Javio mi se čitalac mog bloga sa veoma zanimljivom idejom. Reč je o jednostavnoj tabeli u koju se unesu osnovni podaci, trenutni napon, kapacitet i startna struja, o akumulatoru i na osnovu tih podataka se dobije PRIBLIŽNO stanje u kome se nalazi akumulator. Napominjem, kao i sam autor, da je sve ovo okvirno račiunanje stanja akumulatora ali ipak se i tim može dobiti neka okvirna slika. VEOMA je bitno da akumualtor stoji bar 24 sata, da nije ništa rađeno na njemu: punjenje, pražnjenje bilo koje vrste, startovanje kola.
Link za video i za preuzimanje tabele:
http://www.youtube.com/watch?v=KuXrWAPyXQc&feature=youtu.be
Svaka pohvala za ideju i inventivnost!!!
Link za video i za preuzimanje tabele:
http://www.youtube.com/watch?v=KuXrWAPyXQc&feature=youtu.be
Svaka pohvala za ideju i inventivnost!!!
3 коментара:
Poštovanje gospodine Jovanoviću,
Za Vaš blog saznao sam čitajući blog gospodina Steve.Vaš blog je interesantan i može se na njemu saznati puno korisnih informacija. Pošto nisam baš vičan blogovanju, a imam jedno pitanje za Vas, postaviću ga ovde iako ovo nije tema na koju se direktno odnosi pitanje.
Naime, čitajući Vaš blog, za sada na preskok (izvinite) i gutajući more informacija,zaključujem da imam punjač koji ne vredi mnogo. Radi se o RUL-ovom punjaču koji ima (po sećanju, jer je kupljen odavna a uputstvo izgubljeno) maksimalnu jačinu struje punjenja od preko 10 A. Imam na vozilima akumulatore Black Horse 45 Ah (Suzuki Baleno 1,6 benzin) i Energizer 55 Ah (Renault Scenic 1,6 benzin)stare 2 odnosno 3 godine. Napon posle mirovanja od 24 h iznosi 12,60 V (12,67 V). Prilikom priključenja na punjač, napon akumulatora za 2-3 minuta poraste na preko 16 V. Tada odmah isključim punjač.
Da li smatrate da je bolji punjač kod koga je jačine struje punjenja ograničena na max. 6 A za moje potrebe, jer nemam novca za kupovinu punjača sa regulacijom napona i jačine struje, a ipak bih želeo da održavam akumulatore.
Hvala na odgovoru i budite sigurni da imate još jednog novog čitaoca.
Veliki pozdrav. Sava.
To je klasična boljka "punjača" bez ikakve regulacije. A još je izraženije kod starijih, sulfatizovanih akumulatora. Napon brzo poraste preko dozvoljene granice jer nema strujnog ograničenja. O tome ja stalno pričam i govorim svim onim ljudima koji prate moj blog.
Rešenje jeste u punjaču koji puni manjom strujom, ali i to je samo polovično rešenje. Za tako relativno male akumulatore ne bi trebalo jači punjač od 3-4 ampera. Najbolje je rešenje imati punjač sa kontinulanom regulacijom napona i struje, da zadate vi parametre a ne sam punjač. Ja sam takvih punajča napravio brdo, nije nešto posebno komplikovano. Drugo rešenje je kupovina nekog kvalitetnog punjača, fabričkog. On već ima ugređenu elektroniku koja kontroliše punjenje.
Odluka je vaša: ručno pravljen ili kupovni. Nabavkom punjača koji puni sa 6 ampera ništa se posebno ne dobija, umesto 2-3 minuta dostići će napon od 16 V za 5 minuta.PUNJENJE AKUMULATORA MORATE VI DA OGRANIČITE I ODREDITE A NE SAM PUNJAČ. Nabavka kvalitetnog punjača je DUGOTRJANO rešenje. Jer će on vama trebati i za dve-tri-pet godina. A do tada će se višestruko isplatiti. Odluka je vaša. Mislim da sam bio dovoljno jasan.
Gospodine Jovanoviću,
Hvala na brzom i preciznom odgovoru. Kolika bi bila cena punjača sa regulacijom napona i struje u Vašoj izradi. Ako ne dajete takve podatke na blogu, može na slavoljubcakic@gmail.com.
Pozdrav, Sava.
Постави коментар