Странице

понедељак, 11. март 2013.

Neverovatno puno ljudskog neznanja srećem kod vozača , čak i kod onih kojima je auto "leba", kao što su taksisti. Ne moraju oni da znaju mehaniku, elektriku, elektroniku, ali MORAJU da znaju da nekoliko puta u toku godine trebalo bi proveriti nivo vode u akumulatoru i po potrebi doliti. To SVAKOM kažem ko dodje kod mene da mu regenerišem akumulator.
Strašno!!!
Ljudi misle da je akumulator tu da mu "izvadiš dušu", da je uvek spreman za rad... A NIKAD se ne sete da ga bar 1-2 godišnje dopune. A pravilo je SVAKI MESEC. Vozio, ne-vozio kola. MNOGO, MNOGO puta sam se susreo da čovek dodje kod mene a NE ZNA koji akumulator ima ispod haube ili kog je kapaciteta. To su oni vozači koji znaju da li treba dizel ili benzin u rezevoar. I to je sve. E, takvima najviše volim da uzmem novac!!!!!
Za njih nisu kola, za njih je konjska zaprega.
Ništa posebno se ne dogadja, čitam neku literaturu. Naišao sam na jedan zanimljiv tekst u kome je opisano kao je eksperimantisano sa kombinacijom AGM i GEL akumulatora. Od obe vrste je uzeto ono najbolje. Danas mi je stigao na popravak "Freedom" akumulator 68 Ah 550A CCA. Malo sam potražio po netu i našao sam da je to američki (AC Delco) akumulator. Možda će biti problema sa njim jer je do pre neki dan radio u taksi vozilu, dizel, 2000 kubika. Pošto je EFB , ne mogu da vidim u kakvom stanju su mu ploče. Biće celu noć na desulfatizatoru na maloj struji od 1A. Testiraću ga sutra popodne.
Još nisam rešio "nabiječku". Izgleda da ću da je rasturim. Malo sam se zaleteo u pravljenju, sad vidim da nema baš neku regulaciju. Svaka škola se plaća!! Nema veze, našao sam veoma sličnu šemu(takodje impulsno punjenje) ali ova šema ima regulaciju i struje i napona. To je sledeći projekat...
Takodje pre neki dan sam dobio jedan BH 45 Ah potpuno ispražnjen. Ostalo unutrašnje svetlo uključeno. Po svim pravilima, njemu nije bilo spasa jer je imao 5,5V. Medjutim, na kraju popravke sam izvukao 310A od mogućih 390A. Odlično!!! Za jugo više nego dovoljno.