Vodim veoma preciznu evidenciju za poslednje 3-4 godine šta, kako i koliko radim oko svih akumulatora sa kojima se susrećem: tip, proizvođač, kapacitet, snaga, stanje u trenutku dolaska i odlaska sa servisa... Ima još nekoliko parametara koje takođe beležim. Ali, nikad mi nije palo na pamet da zabeležim koje je vozilo u pitanju, dizel ili benzin? Dobro, to se relativno lako može naći preko kapaciteta akumulatora i vrste kvara, ali ni to nije pouzdan podatak.
Ali SIGURNO jeste pouzdan podatak to da je u 80% slučajeva problem sa dizel vozilima. To nije slučaj sa benzincima jer oni jednostavno "pale na pogled" što reče jedan veliki serviser iz mog grada. A i ako otkaže akumulator kod tog tipa vozila, taj je sigurno zaboravio na to da ima akumulator u svom vozilu. Ili aleternator ne dopunjava dovoljno. Jednostavno, takva vozila mogu da upale motor, malte ne, na bilo šta. Na dve baterije od 9 volti...
Dizelaši su priča za sebe. Uzgred, pročitah skoro da se razmatra da se u švajcarskoj uvede zakon da se dizel vozilima uvede dodatni porez na ulazak u gradove...
Zanimljivo.
Imao sam primer da je pre par godina bilo nemoguće upaliti dizel iako je akumulator bio sasvim solidan. Naravno, napolju je bilo nekih -15 stepeni. Za benzinca to je 'ladovina.
Kod dizelaša mora nekoliko stvari da bude zadovoljeno da bi start bio siguran i u ekstermnim uslovima.
Najvažniji od njih su grejači. Ako ne rade svi-to je ogroman problem. Reče mi majstor, onaj sa početka teksta, da čak i leti ako nisu svi ispravni grejači, može da bude problema sa startovanjem motora. Jednostvano, to je tako. I tačka.
Akumulatori kod dizle vozila su nekih 20-30% jači od benzinaca a za istu kubikažu. Jeste da savremeni motori imaju mnogo prednosti, lakše se pale, anlaseri imaju reduktore, grejači se za kraće vreme ugreju... Sve je to u redu, ali akumulator MORA DA BUDE U DOBROM STANJU. Naročito zimi.
A evo i zašto...
Verovatno se niko nije pitao kolika struje se "povuče" iz akumulatora u trenutku kad se okrene ključ i kad grejači počinju da rade? Tih nekoliko sekundi, ako je loš akumulator, mogu još više da mu izvuku i ono malo snage iz i onako lošeg akumulatora. Ukupna struja svih grejača (mislim na motore sa 4 cilindra, mada i za one veće nije problem da se izračuna) se kreće u rasponu od 40-80A.
Velika struja za loš akumulator. Za onaj dobar-taj neće to ni da oseti.
Ako se u priču ubaci faktor niske temperature, a to MORA da se uradi, stvari postaju još gore. Sa svakim stepenom ispod 25 stepeni pada snaga akumulatora za 1% . Ugrubo, na 0 stepeni snaga je manja za 25 %!!! Pa još onaj faktor da motor sa padom temperature "traži" mnogo veću struju iz akumulatora, tj. anlaser povlači veću struju nego što je normalno. Ali, ja već pisao o tome davno... Može da se pronađe o tome ovde:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/08/kako-utice-topla-i-hladna-klima-na.html
Kao što se može videti, stvari sa hladnoćom postaju jako loše. Za dizelaše još gore.
A sad stvarno malo pravih tehničkih podataka šta se zaista događa sa akumulatorom kad se uključe grejači (iz ličnog iskustva)...
Napon akumulator, kad krene struja oko 60A iz njega, pada na nekih 11,5V (tu negde, zavisi od mnogo faktora, ali je to neki prosek). Tu su benzinci odmah u prednosti. Oni odmah na raspolganju imaju punu snagu akumulatora (kolika god bila) jer nemaju grejače. Kad se završi proces grejanja (od par sekundi kod novih vozila do čak 20 sekundi kod starih "naftarica), počinje trenutak paljenja motora. To je bukvalno stres za akumulator. Ako je hladno, veliki dizelaši mogu da povuku i preko 500 ampera pa i više!!! Normalna struja je oko 300 ampera za prosečno dizel vozilo (legendarna Golf 2 dizel povuče oko 250A). Znači, akumulatori kod dizelaša su u startu "oskaćani" za pad napona zbog grejača. Iako to grejanje traje kratko. Ali je neminovno.
Iz sveg ovog može veoma lako da se vidi zašto je od krucijalnog značaja da se ima dobar akumulator za dizel vozilo. Povrh svega što je potrebno obezbediti dovoljno snage da se napravi kompresija a zbog načina paljenja dizel goriva, što su u pitanju motori veće zapremine...
A da bi sve ovo bilo argumentovano, dajem grafik (uređjaj za ispitivanje svih mogućih parametara kod savremenih vozila "PicoScope") koji pokazuje tačnu struju i vreme u trenutku rada grejača.
Evo i pojašnjenja...
Grejači imaju veliku početnu struju (čak 100 ampera) nakon čega struja naglo pada i stabilizuje se na nekoj konstantnoj vrednosti. Naravno, struja grejača zavisi od snage grejača, i taj podatak može lako da se nađe u odgovarajućim tehničkim knjigama. Još jedan podatak može da se vidi iz ovog grafika sa uređaja "PicoScope" je vreme grejanja i ono iznosi nekih 17 sekundi, što i piše u zaglavlju grafikona.
Jednostavan primer svega ovog :
neka je snaga jednog grejača 150W x 4 cilindra= 600W
ukupna struja je : 600W / 12V =50 A
50A / 4 cilindra = 12,5 A po jednom grejaču.
Uzeo sam ovo kao prosečan primer koji može da se primeni na većinu dizel vozila.
Mislim da sam ovim dovoljno jasno i koncizno pokazao zašto je bitno da kod dizel vozila akumulator uvek bude u tip top stanju. Tu mislim ne samo na stanje napunjenosti već i na čiste kontakte jer oni mogu da naprave velike probleme.
Evo takvog primera od pre nekoliko dana.
Naime, dobio sam veliki akumulartor (135Ah) za "Tamić", i vlasnik se žalio da teško može da upali. Brzim pregledom sam primetio da akumulator i nije baš toliko loš, takođe i da nije nešto mnogo star (2 godine). Ipak sam ga ostavio na servis. Dopunio sam ga do maksimuma, izvukao sam poslednji amper iz njega. Ono što mi je palo u oči je to da je plus stubić bio strašno oksidiran, nešto se nalazilo na njemu što je stvaralo ogroman otpor i nije dozvoljavalo da se prenese puna snaga na anlaser. To sam i primetio prilikom inicijalnog testiranja velikom strujom (oko 400A). Klješta na uređaju koji koristim za ispitivanje velikih akumulatora su počela da se dime jer se dogodilo veliko zagrevanje na spoju klješta-stubić. Počela je da odgoreva mast ili ulje, šta je već bilo. Očistio sam do viskog sjaja obe kleme i pri predaji akumulatora sam napomenuo vlasniku da OBAVEZNO mora da očisti i mesingane (ili već koje) kleme na kamionu jer su i one doprinele tome da nije mogao da upali kamion iako akumulator i nije bio loš.
Čiste kleme su veoma bitne kod dizelaša jer se može desiti to da se ne može startovati motor.
A da akumulator nije uzrok tome.
*
*
*
“Uspeh se ne meri onim što čovek postigne, već suprostavljanjima s kojima se sreće i hrabrošću kojom se bori protiv njih.”
Ali SIGURNO jeste pouzdan podatak to da je u 80% slučajeva problem sa dizel vozilima. To nije slučaj sa benzincima jer oni jednostavno "pale na pogled" što reče jedan veliki serviser iz mog grada. A i ako otkaže akumulator kod tog tipa vozila, taj je sigurno zaboravio na to da ima akumulator u svom vozilu. Ili aleternator ne dopunjava dovoljno. Jednostavno, takva vozila mogu da upale motor, malte ne, na bilo šta. Na dve baterije od 9 volti...
Dizelaši su priča za sebe. Uzgred, pročitah skoro da se razmatra da se u švajcarskoj uvede zakon da se dizel vozilima uvede dodatni porez na ulazak u gradove...
Zanimljivo.
Imao sam primer da je pre par godina bilo nemoguće upaliti dizel iako je akumulator bio sasvim solidan. Naravno, napolju je bilo nekih -15 stepeni. Za benzinca to je 'ladovina.
Kod dizelaša mora nekoliko stvari da bude zadovoljeno da bi start bio siguran i u ekstermnim uslovima.
Najvažniji od njih su grejači. Ako ne rade svi-to je ogroman problem. Reče mi majstor, onaj sa početka teksta, da čak i leti ako nisu svi ispravni grejači, može da bude problema sa startovanjem motora. Jednostvano, to je tako. I tačka.
Akumulatori kod dizle vozila su nekih 20-30% jači od benzinaca a za istu kubikažu. Jeste da savremeni motori imaju mnogo prednosti, lakše se pale, anlaseri imaju reduktore, grejači se za kraće vreme ugreju... Sve je to u redu, ali akumulator MORA DA BUDE U DOBROM STANJU. Naročito zimi.
A evo i zašto...
Verovatno se niko nije pitao kolika struje se "povuče" iz akumulatora u trenutku kad se okrene ključ i kad grejači počinju da rade? Tih nekoliko sekundi, ako je loš akumulator, mogu još više da mu izvuku i ono malo snage iz i onako lošeg akumulatora. Ukupna struja svih grejača (mislim na motore sa 4 cilindra, mada i za one veće nije problem da se izračuna) se kreće u rasponu od 40-80A.
Velika struja za loš akumulator. Za onaj dobar-taj neće to ni da oseti.
Ako se u priču ubaci faktor niske temperature, a to MORA da se uradi, stvari postaju još gore. Sa svakim stepenom ispod 25 stepeni pada snaga akumulatora za 1% . Ugrubo, na 0 stepeni snaga je manja za 25 %!!! Pa još onaj faktor da motor sa padom temperature "traži" mnogo veću struju iz akumulatora, tj. anlaser povlači veću struju nego što je normalno. Ali, ja već pisao o tome davno... Može da se pronađe o tome ovde:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/08/kako-utice-topla-i-hladna-klima-na.html
Kao što se može videti, stvari sa hladnoćom postaju jako loše. Za dizelaše još gore.
A sad stvarno malo pravih tehničkih podataka šta se zaista događa sa akumulatorom kad se uključe grejači (iz ličnog iskustva)...
Napon akumulator, kad krene struja oko 60A iz njega, pada na nekih 11,5V (tu negde, zavisi od mnogo faktora, ali je to neki prosek). Tu su benzinci odmah u prednosti. Oni odmah na raspolganju imaju punu snagu akumulatora (kolika god bila) jer nemaju grejače. Kad se završi proces grejanja (od par sekundi kod novih vozila do čak 20 sekundi kod starih "naftarica), počinje trenutak paljenja motora. To je bukvalno stres za akumulator. Ako je hladno, veliki dizelaši mogu da povuku i preko 500 ampera pa i više!!! Normalna struja je oko 300 ampera za prosečno dizel vozilo (legendarna Golf 2 dizel povuče oko 250A). Znači, akumulatori kod dizelaša su u startu "oskaćani" za pad napona zbog grejača. Iako to grejanje traje kratko. Ali je neminovno.
Iz sveg ovog može veoma lako da se vidi zašto je od krucijalnog značaja da se ima dobar akumulator za dizel vozilo. Povrh svega što je potrebno obezbediti dovoljno snage da se napravi kompresija a zbog načina paljenja dizel goriva, što su u pitanju motori veće zapremine...
A da bi sve ovo bilo argumentovano, dajem grafik (uređjaj za ispitivanje svih mogućih parametara kod savremenih vozila "PicoScope") koji pokazuje tačnu struju i vreme u trenutku rada grejača.
Evo i pojašnjenja...
Grejači imaju veliku početnu struju (čak 100 ampera) nakon čega struja naglo pada i stabilizuje se na nekoj konstantnoj vrednosti. Naravno, struja grejača zavisi od snage grejača, i taj podatak može lako da se nađe u odgovarajućim tehničkim knjigama. Još jedan podatak može da se vidi iz ovog grafika sa uređaja "PicoScope" je vreme grejanja i ono iznosi nekih 17 sekundi, što i piše u zaglavlju grafikona.
Jednostavan primer svega ovog :
neka je snaga jednog grejača 150W x 4 cilindra= 600W
ukupna struja je : 600W / 12V =50 A
50A / 4 cilindra = 12,5 A po jednom grejaču.
Uzeo sam ovo kao prosečan primer koji može da se primeni na većinu dizel vozila.
Mislim da sam ovim dovoljno jasno i koncizno pokazao zašto je bitno da kod dizel vozila akumulator uvek bude u tip top stanju. Tu mislim ne samo na stanje napunjenosti već i na čiste kontakte jer oni mogu da naprave velike probleme.
Evo takvog primera od pre nekoliko dana.
Naime, dobio sam veliki akumulartor (135Ah) za "Tamić", i vlasnik se žalio da teško može da upali. Brzim pregledom sam primetio da akumulator i nije baš toliko loš, takođe i da nije nešto mnogo star (2 godine). Ipak sam ga ostavio na servis. Dopunio sam ga do maksimuma, izvukao sam poslednji amper iz njega. Ono što mi je palo u oči je to da je plus stubić bio strašno oksidiran, nešto se nalazilo na njemu što je stvaralo ogroman otpor i nije dozvoljavalo da se prenese puna snaga na anlaser. To sam i primetio prilikom inicijalnog testiranja velikom strujom (oko 400A). Klješta na uređaju koji koristim za ispitivanje velikih akumulatora su počela da se dime jer se dogodilo veliko zagrevanje na spoju klješta-stubić. Počela je da odgoreva mast ili ulje, šta je već bilo. Očistio sam do viskog sjaja obe kleme i pri predaji akumulatora sam napomenuo vlasniku da OBAVEZNO mora da očisti i mesingane (ili već koje) kleme na kamionu jer su i one doprinele tome da nije mogao da upali kamion iako akumulator i nije bio loš.
Čiste kleme su veoma bitne kod dizelaša jer se može desiti to da se ne može startovati motor.
A da akumulator nije uzrok tome.
*
*
*
“Uspeh se ne meri onim što čovek postigne, već suprostavljanjima s kojima se sreće i hrabrošću kojom se bori protiv njih.”
12 коментара:
Жива истина је то за грејаче. Пре можда месец и по ми се десила ситуација да нмг да упалим. Помислио сам да ми акумулатору није дошла главе година производње пошто је стар 5 година. Али срећом, грејачи су били проблем. Акумулатор је, хвала Богу, и даље у стању да без проблема пали и на минусу.
tacno tako,pre neki dan stigao mi je jedan akumulator na servis magnum 75ah 680a,jos je u garanciji ali na prvi mraz ujutru nece da pali bio je na autu audi A4 noviji model tdi,prvo sto sam video je da taj akumulator nije za to vozilo.Ispitao sam ga dhc-om i pokazivao je odlican napon i struju ali mi je gustina elektrolita bila veoma mala negde oko 1.170,stavio sam ga na punjenje i nastelovao parametre na 2.57v po celiji i 7.5A posle desetak sati struje je pala na 1A a gustina elektrolita 1.200ostavio sam da se puni jos deset sati sada je struja 0.5A a gustina 1.250 i puni se jos.Pa vas pitam g.Jovanovicu dali sme akumulator da se puni preko dvadeset sati i dali ce ovaj da se oporavi?
Ja ti želim svaku sreću u tom poslu. Međutim, ako si serviser, morao bi da znaš da li sme akumulator da stoji više od 20 sati na punjaču, i ako sme, pod kojim uslovima? A da li će taj akumulator da se oporavi...To ne bih zano da ti kažem, niti bilo kome drugom. Ovaj posao je elektrohemija i elektrotehnika, a to su prirodne, egzaktne nauke. Tu nema nagađanja. Zato, moraćeš sam da dođeš do te informacije kao i do bilo koje druge, čisto iskustveno. Šta misliš, da li sam ja imao koga bilo šta da pitam, da mi da bilo kakav savet, da me uputi šta da čitam od stručne literature? Na kraju krajeva, da li sam ja imao sličan blog kao ovaj, da saznam sve što me je zanimalo? Ili sam čitao raznu literaturu mnogo godina da bih došao do ovog nivoa znanja?
Zapamti, NE POSTOJI instant znanje.
Moraćeš onim drugim putem, težim.
Kao i velika većina ljudi koji idu kroz život.
Srećno.
Niko Vam na svetu celom ne može na osnovu datih podataka reći hoće li se oporaviti pomenuti akum.
Nešto nisam ubeđen (zbog gust. ell.) ALI niste dali dovoljno podataka (nije bitno samo vreme punjenja, možda i pored 20h još nije dovoljno napunjen ... što je ipak malo verovatno, bar bi trebalo da je "polu-napunjen" te sa većom gustinom ell.).
Da li može više od 20h, takođe je teško reći. Zavisi pre svega od punjača (izgleda da je profi) pa sa ograničenim naponom verovatno neće (mada je napon postavljen malo visoko, mada ne mora biti, morate imati iskustva sa istim u podešavanju istih po vrsti akum. - deluje kao "default" za Ca-Ca ali nekad morate malo izaći iz ustaljenog), ali to je isto nagađanje kao i ono prethodno.
Kao što reče Miša, morate do takvog znanja doći jedinim mogućim putem ... onim kojim se ređe ide (putem pravog znanja, uz teorijska znanja plus eksprerimentalni rad).
Blog pruža dobru osnovu, uz malo dodatne literature (i za to ima linkova) može da vam "pođe" i ovaj deo posla (koji se manje isplati doduše).
U praktičnom smislu verovatno da je akum. "zviznuo" a iako nije, jeste da se reklamira pa će ga već u servisu proveriti (tako bi 80% vaših kolega uradilo na osnovu navedenog ... možda i nije ali je praktično).
Pozdrav!
Kao i uvek Stevo, svaka ti je k'a u Njegoša!!!Kratko, jasno, koncizno.
Međutim, u svemu ovome, među ljudima koji POKUŠAVAJU da se bave ovim poslom, ima jedna zajednička crta od koje niko ne odstupa, a to je što svi oni misle da se na loš akumulator samo "NEŠTO" priključi i... PUF!!! Akumulator je popravljen, spreman, ma k'o iz fabrike!!! Uz to zaboraljaući da se je to POTPUNO pogrešan pristup problematici. Pri tom nemjući pojma o osnovama svih hemizama koji se događaju u olovnom akumulatoru i zaboravljajući da je skoro svaki akumulator problem za sebe. Za sve koji tako rade može da se primeni izreka da "prave krov a temelja nema". Pa i ja sam u početku grešio, strašno! Neke stvari su me dovodile do ludila, nisam znao šta da radim, ljudi su čekali na svoje akumulatore a ja sam bio nemoćan.
Nakon SVIH ovih godina, stvari su potpuno drugačije. Što je normalno, kao i u svakom drugom poslu iskustvo se stiče SAMO I SAMO RADOM I PRAKSOM.
Ko misli da se može da nekog znanja stići preko noći-debelo se vara. I samo sebe dovodi čovek u zabludu. Misleći da nešto zna i ume.
Ne pokleknuti duhom. Jer znanje je sve.
Hvala vam na odgovorima,akumulator se punio jos desetak sati i smanjio je struju na 0.3A,a gustina elektrolita je 1.27 u svim celijama,videcemo kako ce dalje da se ponasa,ostavljen je da se odmara jedan dan inace sam mu pravio pauze izmedju svake faze punjenja po 2-3 sata.Znam da akumulator moze da se puni duze od 20sati ali sa malom strujom to sam i kod vas procitao na nekoliko tekstova,samo mi nije bilo jasno zasto toliko sporo podize gustinu i posto vi imate iskustva interesovalo me je sta ce biti sa njim jer ste se sigurno svakodnevno sretali sa tim.Ja sam se skoro poceo baviti ovim poslom,inace sam autoelektricar i imam samo neko povrsno znanje iz škole o akumulatorima zato sam i pitao jer neznam a imam nameru i želju da naučim jer ako već prodajem akumulatore želim i da što više znam o njima i pomognem ljudima koliko mogu.Što se tiče punjača imam GAUS CHARGER GC12/24V24A(može da se šteluje napon,struja),bometar i dhcBT501,e nemam nikakav pražnjač što je veoma bitno ali uskoro ga nabavljam.Tako da čitam vaše tekstove i veoma su mi od koristi,hvala vam na tome.
Kao što sam ti već rekao, želim ti svaku sreću u tvom budućem poslu. Ovo je rabota u kojoj nema nekih pravila, svaki akumulator je problem za sebe. Što je još gore, ne postoji nikakva literatura na svetu u kojoj je detaljno objašnjeno kako se popravljaju akumulatori. I ono što postoji, to je uopšteno, neprecizno, za jedan problem se daje mnogo (natačnih)rešenja. Sve u svemu to je prava zbrka. Još jednom ti toplo preporučujem da se baciš na čitanje stručne literature, koja je u 99% slučajeva na nekom stranom jeziku. Počeo si da popravljaš akumulatore a nemaš bar neka osnovna znanja. Ovo ti je dobronamerna kritika, a ti opet uradi kako hoćeš. Jednostavno moraš da savladaš osnovne stvari, hemizme da upoznaš koji se događaju u akumulatoru, zašto se neke stvari tako događaju a ne nekako drugačije... Možeš sve to i uz rad i praksu, ali moraš da čitaš literaturu. Moj blog može dosta da ti pomogne, ali postoje stotine stvari koje ja nisam ovde napisao niti obznanio. Te stvari se ne mogu objasniti, to moraš sam da prođeš kroz rad i praksu. Drugog puta nema. Nema načina da preko noći naučiš neki posao. Bili koji na ovom svetu.
Srećno.
Vasa preporuka za kupovinu akumulatora za traktor, trebalo bi da bude 150 Ah (ne znam da li alternator moze da puni neki od 180 Ah, uzeo bih veci), sta savetujete, marka, tip...
Naravno, Vas savet prihvatam kao savet, misljenje, nemam nameru da se kao vecina Srba pozivam na necije misljenje i savet i trazim posle odogovornost od njega ako mi nesto nije po volji.
Traktor je sa direktnim ubrizgavanjem (nema pretkomore, a nema ni grejace) u pitanju je Belarus MTZ 82 koji je kupljnen pre neki dan, motor je u odlicnom stanju, ali je akumulator pevnuo jer je sve to stajalo 3 godine.
Hvala!
Zaboravih i ne pitah Vas niti sam primetio na blogu (verovatno nisam bio dovoljno pazljiv) gde drzite servis?
Vidim iz nekih drugih foruma da ste iz Subotice, ali na Google + stoji da ste tamo ziveli sto verovatno znaci da ste sada negde drugde.
Mozda gresim, ali ne bi bilo lose da na nekom vidljivijem mestu (izvinjavam se ako nisam primetio) stavite adresu servisa, bar za one iz okoline.
Hvala jos jednom.
Sigurno niste pažljivo čitali moj blog, ali sam na MNOGO mesta napisao da NE PREPORUČUJEM NIKAKVE AKUMULATORE, NI OD JEDNOG PROIZVOĐAČA. Nisam plaćen ni od kog da to radim, a i da jesam, pitanje je da li bih to činio pošto ne bih reklamirao nešto što ne valja. Razlozi za ovo su kako subjektivni tako i objektivni. Ovo se neće svideti mnogima, ali ovo je moj lični izbor i moj lični blog, tako da ja donosim odluke o tome. Napominjem po ko zna koji put da sam ja u celoj ovoj priči nezavisna institucija. Zato mogu svakog da pohvalim ali i da pokudim. Ali, da nisam baš isključiv po ovom pitanju, napisao sam davno jedan dobar tekst o mom ličnom izboru akumulatora, evo ga ovde:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/09/ove-akumulatore-bih-ja-izabrao.html
Pa ko voli nek' izvoli! Dodao bih još i to da kod kupovine uzmete akumulator klasičan sa čepovima. To svima preporučujem jer kod njih se može po potrebi doliti voda, izmeriti i prekontrolisati elektrolit. Oni drugi, što nemaju tu mogućnost, ja ih zovem za one lenje vozače, što ne žele da razmišljaju o akumulatoru. Doduše, kad strada mogu da se oproste od njega. Nije pravilo, ali tako je u velikoj većini slučajeva. Obzirom da taj traktor ima celih 4700 kubika (tako kažu tehnički podaci), akumulator ne bi smeo da bude sa manjom startnom strujom od 900-1000 ampera. Eto, to su neki mali saveti za kupovinu.
Što se tiče mog mesta stanovanja, i dalje sam u Subotici. Za sada. Svi oni koje žele da me kontaktiraju, i svi koji su to već učinili, mogu da mi pošalju poruku preko Gugl+. Tako je jednostavno i brzo.
Postovanje,
Dana 18..2.2015 god sam kupio akumularor
http://www.velkopromet.com/internet-prodavnica/tesla-akumulatori/akumulatori-za-teretna-vozila-tesla?page=shop.product_details&flypage=flypage_hot_furniture.tpl&product_id=241&category_id=51
proizveden dana 15.09.2015 god.
Nisam obratio paznju na to da je bezmalo stajao sest meseci u prodavnici. Dopunio sam ga jedno sat vremena i ugradio u traktor IMT 533. Danas sam ga ponovo bacio na punjac izlaznog napona 14 V sa 10 A i posle 6 sati napon je 13.16 A. Pitam se dali da ovo reklamiram
jer bi trebao za ovo vreme da dostigne bar 14 V.
Ostavicu ga jos 4 sati na punjacu pa cu videti.
Slavoljub.
Baš zbog vašeg i sličnih slučajeva sam napisao tekts o tome da se pre ugradnje novog akumulatora obavezno se uradi dopunjavanje istog: http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/12/kupili-ste-novi-akumulator-i-stavili-ga.html
Nalazim neposlovnost prodavaca (ko je poslovan u ovoj zemlji?) u tome što vam nije rekao da je akumulator stajao u magacinu više meseci. Mada će on sigurno da tvrdi da je akumulator električno ispravan i da isporučuje potrebnu struju. Postoje i takvi slučajevi ali se onda garancija produžava za period koliko je prošlo od proizvodnje. Međutim, u to neću da ulazim jer je to poslovna politika prodavnice i proizvođača. To nije moja oblast niti me zanima.
Ne mogu ništa mnogo da kažem o vašem slučaju jer ne znam u kom je stanju bio akumulator kada je bio stavljen na punjač, struju punjenja, početni napon... Ovo što ja radim nije "bacanje pasulja" već su egzaktne stvari u pitanju.
Ako je akumulator star nekih 6 meseci to mu dođe da je on ispražnjen nekih 30% od ukupnog fabričkog kapaciteta (110Ah). Može samo da bude više nikako manje. I to pod uslovom da tamo gde je stajao (magacin) temperatura nije prelazila 20-25 stepeni jer u suprotnom se akumulator mnogo brže prazni. Onda je računica prosta. Verovatno, to je ne znam, da ipak niste dovoljno punili akumulator pa nije dostigao zadati napon. Takođe ne znam kakav je punjač pa i tu stuju od 10A uzimam sa velikom rezervom. Zato, odvrnite čepove, priključite na punjač, merite napon svakih sat vremena i ako dostigne tih 14V onda ste delimično dopunili akumulator. Kažem delimično jer napon od 14V nikako nije dovoljan za taj tip akumulatora. Kod njega je donja granica punjenja nekih 14,8V pa ide i do 15,5 ali samo u slučaju ujednačavanja ćelija-ekvalizacije.
Što se tiče reklamacije možete da odete tamo gde ste kupili ali se ne nadajte ničem dobrom obzorom na iskustav kakav ljudi imaju sa reklamacijama na akmultore.
Samo ovoliko mogu da kažem sa ovog mesta.
P.S. Možda da odete kod nekog auto električara u svom gradu koji ima bometar (slabo sam tu napravu nalazio kod njih), i da on izmeri gustinu elektrolita u svim ćelijama. To je odličan pokazatelj u kakavom je stanju akumulator. Posebno zato što je nov.
Srećno!
Постави коментар