Странице

уторак, 20. август 2013.

Sadržaj bloga

Na ovom bogu se neće naći informacije koje su opštepoznate. Neće biti uputstava kako se puni akumulator, kojim napon, kojom strujom, koji je bolji akumulator, koji bi akumulator trebalo kupiti, a šta se radi kad se ostave svetla upaljena na kolima (pa se isprazni potpuno akumulator)...
NE!!!
Nije bilo takvih tema niti će biti.
Ovde se mogu pročitati (i naučiti) stvari koje ne mogu nigde da se nadju ili o kojim se veoma malo ili delimično zna.
Korozija, ekvalizacija,  oporavak akumulatora stalnom strujom, kako se bira akumulator prema kubikaži (o tome ću tek da pišem), na kojoj temperaturi se zamrzava akumulator (i to je jedna od sledećih tema), pravilno povezivanje kablovima pri startovanju kola kojima je otkazao akumulator ( takodje jedna od budućih tema)...
O tome pišem.
Pa kome se svidja neka čita.
Svi ostali imaju svemogući Gugl.
ON zna kojim naponom se pune akumulatori.
Ja ZNAM neke druge, neobičnije, stvari.

2 коментара:

Haris је рекао...

Miša čitao sam tvoj tekst http://akcrankshaft.com/forum/showthread.php?tid=17690. Sad sam naučio nešto o akumulatorima. Zahvaljujem što si otkucao ovaj tekst. Pitanje je slijedeće: ako je amperaža manja nego deklarisana, kakav je rizk, šta može da crkne, osim alnasera?
meni je problem jer mi treba čak 720A, a to je nemoguće naći u mom kantonu. Riječ je o Renault Laguni II. Hvala.

Djuro је рекао...

Pozdrav Harise! Drago mi je da si naišao na moj blog i da si iz svega ovog neke nove stvari naučio. Mnogo ljudi iz čiste svoje sujete neće da priznaju da nešto ne znaju... Pa posle urade pogrešno. Ne mislim samo na akumulatore. Oni su mizerna stvar u čovekovom životu. Mislim na mnogo ozbiljnije stvari.
Dakle... Trebalo je da napišeš koliko kubika je ta Laguna i koje je godište, ali pošto imam originalne fabričke kataloge i tehničku dokumentaciju, našao sam da (Varta katalog 2011./2012.) da za 2.2 dizel ide taj akumulator koji ti spominješ. To je najjači dizel koliko sam ja video. Pa čak i za manju kubikažu ide ovaj akumulator.
Ali...
Varta kaže da MOŽE da se stavi kao zamena, i to bez ikakvih problema, akumulator od 680 ampera CCA. To je sasvim dovoljno. Čak i ako bi stavio i za nijansu manji (650A ) ne bi mogao da primetiš neku razliku. Ali nemoj manje od toga. Ipak je dizel u pitanju, dolazi zima...
Prosto...
Bilo koji u rasponu od 680-720 ampera može da odgovara. Bez bojazni da će nešto da se desi anlaseru. On hoće da izgori ako je mnogo slabiji akumulator. To kod tebe ne bi bio slučaj.
Auto elektronika je mnogo daleko otišla. Još uvek (prosečni) auto električari nemaju takve uredjaje za dijagnostiku (a nije mnogo skupo) koji za par minuta skeniraju komplet sistem akumulator-anlaser-alternator. Ja imam takav uredjaj da izmeri trenutni pad napona na akumulatoru, taj trenutak traje maksimum 1 milisekund ako ne i kraće. Taj podatak (npr. 8,5 volti) kaže u kakvom stanju je akumulator a pokaže da li valja i anlaser (ako je sve u redu sa akumulatorom).
Zato...
Ako kupiš nov akumulator, PITAJ KOLIKO JE STAR, koliko je stajao u magacinu, to je veoma bitno. Malo ga dopuni ako je više od mesec dana. OVO JE VEOMA BITNO!!! To dopunjavanje produžiće mu vek za još nekoliko meseci.
Neću da te savetujem šta da kupiš. Ne želim da se zameram nijednoj firmi, jer imam kontakte sa nekoliko fabrika i sa njihovim menadžerima.
Jedini savet je da ne kupuješ od nepoznate firme. Mada, ima firmi za koje niko nije čuo ali prave fantastične akumulatore. Nemoj ovo da te zbuni, imaš 4-5 poznatih proizvodjača (stranih i iz okolnih zemalja). Koji god da odabereš nećeš pogrešiti.
Srećno!!!