Странице

уторак, 14. мај 2013.

Zatvaranje somborske fabrike akumulatora?

Nije me bilo na blogu jedno vreme(privatne obaveze poslednjih desetak dana,selidba). Popravljam ovih dana Draganove akumulatore. Sve je to staro po 3-4 godine, totalno neodržavani, zapušteni... Ljudi na kraju sezone samo ostave svoje električne bicikle u neki podrum ili šupu. Kad dodje vreme za vožnju na proleće, kad ono neće ni polovinu kilometraže da predje bicikl u odnosu na prošlu godinu?!
Šta je to?!
E, to je kazna neodržavanja akumulatora.
Zato i postoje fabrike akumulatora.
Jedan od najčešćih (i opasnih kvarova!!!) je "thermal runaway" koji je veoma izražen kod GEL (VRLA) akumulatora. Dovoljno je da samo jedan od akumulaora u nizu ne valja i da on upropasti ostale.
Ko želi da sazna šta je "thermal runaway" neka me kontaktira.
On je takodje moguć kod najnovijih akumulatora (VRLA sa start-stop sistemom) u automobilima. Doduše, još uvek nisam video takve akumulatore u našim vozilima. Prvo, što su skuplji duplo od klasičnih, a drugo još nisam naišao na start-stop vozilo.
Dobro, da se ne lažemo, elektronika koja kontroliše punjenje takvih akumulatora je savršena. Verovatnoća da se to desi je mikronska. Ali ipak postoji...
Bar ja tako mislim.
Zato napominjem da je "thermal runaway" veoma česta, loša i opasna pojava kod VRLA akumulatora. Ako se ne pune pravilno. Da sve ovo što kažem ne bi bilo bez argumenta, evo slike kako izgleda akumulator kod koga se desio "thermal runaway". Pa neka se sad vozači "ne brinu" za akumulator. Jer je on deo automobila koji je tu da UVEK radi. UVEK. UVEK.
Upravo danas sam dobio na meil tekst o novom metodu punjenja VRLA akumulatora u telekomunikacinim sistemima. Na prvi pogled sam video u tekstu da se govori o negativnoj strani "float" punjenja.
Toga nema kod klasičnih akumulatora...
Mislim da sam sve rekao...
Nego, kad sam već na početku teksta pomenuo fabriku, juče sam čuo jednu neverovatnu (ili možda ipak očekivanu) vest.
Dakle, u jednoj prodavnici auto delova sam dobio informaciju da somborska fabrika prestaje sa radom i da (možda) sele fabriku u Rusiju????!!!
Znam da su u poslednje vreme imali probelma sa platama i da je bilo problema i u rudniku olova Zajača, ali baš toliko da us ga "zagulili"...
Znači, moža više neće da bude Blek Horsa...
Pa šta će onda naš čovek da stavlja u Jugo koji ima 20 godina ili u nekog Fići, Peglicu, Stojadina...??
Videćemo.
Pokazaće vreme.
Hvala svima koji prate moj blog.