Странице

недеља, 26. мај 2013.

Nekoliko šema punjača olovnih akumulatora

Pre neki dan sam obećao da ću da postavim nekoliko šema punjača.
Imam ih nebrojeno mnogo. Od najjednostavnijih do onih potpuno automatizovanih. Postaviću i jedne i druge pa neka svako bira šta mu je želja. Za neke šeme mogu da garantujem da su potpuno funkcionalne (nekoliko njih sam i realizovao), a za neke ne mogu. Ja sam ih sakupljao nekoliko godina. Onom ko čita moj blog biće dosta lakše, jer će imati razne šeme na jednom mestu bez potrebe za traganjem po internetu.
Ko bude, eventualno, zainteresovan za njih, mogu da mu pružim pomoć i neke savete.
Evo jednog linka na kojem se nalazi veoma mnogo raznih šema :

http://www.electroschematics.com/tag/battery-charger-circuits/

----------------------------------------------------------------------------------

A ovo je moj izbor šema iz lične kolekcije. Postavio sam one za koje smatram da zadovoljavaju potrebe prosečnog korisnika.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Vodio sam računa da SVAKI punjač (ispravljač) ima i strujnu i naponsku regulaciju. Bez te dve regulacije NEMOGUĆE je napraviti dobar i kvalitetan punjač akumulatora. Zato "buvljački" punjači "napune" akumulator (naročito ako je veoma sulfatizovan) za 10-15 minuta, maksimum pola sata (opet zavisi od kapaciteta). To sa punjačem koji ima strujnu regulaciju je NEMOGUĆE uraditi.
Mislim da je za sad dovoljno. Možda će nekom ko nema iskustva sa elektronikom ovo sve izgledati komplikovano, ali sve postavljene šeme su VEOMA kvalitetne i sigurno rade. Prvi (punjač) i treći ( impulsni punjač) uredjaj sam lično napravio. Rade tačno kao što je i naznačeno.

13 коментара:

Unknown је рекао...

pozdrav miso imate li neku semu dobrog punjaca akumulatora gde bih mogao da koristim trafo od 15v 10 a. hvala unapred

Djuro је рекао...

Pa ja odgovorih na ono tvoje pitanje od juče!!! Ne znam zašto ponovo postavljaš isto ako si već dobio odgovor?! A šta je ovo gore ako nisu šeme?

Unknown је рекао...

izvinjavam se ali nisam video vas odgovor od juce

Unknown је рекао...

postovanje miso, da li treca sema moze da se koristi i za sulfatizirane akumulatore ili je tu u pitanju drugaciji punjac

Djuro је рекао...

Kao što piše, mada na engleskom, to je uređaj koji MOŽE da posluži za desulfatizaciju akumulatora. Ovo uzeti sa velikom rezervom. Ja sam taj uređaj davno napravio i kratko sam ga koristio. Obzirom da taj uređaj nema nikakvo ograničenje struje mora se biti obazriv ako se bude priključio veliki trafo jer može doći do brzog zagrevanja i mogućeg oštećenja akumulatora. Struja punjenja akumulatora biće ograničena samo unutrašnjim otporom transformatora.

Unknown је рекао...

Da li je neko pravio ovaj punjac sa lm741 i 2n2955 i kako radi .poz

Djuro је рекао...

Ja ga nisam pravio, napravio sam dosta davno onaj sa prve slike i služi me odlično kao rezervni punjač. Međutim, to su sve punjači koji imaju veliki gubitak zbog običnih bipolarnih tranzistora u izlazu. Ja sam napravio ovaj pre nekoliko dana jer mi je poznanik tražio da mu prepravim stari punjač: http://archive.siliconchip.com.au/cms/A_110791/article.html
Radi perfektno, ne greje se skoro nikako(MOSFET u izlazu), ima osobinu da stalno dopunjava akumulator kad napon padne ispod zadate granice. Tako nešto može da se ugradi u neki postojeći punjač (što sam i uradio) i dobiće se sasvim pristojan uređaj. Moja preporuka!

Unknown је рекао...

Napravio sam prvi , sad pravim ovaj sa 741 , mozetel postaviti shemu tog sa mosfetom ovde .poz

Djuro је рекао...

Nema potrebe da postavljam šemu jer sam već dao link u mom odgovoru. Čim sestisne mišem na link automatski se otvara novi prozor u pretraživaču. Ili se samo iskopira link i to je to.

Unknown је рекао...

Punio sam akumulator od 45A sa ovim prvim punjacem ali brzo se napuni do 14.5v i nemoze dugo da vergla oko minutu i nemoze vise , napon padne pri verglanju do 10 v, izgleda da je otisao akumulator ,jesam li u pravu? Ima li mu pomoci ,poz.

Djuro је рекао...

To bi bilo, otprilike, isto kako kada bi na ovaj način, preko pisma, pitao nekog mehaničara da ti "nešto slabo vuku kola". Šta misliš šta bi te rekao? Morao bi da doteraš kola u servis da bi on pregledao i postvio dijagnozu. Nadam se da si me razumeo.

Unknown је рекао...

E sad hocu da pravim desulfazator ali gdje da nadjem one zavojnice , moguli one iz Atx napajnja? Pozdrav

Djuro је рекао...

Mogu, ali sve zavojnice moraju da imaju vrednosti koje su naznačene na šemi, što znači da ih moraš izmeriti nekim instrumentom koji meri induktivnost.