Eto...
Donose ljudi svašta kod mene na servis... Mole, traže da im "ako ikako mogu" popravim akumulator jer imaju kupca... "Samo" akumulator nije "baš najbolji"...
Jedino ako nije tako...
Sarađujem (između svih ostalih) sa nekoliko auto placeva. Daleko da neću da im popravim ono što se da popraviti. Ali, moram da budem iskren, nisam baš nešto "lud" za takvim akumulatorima.
Međutim, ovaj slučaj, od pre nekih mesec dana, sam i zabeležio da pokažem praktično i argumentovano ŠTA STVARNO ZNAČI UNIŠTEN I SULFATIZOVAN AKUMULATOR.
Ovo što budem napisao i pokazao biće dobra vodilja za sve one što budu hteli da kupe polovna kola. Obično se retko kad obraća previše pažnje na akumulator. Često se prodavci dovijaju tako što ga pre prodaje (ne mora da bude!) napune (površinska napunjenost) i onda bez većih problema motor upali. I naravno garancija traje do izlaza sa auto placa. Manje-više.
A uz loš akumulator (koji je u kratkom spoju, npr.) obično može da strada alternator i u NAJGOREM slučaju dođe do eksplozije akumulatora.
Tako mu dođe nekako.
Sve ovo sa akumulatorom se neće primetiti tokom leta ali kad dođe zima... Tada sve ispliva na površinu.
Dakle, vozilo doterano iz Italije (ne, doteraće ga iz Japana!), dizel.
Akumulator sasvim solidan, dovoljno jak ali već poprilično star za dizelaša.
Slika kaže ovako:
Proizvodnja (ili ugradnja, šta već, nije ni bitno), oktobar 2009. Nema laži, nema prevare, tu je validna nalepnica.
Ovo je VEOMA BITNO. Prvo merenje napona... navikao sam ja na ovakve "havarije"...
Šta reći...Po svim pravilima ovaj je zreo za reciklažu...Samo 5 volti. Dobro, imao sam ja "šampiona" prošle zime sa naponom od 1V. Pisao već o tome. Bilo vozilo kod limara zbog udesa nekih mesec dana, vlasnik zaboravio da skine klemu sa akumulatora. Kad je hteo da upali i da tera nazad kući... Krk!!! Pomagaj majstore, stradao akumulator!!!
Pa što nisi mislio na vreme!?
Naravno, pristupio sam POKUŠAJU oporavka akumulatora. Standardno, MALA STRUJA, "uštrojio" sam je na nekih 2A. To je baš mala struja za tako veliki akumulator (čini mi se 74Ah).
Sada nastaje nešto što je neoboriv dokaz potpuno sulfatizacije akumulatora, da ne kažem da su ploče "zabetonirane" (ovaj izraz nikad nisam upotrebio). Napominjem da je struja STROGO OGRANIČENA, u pitanju je poluprofesionalni uređaj za regeneraciju akumulatora (izvor konstantne struje).
???!!!
Napon skače na više od 22V!!! Dobro, meni nije ništa čudno, relativno često tako nešto viđam... Dakle, može se zamisliti šta se dešava kad bi se ovakav akumulator priključio na neki "buvljački" punjač bez ikakve regulacije!? Kad sa mojm opremom se ovako nešto dešava. Kod takvih punjača (bez strujne regulacije, ili već bilo kakve) se dobije utisak da je akumulator napunjen za par minuta što je potpuni nonsens.
Još malo oko punjača, onih malo kvalitetnijih...Čak i oni što ih nazvaju "pametni" punjači (jednom napisah da ako su to pametni punjači, da ja onda imam spejs šatl punjač) teško bi se izborii sa ovakvim otpadom od akumlatora. I ako bi nešto uradili, pitanje je koliko bi mogli da povrate njegov kapacitet. A ti "pametni" punjači nemaju baš nikakve mogućnosti sa biranjem ograničenja struje ili napona. Ili imaju neke minimalne. Ono, da li će punjenje biti 14,4 ili 14,8V.
Sledeća slika je samo nekoliko desetina sekundi nakon pretodne...
Napon naglo pada. Još jedan dokaz sulfatizovanih ploča koje imaju ogroman otpor. Ja za takve akumulatore imam običaj da kažem da nemaju snage da umru!
Još jedna slika nakon najviše jedan minut:
Napon rapidno pada. Međutim, da je neki loš punjač, napon bi ostao tu gde jeste. Koliko god bi bio maksimalni napon na izlazu punjača. Pošto ne postoji strujno ograničenje. Za razliku od uređaja koji je priključen na ovaj akumulator.
I na kraju ovo:
Napon i dalje pada. Na kraju se stabilizovao negde na 12,5V. Oporavak je trajao nekih 24 sata.
I NIJE USPEO.
Uspeh zavisi od nekoliko faktora, a najvažniji je VREME KOJE JE PROTEKLO OD POTPUNOG PRAŽNJENJA DO PONOVNOG PUNJENJA.
Očigledno je da je to ovde bilo nemoguće uraditi jer je prošlo nekoliko meseci od kada je taj akumulator bio u potpuno ispražnjenom stanju.
Kao što napisah, imao sam akumulator i sa samo 1V. ALI JE ON RELATIVNO KRATKO STAJAO u tom stanju i bio sam u mogućnosti da ga oporavim.
Još jedan stvar koja je uticala na nemogućnost oporavka je to što je akumulator već bio star 4 godine i što je iz dizel vozila. A dizel vozila, napisah mnogo puta, mnogo brže uništavaju akumulatorske ploče od benzinaca. Ono...Grejači, veća kubikaža, mnogo veća potrebna snaga anlasera( a time i struje) zbog dobijanja dovoljne kompresije za paljenje...
Šta je pesnik na kraju svega hteo da kaže i pokaže?
Prevencija i održavanje akumulatora (kao i svih sklopova na automobilu, a ovde bih POSEBNO istakao redovnu zamenu ulja, za ovo konsultovati Stevu doktora za motoran ulja, http://motornaulja.blogspot.com/) garantuje uvek siguran start motora čak i u najekstremnijim uslovima (tu mislim na "debeli" minus, ono ispod minus 10, sve iznad toga je "ladovina" za dobar akumulator).
Jer ako se dođe u stanje makar i samo malo slično gore pokazanom, ništa ne pomaže.
Nikakvi desulfatizatori, hemikalije, regeneratori, punjači...Ne pomaže.
Pamet u glavu.
Bolje nego da boli glava.
Donose ljudi svašta kod mene na servis... Mole, traže da im "ako ikako mogu" popravim akumulator jer imaju kupca... "Samo" akumulator nije "baš najbolji"...
Jedino ako nije tako...
Sarađujem (između svih ostalih) sa nekoliko auto placeva. Daleko da neću da im popravim ono što se da popraviti. Ali, moram da budem iskren, nisam baš nešto "lud" za takvim akumulatorima.
Međutim, ovaj slučaj, od pre nekih mesec dana, sam i zabeležio da pokažem praktično i argumentovano ŠTA STVARNO ZNAČI UNIŠTEN I SULFATIZOVAN AKUMULATOR.
Ovo što budem napisao i pokazao biće dobra vodilja za sve one što budu hteli da kupe polovna kola. Obično se retko kad obraća previše pažnje na akumulator. Često se prodavci dovijaju tako što ga pre prodaje (ne mora da bude!) napune (površinska napunjenost) i onda bez većih problema motor upali. I naravno garancija traje do izlaza sa auto placa. Manje-više.
A uz loš akumulator (koji je u kratkom spoju, npr.) obično može da strada alternator i u NAJGOREM slučaju dođe do eksplozije akumulatora.
Tako mu dođe nekako.
Sve ovo sa akumulatorom se neće primetiti tokom leta ali kad dođe zima... Tada sve ispliva na površinu.
Dakle, vozilo doterano iz Italije (ne, doteraće ga iz Japana!), dizel.
Akumulator sasvim solidan, dovoljno jak ali već poprilično star za dizelaša.
Slika kaže ovako:
Proizvodnja (ili ugradnja, šta već, nije ni bitno), oktobar 2009. Nema laži, nema prevare, tu je validna nalepnica.
Ovo je VEOMA BITNO. Prvo merenje napona... navikao sam ja na ovakve "havarije"...
Šta reći...Po svim pravilima ovaj je zreo za reciklažu...Samo 5 volti. Dobro, imao sam ja "šampiona" prošle zime sa naponom od 1V. Pisao već o tome. Bilo vozilo kod limara zbog udesa nekih mesec dana, vlasnik zaboravio da skine klemu sa akumulatora. Kad je hteo da upali i da tera nazad kući... Krk!!! Pomagaj majstore, stradao akumulator!!!
Pa što nisi mislio na vreme!?
Naravno, pristupio sam POKUŠAJU oporavka akumulatora. Standardno, MALA STRUJA, "uštrojio" sam je na nekih 2A. To je baš mala struja za tako veliki akumulator (čini mi se 74Ah).
Sada nastaje nešto što je neoboriv dokaz potpuno sulfatizacije akumulatora, da ne kažem da su ploče "zabetonirane" (ovaj izraz nikad nisam upotrebio). Napominjem da je struja STROGO OGRANIČENA, u pitanju je poluprofesionalni uređaj za regeneraciju akumulatora (izvor konstantne struje).
???!!!
Napon skače na više od 22V!!! Dobro, meni nije ništa čudno, relativno često tako nešto viđam... Dakle, može se zamisliti šta se dešava kad bi se ovakav akumulator priključio na neki "buvljački" punjač bez ikakve regulacije!? Kad sa mojm opremom se ovako nešto dešava. Kod takvih punjača (bez strujne regulacije, ili već bilo kakve) se dobije utisak da je akumulator napunjen za par minuta što je potpuni nonsens.
Još malo oko punjača, onih malo kvalitetnijih...Čak i oni što ih nazvaju "pametni" punjači (jednom napisah da ako su to pametni punjači, da ja onda imam spejs šatl punjač) teško bi se izborii sa ovakvim otpadom od akumlatora. I ako bi nešto uradili, pitanje je koliko bi mogli da povrate njegov kapacitet. A ti "pametni" punjači nemaju baš nikakve mogućnosti sa biranjem ograničenja struje ili napona. Ili imaju neke minimalne. Ono, da li će punjenje biti 14,4 ili 14,8V.
Sledeća slika je samo nekoliko desetina sekundi nakon pretodne...
Napon naglo pada. Još jedan dokaz sulfatizovanih ploča koje imaju ogroman otpor. Ja za takve akumulatore imam običaj da kažem da nemaju snage da umru!
Još jedna slika nakon najviše jedan minut:
Napon rapidno pada. Međutim, da je neki loš punjač, napon bi ostao tu gde jeste. Koliko god bi bio maksimalni napon na izlazu punjača. Pošto ne postoji strujno ograničenje. Za razliku od uređaja koji je priključen na ovaj akumulator.
I na kraju ovo:
Napon i dalje pada. Na kraju se stabilizovao negde na 12,5V. Oporavak je trajao nekih 24 sata.
I NIJE USPEO.
Uspeh zavisi od nekoliko faktora, a najvažniji je VREME KOJE JE PROTEKLO OD POTPUNOG PRAŽNJENJA DO PONOVNOG PUNJENJA.
Očigledno je da je to ovde bilo nemoguće uraditi jer je prošlo nekoliko meseci od kada je taj akumulator bio u potpuno ispražnjenom stanju.
Kao što napisah, imao sam akumulator i sa samo 1V. ALI JE ON RELATIVNO KRATKO STAJAO u tom stanju i bio sam u mogućnosti da ga oporavim.
Još jedan stvar koja je uticala na nemogućnost oporavka je to što je akumulator već bio star 4 godine i što je iz dizel vozila. A dizel vozila, napisah mnogo puta, mnogo brže uništavaju akumulatorske ploče od benzinaca. Ono...Grejači, veća kubikaža, mnogo veća potrebna snaga anlasera( a time i struje) zbog dobijanja dovoljne kompresije za paljenje...
Šta je pesnik na kraju svega hteo da kaže i pokaže?
Prevencija i održavanje akumulatora (kao i svih sklopova na automobilu, a ovde bih POSEBNO istakao redovnu zamenu ulja, za ovo konsultovati Stevu doktora za motoran ulja, http://motornaulja.blogspot.com/) garantuje uvek siguran start motora čak i u najekstremnijim uslovima (tu mislim na "debeli" minus, ono ispod minus 10, sve iznad toga je "ladovina" za dobar akumulator).
Jer ako se dođe u stanje makar i samo malo slično gore pokazanom, ništa ne pomaže.
Nikakvi desulfatizatori, hemikalije, regeneratori, punjači...Ne pomaže.
Pamet u glavu.
Bolje nego da boli glava.
12 коментара:
Mišo, da nisi (slučajno) snimio i elektrolit dotičnog?
Ne, nisam snimio. Ako misliš na to da li je bio smeđ zbog dizela vozila(zbog korozije), to nije. Bio je sasvim solidno čist. Čak nisam ni zapisao gustine svake ćelije na početku, iako to OBAVEZNO radim. Posle nekolik sati od početka pokušaja oporavka pojavio se neprijatan miris-vodonik sulfid (H2S). Ono što smrdi na pokvarena jaja. To je neoboriv dokaz da je neka ćelija u debelom kratkom spoju. Na stranu što je taj gas STRAŠNO OTROVAN!!!!!! Isto kao ugljen monoksid. Ništa manje.
Evo ja da se javim,skinuo sam akumulatore od traktor(inace imam monbat 66Ah 600A iz 2010 god) izgurali su i ovu sezonu iako im se blago zaprljao elektrolit, napon posle skidanja je bio 12.40V gustina 1.270 u svim celijama na temperaturi od 0*C,znaci indeticno je sve na oba akumulatora.Interesuje me kad ih sad napunim,gde da ih cuvam,jel da ih ostavim u podrum gde je 10*C ili negde na hladnijem mestu :)
Napon od 12,4V je granični napon (nekih 75% napunjenosti) i trebalo bi da bude malo veći. Naravno, ako je to moguće. To što je malo zaprljan elektrolit je normalno jer su akumulatori stari 4 godine i pale veliki dizel motor. Ako je gustina elektrolita 1,27 na 0 stepeni, znači da je prava gustina 1,245 (na 25 stepeni). To i nije toliko loše ali je loše to što je zamućen elektrolit. Ali to je tako i tu nema pomoći. U principu bi trebalo da se drže akumulatori na hladnom, tih 10 stepeni je odlično. OBAVEZNO ih napuniti i tek onda odložiti. Međutim, odlaganje na niskoj temperaturi je samo delemično rešen problem. Trebalo bi bar 1-2 puta mesečno ih maksimalno dopuniti jer se prirodno prazne (5-7% mesečno). Ili tako raditi (držati punjač u blizini akumulatora i voditi približnu evidenciju datuma punjenja) ili imati neki uređaj koji automatski dopunjava ta dva akumulatora(punjač za održavanje). Ja tako nešto već dugo pravim, doduše za 12V ali se može napraviti i za 24V. Možeš da pogledaš ovde:
https://www.kupujemprodajem.com/Punjac-za-odrzavanje-akumulatora-17574310-oglas.htm?filter_id=
Pozdrav Mišo - svaka čast na ovako nesebičnoj pomoći ljudima , te obilju informacija koje pružas.
Po struci sam elektroničar i ceo život se bavim time tako da mi je veoma drago kad vidim da još neko radi ono što stvarno voli a ne da samo ima za cilj uzeti pare na neznanje. ;)Malo o tome ko sve radi kao autoelektričar npr. - Nikad neću zaboraviti drugara kome sam rešio problem sa Mercedes-Puch džipom koji ima redno vezana 2 akumulatora od 12v: Nakon što je masno platio vrlo POZNATE majstore (ne želim da imenujem) da mu ugrade xenone, muziku i alarm pojavio se problem - jedan akumulator se prepunjava i ključa a drugi se prazni skroz u vožnji. Primetio sam da sve što su ugradili radi na 12V i opteretili su samo 1 akumulator. (donji). Ja ih zvao , a oni mrtvi hladni "pa dobro, oprema radi na 12V i mi smo spojili na 12.. Šta 'oćeš?"
A iz donjeg akumulatora konstantno "ističe" 10-13A tako da oba ubrzo stradaju..
STRAŠNO šta sve ljudi u Srbiji rade..
Često i meni dolaze da napravim "čudo" i oživim krajnje nemarno tretiran akumulator ...
Kad si pomenuo "zabetoniran" - evo , stigao mi jedan - 2 godine stajao i ima 5v ahahaha. Pustio ga vec 30-ti sat na 200mA konstantno i polako mu opada napon, malko ozivljava, kreće da "povlači" struju i smanjuje mu se unutrašnji otpor (merio pomoću opteretnog otpornika i pada napona..) mada mislim da za njega nema spasa.
E sad Imam ideju da napravim tj. konstruišem i napravim desulfatizator pomoću tiristora koji bi u kratkim intervalima praznio malu banku kondenzatora nabijenu na veći napon , a mislio sam da probam i neku VF varijantu... Ubacio bih u priču i neki mikrokontroler koji bi to nadzirao .. videću šta daje bolje rezultate u praksi . Ukoliko imaš neki predlog ili si već radio nešto slično - voleo bih da čujem i tvoje mišljenje. Naravno , ne tražim gotovu šemu već isključivo mišljenje, pošto vidim da si se baš specijalizovao za akumulatore :) Veliki pozdrav iz Bg.
Sandro
VELIKI pozdrav Sandro, kolega!!! VELIKI!!! Ima još mojih koji čitaju ovo moje pisanije. Mislim na kolege. Neće ljudi da priznaju da ne znaju, pa to ti je. To su oni "majstori" što si ih spomenuo u pismu. Hvala na lepim rečima, trudim se. Ne krijem ono što znam. Mada moje znanje oko akumulatora mnogostruko prevazilazi ovaj blog. Mogao bih još tri bloga da pokrenem: NiCd, Litijum, gorivne ćelije... Sve to sam "doktorirao". Ali, dosta je i ovo. Čitaju ljudi, ja zadovoljan, njima lepo, svima lepo. Mnogo ljudi mi se javlja, hvali me, podržava, traži savete... Trudim se da ih sve "ispoštujem". Što bi rekli ...
Dakle, to što tebi treba, impulsni punjač sa bankom kondenzatora... Ja već tako nešto imam kao šemu. I napravio sam. Ne moraš ništa da izmišljaš i da se mučiš. Samo nije sa tiristorom već sa mosfetom. Nekoliko komada u paraleli... Na nekih 1-3 Khz... I bez ikakvih PIC i drugih kontrolera. Sve u svemu, javi se na meil i dobićeš sve što ti treba, možda budeš još malo popravio pa bude radilo bolje.
Moram da ti dam jednu napomenu oko akumulatora, olovnih...
Pročitaj jednom dvano, a to je napisao čovek koji 30 godina radi sa olovnim akumulatorima, koji im zna "dušu", da je problem što punjače akumulatora prave ljudi koji NE ZNAJU ELEKTROHEMIJU i princip rada samih akumulatora.
Mnogo godina sam u ovoj materiji... Verujm mi,mnogo je komlikovano. Kao i sve prirodne nauke. I sam znaš koliko je elektronika teška nauka. MNOGO.
Dakle, time što ćeš da napraviš impulsni punjač NE MORA da znači da ćeš spasiti akumulator. Daleko od toga. Ja imam poluprofesionalni impulsni desulfatizator (izvor vosokofrekventne konstantne struje, reda 1-2 Mhz, od 0-5A), i on NE MOŽE da popravi sve akumulatore. Ima mnogo akumulatora koji su uništeni korozijom pozitivne rešetke. Tu se priča oko oporavka završava. Kraj.
Priča prevazilazi ovaj blog. Mislim na regeneraciju akumulatora, ako te baš to zanima. Ja sam za sve ove godine (4-5) naučio da radim POTPUNO SAM. Bez ičije pomoći.
Ako se budemo udružili možda nešto i bude od nas :)))
23. децембар 2014. 21.28
Poštovani Mišo,
Da li si pisao, ako jesi izvini, ali ne mogu da nađem na tvom blogu objašnjenje manje gustine elektrolita u krajnjim ćelijama iliti zašto se to dešava? Da li to kiselina izvetri preko stubića (nije dobro zadihtovano kućište) ili je to neki drugi problem?
Pozdrav
Mladen, Beograd
Ne, nisam pisao o tome jer sam smatrao da je to od irelevantnog značaja. Obzirom da bometar za merenje gustine ima MOŽDA jedan u hiljadu, verujem da je to nebitno. Radeći sve ove godine sa ljuidima i popravljajući njihova kola, ukapirao sam da BAR 90% ljudi SAMO sipa gorivo i vozi. I tu se sva filozofija završava. Ne, ne želim da ulazim u dublju analizi toga mada bih mogao da napišem džepnu knjigu na tu temu.
Dakle, tačno je da u krajnjim ćelijama ranije nastupa kratak spoj. Zbog čega!? To je pitanje za milion dolara. Samo jednom sam pričao na tu temu sa relativno obrazovanim čovekom na temu akumulatora, i on mi je rekao da je to MOŽDA zato što su te ćelije spolja i trpe naveću temperaturnu promenu. I to MOŽDA zbog toga. Čitajući hiljade stranica stručne literature NIGDE nisam naišao na objašnjenje zašto se to dešava. Doduše, ako ćemo iskreno literatura koju sam čitao i čitam se ne bavi tako trivijalnim stvarima, zašto je kratak spoj baš u krajnjim ćelijama. I ja sam tu pojavu primetio. Ali ne mora da bude pravilo. Što se tiče elektrolita on ne izlazi oko stubića, jedino ako nije dobro fabrički zadihtovano ili je akumulator pretrpeo fizičko oštaćanje. Ako se to dogodi onda se najčešće oko pozitivne kleme (zbog hemijskog sastava) pojavljuje oksid i sulfat. To je dokaz da klema ne dihutuje dobro.
Ja bih tako rekao. A možda postoji i neko drugo obajšnejnje. To SIGURNO moraju da znaju proizvođači akumulatora.
Hvala na informacijama Mišo, nisam znao da desulfatizatori idu čak toliko visoko (reda 1-2MHz) , prostudiraću ih kada budem stigao. PIC je tu samo da automatizuje sve ... I sam sam video da se ne može svaki akumulator spasiti, a s' obizirom na to da sam i sam nemaran vozač , jasno mi je sve :) Korozija i kratak spoj su kraj ..Ima jedna fantastična, divljačka i OPASNA procedura kojom sam privremeno uklanjao kratke spojeve - dopunim accu i napravim brz kratak spoj na klemama - verovao ili ne , ume da ga "razlepi" no većina se posle mesec - dva ponovo vrati u staro stanje.. PONAVLJAM - Ja sam rizikovao , ne igrajte se sa tim.. Eksplozija vodonika ume da bude gadna stvar.. Znam i svestan sam da je elektrohemija nauka za sebe , pa uostalom - i sam običan pišljivi tranzistor koji elektroničari uglavnom uzimaju zdravo za gotovo ima svoju priču i bilo je potrebno izučiti kompletnu hemiju i fiziku kristala i ko zna šta sve da bismo dobili tu naizgled trivijalnu komponentu..
Što se tiče prethodnog posta - i ja sam tokom godina primetio fantomsku pojavu otkazivanja "krajnjih" ćelija.Jedino objašnjenje koje sam "smislio" je to da te ćelije nisu u "sendviču" kao ostale pa samim tim imaju i naviku da "nabubre" ka spolja - veća horizontalna deformacija pa samim tim i veća verovatnoća kratkog spoja.. Opet, to je moja teorija.
Pozdrav
Trebalo bi da mi se javiš na meil da ti pošaljem šeme koje imam za desulfatizatore. I eventualno neku usko stručnu literaturu, za početak. Taj desulfatizator koji imam radi na 1Mhz i to na zadatoj struji do 1 amper. Odmah iznad te zadate struje frekvenca naglo pada, tako je zadato programom. Nisam baš "bunario" po desulfatizatoru ali sam video da na nepristupačnom mestu ima neki kontroler(SMD) i da je verovatno u njemu sav program. Ne znam šta bi drugo moglo da bude. Ostali deo elektronike je jednostavan, kao i većina kvalitetnih ispravljača. Napominjem da je ovo ISKLJUČIVO izvor konstantne struje. Merio sam oblik signala koji dolazi na baze izlaznih tranzistora, i to naročito na struji od 1A, i mogu da kažem da tako nešto u životu nisam video! Liči mi da je jedan signal utisnut u drugi, kao FM modulacija ili tako nešto. Plus, malo je nepravilno u odnosu na ono što sam navikao da viđam. Dobro, ipak je to veoma specifičan uređaj kome je svrha da "bombarduje" ploče impulsima jake struje. Ti impulsi idu i do 13 ampera.
Miša imam jedno pitanje.Negdje na tvom bologu si piso o startanju auta kablovima.I rekao si da je uredu ako auto donor radi prikilom startanja drugog auta sa praznim akumulatororm.Da to nece stettii alternatoru auta koji daje struju.
Eh sad i sam si piso a i poznato je kad se auto pokrece da napon na akumulatoru pada par volti dole.
Kada auto donora radi reglera na alternatoru gleda da odrzi 14.4V napon.I sad kad auto sa praznim akumulatorom okrene kljuc povuce struju iz akumulatora donora i napon pada na npr.10V regler daje vecu uzbudu da se napon digne na 14.4.Naravno time se opterecuju ispravljacke diode.
Posto alternator daje veci napon od akumulatora,prilikom startanja logicno je da ce napon veceg potencijala iz alternatora nadvaldati napon nizeg potencijala iz akumulatora, sto dovodi do zakljucka da ce veci procenat struje prikilom startanja ici iz alternatora ka autu sa praznim akumulatorom,a ne iz akumulatora kako se to misli.
Sad koliko je to pametno raditi sa novijim autima koji su puni elektronike neznam.
Ja uvijek kad a startam neciji auto prvo desetak minuta dopunim sa svojim upaljenim autom drugi akumulator, ugasim auto,pa tek onda starta motor onaj sa praznim akumulatorom.
Tačno je da sam pisao o proceduri startovanja kola pomoću kablova. Takođe, stojim iza svake napisane reči. Jer je to procedura koja je preporučena od strane nekoliko američkih auto kompanija i servisa.
Dakle, tu temu sam "prežvakao" mnogo puta u nekoliko mojih tekstova. I NE ŽELIM dalje da se upuštam u raspravu oko te teme-startovanja kola pomoću kablova.
A ti radi kako misliš da je najbolje i kako je najsigurnije. To je tvoja odluka i neću da se mešam u nju.
Ako misliš da i tada nisi siguran, potraži pomoć u nekom servisu za elektriku i elektroniku.
Oni sigurno znaju.
Bar bi trebalo...
Постави коментар