Da skratim...
Stigla su mi dva akumulatora 135Ah/680A. U pitanju je kamion. Pregledom oba sam ustanovio da u jednom od njih u SVIH šest ćelija nema vode. Normalno, vozač NIJE znao da bi trebalo proveravati ponekad nivo elektrolita. Inače vozač tog kamiona je i vlasnik kamiona i vlasnik firme za transport. On ŽIVI od tog kamiona.
Taj kamion mu donosi hleb.
Ali...
Deja vu....
Potrudio sam se da spasem taj nesrećni akumulator ali nisam uspeo. Prvi pokazatelji su bili dobri, nakon dolivanja destilovane vode. Medjutim, nakon testiranja velikom strujom jedna ćelija je probila. Da ne zalazim više u problematiku.
Obavestio sam vlasnika da mora da kupi nov akumulator. Naravno, uopšte nije bio prijatno iznenadjen. A ko bi bio?!
Rekao sam mu da ga je "stigla kazna".
Nije ništa rekao.
Time je sve rečeno.
Jutros mi je doneo nov akumulator na proveru. Rekao sam mu da mi donese. Sad se mnogi pitaju, zašto se proverava nov akumulator?
Zbog zato!!!!!!!!
Neću da kažem koja je firma u pitanju (VEOMA poznata). To može (i dešava se ) akumulatorima iz svake firme. Na to nije imun nijedan akumulator na svetu. Nije kriva fabrika koja pravi taj akumulator. Nije kriv ni prodavac koji ga prodaje (ili jeste?). Nije kriv ni kupac. On je tu kriv ponajmanje.
Zbog svega toga se ova blog i zove "sve zablude i misterije".
Akumulator koji mi je donešen jutros je imao, od mogućih 950 ampera startne struje, 725 ampera.
???!!!
Gde je nestala snaga?
Gde su nestali amperi?!
Tu su, na olovnim pločama.
Samo bi morali da se vrate u elektrolit.
To je ono što sam mnogo puta napisao na ovom blogu... Iako je nov akumulator on MORA da se dopuni. Jedino ako se zna SA SIGURNOŠĆU da je pre nedelju dana (ili ranije) izašao sa fabričke trake.
Ali, ko to zna?
Da li će prodavac da bude iskren i da kaže koliko mu je akumulator stajao u magacinu ili na polici?
Izgleda da neće. A trebalo bi.
Sreća što taj preduzetnik me poznaje pa sam mu rekao da bi trebalo da mi donese akumualtor "na doradu".
A šta sa svim onim hiljadama ljudi koji me ne poznaju? Šta sa svim onim ljudima što ne znaju za ovaj blog?
Ništa.
Zato i postoje fabrike rezervnih delova.
Stigla su mi dva akumulatora 135Ah/680A. U pitanju je kamion. Pregledom oba sam ustanovio da u jednom od njih u SVIH šest ćelija nema vode. Normalno, vozač NIJE znao da bi trebalo proveravati ponekad nivo elektrolita. Inače vozač tog kamiona je i vlasnik kamiona i vlasnik firme za transport. On ŽIVI od tog kamiona.
Taj kamion mu donosi hleb.
Ali...
Deja vu....
Potrudio sam se da spasem taj nesrećni akumulator ali nisam uspeo. Prvi pokazatelji su bili dobri, nakon dolivanja destilovane vode. Medjutim, nakon testiranja velikom strujom jedna ćelija je probila. Da ne zalazim više u problematiku.
Obavestio sam vlasnika da mora da kupi nov akumulator. Naravno, uopšte nije bio prijatno iznenadjen. A ko bi bio?!
Rekao sam mu da ga je "stigla kazna".
Nije ništa rekao.
Time je sve rečeno.
Jutros mi je doneo nov akumulator na proveru. Rekao sam mu da mi donese. Sad se mnogi pitaju, zašto se proverava nov akumulator?
Zbog zato!!!!!!!!
Neću da kažem koja je firma u pitanju (VEOMA poznata). To može (i dešava se ) akumulatorima iz svake firme. Na to nije imun nijedan akumulator na svetu. Nije kriva fabrika koja pravi taj akumulator. Nije kriv ni prodavac koji ga prodaje (ili jeste?). Nije kriv ni kupac. On je tu kriv ponajmanje.
Zbog svega toga se ova blog i zove "sve zablude i misterije".
Akumulator koji mi je donešen jutros je imao, od mogućih 950 ampera startne struje, 725 ampera.
???!!!
Gde je nestala snaga?
Gde su nestali amperi?!
Tu su, na olovnim pločama.
Samo bi morali da se vrate u elektrolit.
To je ono što sam mnogo puta napisao na ovom blogu... Iako je nov akumulator on MORA da se dopuni. Jedino ako se zna SA SIGURNOŠĆU da je pre nedelju dana (ili ranije) izašao sa fabričke trake.
Ali, ko to zna?
Da li će prodavac da bude iskren i da kaže koliko mu je akumulator stajao u magacinu ili na polici?
Izgleda da neće. A trebalo bi.
Sreća što taj preduzetnik me poznaje pa sam mu rekao da bi trebalo da mi donese akumualtor "na doradu".
A šta sa svim onim hiljadama ljudi koji me ne poznaju? Šta sa svim onim ljudima što ne znaju za ovaj blog?
Ništa.
Zato i postoje fabrike rezervnih delova.
4 коментара:
Mišo puno pozdrava iz Banja Luke
Veoma mi je drago da sam našao Vaš sajt, i da sam dosta naučio.
srdačan pozdrav
Nema na čemu! Zadovoljstvo je moje. Ja sam i pokrenuo ovaj ovaj blog sa namerom da ljudima predočim neke stvari i činjenice, a u koje su bili uvereni "od svog rodjenja". Npr. jedna od najpoznatijih zabluda je ta da bi trebalo akumulator puniti 12 sati. Zašto toliko i kojom strujom i naponom... To niko nikad nije znao da mi objasni. Ali mnogi su bili čvrsto uvereni u tu činjenicu. Negde i od nekog su čuli tako nešto. I to je zauvek tako ostalo. Ili da se akumulatori ne održavaju. A kad pitam zašto, odgovor je uvek bio "pa tako piše na akumulatoru"... Svašta sam se naslušao za sve ove godine bavljenja ovim poslom. I uvek "saznam" još nešto što do tada nisam znao.
bravo,veliki pozdrav iz okoline Leskovca,veoma korisne "sitnice",,
Hvala Dejane! Drago mi je da si našao neku korisnu informaciju na mom blogu. Tu sam da podelim svoje znanje.
Постави коментар