Naizgled jednstavno. Ali samo naizgled. Doduše, nema tu mnogo filozofije ali ako se ne uradi kako valja može doći do loših stvari.
Eksplozije, na primer.
Ko ne veruje neka pročita dalje.
Postaviti kola sa dobrim akumulatorom pored onih koja ga nemaju vodeći računa da se kablovi ne rastegnu mnogo, da ne budu nategnuti. Vozila se ne dodiruju svojim karoserijama u toku ove operacije kod pomoćnog startovanja.
Obavezno ugasiti vozilo sa dobrim akumulatorom pre pomoćnog startovnja i povezivanja kablova!!!
Gašenjem vozila sa dobrim akumulatorom smanjuje se napon na njemu. Manji napon smanjuje amplitude špiceva koji se pojave prilikom prikopčavanja dobrog akumulatora na loš.
Povezati pozitivan kabl sa dobrog na loš akumulator.
E sad ono što za sve ove godine bavljenja strujom i mehanikom, nisam video da je neko ispravno uradio.
Negativan kabl na dobar akumulator pa na...
Ne, ne, ne!!!
Ne na negativnu klema lošeg akumulatora.
Već na šasiju, blok motora automobila kome je potreban pomoć.
Aaa?
Ogroman znak pitanja iznad glave.
Ovo zbog toga što se pri stratovanju može desiti da se izazovu varnice (ne mora) ako klješta kablova imaju loš kontak (korozija, slaba opruga na samim klještima). A pri startovanju dolazi do povlačenja ogromne struje i do hemijske reakcije unutar akumulatora. Pošto NIJEDAN olovni akumulatornije hermetički zatvoren, napolje izlaze vodonik i kiseonik. Oni su u zajedničkoj kombinaci VEOMA EKSPLOZIVNI. To za one "inteligentne" što upaljačem proveravaju kako se puni akumulator, da li svaka ćelija ima normalno punjenje. Strava!!! Hičkok!!! Takvima je dosadio život.
Ta kombinacija se zove "praskavi gas". Da se ne bi izazivala sudbina, negativni kabl prikopčati na blok motora vodeći računa da je to mesto priključenja čisto od korozije, blata, ulja, masti. Jer ako nije slaba vajda od startovanja. Pa u svakom slučaju onaj debeli kabl sa minus kleme akumulatora ide na šasiju kola. Na isto mu dodje.
Kad se sve još jednom proverilo, pristupiti startovanju. Normalno, startovati kola sa dobrim akumulatorom da rade i da dodatno pune akumulator. Isključtiti SVE nepotrebne potrošače na oboja kola. Ne preterivati sa anlasovanjem. Može veoma lako da izgori. Koliko znam, maksimum 5-7 sekundi. Onda odmoriti (ohladiti) analser 1-2 minuta pa ponovo.
Ako kola kojima treba pomoć imaju akumulator u kratkom spoju verovatno će pomoći da se startuju ali čim se budu ugasila, naročito ako je veoma hladno neće moći ponovo da se upale. A još i to da takav akumulator pretstavlja veliko opterećenje za alternator. Naravno, takav akumulator se i zagreva jer je neka ćelija u kratkom spoju. A ako je samo ispražnjen nepažnjom vozača(zaboravljena svetla npr.) ova pomoć sigurno uspeva. Naravno, čim se dodje u mogućnost napuniti taj akumulator po propisu i do maksimuma.
Inače u suprotnom... Sulfatizacija... I tako to...
Napomena! Važna!!!
Obavezno proveriti da je što bolji kontak sa plus klemom i na bloku motora kod lošeg akumulatora, ako treba i malo očistiti mesto spajanja. Ako dodje do varnica, neće doći do eksplozije, ali veoma lako može da dodje do "šokiranja" memorije u kompjuteru automobila, do oštećenja osetljivih čipova u elektronici automobila. Najosetljiviji su EEPROM i NVM memorijski čipovi.
Ali...
Da bi se sve ovo izbeglo (mada djavo nikad ne spava i loše stvari se i nama dogadjaju a ne samo "tamo nekom drugom") držati uvek ispravan, napunjen, čist akumulator.
To je dobra garancija da se nama neće dogoditi neka slična situacija.
********************************************************************
SVE OVO RADITI SA MAKSIMALNOM OPREZNOŠĆU JER U SUPROTNOM POSLEDICE MOGU BITI NESAGLEDIVE. KRATAK SPOJ PREKO KABLOVA AKUMULATORA MOŽE DOVESTI DO EKSPLOZIJE AKUMULATORA JER JE TAD STRUJA SAMO OGRANIČENA OTPROM KABLOVA. A ONA JE MALA JER SU VELIKOG POPREČNOG PRESEKA.
Eksplozije, na primer.
Ko ne veruje neka pročita dalje.
Postaviti kola sa dobrim akumulatorom pored onih koja ga nemaju vodeći računa da se kablovi ne rastegnu mnogo, da ne budu nategnuti. Vozila se ne dodiruju svojim karoserijama u toku ove operacije kod pomoćnog startovanja.
Obavezno ugasiti vozilo sa dobrim akumulatorom pre pomoćnog startovnja i povezivanja kablova!!!
Gašenjem vozila sa dobrim akumulatorom smanjuje se napon na njemu. Manji napon smanjuje amplitude špiceva koji se pojave prilikom prikopčavanja dobrog akumulatora na loš.
Povezati pozitivan kabl sa dobrog na loš akumulator.
E sad ono što za sve ove godine bavljenja strujom i mehanikom, nisam video da je neko ispravno uradio.
Negativan kabl na dobar akumulator pa na...
Ne, ne, ne!!!
Ne na negativnu klema lošeg akumulatora.
Već na šasiju, blok motora automobila kome je potreban pomoć.
Aaa?
Ogroman znak pitanja iznad glave.
Ovo zbog toga što se pri stratovanju može desiti da se izazovu varnice (ne mora) ako klješta kablova imaju loš kontak (korozija, slaba opruga na samim klještima). A pri startovanju dolazi do povlačenja ogromne struje i do hemijske reakcije unutar akumulatora. Pošto NIJEDAN olovni akumulatornije hermetički zatvoren, napolje izlaze vodonik i kiseonik. Oni su u zajedničkoj kombinaci VEOMA EKSPLOZIVNI. To za one "inteligentne" što upaljačem proveravaju kako se puni akumulator, da li svaka ćelija ima normalno punjenje. Strava!!! Hičkok!!! Takvima je dosadio život.
Ta kombinacija se zove "praskavi gas". Da se ne bi izazivala sudbina, negativni kabl prikopčati na blok motora vodeći računa da je to mesto priključenja čisto od korozije, blata, ulja, masti. Jer ako nije slaba vajda od startovanja. Pa u svakom slučaju onaj debeli kabl sa minus kleme akumulatora ide na šasiju kola. Na isto mu dodje.
Kad se sve još jednom proverilo, pristupiti startovanju. Normalno, startovati kola sa dobrim akumulatorom da rade i da dodatno pune akumulator. Isključtiti SVE nepotrebne potrošače na oboja kola. Ne preterivati sa anlasovanjem. Može veoma lako da izgori. Koliko znam, maksimum 5-7 sekundi. Onda odmoriti (ohladiti) analser 1-2 minuta pa ponovo.
Ako kola kojima treba pomoć imaju akumulator u kratkom spoju verovatno će pomoći da se startuju ali čim se budu ugasila, naročito ako je veoma hladno neće moći ponovo da se upale. A još i to da takav akumulator pretstavlja veliko opterećenje za alternator. Naravno, takav akumulator se i zagreva jer je neka ćelija u kratkom spoju. A ako je samo ispražnjen nepažnjom vozača(zaboravljena svetla npr.) ova pomoć sigurno uspeva. Naravno, čim se dodje u mogućnost napuniti taj akumulator po propisu i do maksimuma.
Inače u suprotnom... Sulfatizacija... I tako to...
Napomena! Važna!!!
Obavezno proveriti da je što bolji kontak sa plus klemom i na bloku motora kod lošeg akumulatora, ako treba i malo očistiti mesto spajanja. Ako dodje do varnica, neće doći do eksplozije, ali veoma lako može da dodje do "šokiranja" memorije u kompjuteru automobila, do oštećenja osetljivih čipova u elektronici automobila. Najosetljiviji su EEPROM i NVM memorijski čipovi.
Ali...
Da bi se sve ovo izbeglo (mada djavo nikad ne spava i loše stvari se i nama dogadjaju a ne samo "tamo nekom drugom") držati uvek ispravan, napunjen, čist akumulator.
To je dobra garancija da se nama neće dogoditi neka slična situacija.
********************************************************************
SVE OVO RADITI SA MAKSIMALNOM OPREZNOŠĆU JER U SUPROTNOM POSLEDICE MOGU BITI NESAGLEDIVE. KRATAK SPOJ PREKO KABLOVA AKUMULATORA MOŽE DOVESTI DO EKSPLOZIJE AKUMULATORA JER JE TAD STRUJA SAMO OGRANIČENA OTPROM KABLOVA. A ONA JE MALA JER SU VELIKOG POPREČNOG PRESEKA.