Danas mi je stigao Bh 45Ah (2011. godište). Pri merenju elektrolita (akumulator je bio u motoru)
primetio sam da je gustina sasvim zadovoljavajuća u svim ćelijama (1,24-1,25) ali se momak žalio na to da često mora da dopunjava akumulator. Bilo mi je čudno da je akumulator relativno nov i još da je elektrolit sasvim solidan. Pa još i to da je u pitanju mali Punto!!! Izvršio sam zamenu, doneo sam i priključio na desulfatizator. Kad sam imao šta i da vidim?! Ploče su "urnisane", dosta upropaštene, kao da je akumulator bio u nekom dizelu od 2000 kubika, a ne u Puntu od 1200??!! Elektrolit je mutan, prljav, crvenkast. Normalno, to je dokaz raspada pozitivne ploče. A uzrok...
Uzrok je loš anlaser. Verovatno su potrošene četkice, mada će pre da bude da su otišli ležajevi i da je rotor ispao iz ležišta i drlja po statoru. Moraću da skrenem pažnju sutra tom momku.
Oporavak dosta slabo ide jer je to simptom kod pokidanih ploča: gustina se veoma slabo diže bez obzira na struju i napon punjenja.
Kako god, biće bolje nego što je bilo, mada je akumulator nepovratno uništen.
Šteta.