Странице

субота, 2. новембар 2013.

Običan a dobar

Kad bi se samo malo povelo računa o održavanju vozila... Bilo bi manje muke, glavobolje, o novcu da ne govorim...Ali, krivu Drinu niko nije ispravio.
Moj poznanik Steva, znate onaj doktor za ulja i ima svoj blog http://motornaulja.blogspot.com/. E on ima fabrički akumulator u svojim kolima.
To praktično znači da je takozvani "prvougradani", ono što je stavio proizvođač prilikom sastavljanja motora. Akumulator je star 8 (osam) godina i kola su prešla 90000 Km.
Akumulator...
Sasvim prosečan, najprosečniji "Tesla" iz Brčkog. Automobil-Zastava.
Nisu mogli manji da stave od 36 Ah i 300 ampera startne struje. To je najmanji koji se stavlja u putničko vozilo. Koliko ja znam. I ne bi trebalo veći jer je mali motor i još je benzin pogonsko gorivo.
Šta je pesnik ovim hteo da kaže?
Vlasnik kola samo vrši REDOVNO ODRŽAVANJE. U toku godine se 5-6 puta proveri nivo elektrolita u svim ćelija, po potrebi se dolije voda. Takođe se par puta KVALITETNO napuni MALOM STRUJOM.
Eto dobitne kombinacije za svaki akumulator!!!
Eto odgovora za sve one koji stalno pitaju kako se pravilno održava akumulator.
Ima još par sitnica oko održavanja ali ovo je najbitnije.
Dokaz da NE MORA da se ima u motoru najbolji akumualator. Može da bude i sasvim prosečan, bitno je pravilno održavanje. Kao i za sve ostale delove u automobilu.
P.S. Akumulator koji je naveden u tekstu ne služi za reklamu iste firme, već je naveden samo kao primer. Na istom mestu se mogao naći i od bilo kog drugog proizvođača.


3 коментара:

Анониман је рекао...

Tesla i danas radi akumulatore po JUS-u njihova 36tica ima istu tezinu kao Somborska 45petica mislim da sam bio dovoljno jasan i to se odnosi iskljucivo na sb akumulatore

Анониман је рекао...

Neki dan mi je iz jednog cepa od akumulatora i iz one rupice sa strane izasla kiselina.Malo je nosac akumulatora pobjelio od nekakvog bjelog praha.Kojeg sam sapro vodom i nosac nasprico sa wd-40.E sad mene zanima sta mu bi,jer sam ga odrzavao(doljevo vodu i punio),alternator je dobar puni sa 14.5V.Akumulator radi i dalje i ne izbacuje kiselinu al sam ga za svaki slucaj zamjeno.
Akumulator je Banner 55Ah,eh na njemu pise 4503 H jel to godina proizvodnje,ako je koja je jer ja ne mogu da skontam.

Djuro је рекао...

Ako ste ga zamenili, onda ne znam zašto bi vam trebalo još neka informacija u vezi starog akumulatora? Taj beli prah je olovo sulfat ili neka so koja je produkt reagovanja sumporne kiseline iz akumulatora sa okolnim metalom. Ako ste dolivali vodu, a ona nije bila potrebna možda ste suviše dolili i zbog toga je došlo do izlivanja kroz čep. To je čest slučaj ako u ćelijama ima više elektrolita nego što bi trebalo. Pa se još pri punjenju u toku vožnje (ili na kućnom punjaču) dodatno diže nivo elektrolita i eto problema! Napon alternatora je (za mene) za nijansu veći, trebalo bi da bude 14,4 V na nekih 1500 obrtaja i sa uključenim kratkim svetlima, npr. Dešava se u praksi, imao sam nekoliko slučajeva, da alternator više puni nego što bi trebalo i da zbog toga dolazi do izlivanja elektrolita. To je obično kvar do reglera i to se lako ustanovi kod svakog auto električara. Ta oznaka na akumulatoru mi ne znači ništa jer ne znam da čitam kodove sa svakog akumulatora pošto svaki ptroizvođač ima svoj način obeležavanja.