Странице

среда, 19. март 2014.

Sajam... a na sajmu...(2)

Pretpostavljam da je retko ko čuo da postoje akumulatori koji su napravljeni SAMO i SAMO za takmičenja u jačini zvuka iz automobila!!! Ono, 2 x milion vati.... kad stavi ključeve na krov auta oni skaču po deset centimetara. Jedan takav sam našao i to ugrađen u motor. Na njemu obavezno postoji i voltmetar.

Isto to samo još malo bolje se vidi. Obratiti pažnju na plus klemu i tri debela kabla koja vode za napajanje pojačala. Tačnije, za napajanje DC-DC pretvarača. Napon od 12 volti je veoma mali pa se diže na 30 i više volti da bi se podmirile potrebe za ogromnom snagom.
A ovo je motor gde je sva ta tehnika ugrađena. U pitanju je golf. Doduše, "malo" prerađen i prilagođen potrebama proizvodnje buke od 130 decibela!!!
Sve isto samo iz drugog ugla. Dve zanimljive stvari: postoji još jedan akumulator (u dnu slike, Varta), služi samo za start motora. Druga zanimljiva stvar je to da je ugrađen skoro duplo jači alternator (čini mi se nekih 90 ampera) a zbog snabdevanja strujom svih mogućih i nemogućih potrošača.
 A gde sva ta snaga i amperi odlaze?!
OVDE!!!!!!!!                                                                                                                                      



Stvarno postoje "frikovi", kako se to kaže današnjim savremenim rečnikom. Mogu da zamislim kako to ubija, pomera džigericu, drma nogavice, istresa iz gaća, pravi buku da pucaju prozori... I uz sve to televizor! Da ugođaj i atmosfera bude kompletna. da se zna!!!

Pošto su udari tih basova toliko jaki, mora da postoji i velika količina rezervne (pomoćne) energije. Čak i pored izuzetno jakog akumulatora koji daje ogromne struje (i do 1000 ampera!), postoji i kondenzator OGROMNOG kapaciteta da bi pomogao u vršnim momentima snage. U pitanju je kondenzator od 3 (tri) farada. Ko se razume u elektrotehniku zna koliko je to bolesno veliki kapacitet.
Kondenzator se nalazi u gepeku i naravno na njemu je takođe voltmetar.
Slika kaže sve.
Uskoro će auto lakireri i farbari otići u istoriju. Ja ipak više volim klasičnu farbu. A ovo je za one što hoće da im kola izgledaju poput zmije. Ili krokodila. Ili neke druge "živuljke".

 Ako nešto nije jasno, evo sve to uveličano...

Zanimljiva dizalica, nisam tako nešto do sada video. Nosivost 5 tona, ili 2 x 2,5 tona . U prevodu, dva auta može da podigne. Zauzima malo mesta i skoro dulpo je jeftinija od slčnih iste nosivosti. Zanimljiva stvar.





Zanimljiva stvar je to da se na dizlici nalaze 4 točkića(beli, dva sa svake strane), i kada se potpuno spusti dizalica postoji mogućnost da se automobil "šeta" po garaži ili servisu a da se ne pali motor(npr. zbog nekog kvara).


Ne znam zašto mi je ovaj anlaser bio zanimljiv, verovatno zato što je od legendarnog Golfa II, dizelaša. I ta kola su neuništiva. Bar tako kažu. Na slici se lepo vidi snaga anlasera, pa eto za sve one što pitaju "koliku struju vuče iz akumulatora kad se pali" motor. Lako se izračuna.

Za dan-dva slike onog zbog čega sam najviše posetio sajam.
Akumulatori.
Između ostalog.
Akumulatori u motorima najnovijih vozila. Ništa spektakularno. Ali ima jedna sitnica, da kažem uređaj, koji se sve više ugrađuje direktno na minus klemu akumulatora.
Toliko.







 








                                                                                                                                                                                          






Sajam... a na sajmu...(1)

"Najstariji" deo sajma... I još uvek svako vozilo je u potpuno funkcionalnom stanju! Ja često imam običaj u poslednjih nekoliko godina da kažem "da se ne isplati više praviti kola koja traju po 30-40 godina". Čemu to? Zašto to? Pa i fabrike nešto moraju da zarade...

Buba...O njoj je sve rečeno. Drugi najprodavaniji auto na svetu koji se više ne proizvodi. Pre nje je Ford "model T", a iza nje je "pobednik vremena"- Reno 4.

           
Porše... Napravio ga isti čovek koji je napravio i bubu.
           
Sitroen DS. Poznatiji kao "ajkula". Legendarana kola.

                     
Iako ima mnogo godina, i danas je san svakog ko voli automobile da ima nešto ovako. "Mečka".

             
Od Forda je, u suštini, sve i počelo. Masovna proizvodnja automobila. Evo jednog iz 1928. godine!!!
        &n