje elektrolita, ako su ploče suve. To naravno ni slučajno nije dobro jer tako dolazi do oksidacije ploča, povećava se unutrašnji otpor, dolazi do grejanja akumulatora. Tada se dolije voda SAMO koliko je potrebno da se pokriju ploče, napuni se akumulator pa tek onda se ponovo dolije ako zatreba. Ovo zbog toga što ako se pretera u početku sa vodom, tokom punjenja se diže nivo elektrolita i može doći do izlivanja elektrolita!!!
Što kaže ona naša reklama, birajte : "stručnjaci" ili Mazda.
Izbor je vaš.
P.S. Ni u kom slučaju ne reklamiram proizvođača automobila "Mazda" niti mi je to bila namera u bilo kom pogledu. Kao što ne reklamiram ni jednog proizvođača akumulatora. To je moja politika i tako će i dalje da ostane. Ali je tekst više nego dobar i poučan da se pokaže da se moraju odražavati akumulatori kao i svaki drugi deo na automobilu. Tako nešto ,čini mi se, nisam sreo ni na jednom drugom zvaničnom sajtu nekog drugog proizvođača automobila.
...............................................
Prosečan vek automobilskog akumulatora je 3-5 godina (ovo 5 je malo nategnuto), ali varijable kao što su klima (tamo gde je klima hladnija akumulatori su dugotrajniji bar za 30-50%), kratke gradske relacije, zagušenja u saobraćaju, povećan broj električnih i elektronskih potrošača... Sve to negativno utiče na radni vek akumulatora. Procenjuje se da gotovo svaki peti automobil na putu ima velike šanse za skori otkaz akumulatora. Svi ovi faktori ukazuju da bi se redovno morao (trebalo) testirati akumulator, da bi se sprečila neugodna iznenađenja.

Нема коментара:

Постави коментар