Странице

понедељак, 6. октобар 2014.

Ko koga ovde...?

Praksa je nezamenljiva u bilo kom poslu. Ne postoje knjige na svetu koje mogu da nadoknade praksu. To kažem iz LIČNOG iskustva. Svaki dan u poslu donosi nešto novo. I donese novo saznanje, novo "prosvetljenje".
Dobih danas, malo je da kažem, zanimljivo pismo. Ne, nije zanimljivo. Tačnije, možda je meni i svima onima koji čitaju zanimljivo. Vlasniku vozila koji mi je obrazložio svoj probleme sigurno nije zanimljivo. Nadasve.
Ovo je još jedno pismo koje sam dobio ali ga objavljujem kao post. Sigurno će se neko prepoznati sa istim ili sličnim problemom koji je imao sa akumulatorom. Ili će imati, pa da ga na vreme predupredi.
Do sada NISAM imao ovakav problem u praksi. Možda i jesam ali sam ga verovatno i rešio.
Ovo što se desilo čoveku koji je poslao je... tužno.
Evo pisma:
***********************************************************************************

Postovani Miso prvo da pohvalim vas rad i veliki trud da sve ovo objasnite i nama koji pojma nemamo oko akumulatora i ujedno da vam izlozim i moj problem:
U pitanju je plava Varta (60A) sa 36 meseci garancije,par dana pre isteka druge godine odjednom nece ni da zavergla,upalim auto na kablove i posle nekog vremena rada raskacim ga sa auta i par puta izmerimo sa unimerom i struja je u stalnom opadanju.
Zvao prodavnicu gde sam ga kupio oni me uputili na servis zvao i tamo mi rekli da ga donesem i da njihov rad kosta 400din,ja im rekoh da je jos pod garancijom a oni kazu "nema veze neko mora da plati nas rad"!!!
Ok pristanem i na to opet mi je jeftinije tih 400din nego novi akumulator posle nedelju dana uzmem ga nazad oni ga samo napunili i na autu mi amperklestima proverili da nesto ne "vuce" struju(nije nista vuklo) i naplatili njihov"rad".
Jos pet dana pa ce da bude mesec dana od kako sam ga uzeo i on opet ni da zavergla.Odnesem im ga ponovo sada su rekli da ce ga poslati u "centralni"servis na expertizu.
Posle 17 dana me zovu iz servisa gde sam odneo akumulator na ponovnu reklamaciju i kazu da je stigao nazad,na moje pitanje odakle (posto sam mislio da je crkao i da ce da ga zamene novim) oni kazu da su ga bili poslali,koliko sam razumeo,direktno kod uvoznika i da su ga odande vratili kao da je ispravan.
Evo i slika izvestaja sa expertize:

http://postimg.org/image/n3ob1chmx/

http://postimg.org/image/5qrfdirrx/

Malo sam se "raspravljao" sa ovima iz servisa i oni tvrde da je akumulator ispravan da je meni kvar u autu"kao mozda imas klimu,alarm,centralnu bravu i ko zna sta se sve ukljucuje samo od sebe pa vuce struju"ja kazem prosli put ste merili amperklestima i nije pokazalo da vuce struju a oni kao pa to je bilo trenutno,opet ja njima da sam skinuo akumulator i proveravao ga unimerom i struja mu je u opadanju oni kazu pa da zato sto je bio prazan kazu sada nemoj da ga stavljas na auto pa ga proveravaj unimerom da vidis da nece da mu opada struja.
Jos da dodam da sam menjao i regler i sa starim i sa novim isto puni.
Zbog svega toga sam otisao do grada kod dva autoelektricara(kod treceg je bila guzva i nije mogao da mi pogleda auto)prvi mi je ubacio valjda unimer(bio je vecih dimenzija)izmedju kabla i akumulatora to jest skinuo klemu i redno povezao taj unimer i prvo mi je rekao da mi alternator uopste ne puni i da mu treba remontovanje.
Posle je naisao neki stariji majstor i doneo neku spravu koja izgleda kao neki pistolj s tim sto posle drske idu kao neke metalne celije od hladnjaka i jedna je malo duza i njom dotakne klemu na akumulatoru i onda skala na onom unimeru poskoci(ne znam sta je taj alat,kako se zove niti cemu sluzi).Posle toga su se njih dvoje slozili da ne treba da se remontuje alternator vec da po malo palim auto svaki ili svaki drugi dan pa ako se ponovo isprazni da dodjem da zamenimo akumulatore pa da vidimo sta ce da se desi.
Posle toga odem kod drugog autoelektricara on mi sa nekim malim tankim digitalnim unimerom meri direktno na izlazu na alternatoru i kaze da malo slabije puni i da bi trebalo da se remontuje alternator.
Posle toga sam jos zbunjeniji i odlazim dalje ali nisam vise uspeo da nadjem autoelektricare tako da sam u povratku kuci svratio na jedan otpad gde rasturaju opele strance (i imaju mehanicarsku radnju) i kod njih kupio polovan alternator.
Promenio sam alternator,stavio i novi regler pa opet isto puni,izgleda da nisam trebao da menjam alternator.
Juce mi se opet akumulator ispraznio i sada sam narucio punjac Ctek MXS 5.0. nadam se da cu sa njime uspeti da malo oporavim ovaj akumulator i cisto da imam punjac za ubuduce.
Generalno receno ne znam ni sam sto sam vam sve ovo pisao ali eto ako vam nije tesko da mi date neki savet?
Hvala unapred i veliki pozdrav.
***********************************************************************************
Znamo da se davljenik hvata za slamku. Daleko od toga da je to toliki problem ali pošto više niste znali gde da se obratite naišli ste u potrazi za rešenjem svog problema na moj blog.
Pokušaću da ga rešim, ovako daljinski. I zahvaljujem što ste mi ukazali poverenje. Ja nisam zvaničan servis. Ali očigledno da mi ljudi više verujuju nego zvaničnim institucijama. Niste prvi koji je potražio moje mišljenje, koji je testirao akumulator u zvaničnom servisu pa ipak zatražio moje mišljenje.
Ovako "daljinski" je skoro nemoguće odrediti šta se dešava sa akumulatorom ili instalacijom. To da se odmah razumemo. Mada ste vi veoma detaljno opisali kvar.
Potrudiću se da budem kratak i jasan.
-NIKAKO nije trebalo da plaćate uslugu servisa od 400 dinara!!! PA ZATO SE TAJ PAPIR KOJI STE DOBILI UZ AKUMULATOR ZOVE GARANCIJA!!! Bilo je nekoliko akumulatora koji su mi došli na servis a bili su u garanciji. NIKAKO nisam želeo da ih kontrolišem i merim. ZATO POSTOJI SERVIS I GARANCIJA. Voleo bih da sretnem tog "MAJSTORA" koji je tako kulturno tražio novac jer "NEKO MORA DA PLATI NJEGOV RAD". Iskreno, koliko nalazim njegovu krivicu u ovoj priči, toliko nalazim i vašu. Ali, ovde ću da završim. Ovo nije imalo nikakve veze za testiranjem akumulatora. Imalo je sa poslovnim i ljudskim odnosom među ljudima.
Kažete da "struja opada" dok ste merili unimerom. Verovatno ste mislili na napon. To je OGROMNA razlika. Klasičan unimer ne može tako lako da izmeri ogromne stuje koje se javljaju u kolu akumulatora. Pretpostaviću da je tako. Recimo, da je odmah nakon paljenja motora napon bio npr. 14,2V a posle nekog vremena recmo 13,5V. Ovo napamet pišem. Kako je mereno? Pod kojim brojem obrtaja? Da li je bilo uključeno opterećenje, npr. kratka svetla?
Klasična amperklješta nisu za merenje parazitnih, malih struja. To su veoma male struje koje prazne akumulator, ako ih uopšte ima, reda od nekoliko mA do nekoliko desetina mA. Doduše, postoje amperklješta koja su veoma osetljiva na tako male struje,ali je ne znam da li su baš takvim merili. Ja takva merenja parazitnih struja radim ampermetrom na unimeru. Takva merenja pokažu čak i samo nekoliko mA parazitne struje.
Kažete da je prošlo skoro mesec dana od kad je akumulator servisirani ponovo neće da startuje motor. Pretpostavimo da je nešto ispraznilo akumulator za to vreme a da oni u servisu nisu dobro uradili merenje ili su uradili ofrlje. Šta ga je ispraznilo? To merenje mora da uradi neko ko ima digitalni unimer i da meri struju kad su SVI potrošači iskuljučeni. STRUJA MORA DA BUDE U RASPONU OD 30-50 mA. Toliko troši kompjuter, sat, radio... Ali ništa iznad toga. SEM AKO NEMATE NEKI DODATNI UREĐAJ KOJI NIJE FABRIČKI UGRAĐEN. Ovo je veoma bitno. Ako je to u pitanju, sve pada u vodu.
Tačno je da napon (a ne struja) punjenja može da bude manji nego normalno ako je akumulator baš ispražnjen. Alternator ne može odmah da ga dopuni pa je u početku napon manji. On mora da se kreće u nekim normalnim granicama i sa uključenim kratkim svetlima i na 1500 obrtaja, od 14-14,4V.
Kažete da je 17 da je akumulator bio na "ekspertizi". Za to vreme može da se napravi montažna kuća. Manje- više. Razumeli ste me. Al' nek' im bude. Ovde su slike ZVANIČNOG SERVISA:
Da se razumemo. Ispitivanje je urađeno vrhunskom opremom proizvođača GAUS. To je firma koja se bavi isključivo proizvodnjom opreme za testiranje akumulartora. Između ostalog.
Međutim, nešto mi pada u oči. Ovo će biti baš stručno objašnjenje. Taj akumulator ima startnu struju 540A. TESTIRANJE SE VRŠI POLOVINOM STARTNE STRUJE U VREMENU OD 10-15 SEKUDNI. To mu dođe 270A. Na papiru piše da je struja testiranja 245A, tačnije 243A na dnu papira ispod grafičkog prikaza testiranja. Zašto je testirano manjom strujom?! Pod tim uslovima se mogu dobiti PRIVIDNO dobri rezultati jer nije ispoštovan test. Ali da budemo iskreni ta razlika od 25 A i nije velika. Idemo dalje. Pored test struje od 245a piše da je urađeno po DIN standardu. Zašto? Evropski standard je EN i on iznosi 540A. Al', neka prođe i to. Po DIN standardu tih 540A mu dođe 320A (540 x 0,6=320A). Ako je tako, zašto je testirano većom strujom nego što bi trebalo?! Polovina od 320A je 160A. A nije 245A.
Nešto mi tu nije jasno. Nikako. Ili je manja struja uključena pri testiranju ili taj standard nije dobar.
Dalje, napon pod opterećenjem NIKAKO ne pada. Stalno stoji na 10,34V. To je ODLIČNO ali skoro nemoguće! Pa napon pod opterećenjem pada što je normalno jer se odvija hemijska reakcija pražnjenja akumulatora!!! Opet mi nije jasno šta je to. ISUVIŠE je to ravna linija za toliko opterećenje. Čak i litijumski akumulatori koji su neprikosnoveni u ravnoj karakteristici pada napona bi morali da imaju bar neki mali pad.
Neću da kažem šta mi se mota o glavi.
Nešto mi tu MNOGO nije jasno.
VOLEO BIH DA MI SE TAJ MAJSTOR KOJI JE TESTIRAO VAŠ AKUMULATOR JAVI I OBJASNI KAKO JE DOŠAO DO TE KARAKTERISTIKE PRAŽNJENJA.
Ovo je ZVANIČAN dokument sa sajta somborske  fabrike akumulatora gde se vidi testiranje akumulatora na hladan start. Slika jeste mutna ali se jasno vidi pad napona (plava linija) dok je struja konstnantna (crvena linija). I još piše ovako:
"Karakteristika hladnog starta (CCA) određuje startne performance akumulatora. Pojednostavljeno, što je veća vrednost karakteristike, vozilo ce lakše startovati. Ovaj test se vrši prema evropskom standardu EN 50342. Neki drugi proizvođači koriste neke druge standarde za ovaj test npr. DIN (nemački standard), JIS (japanski standard), SAE (udruženje inženjera u automobilskoj industriji). Svaki od ovih standarda daje druge vrednosti za hladan start. Prema evropskom standardu ovaj test određuje da će akumulatori na temperature od -18C dati struju hladnog starta u trajanju od 10 sekundi, a da napon ne padne ispod 7,5 volti. Pošto performance akumulatora brzo opadaju sa padom temperature, ovaj test je veoma dobra provera startne sposobnosti akumulatora."


Da budemo iskreni do kraja, ovaj test je rađen na minus 18 stepeni i MORA da postoji pad napona. Zato se motor teže pali zimi. Ali na grafiku kod vašeg akumulatora nema pada napona ni posle 15 sekundi. Ja to u svojoj praksi nisam sreo.
Ti auto električari su testirali akumulator (verovatno) pomoću jakog šent otpornika za opterećenje. To je ono što ste videli da se pomeri skala. Pa je onda testirao drugi majstor punjenje unimerom? Prvo nije bilo dobro pa onda jeste?!
Onda kažu da slabije puni alternator. ŠTA JE TO SLABIJE???!!! Elektrotehnika nije društvena nauka, pa može ovako a može i onako. U PRIRODNIM NAUKAMA POSTOJE TAČNI PODACI. Koliko slabije?! Napon, struja, šta!!!??? Pod kojim opterećenjem?
Vidite... Ove sve što napisah ja OBAVEZNO uradim svakom ko dođe kod mene. A nisam servis.
Razumete? Tu nalazim i vašu krivicu. ŠTA MAJSTORE SLABIJE PUNI?! KOLIKO SLABIJE PUNI?! PA DOKLE ĆE RAZNI PRIUČENI I NEUČENI MAJSTORI DA FARBAJU I LAŽU OVAJ NAROD!!!!!!??????? KOJOM STRUJOM MAJSTORE PUNI ALTERNATOR POD OPTEREĆENJEM SA KRATKIM SVETLIMA????!!! KOJI MU JE NAPON NA KLEMAMA AKUMULATORA????!!! DA LI MU JE VELIKI RIPL NAPON PA NIJE DOBRO ISPRAVLJEN JER MU NEKA DIODA NE VALJA U MOSNOM SPOJU???!!! AKO NEMAŠ INSTRUMENTE ILI NE ZNAŠ ŠTA BI TREBALO DA MERIŠ NEMOJ DA SE BAVIŠ STRUJOM NEGO IDI RADI NEŠTO DRUGO!!!!!!!!!
Tačka.
Uludo ste bacili novac na alternator. To je evidentno. Pre nego što se uradi tako nešto izvrši se nekoliko testova, skine se alternator na ispitni sto, pogledaju se četkice, regler...
Taj punjač kojim ste naručili je odličan za svakog ko želi da solidno održava akumulator. Međutim, ako nešto u instalaciji ili sa akumulatorom nije u redu... Slaba vajda od njega. Vi ćete samo privremeno rešiti posledicu. A uzrok ostaje.
Ispitivanje akumulatora nije raketna nauka. Samo je pitanje znanja i poštenja u toj raboti.
Žao mi je što ne mogu više da vam pomognem. Verujem da ste ovim pismom dobili više informacija od svih zajedno majstora kod kojih ste bili u zadnje vreme. A o tačnosti istih neću ni da govorim.
Da rezimiram...
-Postoje dve mogućnosti. Da stvarno nešto nije u redu sa instalacijom u kolima.
-Da nešto nije u redu sa akumulatorom pa se prazni sam od sebe. Recimo kratak spoj u ćeliji.
Kod prvog slučaja vam rekoše da je sve u redu i da ništa ne vuče struju. Zašto onda ne možete da upalite motor? Traljavo ili nestručno urađeno merenje parazitne stuje?
Ako zaista postoji parazitna struja onda ona zaista isprazni akumulator. Veoma lako se utvrdi tako nešto. Tu onda akumulator nije kriv. Ali, opet dolazimo do toga što su vam rekli da je sve u redu.
Grafik testiranja pokazuje (doduše meni tu nešto nije jasno) da je akumulator u redu.
Jeste li sigurni da su testirali baš vaš akumulator?
 Ništa vam nisam rekao.
 Celih 17 dana je stajao na testiranju. PO SVIM PRAVILIMA AKUMULATOR SE TESTIRA TRI (3) DANA:
-prvi dan se napuni  do maksimuma, koliko god je to moguće u njegovom trenutnom stanju
-drugi dan MORA da odstoji (24 sata miruje)
-treći dan se testira.
Tu se priča završava. Ovako je objasnio testiranje akumulatora šef servisa somoborske fabrike.
Da li bi trebalo da to kaže još neka kompetentnija ličnost?!
Ako je akumulator zaista u redu, tražite majstora da pogleda šta ga prazni. Struja u mirovanju se zna. Sve preko 50mA je mnogo. Šta je to komplikovano?! Pa tih testova sam uradio na stotine. I pronalazio neverovatne stvari (kvarove).
I ovo za kraj.
Test opterećenja propisanom strujom jeste dobar ali nije dovoljan. Naime, trebalo je da akumulator, u tom zvaničnom servisu, testiraju pomoću uređaja za merenje unutrašnjeg otpora. To je test koji traje desetak sekundi i na kraju dobijte papirnu traku nalik fiskalnom računu. Na njoj su sve karakteristike akumulatora. I najvažnija, stanje zdravlja akumulatora. Unesu se fabrički podaci o akumulatoru pa se testira. I na kraju se vidi šta je od njega ostalo posle dve godine upotrebe.
Nešto tako ima ovde, samo što je to urađen test kod startovanja motora pa se lepo vidi povlačenje struje iz akumulatora i pad napona:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/03/test-akumulatora-i-anlasera.html
Tako bi trebalo svaki, iole ozbiljniji, auto električar da testira trenutak startovanja motora kao i punjenje alternatora.
Nema više ništa da vam kažem. Možda bih i imao kad bi ste došli kod mene da ja pregledam vaše vozilo.
Ovako, dao sam vam par saveta. Ostalo je na vama.
Ja ne znam i ne umam bolje od ovog.
Ako neko ima nešto da doda, rado ću objaviti njegovu sugestiju.



12 коментара:

  1. A da proba od nekog posuditi akumulator pa da vidi hocel se opet izprazniti.Ako se isprazni do auta je ,ako ostane pun do akumulatora je.Nemoze jednostavnije.

    ОдговориИзбриши
  2. Svaka cast na bukavlno doktorskoj diseratciji.bukvalno je sve odlican savet za sve nas.

    ОдговориИзбриши
  3. Postovani Miso,hvala vam na svemu sto ste napisali i naravno sto ste sagledali moj problem.Na zalost na vas blog sam tek juce naisao.Ja sam sa sela iz okoline Panceva tako da smo daleko da bih mogao da dodjem kod vas"na pregled".
    Ne znam da li mi sta vredi da sa ovim mojim problemom kontaktiram neku inspekciju posto je ocigledno da ne vredi vise da reklamiram akumulator?
    Hvala jos jednom.
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  4. Nema na čemu! Pomogao sa mnogima, pokušao sam i vama koliko je to moguće sa ove daljine. Zaboravih da napišem juče, već je bilo kasno, da bi trebalo da se uradi i kapacitivni test akumulatora. Oni koji su uradili test sa grafičkim prikazom su uradili SAMo test za startnu struju. Međutim, taj podaTak uOPŠTE NE MORA da pokazuje PRAVO StaNJE AKUMULATORA. ON KAŽE SAMO KOLIKO JE AKMULATOR SPREMAN DA U TRENUTKU PREDA OGROMNU STRUJU ZA STARTOVANJE MOTORA. A test kapaciteta se radi na sasvim drugi način. Ja taj test skoro svakog dan radim za električne bicikle i skutere, tj. njihove akumulatore. To nije nikakav problem, samo je potrebno imati pravu opremu koja uopšte nije nešto posebno, prosto opterećenje stalnom strujom, u slučaju vašeg akumulatora to je 3A. Tek će se onda znati, naravno nakon potpnog punjenja, kakav je zaista akumulator. Ali, sve je ovo samo na mojim rečima,treba "delati" a ne pričati. Možete da kontaktirate inspekciju, sad je sve mnogo bolje po pitanju kupaca nakon novog zakona koji je stupio na snagu pre neki dan. Ali zapamtite da i vi i oni imaju materijalni o testiranju akumulatora. Ne znam šta bi se nakon toga desilo ako bi otišlo na sud.
    Moja topla preporuka je da vi odete ili nađete nekog ko se razume BAŠ DOBRO u elektroniku i da vam premeri da li nešto stvarno izvlači struju iz akumulatora dok auto ne radi. To se može uraditi najobičnijim unimerom koji se veže na red sa akumulator, klasičan ampermetar. I videti šta se događa. Pokušati sa otvaranjem i zatavaranjem svih vrata i prtljažnog prostora, mrdanjem kablova u motoru... Pa ja NISAM auto električar ali bih tako uradio! Stvarno ne znam šta više da vam kažem. U stvari znam, ali to bih mogao sam na licu mesta dok testiram instalaciju ili akumulator.
    Šta drugo nego-srećno!!!

    ОдговориИзбриши
  5. ostalo nam je nepoznato:
    koji je auto u pitanju?
    kolika je struja anlasera?
    koliki je tacno napon punjenja?
    da li je radjen gaus-test na prijemu?
    koliki je napon na prijemu?
    da li pri opterecivanju smrdi sumpor?
    koliko brzo pada napon pri opterecivanju njegovim anlaserom?

    imao sam u svojoj ogromnoj praksi svasta, pa cak i pozive na tucu, a sve zbog te male kutije za koju nas svet misli da niko ne zna sta se dogadja unutra, jer je tamo za njih mrak.
    imao sam prijatelja koji mi je slucajno pokazao sta to rade taksisti i sta im je prolazilo na reklamacijama. slucaj je bio slican, samo je acc bio sa cepovima.
    ovaj vartin bi trebalo izbusiti i uzorkovati elektrolit...
    sve u svemu... ima svega i svacega, ali se sve moze dokazati!
    ako treba, treba iseci poklopac (kao u FAS-u) i pogledati unutar "mracne kutije sto ne drzi struju"!
    ionako je za bacanje, samo treba dokazati ko ga je sj..ao.
    ako je greska fabrike - dobice nov!
    ako je greska vlasnika - saznace gde je pogresio, pa nece da ponovi gresku!
    a... fabricka greska nije sigurno.
    pa, radio je tri teske godine!
    i ko zna sta je sve preziveo...
    i na kraju crko!
    slava mu...

    ОдговориИзбриши
  6. To sve što je nabrojano gore, svi parametri i karakteristike akumulatora i anlsera, su trebalo i MORALI da budu ispitani od strane zvaničnog servisa i svih mogućih i nemogućih auto električara. Na tom akumulatoru i tim kolima su se izređali kao na državnoj kobili. I na kraju... Veliko ništa! Ostalo je da se ništa ne zna. To bušenje akumulatora, ispitivanje elektrolita... Ne pije to vodu kod nas. U svim tim servisima su PRIUČENI MAJSTORI. DAKLE, PRIUČENI. Mogao bih da se kladim u litar krvi da NIKO od njih ne zna za Pojkertov zakon koji je nešto što je najvažnije kod olovnih akumulatora. Ili za koliko pada kapacitet, tačno u procentima na npr. minus 25 stepeni okoline. Ili šta je to površinska napunjenost i zašto zbog toga olovni akumulaor mora da odstoji 24 sata pre nego što se pristupi testiranju. Ili zašto se često dešava da sasvim ispravan akumulator, koji je potpuno ispražnjen, dođe u stanje kratkog spoja nakon punjenja, a bez ikakvog vidljivog i razumnog razloga. Ne štitim nikog ali se veoma često susrećem sa ljudima koji dođu od auto električara sa konstatacijom da im je "akumulator slab." Najsvežiji primer od danas... Ista priča, rekao mu je električar da je "akumulator slab" I to je cela konstatacija. Nigde dokaza, papira, obrazloženja ZAŠTO JE SLAB?! Ja uradim najobičniji test opterećenja malom strujom (oko 80A) i naravno, akumulator pokaže klasičan kratak spoj!!! PA TO NIJE AKUMULATOR SLAB VEĆ JE AKUMULATOR ZA OTPAD!!!!!!! TO SU DVE DIJAMETRALNO RAZLIČITE STVARI!!!!!! MAJSTORI I SVI KOJI SE TAKO NAZIVATE, NEMOJTE DA FARBATE I LAŽETE NAROD AKO NE ZNATE TAČNU TERMINOLOGIJU U SVOM POSLU!!!! PROŠLO JE VREME PLATINSKIH DUGMADI I FIĆA!!!! DOŠLO JE NEKO NOVO VREME U KOME SE NE SNALAZITE!!!! DOK STE VI SPAVALI LJUDI SU NAPRAVILI U AUTO INDUSTRIJI NEVEROVATNE STVARI O KOJIMA NISTE MOGLI DA SANJATE A KAMO LI DA PRETPOSTAVITE DA POSTOJE!!!!
    Toliko.

    ОдговориИзбриши
  7. @jezauto - U pitanju je opel vectra 1.6 sv 8v 1991godiste.
    Na vasa ostala pitanja ne znam odgovor.Akumulator je normalno radio i odjednom bez ikakvih naznaka nije hteo ni da zavergla iako sam dan ranije koristio auto i normalno ga ugasio.
    Nije tacno da je radio tri teske godine,onda ga ne bih ni reklamirao vec je prestao sa radom posle nepunih dve godine zato sam ga i reklamirao jer mu je garancija 3 god.
    Inace nije vise ni vazno ionako sam se pomirio sa sudbinom i sta je tu je vidim da od reklamacije i garancije u ovoj drzavi nema nista da sam to ranije znao mogao sam da kupim jeftiniji akumulator sa dve godine garancije pa kada crkne da ga promenim kao sto sam i do sada radio ali uvek su trajali koliko i garancija.Inace ovaj pre slanja na reklamaciju nisam nikada ni dirao niti kacio na punjac znaci svo vreme je bio na jednom istom autu vectri.Sta su mu oni u servisu radili ja ne znam ali eto dali su mi te papire i rekli da je ispravan i to je to ja se na zalost ne razumem ni da prottumacim te papire a kamoli za nesto vise ali vidim da on opet nece da zavergla.Kada sam ga dao na reklamaciju bio sam spreman na sve pa i na to da ako kazu da je moja greska ok bacicu ga i gotovo ali posto vidim da tu nisu cista posla onda mi je krivo sto sam ispao budala,takodje se nadam da ce se neko ko se vise razume nekada i izboriti sa ovim i ovakvim "ovlastenim servisima"
    A i vase insinuacije me ne doticu bas mnogo svako ima pravo na svoje misljenje kao sto iz vaseg pisanja ja mogu da zakljucim da ste mozda i vi jedan od "takvih servisera"ako je tako onda neka vam je na cast.

    ОдговориИзбриши
  8. poštovani anonimni prijatelju!

    pošto i ne znam ko ste i šta ste, (jer ste ANONIMNI!!!), nemam nikakve namere da ovde insinuiram, već da samo prenesem neka iskustva
    iz moje velike prakse u servisiranju i održavanju kako acc tako i kompletnih sistema na m. v., od kojih je sistem ZA ODRŽAVANJE STANJA baterije
    (a ne ZA PUNJENJE!!!) nešto veoma jednostavno, naročito na vozilima starijih generacija (nadam se da se nećete uvrediti, moja MAZDA je 1986. god!)
    tamo važe par zakona fizike, i to je to! nema tamo malih zelenih sa velikim ušima, niti kakvih gremlina!
    kad god mi je neko, naročito ako je čovek iz struke, i kaže da je autoelektričar, doneo batt sa konstatacijom da "ne drži" pokušali smo da zajedno pronađemo gde je to bušno i...
    nikad niko nije našao gde ispušta energiju!
    uostalom, pošto kažete da niste iz ove struke, onda sve ovo shvatite KAO DOBRONAMERAN SAVET, iako ste na žalost oštećeni - ovaj put -
    nestručnim rukovanjem i održavanjem vaših izabranih majstora, tako da vam savetujem:
    promenite majstore, ali i odnos prema onima koje ne poznajete, a žele da Vam pomognu!
    takođe, i da se malo bliže definišete, kako bi ovaj narod na blogu mogao da zna sa kim ima posla!
    možda sve ovo ne morate, ali je ipak STVAR LEPOG VASPITANJA!
    dakle:
    niti vas znamo, niti poznajemo, želeli smo da Vam pomognemo, a VI?
    ako tako nastavite, pomoći Vam nema!

    ОдговориИзбриши
  9. Imao sam slican problem kod suraka na Audiju A4 96. Nova "plava" Varta bez odrzavanja mu je drzala oko mesec dana, a onda na kucni punjac. Obisao je tri majstora i svi su rekli da treba da promeni akumulator, sto je i uradio i kupio polovnu Teslu sa cepovima. Problem jeste naizgled resen, jer evo vozi vec par meseci bez problema.
    Kako mi je ta nova Varta dopala saka resim da je testiram. I, gle cuda, akumilator skroz OK, i startna struja i kapacitet nekih 80 procenata od deklarisanog... Vrlo cudno! Sta onda nevalja, jer polovna Tesla radi bez problema?
    Posle dugog razmisljanja i merenja napona i struje punjenja na samom problematicnom vozilu, dodjoh do iznenadjujucih zakljucaka.
    Alternator je bez opterecenja na 1500 obrtaja motora davao napon oko 13.75V, dok je sa upaljenim farovima taj napon padao do 13.4V sto je nedovoljan napon za punjenje novih VRLA akumulatora, ali i delimicno dovoljan, za stare antimonske akumulatore.
    Naravno, suraku sam odmah rekao da hitno mora resiti problem alternatora/reglera, jer ce i ova Tesla ubrzo sulfatizovati usled nedovoljne napunjenosti.
    Da li je moguce da je takva greska promakla trojici nazovimo majstora?
    Pozzz

    ОдговориИзбриши
  10. Majstorom se danas SVAKO naziva. ČAST IZUZECIMA. Onima koji POŠTENO I PREDANO rade svoj posao. Zbog "majstorluka" je moguće da niko od ta tri majstora nije znao da izmeri šta bi trebalo. Ili ako je i znao, nije znao koju vrednost bi trebalo i pod kojim uslovima da pokaže instrument. Takvih je danas 80% auto električara. GAZI IH VREME. Nisu u toku sa današnjim tehnologijama i naukom. JA POSVETIM SVAKI DAN PO 2-3 SATA UČENJU NOVIH STVARI IZ DOMENA KOJI MENE ZANIMAJU. A to nije samo elektronika, akumulatori... To su mnoge stvari iz raznih tehnučkih nauka. Auto industrija neverovatnom brzinom napreduje, to se ne može sagledati. I onda majstor ne zna da izmeri napon punjenja akumulatora pod opterećenjem. Naravno. Trebalo bi pitati bilo kog auto električara zašto je svojstveno SAMO kod savramenih kalcijumskih akumulatora da se događa iznenadni otkaz akumulatora, bez ikakvog vidljivog razloga ili bilo kakve najave. Od stotinu MOŽDA bi jedan znao. A trebalo je samo malo da se informiše. Zato me ne čudi da tri majstora nije primetilo da punjenje nije u redu. Možda su i videli ali ih je mrzelo da traže problem. Ima i toga.
    Gledam ja to skoro svaki dan kad ih auto električari slude sa akumulatorom pa dođu kod mene. A akumulator dobar, nije dobra elektrika na kolima.
    I tako u krug.
    Stalno, svaki dan.

    ОдговориИзбриши
  11. Poštovani gospodine Mišo, u ovom postu sam pročitao da ste pozitivno ocijenili punjač ctek mxs5. Moje molba je da mi preporucite punjačza akumulatore do 225mAh, razmisljao sam o mxs10 ali naravno svaki vas prijedlog cu rado prihvatiti. Unaprijed zahvalan.

    ОдговориИзбриши
  12. Moja filozofija je bila,i ostala, da nikog ne hvalim niti kudim. Kako za punjače tako i za akumulatore. Niko me ne plaća da bilo koga niti bila šta reklamiram. A i da me plaća, pitanje je da li bih to radio. Ako sam preporučio neki punjač to sam uradio zato što smatram da je dobar za prosečnog korisnika. I ništa više. Dalja objašnjenja ne mogu da dam jer ja te punjače nikad nisam imao na testiranju. Niti ću ikad da ih imam jer su to za moje potrebe, potpuno amaterski uređaji. Punjači koja ja koristim su u bukvalnom smislu reči mali kompjuteri i koštaju veoma mnogo novca. Naravno da je ta Ctek firma sasvim dobra jer prave punjače i hvale ih mnogi. Međutim, za moj ukus su uvek bolji punjači kod kojih su moguća podešavanja struje i napona. To kod savremenih "pametnih" punjača nije moguće. Dakle, uključi i zaboravi.Pa kako ispadne. Mislim da ste napravili grešku kad ste napislai da vam treba punjač za akumulator od 225 mAh, verovatno je trebalo do 225 Ah (kamionski). Razlika je više nego drastična. Taj punjač daje struju od 10 A što je više nego dovoljno za tako velike akumulatore. Dobronameran savet koji dajem svima: STVAR JE U REDOVNOM I PRAVOVREMENOM ODRŽAVANJU AKUMULATORA A NE U VRHUNSKOM PUNJAČU. Praktično, i neki prosečan punjač može da napravi čudo od akumulatora ako se on redovno održava. Ako se dođe u stanje velike sulfatizacije i korozije, tu slabo nešto može da pomogne.
    P.S. Evo kratkog filma o tom punjaču:
    https://www.youtube.com/watch?v=MotUcqiVPYo

    ОдговориИзбриши