Странице

уторак, 18. јун 2013.

Novi desulfatizator

Ovi desulfatizatori... šeme koje sam postavio, nisu oni loši... Ali, to je za amatersku upotrebu. Nekom biće dobri, ali treba vremena( i znanja) da se vrati akumulator u koliko-toliko funkcionalno stanje.
Elem... (opet Boro Prikaza iz sela Praćišta)
Pošto se ja ovim poslom bavim poluprofesionalno, i to već nekih tri godine, i za to vreme sam video sve i svašta a još više naučio, odlučih, baš danas, da sa svima vama koji ovaj blog prate, što iz radoznalosti, što iz potrebe za proširenjem znanja, što iz nekih drugih razloga, podelim šemu DOBROG desulfatizatora. Baš dobrog.
Da se malo vratim unazad.
Sulfatizacija u olovnim akumulatorima je veoma mnogo proučavana i istraživana. Toliko prost hemijski proces, a toliko zadaje glavobolje onima koji se bave poslom oko akumulatora. Problem sulfatizacije leži NAJVIŠE u negativnoj ploči. Sa pozitivnom stanje je nešto lakše. I problem sulfatizacije leži DUBOKO u pločama a ne na površini. To znaju oni koji prate sve ovo što pišem. Neću da se ponavljam, sve sam već ranije objasnio.
Dakle, elektronska( a ne hemijska!) desulfatizacija MOŽE da pomogne. Koliko-to je mnogo dublje pitanje. Što bi se reklo, pitanje za milion $.
Treba razbiti hemijske veze u molekulu olovo sulfata. To UOPŠTE nije lako. NIKAKO.
Ali, postoje zato i bolji desulfatizatori. Još ako se oni kombinuju sa hemijom (npr. kadmijum sulfat), eto rešenja (što bi rekao veliki Zoran Radmilović)!!!
Šema jednog takvog (ozbiljnog) sledi:
Opet...
Ko se razume u elektroniku, videće otprilike o čemu se radi. Princip rada je POTPUNO ISTI kao i sa onim desulfatizatorima koje sam postavio nedavno. Samo, ovo je MNOGO jače, neuporedivo su jači impulsi. To može da se vidi iz velikog broja kondenzatora koji se nalaze u šemi, u kojim se skuplja ogromna energija i koja se prazni u akumulator u intervalima od nekoiko desetina MIKROSEKUNDI. Baš tako, mikrosekundi. Zbog svega toga, strujni impulsi mogu da odu čak i na 150 ampera!!!
Dobro...
Uredjaj nije uopšte (sa moje tačke gledišta) komplikovan. Imam mnogo i drugog posla oko auto elektronike, ali naći ću vremena da ovo čudo napravim što skorije.
Izveštaj sledi.
NAPOMENA!!!
Svi koji hoće da prave ovaj uredjaj prave na svoju odgovornost!!!!! Komplikacije mogu da uslede zbog velike struje i trenutnog pregorevanja MOSFET izlaznih tranzistora koji uopšte nisu jeftini. Sve mora da bude podešeno kako valja. Zauzvrat, popravka sulfatizovanih akumulatora je više nego izvesna. Naravno, ne onih koji su stajali u nekom podrumu godinu dana pa se neko setio da ga popravi. Takvih primera sam imao mnogo u praksi.
Za ovu šemu znam već dve godine. Zašto do sada nisam napravio ovaj uredjaj-ne mogu ni sebi da objasnim. Verovatno zato što koristim sasvim dobar desulfatizator koji mi završava posao (ali mnogo više moje znanje, ono, znate, ekvalizacija i tako to...) Odjednom mi je nešto danas "puklo" i odlučih da ga napravim.Pa šta bude.
P.S. Danas sa imao poziv iz jedne poznate evropske firme za proizvodnju startnih (automobilskih i kamionskih) akumulatora (zastupništvo u našoj zemlji). Kažu da bi bilo dobro da dodjem ovih dana na razgovor kod njih u kancelariju.
Videćemo...

Firme

Dajem nekoliko linkova za zvanične prezentacije za neke od najvećih i napoznatijih firmi u proizvodnji olovnih (i nekih drugih) akumulatora.

Za početak neke od najpoznatijih (ali ne i najboljih, kako to mnogi misle...):

http://www.varta-automotive.com/en-gb
http://www.monbat.com/index.php
http://www.berga-batterien.de/home.php

Dalje, malo poznata firma(za običan narod), ali u poslednje vreme ih pratim na raznim testovima i dobijaju najveće ocene za kvalitet:
http://www.moll-batterien.de/
Imao sam priliku da vršim popravku na nekoliko modela i svi su vraćeni u funkciju više nego zadovoljavajuće.

Ovo je firma koja posluje pod patronatom "Johnson Controls"(isto kao i Varta, Bosch, Energizer...)
http://www.safa-batteries.com/home.php?langid=1

Naravno, legendarna i (verovatno) najbolje fabrika za proizvodnju stacionarnih olovnih akumulatora:
http://www.trojanbattery.com/index.aspx
O njoj ne treba ništa da se kaže. Imao sam priliku da upoznam njihovog šefa tehničkog razvoja.

Za ovu firmu kod nas (verovatno) niko nije čuo . A prave VRHUNSKE akumuklatore.
 http://www.diehard.com/?mode=si
Samo, ja imam običaj da kažem: nije to za naša vozila. NIKAKO. Obavezno pogledati sva četiri video klipa, i onda će se videti zašto to nisu akumulatori za naša vozila. Prosečna, svakodnevna vozila.
http://www.diehard.com/torture-labs

Tek ovi (Japanci) prave "perverzije " od akumulatora. Npr. jedna od perverzija je akumulator sa ultrakapacitorom za start stop vozila (mikro-hibrid)... I tako te perverzije...
 http://www.furukawadenchi.co.jp/english/index.htm

Ove dve firme su jedne od najboljih za moto akumulatore. Svi koji hoće nešto kvalitetno na svom motoru stavljaju:
 http://www.yuasaeurope.com/en-gb/
 http://www.unibatitalia.com/en

 Ima još mnogo, mnogo firmi za koje se nije ni čulo, ali prave odlične akumulatore. Jedna od njih je i
Axion i njihovi olovno-grafitni akumulatori. Perverzija!!!
http://www.axionpower.com/profiles/investor/fullpage.asp?f=1&BzID=1933&to=cp&Nav=0&LangID=1&s=0&ID=10294

Sve ovo sam napiso da bi se videlo da postoje i druge fabrike sem Bosch, Varta, Energizer... Naš čovek zna za nih i misli da je tu kraj. Te firme su samo solidne. I ništa više. 

P.S. Za malo da zaboravim Exide. Izuzetna firma, mada u poslednjih nekoliko meseci im se "smeši" stečaj.
http://www.exide.com/

I naravno više nego odlična Optima. Takvi akumulatori se stavljaju u STVARNO jake mašine. Mali akumulator ali ima neverovatno veliku startnu struju jer su ćelije uradjene u spiralnoj tehnologiji.
http://www.optimabatteries.com/us/en/