Странице

понедељак, 27. мај 2013.

"Divlja struja"

Kratko da se javim... Danas sam imao klasičan slučaj "divlje struje" u kolima. U pitanju je Rover 2.0 dizel.
Naime, čovek je došao kod mene po preporuci (dobro je, i po selima se zna za mene!) da mu pogledam akumulator. Žalio se na to da nije vozio kola 5-6 dana i da posle posle tih par dana nije mogao da ih upali. Onda je dopunio akumulator 2-3 sata i posle toga je startovao bez problema.
Ispitao sam akumulator na vozilu, i pokazivao je da je slabiji nego što bi trebalo. Inače, akumulator je bio Proatomic (EFB verzija) 74 Ah/680CCA.
Dao sam mu moj da se posluži dok ne sredim njegov. Odmah po uključenju mi je bio sumnjiv jer sam ga uključio na PARS punjač (bez PARS metode) i veoma slabo je pokazivao punjenje.
Tek posle desetak sati se videlo da je bio bar 50% ispražnjen. Zašto, to tog trenutka nisam znao.
Danas u toku dana sam dobio poziv od tog čoveka u kom me obaveštava da nije mogao da upali kola ni na moj akumulator ?! Kaže da sam ja u pravu jer sam odmah posumnjao na "divlju struju" kad sam priključio akumulator na desulfatizaciju.
Kako god, večeras je došao kod mene da mu ugradim njegov, i pri ugradnji sam izmerio struju iz akumulatora kad kola ne rade i kad su svi potrošači isključeni.
Nadam se da svi koji čitaju ovaj blog znaju da se ta struja kreće u granicama od 30-50 mA, i to je neki maksimum. Kod njega sam imao šta i da izmerim! Struja je bila 300-350 mA, što znači nekih 5-6 puta veća nego maksimalno dozvoljena!!! Pa nije ni čudo što nije mogao da upali kola posle nekoliko dana bez vožnje.
Naravno, poslao sam ga kod električara da sredi taj problem.
Ovo je klasičan primer kad ljudi smatraju da akumulator ne valja, a uzrok je sasvim drugi.
Ovakav slučaj mi se još nekoliko puta desio u praksi. Mnogo ljudi vozi svoja kola a nisu ni svesni kakav problem imaju ispod haube.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Evo link za sve one koji čitaju ovaj blog i žele STVARNO  nešto da nauče o sulfatizacji (i mogućoj desulfatizaciji) olovnih akumulatora:

http://batteryuniversity.com/learn/article/sulfation_and_how_to_prevent_it/