Znam da su se mnogi (i ja dosta dugo) pitali kako se računa jačina akumulatora (startna struja CCA) prema kubikaži motora. (Ovo inače, ne treba da brine jer to računa inženjer koji projektuje motor automobila).
Što bi se reklo, to je pitanje za milion $ !!!
Ali, zato i postoji ovaj blog da bi rešio SVE ZABLUDE I MISTERIJE.
Zato...
Dajem dva linka na kome može da se izračuna potrebna jačina akumulatora za datu kubikažu. Zašto dva?
Zato što je drug link potreban da bi se prebacila kubikaža iz CID (kubni inč) u kubne centimetre. Program za izračunavanje potrebne jačine akumulatora traži CID, a ne živimo svi u Americi, engleskoj, Australiji... (Eh, ti Ameri...)
Stvar je više nego prosta, ukuca se kubikaža u starim dobrim "kubicima" (odabere se iz padajućeg menija CC) i program konvertuje u CID. Onda se ta vrednost prebaci u polje za kubikažu, ukuca se broj cilindara i na kraju se otvori nova stranica gde na dnu piše potrebna CCA za tu kubikažu.
Ovo sam malo pojasnio jer se ne snalaze baš svi podjednako dobro na internetu.
VEOMA VAŽNA NAPOMENA!!!
Startna struja koja se dobije na kraju je data SAMO za pokretanje motora!!! Medjutim, akumulator ima i funkciju da pokreće potrošače kad motor ne radi. U principu se uzima CCA duplo više od dobijene vrednosti, a zbog toga što akumulator vremenom gubi kapacitet i startnu struju.
Još ovo...
Ja bih preporučio da se na dobijenu vrednost ZA DIZEL vozila doda još nekih 20-30% startne struje.
Znaju se već potrebe dizela... Grejači, velika kompresija, veće kubikaže...
Evo primera za prosečnog benzinca od 1600 kubika:
Iz gore navedenog može da se vidi da je za takav auto dovoljan akumulator od 400 ampera (za benzinca). I još malo zbog sigurnosti, neka bude 450 ampera. Pa još, sva nova kola su puna elektronike...
Da se reši i ova zabluda i misterija...
Da...
Umalo zaboravih linkove !?
Za konverziju iz CID u kubike:
http://www.bgsoflex.com/dispunits.html
Za računanje potrebne struje:
http://www.bgsoflex.com/cca.html
Što bi se reklo, to je pitanje za milion $ !!!
Ali, zato i postoji ovaj blog da bi rešio SVE ZABLUDE I MISTERIJE.
Zato...
Dajem dva linka na kome može da se izračuna potrebna jačina akumulatora za datu kubikažu. Zašto dva?
Zato što je drug link potreban da bi se prebacila kubikaža iz CID (kubni inč) u kubne centimetre. Program za izračunavanje potrebne jačine akumulatora traži CID, a ne živimo svi u Americi, engleskoj, Australiji... (Eh, ti Ameri...)
Stvar je više nego prosta, ukuca se kubikaža u starim dobrim "kubicima" (odabere se iz padajućeg menija CC) i program konvertuje u CID. Onda se ta vrednost prebaci u polje za kubikažu, ukuca se broj cilindara i na kraju se otvori nova stranica gde na dnu piše potrebna CCA za tu kubikažu.
Ovo sam malo pojasnio jer se ne snalaze baš svi podjednako dobro na internetu.
VEOMA VAŽNA NAPOMENA!!!
Startna struja koja se dobije na kraju je data SAMO za pokretanje motora!!! Medjutim, akumulator ima i funkciju da pokreće potrošače kad motor ne radi. U principu se uzima CCA duplo više od dobijene vrednosti, a zbog toga što akumulator vremenom gubi kapacitet i startnu struju.
Još ovo...
Ja bih preporučio da se na dobijenu vrednost ZA DIZEL vozila doda još nekih 20-30% startne struje.
Znaju se već potrebe dizela... Grejači, velika kompresija, veće kubikaže...
Evo primera za prosečnog benzinca od 1600 kubika:
- -1600 kubika=98 CID
- -potrebna CCA 196 ampera
Iz gore navedenog može da se vidi da je za takav auto dovoljan akumulator od 400 ampera (za benzinca). I još malo zbog sigurnosti, neka bude 450 ampera. Pa još, sva nova kola su puna elektronike...
Da se reši i ova zabluda i misterija...
Da...
Umalo zaboravih linkove !?
Za konverziju iz CID u kubike:
http://www.bgsoflex.com/dispunits.html
Za računanje potrebne struje:
http://www.bgsoflex.com/cca.html