Stigla zima, donela svoje čarolije... Meni naročito. Prosto sam "lud" sa svim onim što me zatekne svaki dan.
Eto, jutros, čovek došao na servis jer mu "ne radi" akumulator. Strašno!!!! Kako to?! Nije moguće!?
A samo 2 meseca nije palio motor, kola stajala u garaži. Naravno, kleme su ostale na akumulatoru. Pa ono još lepše, dizel. Ih, lepote!!! I još kaže da je "ispitao da li puni alternator".
Kako!?
Lako!!!
Jednostavno, prosto, ne može lakše. Čovek nekako upalio motor, skinuo jednu klemu sa akumulatora i "utvrdio" da je alternator u redu. A akumulator da ne valja.
Da nije strašno i tužno bilo bi smešno, presmešno.
Pokušao sam da mu objasnim da je to VEOMA opasno po svu elektroniku u kolima, radio, alarm, navigaciju... Da akumulator služi, između ostalog, kao kondenzator, da "upija" naponske vrhove koji se mogu javiti u radu alternatora.
Međutim, video sam da mu ta tema nije nešto zanimljiva.
U redu, čovek ima viška novca, a majstori samo čekaju takve. Neka, dok je ovaca biće i vune.
Nego, da se vratim jutrošnjem slučaju. Naravno, akumulator je bio u kratkom spoju. Ništa neobično nakon toliko vremena stajanja u garaži i bez ikakvog dopunjavanja.
Raspitao se "koji da uzme, je l' od 60 ampera ili tu negde, pošto na ovom tako piše". Dao sam mu savet da pogleda startnu struju, prvo. Međutim, on "zna za 60ampera" i to je to.
Dobro.
Poštujem.
Neka tako i ostane.
Dakle, on će, kao i 99% ljudi, odmah nakon kupovine staviti nov akumulator u vozilo.
Greška.
Tačno je da proizvođač garantuje (ovo "garantuje" je VEEEOMAAAA rastegljiv pojam) da će akumulator raditi propisno ako se prema njemu postupa kako je navedeno u garanciji.
Jedino ako nije tako...
Moj slučaj od prošle jeseni.
Otišao sam u kupovinu nekog malo jačeg akumulatora za lične potrebe. Imam ih nekoliko kao zamenske, da ljudima izađem u susret dok je njihov na popravci.
Srećom, naišao sam na "akciju" i kupih sasvim solidan od 62Ah i 540A. Pošteno sam pitao prodavačicu koliko stoji akumulator na polici (ili u magacinu), i dobio sam još pošteniji odgovor da "nije baš skoro stigao". Dobro, pošto sam majstor i znam za taj "jadac", poneo sam uređaj za testiranje startne struje. I da mi nije rekla, a jeste, uređaj je pokazao da je akumulator malo ispražnjen.
Dobro, to sam ja uradio, testirao ga u prodavnici.
A šta ćemo sa 99,9999% ljudi koji to ne mogu, ne znaju i nemaju mogućnost?
Zato ovaj tekst i služi.
Kada sam doneo akumulator kući dopunio sam ga i video da je nekih 7-8Ah ubačeno u njega. To se manje-više uklapa u ono da se akumulator samoprazni oko 5-7% mesečno. A za to ne postoji pomoć.
Dobro, postoji ali nije tema ovog teksta.
Kad neko mora da kupi akumulator, UVEK ga posavetujem da ga prvo MALO DOPUNI. Makar malo, ali i to će biti od koristi. Jer tih nekoliko amper časova koji se ubace u akumulator pre prve ugradnje BUKVALNO može da produži život akumulatoru za nekoliko meseci. A na taj način što će sve (ili bar većinu) one sulfate koji su se nataložili na pločama, tokom stajanja u magacinu, vratiti u elektrolit i podići snagu za nekoliko desetina ampera. Koji će baš možda nedostajati sledeće zime kad bude velika hladnoća da bi se upalio motor.
Savremeni akumulatori imaju relativno malo samopražnjenje, 5-7% mesečno. Ali ipak imaju. Po tom pitanju su AGM akumulatori u velikoj prednosti jer imaju samo 3% na mesečnom nivou. Ali, ko koristi AGM akumulatore? Daleko je to od naših prosečnih vozila...
Ako se za to ima mogućnosti, uvek pitati prodavca kada je stigao akumulator u prodavnicu. Sad, odgovor može da bude ovakav ili onakav. Pa da čovek ne bi mnogo razmišljao, "pecnuti" (kako ja volim da kažem) malo akumulator na punjaču. Koliko, to zavisi od punjača, struje, dubine ispražnjenosti akumulatora... Ali, i bar malo je bolje nego ga odmah ugraditi. Može i tako, ali će ipak ostati zauvek izgubljeno nekoliko procenata snage akumulatora.
Još jedan veoma malo poznat podatak...
Nov akumulator NE DAJE svoju punu snagu odmah već nakon nekih 20-30 ciklusa punjenja i pražnjenja. A to zbog toga što je potrebno određeno vreme da elektrolit uđe u sve mikronske pore u pločama a time i da se dobije maksimum od deklarisane snage. Ili tako nekako. Kao kod ondašnjih novih kola, nisi smeo brzo da voziš da bi "sve leglo na svoje mesto". Naravno, sve ovo vozač nikako ne može da primeti, prvobitno neisporučivanje pune snage iz akumulatora.
Zima je stigla.
Dobre zimske gume, napunjen akumulator i jak antifriz. I poštovanje propisa. NAROČITO.
I nema da boli glava.
Srećni predstojeći praznici svima!
Živeli!!!
Eto, jutros, čovek došao na servis jer mu "ne radi" akumulator. Strašno!!!! Kako to?! Nije moguće!?
A samo 2 meseca nije palio motor, kola stajala u garaži. Naravno, kleme su ostale na akumulatoru. Pa ono još lepše, dizel. Ih, lepote!!! I još kaže da je "ispitao da li puni alternator".
Kako!?
Lako!!!
Jednostavno, prosto, ne može lakše. Čovek nekako upalio motor, skinuo jednu klemu sa akumulatora i "utvrdio" da je alternator u redu. A akumulator da ne valja.
Da nije strašno i tužno bilo bi smešno, presmešno.
Pokušao sam da mu objasnim da je to VEOMA opasno po svu elektroniku u kolima, radio, alarm, navigaciju... Da akumulator služi, između ostalog, kao kondenzator, da "upija" naponske vrhove koji se mogu javiti u radu alternatora.
Međutim, video sam da mu ta tema nije nešto zanimljiva.
U redu, čovek ima viška novca, a majstori samo čekaju takve. Neka, dok je ovaca biće i vune.
Nego, da se vratim jutrošnjem slučaju. Naravno, akumulator je bio u kratkom spoju. Ništa neobično nakon toliko vremena stajanja u garaži i bez ikakvog dopunjavanja.
Raspitao se "koji da uzme, je l' od 60 ampera ili tu negde, pošto na ovom tako piše". Dao sam mu savet da pogleda startnu struju, prvo. Međutim, on "zna za 60ampera" i to je to.
Dobro.
Poštujem.
Neka tako i ostane.
Dakle, on će, kao i 99% ljudi, odmah nakon kupovine staviti nov akumulator u vozilo.
Greška.
Tačno je da proizvođač garantuje (ovo "garantuje" je VEEEOMAAAA rastegljiv pojam) da će akumulator raditi propisno ako se prema njemu postupa kako je navedeno u garanciji.
Jedino ako nije tako...
Moj slučaj od prošle jeseni.
Otišao sam u kupovinu nekog malo jačeg akumulatora za lične potrebe. Imam ih nekoliko kao zamenske, da ljudima izađem u susret dok je njihov na popravci.
Srećom, naišao sam na "akciju" i kupih sasvim solidan od 62Ah i 540A. Pošteno sam pitao prodavačicu koliko stoji akumulator na polici (ili u magacinu), i dobio sam još pošteniji odgovor da "nije baš skoro stigao". Dobro, pošto sam majstor i znam za taj "jadac", poneo sam uređaj za testiranje startne struje. I da mi nije rekla, a jeste, uređaj je pokazao da je akumulator malo ispražnjen.
Dobro, to sam ja uradio, testirao ga u prodavnici.
A šta ćemo sa 99,9999% ljudi koji to ne mogu, ne znaju i nemaju mogućnost?
Zato ovaj tekst i služi.
Kada sam doneo akumulator kući dopunio sam ga i video da je nekih 7-8Ah ubačeno u njega. To se manje-više uklapa u ono da se akumulator samoprazni oko 5-7% mesečno. A za to ne postoji pomoć.
Dobro, postoji ali nije tema ovog teksta.
Kad neko mora da kupi akumulator, UVEK ga posavetujem da ga prvo MALO DOPUNI. Makar malo, ali i to će biti od koristi. Jer tih nekoliko amper časova koji se ubace u akumulator pre prve ugradnje BUKVALNO može da produži život akumulatoru za nekoliko meseci. A na taj način što će sve (ili bar većinu) one sulfate koji su se nataložili na pločama, tokom stajanja u magacinu, vratiti u elektrolit i podići snagu za nekoliko desetina ampera. Koji će baš možda nedostajati sledeće zime kad bude velika hladnoća da bi se upalio motor.
Savremeni akumulatori imaju relativno malo samopražnjenje, 5-7% mesečno. Ali ipak imaju. Po tom pitanju su AGM akumulatori u velikoj prednosti jer imaju samo 3% na mesečnom nivou. Ali, ko koristi AGM akumulatore? Daleko je to od naših prosečnih vozila...
Ako se za to ima mogućnosti, uvek pitati prodavca kada je stigao akumulator u prodavnicu. Sad, odgovor može da bude ovakav ili onakav. Pa da čovek ne bi mnogo razmišljao, "pecnuti" (kako ja volim da kažem) malo akumulator na punjaču. Koliko, to zavisi od punjača, struje, dubine ispražnjenosti akumulatora... Ali, i bar malo je bolje nego ga odmah ugraditi. Može i tako, ali će ipak ostati zauvek izgubljeno nekoliko procenata snage akumulatora.
Još jedan veoma malo poznat podatak...
Nov akumulator NE DAJE svoju punu snagu odmah već nakon nekih 20-30 ciklusa punjenja i pražnjenja. A to zbog toga što je potrebno određeno vreme da elektrolit uđe u sve mikronske pore u pločama a time i da se dobije maksimum od deklarisane snage. Ili tako nekako. Kao kod ondašnjih novih kola, nisi smeo brzo da voziš da bi "sve leglo na svoje mesto". Naravno, sve ovo vozač nikako ne može da primeti, prvobitno neisporučivanje pune snage iz akumulatora.
Zima je stigla.
Dobre zimske gume, napunjen akumulator i jak antifriz. I poštovanje propisa. NAROČITO.
I nema da boli glava.
Srećni predstojeći praznici svima!
Živeli!!!
21 коментар:
Pa zar ne piše na svakom akumulatoru datum proizvodnje?Što onda pitati prodavaća.
Prošle zime sam kupio nov akumulator i postupio kako si ti reko prvo ga napunio do kraja pa onda u auto.Samo u mene je bilo malo drugčije što se tiće isporuke pune snage u prvim ciklusima.
Ugradio sam ga ujutro u auto koji je stajao na -10 cjelu noć napolju.I ge čuda upalio je na pola ključa doduše benzin 1,6.I poslje tog prvog paljenja nikad više haldan motor bilo ljeto ili zima nije upalio na pola ključa kao taj prvi put kada sam ga ugradio.Zbog čega neznam.
Akumulator je topla top,ako ima kakve veze.
Svako dobro u Novoj godini.... Puno "ovaca za šišanje" i još više "vune" (Para).
Hvala za prijenos znanja!
Vlado (RI)
Hvala Vlado! Živ bio i radosti se nanosio!!!
Pozdrav Mišo, sve najbolje u Novoj godini!
Oduvek pratikujem dopunjavanje novog akumulatora, jer u radnjama uglavnom dosta dugo stoje i prilicno su ispraznjeni. Evo mog iskustva od skoro, pre nekih 5 meseci mi iznenada otkaze stari Blach Horse (kratak spoj) i posto mi je tih dana trebao auto, odem i kupim Bosch S4 60Ah 540A i ubacim ga odmah u auto. Hteo sam Vartu kojom sam prezadovoljan u drugom autu, ali nisam nasao, Toplu su imali samo stariju seriju sa manjom startnom strujom, a nisam imao vremena da cekam da naruce i tako uzeh Bosch koji je bio jedan jedini tog kapaciteta kod njih i siguran sam da stoji duze, jer sam ga vidjao vec neko vreme kad kupujem u toj radnji.
Napon je bio 12.4V i primetio sam da nesto slabije zavergla nego sto bi trebalo, ali je radio. Sto je spoljna temperatura bila niza, sve teze je verglao, i da auto ne pali na pola kljuca ne bi ni upalio, pa sam ga pre ovih hladnih dana izvadio jer se auto nece voziti. Punjen je 72 sata malom strujom (oko 1A) i kad je napon dostigao 15.20V iskljucio sam ga, sutradan startovao auto, radio nekih 20-tak minuta i vratio sam akumulator unutra (u prostoriji je oko 15-tak stepeni C).
24 sata nakon toga napon na njemu je bio 13.04V, napon proveravam svaki dan i ono sto mene zanima je da li je normalno da on svakodnevno gubi po 0.03-0.04V ?
Trenutno je dosao do 12.71V za desetak dana i dalje opada napon, pa me zanima jel to normalno samopraznjenje ili da ga reklamiram ?
Vec sam imao muke sa tim servisom zbog onog Exide-a, pa ne bih bas isao tamo ako ne moram.
Punjenje na autu je 14.35V sa svetlima na leru.
640007163 00917 536569 384B
Da li ti nešto znači ovaj broj na kućištu akumulatora? Da li iz njega možeš da provališ kada je tačno napravljen? Ovo je broj sa Vartinog akumulatora, 95Ah/800A.
Ako tebi nešto znače sve ove cifre, onda stvarno ne moraš da pitaš prodavca kada je akumulator proizvden i kada je dopremljen u prodavnicu.
Srećna Nova godina!
Miljane, ja sam mnogo puta napisao da kod akumulatora postoji samopražnejnje i da to normalna i neminovna pojava. To mu dođe na mesečnom nivou 5-7%, a kod starih akumulatora je još i više, takođe na samopražnejnje utiče i povećana toplota. S toga, nemoj da brineš brigu o tome. To je normalna pojava jer savršena baterija ne postoji. Niti će skoro biti napravljena. Inače, iako su olovni akumulatora stari nekih 150 godina, od kada su pronađeni(francuski naučnik Plante), oni imaju relativno malo samopražnenje. Čak i najsavremeniji litijumski imaju nekih 5% samopražnjenja, a NiMH (stare baterije za mobilne telefone) čak do 30%!!!
Svima srećna i berićetna Nova godina!!! Samo neka bude zdravlja i spokoja. Sve ostalo može da se nađe kod Kineza (za sada).
Živeli!!!
Srećna nova godina,
čitao sam nekoliko Vaših tekstova sa ovog bloga, i na forumima, pa imam dva pitanja:
1. Da li znate ko u Novom Sadu radi desulfatizaciju? Imam neke akumulatore za koje nakon pročitanog osnovano sumnjam da su sulfatizovali (nisu održavani).
2. želim da nabavim neki čestit punjač. Vidim na netu ima neki forexov za 9000din, a u oglasima sam pronašao ovo pa me interesuje Vaše mišljenje da li vredi tih novaca
https://www.kupujemprodajem.com/Punjac-Ctek-Multi-xs-3-6-12V-17051522-oglas.htm
piše da ima to impulsno punjenje, da li to znači da se njime može obaviti desulfatizacija?
Hvala unapred,
Tomislav
Da se ODMAH na početku razumemo: ZABORAVITE NA DESULFATIZACIJU AKUMULATORA. U smislu da je to tako jednostavno, lako i praktično. Pa da li bih ja tome posvetio ovolike godine rada i pokrenuo ovaj blog, da se SAMO PRIKLJUČI PUNJAČ KOJI IMA MOGUĆNOST DESULFATIZACIJE-I PUF!!! REGENERISAN, OPORAVLJEN AKUMULATOR!!! Ja imam odličnu opremu i neverovatno znanje i NE MOGU svaki akumulator da popravim JER JE KOD AKUMULATORA MNOGO VEĆI PROBLEM KOROZIJA POZITIVNE REŠETKE, KOJU JE NEMOGUĆE POPRAVITI, nego sulfatizacija ploča.
S toga, to da li su sulfatizovani vaši akumulatori ( a verovatno jesu ako nisu odrćžavani), trebalo bi prepustiti stručnjaku da donese sud(ima ih na prste dve ruke u celoj državi, ONIH PRAVIH). Iz svega ovog izvedite zaključak. Ne kažem da taj Ctek punjač nije dobar, daleko od toga, ali on ne može da mnogo popravi sulfatizovane akumulatore. PRAVA oprema i hemija koja MOŽE da popravi akumulatore košta na hiljade evra. Imao sam lično uvid u tako nešto. To je samo za profasionalnu upotrebu.
Koliko znam, u Novom Sadu ne postoji niko ko se bavi desulfatizacijom i oporavkom akumulatora (bar ne na način na koji ja to radim). Punjač za prosečno korisnika je odličan! Evo ovde kompletno uputstvo:
http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ctek.com%2FArchive%2FProductManualPdf%2FMXS%25203600_EN.pdf&ei=tJ2lVObNOIejyAO_2IHYCw&usg=AFQjCNFFvDHduWFergDbL39WkCERSywbUA&sig2=QIRvRXscPK51uyvcsQqYyA&bvm=bv.82001339,d.bGQ&cad=rjt
Postoji JEDNO OSNOVNO I NAJVAŽNIJE pravilo za dug i siguran vek rada SVAKOG akumulatora, naročito olovnog:
REDOVNO I PRAVILNO ODRŽAVANJE.
Od tog "uređaja" ne spostoji bolji za način za desulfatizaciju.
Veliki pozdrav za majstora Misu!
Greska..ili.?
Prije 10-tak dana kupio sam novi akumulator,ono po sistemu zamjena staro za novo..."Majstor" je skinuo moj stari akum.ugradio novi i to je bilo to..
Od mjesta kupovine pa do mjesta gdje zivim vozio sam nekih 40-tak minuta bez
zaustavljanja tj.gasenja motora.
Tek jutros sam sam na ovom blogu procitao da bi se svi novi akum.trebali prekontrolisati odnosno dopuniti zbog samopraznjenja u vremenu dok su bili po trgovinama ili skladistima.Posto to kod mene nije bio slucaj da li to mogao sad uraditi ili je vec kasno?
Naravno da se može izvršiti dopunjavanje, bolje ikad nego nikad! Ako (relativno) nije kasno da 99% vozača dopunjava akumulator 3 godine posle eksploatacije, nije kasno ni posle 10 dana dopuniti nov akumulator. Naravno, kvalitet punjenja je ekvivalentan kvalitetu punjača.
Pozdrav, hvala na prethodnom odgovoru i imam još jedno kraće pitanje:
na jednom akumulatoru u nekim ćelijama se vidi kao bela skrama da se nahvatala. Da li je To sulfat? Ili ako nije, šta govori ta činjenica da ima te skrame u 1. 3. i 5. ćeliji?
Na drugom toga nema, a taj drugi je stariji i poslednjih par meseci je prikopčan na solarni panel i nije korišćen.
Elektrohenija je egzaktna nauka tako da ne znam šta je ta "skrama", a nisam ni vidovit. Ali po svemu sudeći jeste sulfat (uz uslov da neka druga hemikalija ili nečistoća nije dospela u te ćelije), a to što je u 1.3.i 5. ćeliji nema veze. Moglo je da bude (a verovatno ima i tamo, samo bi trebalo izmeriti gustinu) i u 2.4. i 6 ćeliji. U tom drugom što se ne vdi to belo, ne mora da znači da i tamo nema sulfata. Još gora stvar je to što se taj akumulator ne koristi. To ga lagano ali sigurno vodi u smrt-kratak spoj ili nepovratnu sulfatizaciju. Nadam se da je sada sve jasno.
Na vecini akumulatora koje sam dopunjavao je bila ta bela skrama u 1. 3. i 5. celiji i posle dopunjavanje je nestala.
I mene je to zacudilo.
Poštovanje gospodine Mišo,
Dosta sam pročitao postova ali imam još nekoliko nejasnoća pa ukoliko nije problem da mi odgovorite ukoliko imate vremena:
Naime automobil je Golf 2 1,6D, akumulator Tesla-Brčko od oko 62-64Ah, vozilo je kod mene 9 godina i za to vrijeme je otkazao jedan akumulator Tesla nakon 5 godina i 3 mjeseca korišćenja a drugi sam takođe ugradio Tesla i taj je još uvijek u autu evo 4 godine. Vozilo je uvijek vani, minusi zimi idu do -15-20 ali ne stoji auto bez upotrebe nikad duže od 5 dana. Nikad ga ne verglam duže od dva puta, osim dopunjavanja od strane auta tj. alternatora ne koristim ništa drugo. E sad pitanja:
1) Da li je 5 godina za akumulator dovoljno ili mogu da traju duže?
Od održavanja na ovom sajtu sam često pročitao PRAVILNO ODRŽAVANJE ali ne znam šta sve podrazumijeva, ja samo dosipam destilovanu vodu u periodu od 6 mjeseci kontrolišem, i zimi je akumulator umotan u vunu ovčiju.
2) Kada sam zadnji put dosipao vodu uočio sam da su prisutne bijele čestice slične kamencu koje se "uzburkaju" kada dosipam vodu pa ih uočim, da li je do sulfat i jel mogu nešto učiniti da se on ne stvara?
3) Da li je pogrešno da se na klemama nakon stezanja nanese totmast(mašinska mast) za koju sam navodno čuo da potpomaže punjenje i sprečava da se na klemama stvara bijelo-zelena sol(vjerovatno sulfat)?
4) Pročitao sam ovde da akumulatoru ne smeta hladnoća ali mu smetaju ekstremniji minusi na kojima se pojačano prazni, ispod koje temperature je pojačano pražnjenje?
5) Da li alternator može adekvatno da održava akumulator u dobrom stanju (voltaža je nešto iznad 14V jačina alternatora oko 40-50A), ili zahtijeva posebna dopunjavanja, ne vozim relacije kraće od 15km?
6) Kada mi je otkazao posljednji akumulator nakon 5 godina simptomi su bili da nema dovoljno snage da zavergla, tačnije vergla ali usporeno (slabijom snagom), otišao sam kod električara i on je rekao da nastavim verglati a on je posmatrao, nakon 3 verglanja nestalo je snage i "jedva je okretao, tada je otvorio ćelije i rekao mi otkazala je jedna ćelija i da mogu to da pogledam tada kada više nema snage: na pokušaj verglanja jedna ćelija je izbacivala mjehuriće, kaže da to znači da je ta ćelija otkazala i da akumulatoru nema pomoći. Kaže, vremenom se kao od ploča olovnih na dnu akumulatora stvara talog koji kada dodje do ploča prespoji ploče i ta se ćelija samoisprazni u toku noći od spoja pa akumulator ima struje ali ona nije 12V već je umanjena za tu jednu ćeliju i nema snage da zavergla. Kaže da je ovo limitirano starošću i da se tu ne može ništa učiniti.
Da li je ovo tačno?
Unaprijed hvala na odgovorima ukoliko budete imali vremena za njih. :)
Izuzetno mnogo pitanja. Odgovoriću vam ali veoma kratko, moje vreme i znanje koštaju. Tako je danas, hteli mi to ili ne.
---
1) Pet godina i jeste i nije puno za akumulator, zavisi od VEOMA mnogo faktora, a najviše od toga koliko je vozač vodio (ili nije) računa o njemu. Imam primer da je akumulator trajao ( i traje) 14 godina. Kod dizel vozila je kraći radni vek (ali ne mora uvek da znači).
2) Te bele čestice su sulfat, najčešca smrt koja uništava akumulator (uz koroziju ploča). Uzrok-klasična nebriga i zapostavljanje.
3) Ja ne stavljam nikakvu mast na kleme, niti preporučujem. A postoji posebna mast za kleme, ima da se kupi. So oko klema neće sama od sebe da se stvori, jedino ako plastika oko stubića ne zaptiva dobro pa se elektrolit penje i izlazi napolje (najčešći uzrok). Tu mast ne pomaže.
4)Loše ste razumeli. Totalno. Hladnoća UMANJUJE snagu akumulatora (ugrubo 1 stepen celzijusa smanji 1% snage). Na hladnoći akumulator ima SMANJENO samopražnjenje, suprotno od toplog. Zato se akumulatori, dok se ne koriste, drže na hladnom, npr. na 10-15 stepeni maksimum.
5)Alternator služi ZA DOPUNJAVANJE a ne za punjenje akumulatora. Ja već davno pisao o tome, samo je trebalo potražiti:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/06/alternator.html
6) Kratak spoj je jedna od najčešćih boljki akumulatora, kada "proključa" ćelija. Mulj na dnu akumulatora (raspad ploča od korozije i starosti) može ALI NE MORA da doprinese kratkom spoju. Tome doprinose kristali olovo sulfata koji se stvaraju na pločama (opet zbog nebrige i zapostvaljanja), i koji probiju separator kojim su razdvojene pozitivne i negativne ploče. Tada akumulator ide u reciklažu.
POSTOVANJE.
Zabluda ..ili?
Zbog potrebe posla kojim se bavim (terenski rad)prisiljen sam ostavljati svoja kola na parkingu ispred firme.Do sada sam skidao minus klemu smatrajuci da je to dovoljno.Medjutim bas jutros po povratku kada sam pokusao da startujem vozilo iako je masa prije toga bila skinuta nisam mogao upaliti.Tek uz pomoc radnog kolege uspio sam upaliti na kablove, usput navratio do nekakve radione majstor je pogledao akum.i ustanovio da ne drzi napon,to je uradio tako sto je spojio akum. na neki mjerni instrument,pogledao vrijednosti i meni rekao da napon pada ispod 10.W.Posto se ja oko toga ne razumijem jedino sto mi je bilo preostalo je kupiti novi akum.i nastaviti dalje.Zamolio bih vas da mi date savjet sta da radim kada sljedeci put budem na terenu a vozilo ostane duze na parkingu?Da li da skinem akum.u potpunosti sa vozila ili nesto drugo? Hvala unaprijed..
Nebrojeno puta sam ponovio da je najbolji lek za akumulator-REDOVNO ODRŽAVANJE. Tu prestaje svaka druga priča. TAČKA.
To što je akumulator otkazao iznenada, nije nikakvo čudo. Kako je održavan, tako je i služio.
Samo skidanje kleme sa akumulator samo DONEKLE može da reši taj problem. Pošto ne postoji savršen akumulator, i taj akumulator u kolima ima samopražnenje. Nekih 5-7% mesečno. Prostije, potpuno nov akumulator se isprazni 15-20% ako stoji npe. 3 meseca. Računica je prosta. Pa još ako se akumulator ne održava (neredovno dopunjavanje, kratke relacije), eto problema.
Ako skinete potpuno akumulator iz vozila ništa se ne dobija. Jer se i tako prazni. Naročito ako se drži na toplom. Ni slučajno ne držati pored radijatora, kotla, peći!!! Samo na hladnom, umerenom. Najviše do 10-15 stepeni. Garaža, podrum, predsoblje...
Zato bi trebalo nabaviti neki kvalitetan punjač sa mogućnošću režima održavanja kad akumulator nije u upotrebi i priključiti ga. SAMO I SAMO tako će uvek biti spreman i maksimalno napunjen.
Naravno, i dužina stajanja akumulatora dok ne radi utiče na to koliko će se isprazniti.
A da se ne bih ponavljao, davno sam napisao dobra tekst o tj problematici ovde:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/08/akumulator-je-ispraznjenda-li-je-za-to.html
Ja toliko.
P.S. Ja jedan takav uređaj već dugo pravim,pogledajte o čemu se radi:
https://www.kupujemprodajem.com/Punjac-za-odrzavanje-akumulatora-18304628-oglas.htm?filter_id=
Poštovani Mišo, prvo sam se oduševio čitajući Vašu temu o akumulatorima na forumu, a zatim i na blogu, no, sad sam već ozbiljno zabrinut. Naime, kupio sam pre dve i po godine nov akumulator Exide 50Ah 450A, ali sam ga odmah montirao na auto (Astra G 1.2), a da ga nisam dopunio. Doneo bih ga kod Vas na pregled, da pokušam da spasem što se spasti može, a doneo bih i stari akumulator, ako to uopšte ima smisla, pošto stoji već dve i po godine, a čitam na blogu da to nikako nije dobro. No, u svakom slučaju molim za neki kontakt da mogu da Vas pronađem kad dođem u Suboticu. Pozdrav!
Ja vam poslah broj telefona, a sve ostalo je na vama.
Постави коментар