Странице

недеља, 9. фебруар 2014.

Grejač akumulatora

Napisah juče, na kraju posta, da narod zna za ono što mu se manje-više stalno servira. Tu sam dao opasku da većina ljudi zna za Boš, Varta, Eksajd, somborske akumulatore. Možda još neki proizvođač je zastupljen kod nas i tu se uglavnom priča zavrašava. NE ŽELIM ništa loše da kažem o svim tim akumulatorima i proizvođačima ali mogu da primetim posle nebrojeno mnogo akumulatora koji su mi prošli kroz ruke, da se priča svodi na 5-6 proizvođača. Pošto i vodim veoma preciznu evidenciju, to je još jedan argument za sve napisano.
Stanje je takvo kako jeste. Od toga ne možemo da pobegnemo. Bar većina nas. Ali, ima ljudi koji bi nešto korisno uradili za svoja kola, svoj vozni park. Međutim, problem je što "nisu obavešteni".
Što reče "jedan" pre mnogo godina...
U svom poslu sam popravljao svašta. Bukvalno. Od neviđenih kršina do skorašnjeg Mercedesa CLK. I sa svim i svačim se susretao. I svakave priče sam slušao od vlasnika vozila. Mogao bih knjigu o tome da napišem. Skoros sam i dobio predlog od jednog čitaoca bloga da skupim sve što sam uradio na jedno mesto, svu literaturu i znajnje, slike, filmove... I da napišem knjigu o svemu tome. Kaže, bilo bi šteta da se sve to iskustvo ne pretočim u tako nešto. Da bude na korist narodu, serviserima, đacima, nastavnicima...
Razmisliću.
Da li je neko nekad čuo za "grejač akumulatora"? Ne na onu foliju ili termo izolator koji se nalazi u po nekom vozilu oko akumulatora. Viđao sam u Reno i Sitroen vozilima. Tako auto izađe iz fabrike, nije ništa naknadno stavljano. Sad, kolika je korist od toga, to je VELIKO pitanje. Pre će da štiti akumulatora od toplote nego od hladnoće. Doduše, njega i ubija toplota a ne hladno vreme. Ko drugačije misli-VEOMA pogrešno misli!!!
Dakle, "grejač akumulatora". Električni. Mnogo dobra stvar. Može da pomogne kod loših akumulatora ili kod dobrih ali koji stoje na velikom minusu.
Kome je tako nešto potrebno?
Može da se kaže da je to "majka Mara" za kamondžije čiji kamioni stoje na nekom parkingu zbog obaveznog odmora. Pošto je hladno, vebasto grejanje radi, verovatno televozor, frižider, puni se lap top... Ovo znam jer radim sa špediterskim preduzećima i znam sa kakvim se problemima susreću vozači tokom zime.
Većina parkinga za kamione, mislim na one regularne sa pratećim objektima, ima utičnice za priključenje uređaja. Grejač akumulatora zahteva gradsku mrežu. Instalacija grejača je veoma jednostavna. Potrošnja istog je mala ali dovoljna da akumulator i u lošim vremenskim uslovima (velika hladnoća) drži u takvom stanju da se ujutro lako startuje motor a posle velike potrošnje zbog raznih uređaja koji su bili uključeni.
Tako nešto izgleda ovako:
Može da se podmetne ispod akumulatora ali je bolje oko kućišta. Ovaj deo kamionske opreme je skoro obavezan na ekstremnim hladnoćama. Sa njim ne bi trebalo da bude iznenenađenja tokom jutarnjeg startovanja.
Normalno, ovo je nemoguće uraditi tamo gde ne postoji priključak , na javnim parkinzima. Ali, svako to može da priključi u svojoj garaži ako zna da mu je loš akumulator i postoji opasnost da neće biti startovan motor. Napominjem, ovo je samo privremeno (ali dobro) rešenje za slab akumulator. Dobar i ispravan akumulator je nazamenljiv. I on NE MOŽE da izda čak i na ekstremnim hladnoćama.
Dakle, idealan stvar za špeditere, vozače kamiona, vlasnike velikih voznih parkova...
Evo gde može da se pogleda malo detaljnije:
http://www.oreillyauto.com/site/c/search/Battery+Heaters/N0651/C0076.oap

https://www.acklandsgrainger.com/AGIPortalWeb/WebSource/ProductDisplay/globalProductDetailDisplay.do?item_code=TMR280-0071

http://www.polarheater.fi/product/11/akkulammitin-ph80-basic-80-wattia-70180-ah-akulle

Ja sam obavešten.
A vi?