Uvek, ali uvek se povlači to famozno pitanje "koji akumulator da kupim"? Ne mislim toliko na njegove električne karakteristike već na cenu i kvalitet. Ta tema oko kupovine novog akumulatora je uvek popularna i aktuelna. Isto toliko kao i kupovina motornog ulja (ovde prepuštam Stevi, doktoru za motorna ulja i maziva da kaže nešto). U principu na vaskolikom internetu se mogu naći testovi raznih akumulatora, samo čovek mora malo da se potrudi da ih nađe. Ne može baš sve na gotovo!
Da bih još malo pomogao ljudima oko te dileme(zato, između ostalog, i postoji ovaj blog), našao sam relativno skorašnji test šest akumulatora koji su i napoznatiji kod nas: Varta, Boš i Eksajd (zar je neko sumnjao da se prva dva neće naći na ovo listi?!)
Za moj ukus test je malo nelogično urađen, bar ne po propisima koji se postavljaju za akumulatore kada se testiraju. Test je urađen na principu merenja kapaciteta(ugrubo gledano). I to tako što su ostvaljena svetla da "izvuku" struju iz akumulatora pa je na kraju pokušano startovanje motora sa tako ispražnjenim akumulatorima. Napomena da je test urađen izuzetno kvalitetnim meračem američkog proizvođača ispitne opreme "Midtroniks".
Sad...
Kapacitet STARTNOG akumulatora se meri na dvadesetočasovnom kapacitetu (C/20). Taj test se radi STALNOM STRUJOM. Koliko vidim tako nešto u ovom testu nije praktikovano. Dobro, ni je ne moram sve da znam oko akumulatora (?). Hmmm...
Ovaj test je urađen tako što su ostavljena svetla (koja?) da isprazne akumulator. Ako su to bila kratka svetla onda je to mnogo veća struja nego C/20 (kratka svetla 2 *55W=110W, 110W/12V=9,1A poziciona svetla nisam računao). Ta struja od 9,1A je mnogo veća nego što bi trebalo za bilo koji od testiranih akumulatora da bude. Npr. za akumulator od 74Ah C/20 mu dođe 3,7A. No, oni su radili test, nisam ja. Ja to "malo" drugačije testiram.
I da više ne zalazim u matematiku i elektrotehniku, evo link:
http://www.oryx-grupa.hr/magazin/testovi/test-akumulatora/
Možda će neki biti iznenađeni ovim testom. Ja sigurno nisam jer su se samo potvrdila moja uverenja.
Neka svako donese lični zaključak iz ovog testa. Možda nije baš najsrećnije urađen ali IPAK se mogu izvući neki zaključci.
Ja svoj već imam.
Da bih još malo pomogao ljudima oko te dileme(zato, između ostalog, i postoji ovaj blog), našao sam relativno skorašnji test šest akumulatora koji su i napoznatiji kod nas: Varta, Boš i Eksajd (zar je neko sumnjao da se prva dva neće naći na ovo listi?!)
Za moj ukus test je malo nelogično urađen, bar ne po propisima koji se postavljaju za akumulatore kada se testiraju. Test je urađen na principu merenja kapaciteta(ugrubo gledano). I to tako što su ostvaljena svetla da "izvuku" struju iz akumulatora pa je na kraju pokušano startovanje motora sa tako ispražnjenim akumulatorima. Napomena da je test urađen izuzetno kvalitetnim meračem američkog proizvođača ispitne opreme "Midtroniks".
Sad...
Kapacitet STARTNOG akumulatora se meri na dvadesetočasovnom kapacitetu (C/20). Taj test se radi STALNOM STRUJOM. Koliko vidim tako nešto u ovom testu nije praktikovano. Dobro, ni je ne moram sve da znam oko akumulatora (?). Hmmm...
Ovaj test je urađen tako što su ostavljena svetla (koja?) da isprazne akumulator. Ako su to bila kratka svetla onda je to mnogo veća struja nego C/20 (kratka svetla 2 *55W=110W, 110W/12V=9,1A poziciona svetla nisam računao). Ta struja od 9,1A je mnogo veća nego što bi trebalo za bilo koji od testiranih akumulatora da bude. Npr. za akumulator od 74Ah C/20 mu dođe 3,7A. No, oni su radili test, nisam ja. Ja to "malo" drugačije testiram.
I da više ne zalazim u matematiku i elektrotehniku, evo link:
http://www.oryx-grupa.hr/magazin/testovi/test-akumulatora/
Možda će neki biti iznenađeni ovim testom. Ja sigurno nisam jer su se samo potvrdila moja uverenja.
Neka svako donese lični zaključak iz ovog testa. Možda nije baš najsrećnije urađen ali IPAK se mogu izvući neki zaključci.
Ja svoj već imam.
Нема коментара:
Постави коментар