Napisah juče, na kraju posta, da narod zna za ono što mu se manje-više stalno servira. Tu sam dao opasku da većina ljudi zna za Boš, Varta, Eksajd, somborske akumulatore. Možda još neki proizvođač je zastupljen kod nas i tu se uglavnom priča zavrašava. NE ŽELIM ništa loše da kažem o svim tim akumulatorima i proizvođačima ali mogu da primetim posle nebrojeno mnogo akumulatora koji su mi prošli kroz ruke, da se priča svodi na 5-6 proizvođača. Pošto i vodim veoma preciznu evidenciju, to je još jedan argument za sve napisano.
Stanje je takvo kako jeste. Od toga ne možemo da pobegnemo. Bar većina nas. Ali, ima ljudi koji bi nešto korisno uradili za svoja kola, svoj vozni park. Međutim, problem je što "nisu obavešteni".
Što reče "jedan" pre mnogo godina...
U svom poslu sam popravljao svašta. Bukvalno. Od neviđenih kršina do skorašnjeg Mercedesa CLK. I sa svim i svačim se susretao. I svakave priče sam slušao od vlasnika vozila. Mogao bih knjigu o tome da napišem. Skoros sam i dobio predlog od jednog čitaoca bloga da skupim sve što sam uradio na jedno mesto, svu literaturu i znajnje, slike, filmove... I da napišem knjigu o svemu tome. Kaže, bilo bi šteta da se sve to iskustvo ne pretočim u tako nešto. Da bude na korist narodu, serviserima, đacima, nastavnicima...
Razmisliću.
Da li je neko nekad čuo za "grejač akumulatora"? Ne na onu foliju ili termo izolator koji se nalazi u po nekom vozilu oko akumulatora. Viđao sam u Reno i Sitroen vozilima. Tako auto izađe iz fabrike, nije ništa naknadno stavljano. Sad, kolika je korist od toga, to je VELIKO pitanje. Pre će da štiti akumulatora od toplote nego od hladnoće. Doduše, njega i ubija toplota a ne hladno vreme. Ko drugačije misli-VEOMA pogrešno misli!!!
Dakle, "grejač akumulatora". Električni. Mnogo dobra stvar. Može da pomogne kod loših akumulatora ili kod dobrih ali koji stoje na velikom minusu.
Kome je tako nešto potrebno?
Može da se kaže da je to "majka Mara" za kamondžije čiji kamioni stoje na nekom parkingu zbog obaveznog odmora. Pošto je hladno, vebasto grejanje radi, verovatno televozor, frižider, puni se lap top... Ovo znam jer radim sa špediterskim preduzećima i znam sa kakvim se problemima susreću vozači tokom zime.
Većina parkinga za kamione, mislim na one regularne sa pratećim objektima, ima utičnice za priključenje uređaja. Grejač akumulatora zahteva gradsku mrežu. Instalacija grejača je veoma jednostavna. Potrošnja istog je mala ali dovoljna da akumulator i u lošim vremenskim uslovima (velika hladnoća) drži u takvom stanju da se ujutro lako startuje motor a posle velike potrošnje zbog raznih uređaja koji su bili uključeni.
Tako nešto izgleda ovako:
Može da se podmetne ispod akumulatora ali je bolje oko kućišta. Ovaj deo kamionske opreme je skoro obavezan na ekstremnim hladnoćama. Sa njim ne bi trebalo da bude iznenenađenja tokom jutarnjeg startovanja.
Normalno, ovo je nemoguće uraditi tamo gde ne postoji priključak , na javnim parkinzima. Ali, svako to može da priključi u svojoj garaži ako zna da mu je loš akumulator i postoji opasnost da neće biti startovan motor. Napominjem, ovo je samo privremeno (ali dobro) rešenje za slab akumulator. Dobar i ispravan akumulator je nazamenljiv. I on NE MOŽE da izda čak i na ekstremnim hladnoćama.
Dakle, idealan stvar za špeditere, vozače kamiona, vlasnike velikih voznih parkova...
Evo gde može da se pogleda malo detaljnije:
http://www.oreillyauto.com/site/c/search/Battery+Heaters/N0651/C0076.oap
https://www.acklandsgrainger.com/AGIPortalWeb/WebSource/ProductDisplay/globalProductDetailDisplay.do?item_code=TMR280-0071
http://www.polarheater.fi/product/11/akkulammitin-ph80-basic-80-wattia-70180-ah-akulle
Ja sam obavešten.
A vi?
Stanje je takvo kako jeste. Od toga ne možemo da pobegnemo. Bar većina nas. Ali, ima ljudi koji bi nešto korisno uradili za svoja kola, svoj vozni park. Međutim, problem je što "nisu obavešteni".
Što reče "jedan" pre mnogo godina...
U svom poslu sam popravljao svašta. Bukvalno. Od neviđenih kršina do skorašnjeg Mercedesa CLK. I sa svim i svačim se susretao. I svakave priče sam slušao od vlasnika vozila. Mogao bih knjigu o tome da napišem. Skoros sam i dobio predlog od jednog čitaoca bloga da skupim sve što sam uradio na jedno mesto, svu literaturu i znajnje, slike, filmove... I da napišem knjigu o svemu tome. Kaže, bilo bi šteta da se sve to iskustvo ne pretočim u tako nešto. Da bude na korist narodu, serviserima, đacima, nastavnicima...
Razmisliću.
Da li je neko nekad čuo za "grejač akumulatora"? Ne na onu foliju ili termo izolator koji se nalazi u po nekom vozilu oko akumulatora. Viđao sam u Reno i Sitroen vozilima. Tako auto izađe iz fabrike, nije ništa naknadno stavljano. Sad, kolika je korist od toga, to je VELIKO pitanje. Pre će da štiti akumulatora od toplote nego od hladnoće. Doduše, njega i ubija toplota a ne hladno vreme. Ko drugačije misli-VEOMA pogrešno misli!!!
Dakle, "grejač akumulatora". Električni. Mnogo dobra stvar. Može da pomogne kod loših akumulatora ili kod dobrih ali koji stoje na velikom minusu.
Kome je tako nešto potrebno?
Može da se kaže da je to "majka Mara" za kamondžije čiji kamioni stoje na nekom parkingu zbog obaveznog odmora. Pošto je hladno, vebasto grejanje radi, verovatno televozor, frižider, puni se lap top... Ovo znam jer radim sa špediterskim preduzećima i znam sa kakvim se problemima susreću vozači tokom zime.
Većina parkinga za kamione, mislim na one regularne sa pratećim objektima, ima utičnice za priključenje uređaja. Grejač akumulatora zahteva gradsku mrežu. Instalacija grejača je veoma jednostavna. Potrošnja istog je mala ali dovoljna da akumulator i u lošim vremenskim uslovima (velika hladnoća) drži u takvom stanju da se ujutro lako startuje motor a posle velike potrošnje zbog raznih uređaja koji su bili uključeni.
Tako nešto izgleda ovako:
Može da se podmetne ispod akumulatora ali je bolje oko kućišta. Ovaj deo kamionske opreme je skoro obavezan na ekstremnim hladnoćama. Sa njim ne bi trebalo da bude iznenenađenja tokom jutarnjeg startovanja.
Normalno, ovo je nemoguće uraditi tamo gde ne postoji priključak , na javnim parkinzima. Ali, svako to može da priključi u svojoj garaži ako zna da mu je loš akumulator i postoji opasnost da neće biti startovan motor. Napominjem, ovo je samo privremeno (ali dobro) rešenje za slab akumulator. Dobar i ispravan akumulator je nazamenljiv. I on NE MOŽE da izda čak i na ekstremnim hladnoćama.
Dakle, idealan stvar za špeditere, vozače kamiona, vlasnike velikih voznih parkova...
Evo gde može da se pogleda malo detaljnije:
http://www.oreillyauto.com/site/c/search/Battery+Heaters/N0651/C0076.oap
https://www.acklandsgrainger.com/AGIPortalWeb/WebSource/ProductDisplay/globalProductDetailDisplay.do?item_code=TMR280-0071
http://www.polarheater.fi/product/11/akkulammitin-ph80-basic-80-wattia-70180-ah-akulle
Ja sam obavešten.
A vi?
21 коментар:
Malo mi ta folija izgleda neprakticno jer radi na gradskoj mrezi sto bas nije ni sigurno ako probije na masu vozila.Pogotovo vecina mjesta gdje kamiondije odmaraju su javni parkinzi ili ugibalista gdje nema pristupa javnoj mrezi.
Meni se cini da je prakticnije nabaviti grijacu foliju sa radnim naponom 24V pa izvesti tako da grije akumulator dok kamion vozi kad je hladno.Pa kad se stane odmarati iskljuci se i mozda pola sata prije kretanja ukljuci se da zagrije akumulator.
Zašto izmišljati toplu vodu kad to već postoji? Ni u jednom pogledu ne bih mogao da se složim sa iznesenim mišljenjem.
Da počnem brzu analizu...
Da probije "na masu", to malo teže ili bolje rečeno mnogo teško. Te uređaje nisu pravili braća Kinezi već raznorazne "belosvetske" firme: američke, kanadske, finske...Taj grejač je prošao nekih 2685000... kontrola pre nego što je stavljen u upotrebu. Dalje, tako nešto je pravljeno za već nabrojane zemlje i slične njima, tako da tamo većinom ima gradske mreže na parkinzima. Nepraktično je (mada ne i loše) grejati akumulator dok je u vožnji(puni se preko alternatora). Znači, nema potrebe za tim, a druga loša stvar u svemu tome je da, ako bi se priključio takav grejač, on bi automatski bio dodatno opterećenje za alternator, a to opterećenje NIJE PREDVIĐENO fabričkom ugradnjom. Plus još malo povećana potrošnja goriva. Još jedna loša stvar ovog predloga je to da kao bi se priključio taj grejač na akumulatore a da bi neposrdno malo pre polaska zagrejao akumulatore... Samo bi izvukao još više snage iz onako slabih akumulatora koji su oslabljeni radom raznih elektro potrošača u trenucima obaveznog odmora. A za zagrevanje tako velikih akumulatora (180-220Ah) potrebno je mnogo više od predloženih pola sata.
Računica kaže ovako (ako bi se taj grejač priključio na kamionsku instalaciju):
-neka je grejač snage 100W (neki prosek mada ima i još jačih)
-napon je 24V (nominalan, mada je veći)
Struja koja se troši je 100W/24V=4,1A
Neka kamion odmara npr. 7 sati, račun kaže da je to 7h * 4,1Ah=28,7Ah. To je nekih 14% ukupnog kapaciteta akumulatora od 200Ah. Naravno, to je nov akumulator, maksimalno napunjen. Takvih je 0,01% u praksi.
Ja to izračunah na brzinu.
Cenim predlog ali je veoma loš i nepraktičan.
Ok ne mislimo svi isto samo mislim da tih 5-10 ampera koji bi se trosili u voznji na grijanje akumulatora ne bi prestavljalo nikakvo opterecenje kamionu jer instalacije nisu napravljene na "knap".Ipak akumulatori kod kamiona nisu blizu motora i ako je napolju -25 bolje je da su oni tijekom voznje zagrijani na +25.
A to grijanje prije kretanja bi se isplatilo jer ako je napolju -25 a grijaci u pola sata uspiju dignuti temperaturu akumulatora na -10 to je uspjeh,a tih 14% potrosenog kapaciteta bi se brzo vratilo prilikom osmosatne voznje bez prekida.
Ne bi se slozio da su akumulatori kod kamiona ispraznjeni kao kod osobnih kola.Pa ne ide se kamionom do kafane i nazad.Upalis ga jednom i vozis 8 sati u komadu pa odspavas pa opet 8 sati.Mislim ako se ne moze napuniti za 8 sati u komadu akumulator onda nesto nije u redu.
Sve su svemu dao si mi dobru ideju kako to da sredima na svojim kolima(mada sam malo zakasnio,prosla zima).Bez tebe mi to nikad ne bi palo napamet.Nasao sam te grijace folije u konradu za 12V,samo da napravim elektroniku za upravljanje i ide na testiranje.
Da se priključim priči, nisam znao za ovu varijantu ali i ne čudi me s druge strane jel več odavno postoje grejači za koje kakve stvarčice, recimo uključiti grejač motora u 220v i onda zagreje vodu u sistemu, priključaka 220v ima koje kuda po "jevropi" ali su gotovo uvek na 380v valjkaste ne znam kako se zove taj tip utičnica i u glavnom imaju namenu za priključak agregata za hladjenje na gradsku mrežu uglavnom zbog buke i možda nešto manje cene za taj period rada. U Skandinaviji ne znam kako stvari stoje sa strujom na parkinzima a ovamo gde Ja idem to neće postojati ni u narednih 50 godina. U glavnom proizvodjači nude zaštitu akumulatora i dodvoda goriva ali opcionalno i to se plaća i onda su kutije akumulatora izolovane da štite od hladnoće. Koliko štite ne znam. Inače zimi pri tempreaturama od recimo -35° a to se često dogodi, vrlo brzo dodje do pada napona. U prethodnom komentaru Anonimnog 8 sati voziš pa 8 stojiš bilo bi baš tako zanimljivo raditii ali ako stoji 8 dana pa jedan voziš onda se situacija bitno menja. Inače pri nekim niskim temperaturama recimo -15° primetio sam da mi je pad napona 1v dnevno, s tim prilikom starta motora kada je hladan i uključi grejač obali napon akumulatora na 21,5v činimi se da u tim trenutcima "povuče Djerdap" za sobom. Akumulatore u tim situacijama održavamo radom motora 3-4h tokom 24h. Inače akumulatori kada se "otpune" za 8h je ne moguće dopuniti do maximale mislim da su u najboljem slučaju na oko 60% kapaciteta a "Dr" za akumulatore neka me ispravi.
Imam jedno pitanje za gospodina Misu. Jedan moj komsija tvrdi da mu je pregoreo punjac zbog loseg akumulatora. Imao je neki stari punjac, sa vise brzina, nije znao da mi objasni bolje. Da li je moguce da tako ode punjac. Malo mi glupo da ga optuzim da laze, a i on je covek koji nije bas vican laganju.
Može da bude al' ne mora da znači!!! Pošto ne znam ni jedan podatak o punjaču(napon i struja punjenja) kao ni o akumulatoru(kapacitet, stanje, mogućniost kratkog spoja jedne ćelije...), mogu samo da kažem da je MOGUĆE ali ne i OBAVEZNO da je izgoreo punjač zbog akumulatora. To zavisi od mnogo faktora. Ako je punjač slab a akumulator velikog kapaciteta, možda se pregrejao npr. trafo u punjaču pa pregoreo. Ovo može da se desi kod jeftinih punjača koji nemaju ograničenje struje pa veliki akumulator povuče ogromnu struju i dolazi do preopterećenja. Dalje, možda je akumulator bio u kratkom spoju(jedna ili više ćelija) pa se takođe pregrejao punjač i možda izgoreo. A jednostavno možda je punjaču došla "žuta minuta" i jednostavno je izgoreo. Sa ovog mesta mogu samo toliko da kažem. Veoma je nezahvalno govoriti i davati dijagnozu na daljinu. I ako je izgoreo punjač po kvaru se može eventulano utrvditi šta je dovelo do toga.
Toliko mogu da kažem.
Jedino znam da je njegov sin kupio neke krs akumulatore na otpadu za 500 ili 1000 din. Cist primer da ko ne plati na mostu, platice na cupriji.
Upravo tako!!! Ona relacija- most,ćuprija. Verovatno da je samo priključio bez ikakvog ispitivanja te akumulatore i dogodilo se to što se dogodilo. Naravno, ovo je samo pretpostavka. Ali veoma moguća. Na otpadu ima i dobrih akumulatora, ali to je sve "mačka u džaku" bez da se ispitaju. Ima ljudi koji kupe polovan akumulator pa donesu kod mene na ispitivanje. Ako ne valja, vraćaju ga i dobijaju novac nazad. Ili me pozovu da pođem sa njima.
Kako god, dobar majstor može da pomogne. Ispravljač je veoma lako popraviti. Samo je pitanje isplativosti.
A kako se ispituju akumulatori? Pretpostavljam stavite ga u auto i ako ne spadne ispod 10,5V, onda je u redu?
Pa, da je tako, svako bi mogao da ispituje akumulatore na taj način najobičnijim instrumentom. Na celom mom blogu, a toga ima mnogo, opisujem u raznim postovima, načine ispitivanja akumulatora. Za to bi trebalo imati: dobar, tačan i brz digitalni instrument, bometar, merač startne struje (CCA), opterećenje za velike struje (~500A), opterećenje stalnom strujom ("dummy load") do nekih 25A(ovaj uređaj sam lično napravio). I naravno, OGROMNO ISKUSTVO u svemu tome. Nije to samo "da ne padne napon ispod 10,5V". Pod kojim uslovima: temperatura, struja, vreme? Ima mnogo faktora koji utiču na testiranje.
Nije to baš tako jednostavno kako što se čini. Ovo je ukratko o instrumentima koji su potrebni za ispitivanje. Za dalju analizu je potrebno puno znanja i iskustva.
Ja reko da se javim :),Ovako imam problem-dilemu,imam black horse 55Ah akumulator i sad napunim ga ja,odstoji on 24h i vise,i ima napon 12.77V i gustinu 1.280 u svim celijama.E sad,prodje jedno mesec dana i on kao da se isprazni na 12.3V ali nisam merio gustinu,uglavnom napon padne,Pali auto sve iz prve bez problema ali kao oseca malo teze,ali nista strasno,e sad merio sam malopre prilikom mirovanja auta 30mA mi vuce plejer i kompijuter auta.U sustini vozim ga cesto ali krakte su to relacije 10ak km najduza relacija,da li je moguce da se prazni eto kroz 30-60 dana pa zato i taj napon od 12.3V pri jutarnjem paljenu?Napon na klemama kad auto radi je 14.30V bez potrosaca i kad ukljucim svetla grejanje na dvojku maglenke, napon je 14.1V a na tabli auta je napon 13.1V :) zasto tu postoji tako ogromna razika u naponu?Da li elektricar ima uredjaj sa kojim bi mi ispitao struju punjenja,jeste da mi je alternator nov tj 73000km,ali eto da li treba da ga ispitam,napon je u redu ali neznam da li je struja punjenja dobra.Pozdrav
E, neka si se ti Miloše javio!!! Samo, uvek neki problem sa tvojim vozilom. Ili ti se samo tako čini. Možda pa previše obraćaš pažnju na sitnice koje nisu toliko bitne.
Dakle, da se ne bih ponavljao, evo gde sam objasnio sve u vezi potrošnje struje dok vozilo ne radi: http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/01/da-li-skidati-kleme-sa-akumulatora-i.html
Koliko vidim napon pod opterećenjem je dobar kao i bez njega. Zašto je napon na tabli 13,1V to ne bih mogao da kažem jer ne znam kako je urađena instalacija i odlakle vodi ta žica sa koje uzimaš tu informnaciju? To će veoma lako da otkrije svaki auto električar. Naravno da svaki električar (bar bi trebalo) ima uređaj za ispitivanje struje punjenja. To su amper klješta ili klamp klješta, zavisi kako ko zove taj instrument. Ja ga imam, ne koristim ga baš često za struje alternatora, mada i za to bude po nekad potrebe, više ga koristim za merenje struje anlasera kad posumnjam u njega. A to zbog toga što loš anlaser prosto "pokida" ploče u akumulatoru, naročito ako je lošeg kvaliteta. Tako da merenje struje ne bi trebalo da bude nikakav problem. Bar nije kod mene.
Još nešto...
VAŽNO.
O tome se spremam da napišem uskoro tekst.
Trebalo bi ispitati ne samo napon i struju već i OBLIK NAPON koji dolazi iz alternatora. Na to se veoma često zaboravlja. Nije to ništa posebno, može da se ispita običnim digitalnim insturumentom(mada je bolje osciloskopom) da bi se videlo da li svih 6 dioda rade kako bi trebalo, da li je možda neka u lošem spoju, pregorela, otvorena... To je diodni most. Neću dalje da ti objašnjavam, već ću to u nerodnom postu. U suštini, u naponu koji dolazi iz alternatora u akumulator ne bi trebalo da bude mnogo naizmeničnog signala. Za to postoji tehnička granica. Koju, naravno električar mora da zna. Bar bi trebalo.
Toliko Miloše.
Srećno!
To me i brine sto kod mene u nis-u tesko mogu da nadjem elektricara ko sto si ti :) koji ima sve da ispita,platis i klatis.Ovde ima da mi preporuce menjanje alternatora,reglera,diodne ploce ma svega i svacega :) a naravno tesko da ima neko amper klesta,a osciloskop pa tek nema niko u to sam siguran :) na moju zalost moracu kod nekog da se prosetam cisto radi kontole.Pozdrav i hvala na odgovoru
Nemoj i ti da si na kraj srca!! Pa koliki grad je Niš!!! Ej, pa tamo je bila najveća fabrika elektronike na Balkanu. Doduše, bila. Ima kod vas sigurno dobrih majstora. Nije to neka nauka, samo to bi trebalo uraditi da se skine svaka sumnja sa alternatora i reglera. Ja bih tako uradi, za druge ne znam. Neka svako radi kako misli da je najbolje. Dakle, raspitaj se za dobrog električara i traži da ti izmeri koliki je neizmeničan signal koji dolazi iz alteranatora u akumulator. Pa bre, to bi svaki od njih morao da zna!!! Ne mora osciloskop, ne moraju instrmenti kakve ja imam ,ali treba malo kvalitetniji digitalni instrument. Napon ne bi trebalo da bude veći od 0,5V na samom izlazu alternatora i to pod opterećenjem, npr svetla. Eto, sad si i to saznao! Ma, biće od tebe nešto. Ovo sam ti rekako da ti ne pričaju bajke razni majstori, za ostalo moraš sam da se snađeš.
Srećno!
Imam pitanje u vezi akumulatora cesto dosipam destilovanu vodu non stop vlazi na cepove punjenje je 14v u pitanju je dlack hors 55ah star godinu dana sta da radim pozdrav.
Obzirom da je akumulator u garantnom roku, moja topla preporuka je da ga odnesete u ovlašteni servis da bi se tamo utvrdilo šta prouzrokuje povećenu potrošnju vode. Možda je trebalo odmah da to uradite čim ste primetili taj kvar. Naravno, podrazumeva se da odete vozilom u koje je ugrađen taj akumulator da bi se proverila instalacija i punjenje alternatora. Ne mora nužno da bude loš akumulator uzrok velike potrošnje vode. To su kalcijumski akumulatori koji imaju veoma malu potrošnju vode u eksploataciji.
Pozdrav!
Pozdrav Miša, imam jedno pitanjce.Kupio sam onaj pametni punjac kako ga zovu.U uputstvu pise da se moze direktno spojiti na akumulator u autu(bez odspajanja klema)i tako da se puni.Pise da ne ostecuje elektroniku u autu.Ima dva napona punjenja koja se mogu rucno izabrati 14.4 V i 14.7 V.E sad mene brine hoce li se elektronika u autu pokvariti ako budem punio direktno bez odspajanja klema.
Prije sam uvijek vadio akumulator i punio svaka dva mjeseca jer vozim kratke ralacije,ali mi ide na zivce sto moram ponovo namjestati(vrijeme datum) u autu kad izvadim akumulator radi punjenja.
Pa ako proizvodjac tvrdi da se moze prikljuciti, zasto onda briga!? Ne bi to napisali da nisu sigurni u tako nesto. Prosto, zar ne?!
Nosio sam u servis ovlasteni za black hors nece da ga zamjene jer kazu da nece dobiti novi za njega nece fabrika nista da prizna sem nekakvog spoja u celiji i kazu da je fabrika propala da nista ne proizvode nisa mi drugo ne preostaje nego da kupim novi ovaj mi je unistio lak na blatobranu a sto se tice vozila kazu da je sve ispravno u servisu za akumulatore. poz..
Ipak vi idite kod nekog auto električara da on pogleda gustinu elektrolita u svim ćelijama i da još jednom izmeri napon punjenja pod opterećenjem. Ja bih tako uradio, a vaše je ostalo.
Odgovor za Milosa:
Kod tih korejskih tabli postoji problem da netacno pokazuju napon, posebno sa povecanjem opterecenja, tako da nemoj da se oslanjas na taj podatak, vec obavezno meri napon na akumulatoru, evo i dokaza
http://i307.photobucket.com/albums/nn290/milan321/drugi/SP_A2682.jpg
http://i307.photobucket.com/albums/nn290/milan321/drugi/SP_A2683.jpg
Problem je u losim masama, velikoj duzini, a malom preseku provodnika, kao i velikom broju spojeva od akumulatora do table, gde se javlja pad napona. Kabl ide od akumulatora do anlasera, zatim od anlasera do glavne racve kod kutije osiguraca, iz te racve ide na kontakt bravu, sa kontakt brave na kutiju osiguraca, sa kutije osiguraca na tablu, a masa je spojena na nosac stuba volana i na nosac motora brisaca, pa ti sad vidi koliko spojeva ima na taj relaciji, dovoljno na svakom da izgubi 0.1V eto ti razlika u naponu na tabli i na akumulatoru. Kod drugara sam taj problem delimicno resio tako sto je masa table pojacana spojem na glavnu masu akumulatora (pin A19 plavog konektora i B13 zutog konektora) , a napajanje table izvedeno preko releja sa glavnog plusa kontakt brave (pin A13 plavog konektora i B9 zutog konektora).
Постави коментар