Ni sam ne znam koliko ljudi me kontaktira sa pitanjima vezanim za punjače. Koji, kako , koliko napona i struje, je 'l ima ovo, je' l ima ono, da li je dobar za ovaj ili onaj akumulator...?
Iskreno, umorio sam se odgovarajući na STALNO JEDNA ISTA PITANJA.
Zato sam odlučio, jednom za svagda, da KOLIKO-TOLIKO razrešim dileme, trileme i ostale glavobolje oko kupovine punjača.
Na blogu sam postavio nekoliko šema punjača za koje smatram da su sasvim solidne. To mogu odgovorno da tvrdim jer sam iz te struke i jer sam većinu od njih i napravio i dalje koristim. Takvi punjači imaju KONTINUALNU regulaciju struje i napona. To je od veoma velikog značaja.
"Inteligentni" punjači, kako se to sad popularno zove, imaju već predodrađene parametre struje i napona. To je samo donekle dobro.
OVO JE MOJE LIČNO MIŠLJENJE.
Ili ja to posmatram sa svog profesionalnog stanovišta.
Verovatno da ne bih ni 20-30% akumulatora mogao da spasem takvim punjačima, obzirom sa kakvim se svakodnevno srećem.
Mada, onaj akumulator koji je stvarno loš, kome su uništene ploče od korozije ili je uništen na drugi način, prevelikim mučenjem i izverglavanjem, mnogobrojnim startovanjiam i kratkim relacijama...
NJEMU NE MOŽE NIŠTA POMOĆI.
NE POSTOJI TEHNOLOGIJA ZA TAKO NEŠTO.
NITI ĆE POSTOJATI.
"Inteligentni" punjači imaju dobru kakarteristiku da prvo ispitaju i provere napon i stanje u kom se nalazi akumulator. Pa prema tim informacijama odrede način i mod punjenja. Da li će prvo izvršiti desulfatizaciju (UZETI SA VELIKOM REZERVOM), ili će krenuti sa malom strujom jer je akumulator samo malo ispražnjen...
Naravno, sve to ima i svoju cenu. Oni za 20 evra pune na svoj način (ako se to može nazvati punjenjem) a oni za 100 evra pune na sasvim drugi.
Tehnologija punjenja olovni akumulatora je veoma dobro istražena. Zato tu ne bi trebalo puno filozofirati. Kvalitet ima i svoju cenu.
Svima koji misle da je 80 pa i 100 evra mnogo puno za dobar punjač, postaviću pitanje...
Koliko će taj punjač da služi u nekoj garaži, podrumu... Verovatno puno, puno godina.
Da taj skupi punjač SAMO JEDNOM obavi svoju namenu, ali onda kad je baš najpotrebnije, kad napolju stegne debeo minus... On se već isplatio.
A gde su sve te godine u kojima će on služiti kao sredstvo za redovno i ispravno održavanje akumulatora?
Ono što stalno ponavaljam kao papagaj...
REDOVNO ODRŽAVANJE AKUMULATORA.
I celokupnog vozila.
Umorio sam se od toga.
Elem... (Boro Prikaza, selo Praćište iznad Gornjih Baljega)
Za sve one koji ne znaju šta bi to bilo dobro nabaviti evo link gde su na svakom punjaču urađena testiranja:
http://car-battery-charger-review.toptenreviews.com/
Da se ne lažemo, ni jedan od tih punjača nema da se kupi kod nas, bar ja nisam video. Možda samo jedan.
Pa zašto onda ako to nema neku upotrebnu vrednost?
Zato što bi to trebalo da bude neka ideja vodilja, da naznači neke smernice kakvi su punjači STVARNO DOBRI.
A ne moraju da budu skupi. Zanimljivo, pobednik na testu je najjeftini!!! A nije ni neka cena da "otpadaju uši".
Još zanimljivije je to da skoro svi imaju mogućnost pomoćnog starta kad akumulator potpuno zakaže. Struja od 100-200 A je sasvim dovoljna da pomogne kod prosečnog benzinca. Mada ima i modela sa strujom od 400A.
Vredi pogledati.
Svaki moj komentar bi bio suvišan.
Ako koza laže, rog ne laže!
P.S. Moram nešto da primetim. Među svim tim punjačima ima, koliko je meni poznato, samo jedna marka koja može da se nađe i kod nas. I koja je, stoga, i poznata narodu. Svi ostali su nepoznati.
Za nas.
Ja znam, zbog prirode posla, za još 3-4 prizvođača. To su firme koje su veoma poznate u svetu u domenu punjača akumulatora. Ali nisu kod nas.
Što ne znači i da su loše. Daleko od toga.
Ima i drugih punjača sem CTEK, H-Tronic, DHC...
Kao što ima i drugih akumulatora sem Boš, Varta, Eksajd...
Drugo je pitanje zašto narod ne zna za neke druge...
Iskreno, umorio sam se odgovarajući na STALNO JEDNA ISTA PITANJA.
Zato sam odlučio, jednom za svagda, da KOLIKO-TOLIKO razrešim dileme, trileme i ostale glavobolje oko kupovine punjača.
Na blogu sam postavio nekoliko šema punjača za koje smatram da su sasvim solidne. To mogu odgovorno da tvrdim jer sam iz te struke i jer sam većinu od njih i napravio i dalje koristim. Takvi punjači imaju KONTINUALNU regulaciju struje i napona. To je od veoma velikog značaja.
"Inteligentni" punjači, kako se to sad popularno zove, imaju već predodrađene parametre struje i napona. To je samo donekle dobro.
OVO JE MOJE LIČNO MIŠLJENJE.
Ili ja to posmatram sa svog profesionalnog stanovišta.
Verovatno da ne bih ni 20-30% akumulatora mogao da spasem takvim punjačima, obzirom sa kakvim se svakodnevno srećem.
Mada, onaj akumulator koji je stvarno loš, kome su uništene ploče od korozije ili je uništen na drugi način, prevelikim mučenjem i izverglavanjem, mnogobrojnim startovanjiam i kratkim relacijama...
NJEMU NE MOŽE NIŠTA POMOĆI.
NE POSTOJI TEHNOLOGIJA ZA TAKO NEŠTO.
NITI ĆE POSTOJATI.
"Inteligentni" punjači imaju dobru kakarteristiku da prvo ispitaju i provere napon i stanje u kom se nalazi akumulator. Pa prema tim informacijama odrede način i mod punjenja. Da li će prvo izvršiti desulfatizaciju (UZETI SA VELIKOM REZERVOM), ili će krenuti sa malom strujom jer je akumulator samo malo ispražnjen...
Naravno, sve to ima i svoju cenu. Oni za 20 evra pune na svoj način (ako se to može nazvati punjenjem) a oni za 100 evra pune na sasvim drugi.
Tehnologija punjenja olovni akumulatora je veoma dobro istražena. Zato tu ne bi trebalo puno filozofirati. Kvalitet ima i svoju cenu.
Svima koji misle da je 80 pa i 100 evra mnogo puno za dobar punjač, postaviću pitanje...
Koliko će taj punjač da služi u nekoj garaži, podrumu... Verovatno puno, puno godina.
Da taj skupi punjač SAMO JEDNOM obavi svoju namenu, ali onda kad je baš najpotrebnije, kad napolju stegne debeo minus... On se već isplatio.
A gde su sve te godine u kojima će on služiti kao sredstvo za redovno i ispravno održavanje akumulatora?
Ono što stalno ponavaljam kao papagaj...
REDOVNO ODRŽAVANJE AKUMULATORA.
I celokupnog vozila.
Umorio sam se od toga.
Elem... (Boro Prikaza, selo Praćište iznad Gornjih Baljega)
Za sve one koji ne znaju šta bi to bilo dobro nabaviti evo link gde su na svakom punjaču urađena testiranja:
http://car-battery-charger-review.toptenreviews.com/
Da se ne lažemo, ni jedan od tih punjača nema da se kupi kod nas, bar ja nisam video. Možda samo jedan.
Pa zašto onda ako to nema neku upotrebnu vrednost?
Zato što bi to trebalo da bude neka ideja vodilja, da naznači neke smernice kakvi su punjači STVARNO DOBRI.
A ne moraju da budu skupi. Zanimljivo, pobednik na testu je najjeftini!!! A nije ni neka cena da "otpadaju uši".
Još zanimljivije je to da skoro svi imaju mogućnost pomoćnog starta kad akumulator potpuno zakaže. Struja od 100-200 A je sasvim dovoljna da pomogne kod prosečnog benzinca. Mada ima i modela sa strujom od 400A.
Vredi pogledati.
Svaki moj komentar bi bio suvišan.
Ako koza laže, rog ne laže!
P.S. Moram nešto da primetim. Među svim tim punjačima ima, koliko je meni poznato, samo jedna marka koja može da se nađe i kod nas. I koja je, stoga, i poznata narodu. Svi ostali su nepoznati.
Za nas.
Ja znam, zbog prirode posla, za još 3-4 prizvođača. To su firme koje su veoma poznate u svetu u domenu punjača akumulatora. Ali nisu kod nas.
Što ne znači i da su loše. Daleko od toga.
Ima i drugih punjača sem CTEK, H-Tronic, DHC...
Kao što ima i drugih akumulatora sem Boš, Varta, Eksajd...
Drugo je pitanje zašto narod ne zna za neke druge...