Странице

четвртак, 27. фебруар 2014.

Nekoliko PRAVIH testova raznih akumulatora 2

Da bih upotpunio sliku još nekoliko vrsta različitih akumulatora postavio sam još jedan test poznatih proizviđača akumulatora. Kao što se može videti test je iz 2010. godine i urađen je u " GTÜ " institutu. 
Dobio sam zapažanja od ljudi koji su upućeni u auto industriju, posebno u proizvođače prateće opreme i rezervnih delova, a u vezi prethodnog posta u kome je postavljeno nekoliko testova akumulatora.
Ja sam dao grubu, sirovu sliku svih testova. Napomenuo sam da svako odluči prema svom nahođenju, novčaniku i intuiciji šta bi bilo pogodno kupiti. NE ŽELIM da utičem na bilo čiji izbor niti odluku. Zato i postoje ovakvi i slični testovi.
Međutim...
MOŽDA se može primetiti da su Nemci u svojim testovuima MALO favorizovali svoje proizvođače. U drugu ruku je nelogično zašto su toliko "upropastili" veliki Boš?! Što reče moj drug Steva, možda zbog  velike "internacionalizacije" brenda.
Može da bude ali ne mora da znači.
Iz LIČNOG iskustva ne mogu da kažem ni da su bolji niti gori od svih ostalih akumulatora koji su prošli kroz moje ruke.
Ili bi IPAK trebalo da budu bar za pola klase iznad ostalih, ako ništa zbog IMENA. Ipak je to Boš.
To je lepo meni objasnio neki moj poznanik koji je u prodaji akumulatora nekoliko godina (korporacija Johnson Controls, pa jedan od svih tih brendova koje su kupili...). Kaže, cenu akumulatora čini i ime firme, nisu ti poznatiji akumulatori baš toliko bolji od drugih koji se ne pojavljuju često na tržištu. To je ono šta ja pričam da naš čovek zna za 4-5 proizvođača akumulatora i tu se priča završava. Ima tu mnogo činilaca zašto je to tako. I ne menja se dugi niz godina.
Dakle, evo testa...








Redosled
1.Exide preminum
2.Moll M3
3.Exide Sonnenshein
4.Bosch S4
5. Varta Blue
.
.
.
Ostali su manje poznati i nema ih na našem tržištu. I ne  treba da ih bude, dovoljno se škarta nakupilo za sve ove godine.
Kratko zapažanje...
Zašto je velika Varta "pukla" na ovo testu? Može se videti da ima mali kapacitet (nedovoljan) nakon nekoliko različitih testova. Prostije, nema deklarisan fabrički kapcitet. Od 72Ah ima npr. 65Ah. Takođe, ima samo 103 moguća starta motora u odnosu na neke koji imaju 150!!!
Nešto što mnogi neće primetiti...
U pitanju je težina akumulatora. Varta i Boš imaju manje težine nego drugi akumulatori za isti pa čak i manji kapacitet. Upravo debljina ploča određuje ukupni, sirovi kapacitet akumulatora. Zato se akumulatori za duboka pražnjenja a takođe i trakcioni za npr. viljuškare, prave sa debelim pločama jer kod njih je bitan krajnji kapacitet a ne startna struja.
Na kraju krajeva, što su deblje ploče to će akumulator duže da traje.
Logično.
Sad će neko da se pita, kako da znam kakve su ploče unutra???!!!
Jednostavan test. A veoma efikasan. Kada se bude kupovao akumulator sledeći put, uzeti dva-tri i pokušati da se odredi težina. U pitanju su male razlike ali bitne. Što ovi testovi i kažu.
Test ne mora da bude sasvim tačan ali je od velike pomoći. Što teže-to bolje i dugotrajnije!!!
Moglo bi na ovu temu da se razglaba danima, da se pišu razni tekstovi, otvori diskusija, debata, iznose razna mišljenja...
Ovo su zvanični testovi akreditovanih laboratorija i institucija. Svako neka uradi po ličnom nahođenju.
I ako ne bude verovao svemu ovome, potpuno ću ga razumeti i podržati.
Na kraju je sve stvar lične odluke i nahođenja.
Ili samo stvar trenutka.