Majstori kažu da je za zimu najbitnije imati dobar akumulator i dobre zimske gume. Ovo prvo nam omogućuje da nema iznanadjenja ujutro kad krenemo na posao, a ovo drugo može da nam spasi glavu. S toga, da se pojasni malo kako zima utiče na rad akumulatora.
Loše.
Mislim na snagu i kapacitet.
Obzirom na prosečnog vozača kako održava akumulator (i sve druge delove na kolima), "zimske čarolije" su VEOMA česta pojava.
Elem... (uvek rado vidjen gosta na mom "malom ekranu", legendarni Boro Prikaza)...
Niske temperature smanjuju kapacitet i startnu snagu akumulatora. Nisam rekao ništa novo. To je i logično jer se elektroni sporije kreću kroz elektrolit (kao i ljudi po zimi, nije li tako...?)
Snaga i kapacitet (NE MEŠATI TE DVE STVARI!!!) skoro linearno opadaju sa temperaturom počev od +25 stepeni. Pisao sam već o tome...
Moram da razjasnim jer MNOGO, MNOGO ljudi meša kapacitet i startnu snagu. NIJE potrebno da običan vozač zna nešto više o tome, ali zbog toga ovaj blog reševa sve misterije i zablude oko akumulatora.
Najjednostavnije...
Kapacitet je koliko dugo, a startna struja je koliko jako.
Ovo sve što dalje bude napisano važi SAMO ZA NOVE AKUMULATORE. Tačnije, važi i za polovne, ali je onda stanje još gore. Obzirom na način održavanja, dopunjavanja i uopšte brige o akumulatorima.
NOV, znači NOV akumulator na 0 stepeni ima za 25-35 % snage manje od fabrički deklarisane. A kad dodje minus 10, 15 stepeni...
E, onda počinju ZIMSKE ČAROLIJE.
Donja slika izuzetno slikovito i tačno pokazuje šta se sve dogadja sa akumulatorom, a koliko su "apetiti" motora za potrebnom snagom sa padom temperature.
Na 0 stepeni se lepo vidi da motor za pokretanje zahteva 55% VIŠE snage nego na 27 stepeni. Prosečan benzinac "povuče" nekih 200 ampera u normalnim okolnostima. Dizelaš do 300 ampera. Može se zamisliti šta se dogadja na -15 stepeni...
Slika kaže više od hiljadu reči. Ova slika odlično ilustruje zašto LOŠI, znači LOŠI akumulatori ne mogu da startuje kola na hladnoći. Dobro akumulatori nemaju tih problema. Ova slika pokazuje kontradikciju (ne volim strane reči, ali sad je ova odgovarajuća) izmedju akumulatora i motora. Motor traži više, akumulator daje manje. Tu se priča završava. Loše po vlasnika vozila.
Ne mora akumulator da bude nov. Potrebno ga je samo REDOVNO I ISPRAVNO održavati.
Ovo je još jedan pokazatelj zašto i loši akumulatori rade na višim temperaturama. Koliko sam samo puta čuo "meni akumulator odlično pali".
Da...
Na + 30 možeš i dizelaša od 2500 kubika da upališ na akumulator od 45 Ah.
Na hladnoći se "pokazaju junaci".
Loše.
Mislim na snagu i kapacitet.
Obzirom na prosečnog vozača kako održava akumulator (i sve druge delove na kolima), "zimske čarolije" su VEOMA česta pojava.
Elem... (uvek rado vidjen gosta na mom "malom ekranu", legendarni Boro Prikaza)...
Niske temperature smanjuju kapacitet i startnu snagu akumulatora. Nisam rekao ništa novo. To je i logično jer se elektroni sporije kreću kroz elektrolit (kao i ljudi po zimi, nije li tako...?)
Snaga i kapacitet (NE MEŠATI TE DVE STVARI!!!) skoro linearno opadaju sa temperaturom počev od +25 stepeni. Pisao sam već o tome...
Moram da razjasnim jer MNOGO, MNOGO ljudi meša kapacitet i startnu snagu. NIJE potrebno da običan vozač zna nešto više o tome, ali zbog toga ovaj blog reševa sve misterije i zablude oko akumulatora.
Najjednostavnije...
Kapacitet je koliko dugo, a startna struja je koliko jako.
Ovo sve što dalje bude napisano važi SAMO ZA NOVE AKUMULATORE. Tačnije, važi i za polovne, ali je onda stanje još gore. Obzirom na način održavanja, dopunjavanja i uopšte brige o akumulatorima.
NOV, znači NOV akumulator na 0 stepeni ima za 25-35 % snage manje od fabrički deklarisane. A kad dodje minus 10, 15 stepeni...
E, onda počinju ZIMSKE ČAROLIJE.
Donja slika izuzetno slikovito i tačno pokazuje šta se sve dogadja sa akumulatorom, a koliko su "apetiti" motora za potrebnom snagom sa padom temperature.
Na 0 stepeni se lepo vidi da motor za pokretanje zahteva 55% VIŠE snage nego na 27 stepeni. Prosečan benzinac "povuče" nekih 200 ampera u normalnim okolnostima. Dizelaš do 300 ampera. Može se zamisliti šta se dogadja na -15 stepeni...
Slika kaže više od hiljadu reči. Ova slika odlično ilustruje zašto LOŠI, znači LOŠI akumulatori ne mogu da startuje kola na hladnoći. Dobro akumulatori nemaju tih problema. Ova slika pokazuje kontradikciju (ne volim strane reči, ali sad je ova odgovarajuća) izmedju akumulatora i motora. Motor traži više, akumulator daje manje. Tu se priča završava. Loše po vlasnika vozila.
Ne mora akumulator da bude nov. Potrebno ga je samo REDOVNO I ISPRAVNO održavati.
Ovo je još jedan pokazatelj zašto i loši akumulatori rade na višim temperaturama. Koliko sam samo puta čuo "meni akumulator odlično pali".
Da...
Na + 30 možeš i dizelaša od 2500 kubika da upališ na akumulator od 45 Ah.
Na hladnoći se "pokazaju junaci".
3 коментара:
Otkud to da toliko opadne kapacitet i struja kad fabrike deklarišu snagu i kapacitet na -18 c*.ili ja to grešim.
Tako je Miloše!!! Naučio si da se startna struja meri na -18 stepeni.
Ali...
Na ilustraciji je pokazano koliko motor VIŠE traži startne struje sa padom temperature. Pokazano je (i ja sam još jednom ponovio) zašto SLAB i LOŠ akumulator (čak i onaj koji je u kratkom spoju!!!???) može(ali ne mora) da pokrene motor. Ako NOV akumulator na -18 stepeni ima CCA 500 ampera, on će na 0 stepeni da ima nekih 25-30% veću startnu struju.
E sad može da se zamisli situacija kome je sbnaga pala za nekih 30%. To bi bilo nekih 350A. A motor I DALJE traži dodatnu snagu. Bez obzira na slab akumulator.To motor "ne zanima". Pa još ako je malo lošiji anlaser, slabija kompresija ako je dizel u pitanju...
Eto problema!!!
Dakle, ilustarcija je data kao pokazatelj TRENUTNE snage akumulatora na +25 stepeni. Zato loši akumulatori pokažu svoje pravo lice sa padom temperature.
Dumaš, (što bi rekli braća Rusi) Miloše?
Tako stvari stoje.
To sam teo da cujem :D nek se misle oni s neodrzavani i stari akumulatori zimus :D
Постави коментар