Ni sam ne znam koliko ljudi me kontaktira sa pitanjima vezanim za punjače. Koji, kako , koliko napona i struje, je 'l ima ovo, je' l ima ono, da li je dobar za ovaj ili onaj akumulator...?
Iskreno, umorio sam se odgovarajući na STALNO JEDNA ISTA PITANJA.
Zato sam odlučio, jednom za svagda, da KOLIKO-TOLIKO razrešim dileme, trileme i ostale glavobolje oko kupovine punjača.
Na blogu sam postavio nekoliko šema punjača za koje smatram da su sasvim solidne. To mogu odgovorno da tvrdim jer sam iz te struke i jer sam većinu od njih i napravio i dalje koristim. Takvi punjači imaju KONTINUALNU regulaciju struje i napona. To je od veoma velikog značaja.
"Inteligentni" punjači, kako se to sad popularno zove, imaju već predodrađene parametre struje i napona. To je samo donekle dobro.
OVO JE MOJE LIČNO MIŠLJENJE.
Ili ja to posmatram sa svog profesionalnog stanovišta.
Verovatno da ne bih ni 20-30% akumulatora mogao da spasem takvim punjačima, obzirom sa kakvim se svakodnevno srećem.
Mada, onaj akumulator koji je stvarno loš, kome su uništene ploče od korozije ili je uništen na drugi način, prevelikim mučenjem i izverglavanjem, mnogobrojnim startovanjiam i kratkim relacijama...
NJEMU NE MOŽE NIŠTA POMOĆI.
NE POSTOJI TEHNOLOGIJA ZA TAKO NEŠTO.
NITI ĆE POSTOJATI.
"Inteligentni" punjači imaju dobru kakarteristiku da prvo ispitaju i provere napon i stanje u kom se nalazi akumulator. Pa prema tim informacijama odrede način i mod punjenja. Da li će prvo izvršiti desulfatizaciju (UZETI SA VELIKOM REZERVOM), ili će krenuti sa malom strujom jer je akumulator samo malo ispražnjen...
Naravno, sve to ima i svoju cenu. Oni za 20 evra pune na svoj način (ako se to može nazvati punjenjem) a oni za 100 evra pune na sasvim drugi.
Tehnologija punjenja olovni akumulatora je veoma dobro istražena. Zato tu ne bi trebalo puno filozofirati. Kvalitet ima i svoju cenu.
Svima koji misle da je 80 pa i 100 evra mnogo puno za dobar punjač, postaviću pitanje...
Koliko će taj punjač da služi u nekoj garaži, podrumu... Verovatno puno, puno godina.
Da taj skupi punjač SAMO JEDNOM obavi svoju namenu, ali onda kad je baš najpotrebnije, kad napolju stegne debeo minus... On se već isplatio.
A gde su sve te godine u kojima će on služiti kao sredstvo za redovno i ispravno održavanje akumulatora?
Ono što stalno ponavaljam kao papagaj...
REDOVNO ODRŽAVANJE AKUMULATORA.
I celokupnog vozila.
Umorio sam se od toga.
Elem... (Boro Prikaza, selo Praćište iznad Gornjih Baljega)
Za sve one koji ne znaju šta bi to bilo dobro nabaviti evo link gde su na svakom punjaču urađena testiranja:
http://car-battery-charger-review.toptenreviews.com/
Da se ne lažemo, ni jedan od tih punjača nema da se kupi kod nas, bar ja nisam video. Možda samo jedan.
Pa zašto onda ako to nema neku upotrebnu vrednost?
Zato što bi to trebalo da bude neka ideja vodilja, da naznači neke smernice kakvi su punjači STVARNO DOBRI.
A ne moraju da budu skupi. Zanimljivo, pobednik na testu je najjeftini!!! A nije ni neka cena da "otpadaju uši".
Još zanimljivije je to da skoro svi imaju mogućnost pomoćnog starta kad akumulator potpuno zakaže. Struja od 100-200 A je sasvim dovoljna da pomogne kod prosečnog benzinca. Mada ima i modela sa strujom od 400A.
Vredi pogledati.
Svaki moj komentar bi bio suvišan.
Ako koza laže, rog ne laže!
P.S. Moram nešto da primetim. Među svim tim punjačima ima, koliko je meni poznato, samo jedna marka koja može da se nađe i kod nas. I koja je, stoga, i poznata narodu. Svi ostali su nepoznati.
Za nas.
Ja znam, zbog prirode posla, za još 3-4 prizvođača. To su firme koje su veoma poznate u svetu u domenu punjača akumulatora. Ali nisu kod nas.
Što ne znači i da su loše. Daleko od toga.
Ima i drugih punjača sem CTEK, H-Tronic, DHC...
Kao što ima i drugih akumulatora sem Boš, Varta, Eksajd...
Drugo je pitanje zašto narod ne zna za neke druge...
Iskreno, umorio sam se odgovarajući na STALNO JEDNA ISTA PITANJA.
Zato sam odlučio, jednom za svagda, da KOLIKO-TOLIKO razrešim dileme, trileme i ostale glavobolje oko kupovine punjača.
Na blogu sam postavio nekoliko šema punjača za koje smatram da su sasvim solidne. To mogu odgovorno da tvrdim jer sam iz te struke i jer sam većinu od njih i napravio i dalje koristim. Takvi punjači imaju KONTINUALNU regulaciju struje i napona. To je od veoma velikog značaja.
"Inteligentni" punjači, kako se to sad popularno zove, imaju već predodrađene parametre struje i napona. To je samo donekle dobro.
OVO JE MOJE LIČNO MIŠLJENJE.
Ili ja to posmatram sa svog profesionalnog stanovišta.
Verovatno da ne bih ni 20-30% akumulatora mogao da spasem takvim punjačima, obzirom sa kakvim se svakodnevno srećem.
Mada, onaj akumulator koji je stvarno loš, kome su uništene ploče od korozije ili je uništen na drugi način, prevelikim mučenjem i izverglavanjem, mnogobrojnim startovanjiam i kratkim relacijama...
NJEMU NE MOŽE NIŠTA POMOĆI.
NE POSTOJI TEHNOLOGIJA ZA TAKO NEŠTO.
NITI ĆE POSTOJATI.
"Inteligentni" punjači imaju dobru kakarteristiku da prvo ispitaju i provere napon i stanje u kom se nalazi akumulator. Pa prema tim informacijama odrede način i mod punjenja. Da li će prvo izvršiti desulfatizaciju (UZETI SA VELIKOM REZERVOM), ili će krenuti sa malom strujom jer je akumulator samo malo ispražnjen...
Naravno, sve to ima i svoju cenu. Oni za 20 evra pune na svoj način (ako se to može nazvati punjenjem) a oni za 100 evra pune na sasvim drugi.
Tehnologija punjenja olovni akumulatora je veoma dobro istražena. Zato tu ne bi trebalo puno filozofirati. Kvalitet ima i svoju cenu.
Svima koji misle da je 80 pa i 100 evra mnogo puno za dobar punjač, postaviću pitanje...
Koliko će taj punjač da služi u nekoj garaži, podrumu... Verovatno puno, puno godina.
Da taj skupi punjač SAMO JEDNOM obavi svoju namenu, ali onda kad je baš najpotrebnije, kad napolju stegne debeo minus... On se već isplatio.
A gde su sve te godine u kojima će on služiti kao sredstvo za redovno i ispravno održavanje akumulatora?
Ono što stalno ponavaljam kao papagaj...
REDOVNO ODRŽAVANJE AKUMULATORA.
I celokupnog vozila.
Umorio sam se od toga.
Elem... (Boro Prikaza, selo Praćište iznad Gornjih Baljega)
Za sve one koji ne znaju šta bi to bilo dobro nabaviti evo link gde su na svakom punjaču urađena testiranja:
http://car-battery-charger-review.toptenreviews.com/
Da se ne lažemo, ni jedan od tih punjača nema da se kupi kod nas, bar ja nisam video. Možda samo jedan.
Pa zašto onda ako to nema neku upotrebnu vrednost?
Zato što bi to trebalo da bude neka ideja vodilja, da naznači neke smernice kakvi su punjači STVARNO DOBRI.
A ne moraju da budu skupi. Zanimljivo, pobednik na testu je najjeftini!!! A nije ni neka cena da "otpadaju uši".
Još zanimljivije je to da skoro svi imaju mogućnost pomoćnog starta kad akumulator potpuno zakaže. Struja od 100-200 A je sasvim dovoljna da pomogne kod prosečnog benzinca. Mada ima i modela sa strujom od 400A.
Vredi pogledati.
Svaki moj komentar bi bio suvišan.
Ako koza laže, rog ne laže!
P.S. Moram nešto da primetim. Među svim tim punjačima ima, koliko je meni poznato, samo jedna marka koja može da se nađe i kod nas. I koja je, stoga, i poznata narodu. Svi ostali su nepoznati.
Za nas.
Ja znam, zbog prirode posla, za još 3-4 prizvođača. To su firme koje su veoma poznate u svetu u domenu punjača akumulatora. Ali nisu kod nas.
Što ne znači i da su loše. Daleko od toga.
Ima i drugih punjača sem CTEK, H-Tronic, DHC...
Kao što ima i drugih akumulatora sem Boš, Varta, Eksajd...
Drugo je pitanje zašto narod ne zna za neke druge...
6 коментара:
Lijep pozdrav!
Puno hvala i velike pohvale za blog, stvarno sam saznao PUNOOO stvari.
E sad, u periodu dok još nisam znao gotovo ništa o akumulatorima i punjačima, kupio sam Bosch S3 (70Ah, 640A) te jedan jeftin punjač (http://www.lidl-service.com/static/2844174/52513_GB.pdf). Znam da ste jednom napisali kako je jeftinim punjačima (koji nemaju U/I regulaciju) bolje ne raditi ništa, pa sam se prirodno zapitao. E sad, budući da drugi punjač nemam - da li da održavam bateriju tim punjačem ili ne?
Hvala unaprijed na odgovoru, pozdrav iz Zadra
Zahvaljujem na pohvalama za moj blog, cilj mi je bio i ostao da svoje znanje prenesem svim ljudima da ne bi ostali tehnički nepismeni, bar što se tiče akumulatora i još nekih stvari koje se tiču automobila.
Tačno je da sam napisao da su loši pu punjači bez ikakve regulacije, tu sam mislio baš na one najjeftinije, što je kažem "buvljačke". Međutim, ovaj punjač je sasvim dobar za svakog prosečnog korisnika. Oni ima obe ragulacije, s tim što su one fabričke i nemoguće ih je po volji menjati (npr. namestiti napon na 15,5V i struju na 2A). Taj punjač ne dozvoljava da napon ode "u nebesa" kao kod onih jeftinih bez regulacije. Struja je sasvim solidna a ima i mogućnost punjenja strujom od samo 0,8A što je dobro za održavanje akumulatora. Još bih samo dodao da se uvek koristi napon od 14,7V za punjenje a ne 14,4V jer je ipak malo potrebno "prokuvati" elektrolit u akumulatoru. On je namenjen za punjenje akumulatora po hladnom vremenu ali preporučujem da se uvek on koristi. Ta mala razlika od 0,3V može dosta da pomogne da se izvuče još koji amper iz akumulatora. Sve u svemu, bez bojazni, slobodno koristite, sasvim je solidan. I redovno održavajte akumulator, bar 3-4 puta u toku godine ga dopunite. Rezultati će biti odlični.
Hvala za odgovor, shvatio sam iz prijašnjih postova da treba izbjegavati punjače bez ručne regulacije. Inače, ovdje na 00:20 jest ta njegova karakteristika punjenja:
https://www.youtube.com/watch?v=rQntWFSZ86w
Ovaj ne može "spasiti" baterije kojima je napon manji od 7,5 volti, a pretpostavljam da oni skuplji punjači to mogu, jel?
Taj akumulator koji ima 7,5 V je verovatno za reciklažu , naročito ako je dugo stajao u tako potpuno ispražnjenom stanju. To nije ispražnjeno nego duboko ispražnjeno stanje. Doduše, ja sam imao u svojoj praksi mnogo slučajeva da sam dobijao akumulatore sa samo 5V pa čak i sa samo 1V!!! Ali, pošto ja imam profesionalnu opremu mogu u velikoj većini slučajeva da ih spasim. Mada ne sve. Čak i oni vrhunski punjači mislim da ne mogu da počnu punjenje ispod 8V (za akumulator od 12V). Stvar je kod tako duboko ispražnjenih akumulatora da se podesi veoma mala početna struja punjenja. A to kod punjača koji su fabrički podešeni na neku vrednost nije moguće. Jedini lek za takve akumulatore je - ne dozvoliti da se nađu u takvom stanju!!! Čak i oni skupi punjači sa mogućnošću oporavka (uzeti sa velikom rezervom!) ne garantuju da se može popraviti akumulator. Ali, to je već velika tema i zahteva samo praktično iskustvo iz radionice.
Puno hvala za savjete!
Učinio sam kako ste rekli. Nakon što sam pri vanjskoj temperaturi od nekih 10 Celzijusa izmjerio napon neopterećenog akumulatora od 12,1 V, priključio sam spomenuti punjač i pustio da odradi svoje (punio je nekih 10h) dok se nije upalila zelena LED lampica. Odspojio sam punjač te sljedeći dan, kad je vani bilo oko 5 Celzijusa sam izmjerio 12,35 V na neopterećenom akumulatoru. Učinilo mi se malo, ali onda sam pronašao podatke kako se s temperaturom ispod 27 Celzijusa povećava gustoća elektrolita pa onda pada kapacitet pa onda i napon... uglavnom, opet sam, zahvaljujući vama, nešto saznao.
Spasili ste mi akumulator za ovu zimu, hvala puno!!!
Nema na čemu, zadovoljstvo je moje! Mala preporuka: napon od 12,35V (uzeti u obzir i tačnost instrumenta, mada sve oko 1% je prihvatljivo) je mali, nizak. Minimalni napon koji bi trebalo da ima akumulator u trenutku ugradnje u auto je 12,4V, to se smatra da je napunjen 75%. Zato, pustitit da se napuni još jednom koliko god je to moguće (izabrati napon punjenja 14,7V) i to je to! Nakon toga, akumulator redovno dopunjavati, naročito zimi, bar jednom mesečno.
Постави коментар