Странице

уторак, 24. новембар 2015.

Kvarovi koje prouzrokuje akumulator (za rubriku " DA NE POVERUJEŠ")

Davnih dana napisah (opet taj stari, dobri aorist) o tome da loš akumulator može da prozrokuje stradanje letve volana!? Ko bi rekao?!
Evo ovde bih rekao:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.rs/2013/03/dakle-da-li-je-ikad-neko-mogao-da.html
Dobro...
To bejaše davno...Nekog 19. marta 2013. godine.
Elem...
Bonda...
Zima je došla. Narod se već uplašio da li će moće da upali kola na nekih minus 5 stepeni.
Jeste.
Ali... O tome je trebalo ranije da se razmišlja.
Neka, to mi je "igranka" svaki dan oko akumulatora. "Neće da upali, slabo okreće anlaser, nešto mi je sumnjiv akumulator..."
I tako svaki dan...
Ista priča.
Nego...
Mali saveti za one koji imaju novija vozila, sa elektronikom.
A svakom od njih akumulator može da napravi problem.
1. Vozila sa "tiptronik" menjačem mogu da imaju problema samo zato što klema akumulatora nije dobro stegnuta ili je prljava.
Ko bi rekao?!
2. Loš (čitaj slab, oštećen,sulfatizovan...) akumulator uzrokuje da indikacija na instrument tabli što pokazuje kvar servo uređaja stalno svetli. Odvezite kola kod električara... Sigurno vam je akumulator "rikavela". Znam iz iskustva.
3. I..Ono najčešće. Akumulator se "ispraznio" preko noći.
Pa... Neće moći. Preko noći.
Tako lako.
Sigurno da postoji neka "parazitna" ili "puzajuća" struja.
Da malo obajsnim.
Parazitna struja je ona...Npr. ako se ne isključi svetlo u prtljažnom prostoru kad se zatvor. Ili ako ostane uključen radio. Ili ako ostane bila šta uključeno "na kvarno".
"Puzajuća" struja je ono... Kad kućište akumulatora nije čisto, suvo... Pa između plus i minus kleme teča neka struja (reda miliampera) ali koja na duže staze izvuče kapacitet akumulatoru. Naročito ako se ta kola malo voze (taj sam).
I ono "najžešće" na kraju...
Biser.
Šampion.
Raritet.
Egzemplar.
Ma...Nema, bre, ime!!!
Osoba se žalila da  nije mogla da upali motor.
Nakon otvaranja haube... U motoru nije bilo akumulatora.
Dobro.
Svako ima pravo na grešku.
Ali svako ima pravo da NEMA dozvolu za upravljanje motornim vozilom.
Definitivno.


6 коментара:

  1. Da pozdravimo autora, da malo razmrdamo temu! (kad nema pravih komentara)

    :-)

    ОдговориИзбриши
  2. Srećna Nova godina!
    Da nas i u idućoj godini podsećate da je ispravan i održavan akumulator važan za sigurnu vožnju.

    ОдговориИзбриши
  3. Blagodarim!!! Nije meni to problem da edukujem i opominjem ljude... Ali neke stvari i sam vozač MORA da zna. Majstori ljudima uzimaju pare za gluposti... A oni nisu ni svesni da su mogli mnoge stvari i same da preduprede i eventulano reše.
    Kako god, svako dobro!
    Samo zdravlja i spokoja želim.
    Sve ostalo ima kod Kineza da se kupi.

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман13. март 2016. 01:42

    zanimljiva novina

    http://automania.20minuta.hr/art/tehnologija_generatora_inovacijom_do_prilagodbe_ciljnoj_vrijednost_emisije

    ОдговориИзбриши
  5. Postovani Miso jedno pitanje za vas. Vozim Zastavu 10 i desava mi se ceto u zadnje vreme da auto sam gasi city servo. Na nekim forumima sam citao da se to desava zato sto je slab akumulator, pa moje pitanje glasi dali je to moguce. Pozdrav i hvala.

    ОдговориИзбриши
  6. Ja nisam mehaničar po struci već elektroničar. Međutim, u razgovoru sa "viđenijim" stručnjacima saznao sam da akumulator može da pravi takve kvarove i teškoće na kolima da u to ne bi niko poverovao.
    Da skratim priču, trebalo bi uraditi DOBAR, POŠTEN test akumulatora takođe i alternatora sa i bez opterećenja, pod različitim brojem obrtaja motora. Naravno, moraju se imati dobri i tačni elektronski uređaji da bi se sve to izmerilo. I još važnije od svega je to da onaj ko to radi MORA DA ZNA šta meri i da rastumači rezultate merenja: napon samog akumulatora sa i bez opterećenja, napon punjenja alternatora u različitim vrstama rada, pad napona od alternatora do akumulatora, čistoća svih spojeva u elektro sistemu naročito tamo gde protiču velike struje...
    Ja tako radim, a za druge ne znam.
    Srećno sa popravkom!!!

    ОдговориИзбриши