Uvek isto pitanje, šta je dobar punjač, da dobro puni akumulator, da ga DOBRO i kvalitetno napuni... Pitanje za milion dolara... Problem je što punjače akumulatora prave ljudi koje ne razumeju problematiku elektrohemijskih sistema (hemizama) u olovnim akumulatorima. I tu prestaje svaka druga priča. TAČKA. NEMA VIŠE. Svi " viđeniji" proizvođači poznatih (da ne navodim) punjača imaju završni napon ( na normalnoj temperaturi 20-25C ) na nekih 14,4 V...
Mogu da se kladim DA JE TO POTPUNO NEDOVOLJAN napon da bi se KVALITETNO I DOVOLJNO NAPUNIO AKUMULATOR.
Ima tu i pozadina priče oko tih 14,4 V...
Na tom naponu, ili tu negde, počinje elektroliza vode...
Vode isparava iz akumulatora (raspad na vodonik H2 i kiseonik O2)...
Mora da se dolije ono što izađe...
Iz akumulatora.
Tačno. Ali, u milonima slučajeva je dokazano da klasični akumulatori, sa tečnim elektrolitom, traju duplo duže nego ... AGM na primer.
Dakle, da se skrati priča (ovo mi je omiljena rečenica, ne volim velika " filosofiranja"), OVO je punjač koji bih odmah kupio.
UVEK, ALI UVEK, preporučujem narodu da kupi klaisičan akumultor sa čepovima
TAČKA.
Zašto?
Prosto, veoma prosto objašnjenje:
IMA RUČNO PODEŠAVANJE DO 16,3V (ko zna ćirilicu razumeće bez većih problema).
Prosto, jednostavno, koncizno.
Šta još da kažem..
Bio sam na sajmu automobila.
Izveštaj za koji dan.
Ima VEOMA zanimljivih stvari oko akumulatora.
Pojavili su se NOVI igrači na našem tržištu.
Mala bara ali se mnogi biju za zaradu.
Naravno...
Štand "Topla" akumulatora je uvek bio najbolji.
Još jednom, punjače prave elektroinženjeri koji NE POZNAJU problematiku elektrohemijskih procesa u akumulatorima.
Ja NISAM inženjer elektrohemije Ali sam naučio da se akumulatori, oni klasični, sa tečnim elektrolitom, sa čepovima ili bez njih (famozni Boš i Varta) pune na nekih 15-15,5V. To kaže ISKUSTVO.
Spreman sam da izadjem na crtu inženjeru elektrohemije da mi dokaže kako se može olovni nakumulator napuniti DOVOLJNO na 14,4V.
Naučno je dokazano da olovni akumulatori (za SUS vozila) vole blaga prepunjavanja.
Da..
Onaj punjač, sa početka priče...
NISAM TESTIRAO.
Ali mi izgelda mnogo moćan.
Šta god mislio o Rusima, auto MORA da upali da minus 30-40 stepeni.
Mislim da je tu sve rečeno.
Evo ga ovde:
http://www.akom.ru/news/zaryadnoe_dlya_akb/#
Mogu da se kladim DA JE TO POTPUNO NEDOVOLJAN napon da bi se KVALITETNO I DOVOLJNO NAPUNIO AKUMULATOR.
Ima tu i pozadina priče oko tih 14,4 V...
Na tom naponu, ili tu negde, počinje elektroliza vode...
Vode isparava iz akumulatora (raspad na vodonik H2 i kiseonik O2)...
Mora da se dolije ono što izađe...
Iz akumulatora.
Tačno. Ali, u milonima slučajeva je dokazano da klasični akumulatori, sa tečnim elektrolitom, traju duplo duže nego ... AGM na primer.
Dakle, da se skrati priča (ovo mi je omiljena rečenica, ne volim velika " filosofiranja"), OVO je punjač koji bih odmah kupio.
UVEK, ALI UVEK, preporučujem narodu da kupi klaisičan akumultor sa čepovima
TAČKA.
Zašto?
Prosto, veoma prosto objašnjenje:
IMA RUČNO PODEŠAVANJE DO 16,3V (ko zna ćirilicu razumeće bez većih problema).
Prosto, jednostavno, koncizno.
Šta još da kažem..
Bio sam na sajmu automobila.
Izveštaj za koji dan.
Ima VEOMA zanimljivih stvari oko akumulatora.
Pojavili su se NOVI igrači na našem tržištu.
Mala bara ali se mnogi biju za zaradu.
Naravno...
Štand "Topla" akumulatora je uvek bio najbolji.
Još jednom, punjače prave elektroinženjeri koji NE POZNAJU problematiku elektrohemijskih procesa u akumulatorima.
Ja NISAM inženjer elektrohemije Ali sam naučio da se akumulatori, oni klasični, sa tečnim elektrolitom, sa čepovima ili bez njih (famozni Boš i Varta) pune na nekih 15-15,5V. To kaže ISKUSTVO.
Spreman sam da izadjem na crtu inženjeru elektrohemije da mi dokaže kako se može olovni nakumulator napuniti DOVOLJNO na 14,4V.
Naučno je dokazano da olovni akumulatori (za SUS vozila) vole blaga prepunjavanja.
Da..
Onaj punjač, sa početka priče...
NISAM TESTIRAO.
Ali mi izgelda mnogo moćan.
Šta god mislio o Rusima, auto MORA da upali da minus 30-40 stepeni.
Mislim da je tu sve rečeno.
Evo ga ovde:
http://www.akom.ru/news/zaryadnoe_dlya_akb/#
15 коментара:
Mišo dobar članak ,a i dobar punjač neka si ga linkovao vidim regulacija do 20A i to step by step po 0,1A veoma veoma dobro elektronska regulacija od po 100mA skokovito do kraja i ta razdvojena regulacija napona nezavisno od struje punjenja i to je extra znači ide do max 16,3 V samo ostaje još jedna sitnica Mišo gde ga nabaviti i kolika je cena ovog uređaja ima li ga na našem tržištu ili barem jeli dostupan na ebay alliexpres.
Ima li neko saznanja gde može da se kupi i po kojo ceni
Naravno da ima da se kupi kod nas (braća Rusi) a firma koja zastupa AKOM akumulatore prodaje i te punjače.
Evo ovde:
http://www.vamalgrupa.com/
Broj telefona je na dnu stranice,pa izvol'te!!!
P.S. Cenu ne znam, nisam pitao, ali sam taj punjač video baš na štandu firme koja ih zastupa, na sajmu pre 15 dana.
Kakvi su firecell akumulatori ?
Mišo nažalost ove godine nisam bio na sajmu, tako da velika hvala na infu za "best charger"
usput vidim da je ruska grupacijan akom i veliki proizvođač akumulatora za auto s obzirom na njihovo veliko tržište i specifične uslove klime pretpostavljam da su veoma kvalitetni proizvodi , a mislim da će se nekad naći i na tvom blogu kao komentar ili nšto o tim inače akumulatorima i svemu vezanom za ovu temu a tiče se ruskog tržišta koje zaista respektabilno ai po pitanju visoke tehnologije.
" Firecell" akumulatori spadaju u globalnu svetsku (najveću) korporaciju "Johnson controls". U prevodu, to je ista firma koja pravi Vartu, Boš i Enerddžajzer akumulatore (jedan pogon u Slovačkoj, za Evropu). Firecell akumulatori su podvrsta i za malo su lošiji nego njihov "stariji" brat Enerdžajzer (Energizer). Previđeni su za prosečna kola, bez mnogo elektronike. Daleko od toga da se ne mogu koristiti u novim vozilima sa puno električnih i elektronskih potrošača, ali su za takve namene malo "tanki".
Na kraju krajeva, ovo je moje LIČNO iskustvo sa tim modelom akumulatora.
Ipak na kraju ostaje odluka vozača šta će da stavi u motor.
NIKAD nisam ni jednog proizvođača hvalio niti kudio. Tako će i nadalje da bude.
Za sad.
Pozvao sam Vamal grupu, nemaju ovaj punjač, ponudili su mi neki od 4500 din koji naravno nije približan ovom Akom. Ne mogu ni da poruče... Srećom imam brata u Rusiji pa mi šalje odande. Verzija od 7,5A je oko 50 evra a ovaj od 20A je oko 100. Upustvo je na ruskom... a ja ne znam ruski :/
Ja ne mogu da se mešam u poslovnu politiku tog preduzeća (Vamal), oni znaju šta bi trebalo da imaju u svom asortimanu. Naravno da bi trebalo da ga imaju ako već posluju sa tom ruskom firmom,punjač je na neviđeno MNOGO bolji nego velika većina koji se mogu naći na našem tržištu. A koštaju DUPLO više. Pri tom imaju mnogo manje struje punjenja i nema mogućnost podešavanja napona punjenja. Čast svakoj velikoj firmi koja pravi punjače, ali ja sve te "pametne" punjače ne uzimam za ozbiljno. Bar ne toliko ozbiljno da bih neki od njih želeo da imam u svojoj radionici. No, to je druga priča.
Cena od 100 evra za punjač koji daje 20 ampera je SMEŠNA!!! Ja imam profesionalni punjač koji može da puni strujom od 24 ampera(!!!), međutim nikad u životu nisam koristio veću struju od 10-12 ampera čak i za one najveće akumulatore za šlepere od 225Ah!!! Toliko o snazi tog punjača (mislim na struju).
To što je na ruskom uputsvo... Pa, naši jezici su slični. A... i brat ti je u Rusiji...Valjda će ti prevesti ono najvažnije.
Poštovani Mišo tokom pretrage za novim akumulatorom za auto naišao sam na ponudu akumulatora ruske Akom grupe konkretno na Reactor model od 75Ah i 750A. Da li ste mozda imali iskustva sa ovim akumulatorima i da li oni predstavljaju dobru kupovinu? Unapred hvala na odgovoru.
Po ko zna koji put ponavljam da nisam plaćen nikog da reklamiram niti kudim, mislim na proizvođače akumulatora. To i tebi kažem. Tako će i ubuduće da ostane.
Ali, da ne ostneš bez odgovora, evo odličan tekst tj. test nekoliko najvećih proizvođača akumulatora. Velika većina njih može da se nađe i na našem tržištu.
Kad pročitaš i pogledaš test svih akumulatora...
Lako ćeš da sabereš 2 i 2.
Evo linka:
http://www.zr.ru/content/articles/819689-test-akkumulyatorov-chi-ampery-silnee/
Zato sto je to napon koji se koristi za desulfatizaciju. Pravilo za taj deo oporavka akumulatora je veliki napon a mala struja.
Prvo velika pohvala na trudu i vremenu za jedan blog ovog tipa. Pitanje koje bi vam uputio glasi nedavno sam kupio skodu fabiu 1.9 TDI 2004 godiste da li je uredu da napon punjenja akumulatora iznosi 16 Volti, dakle mjereno bez ijednog ukljucenog potrosaca dok je automobil upaljen.
Taj akumulator sa naponm od 16V će vrlo brzo da "prokuva" i otkaže zbog isparenja vode. Ostaće suve ploče i onda zbogom ! Napon punjenja akumulatora kod savremenih vozila (koje kontroliše kompjuter) se kreće u rasponu 14,1-14,4V, sa ili bez potrošača. Sve ispod toga je nedovoljno punjenje a preko je opasno zbog "kuvanja" elektrolita i isparenja vode. To je posebno opasno kod akumulatora koji nemaju mogućnost dolivanja vode, koji su bez čepova. Konkretno, moj grande punto ima punjenje 14,25-14,3V, što su normalne vrednosti.
Sve u svemu, pravac kod auto električara, ako to do sada već nisi uradio. SWvako odlaganje je opasno za elektro sistem u vozilu.
Poštovani Mišo tek sad sam video Vaš blog (decembar 2021,)zainteresovan sam za kupovinu kvalitenog punjača akumulatora. Link koji ste objavili u postu nije više aktivan. Da li bi mogli ds ponovo stavite link ili da napišete koji je model u pitanju. Unapred hvala.
Evo pa biraj prema dubini svog dzepa :
https://www.akumulator-shop.rs/kategorija-proizvoda/kategorije-proizvoda/punjaci-za-akumulatore/
Постави коментар