Странице

субота, 06. септембар 2014.

Ove akumulatore bih ja izabrao...

Ne, ja ne reklamiram ni jednog proizvođača akumulatora. Niti ću ikad. Nisam plaćen to da radim. Ja sam "nezavisna institucija" u celoj ovoj priči.  Na primer, zašto bih reklamirao nešto što ne valja zarad novca? Pa da me posle prozivaju i "pitaju za zdravlje"? Ili da preporučim neku marku (proizvođača) i da baš ta osoba bude takve sreće da mu strada akumulatora u garantnom roku (bez obzira da li je krivica njegova ili proizvođača). Pošto ljudi generalizuju stvari i odmah kažu da "baš ta maraka je loša", ne želim da se uplićem u tu rabotu. Ovako je lakše. Ne brinem i ne razmišljam da li sam dobro postupio.
Ali...
Pošto stalno imam upite za to "koji akumulator da uzmem", odlučih da kažem neku reč i na tu temu. Pre nego što sam počeo da pišem sve ovo napravio sam spisak proizvođača. Redosled koji sledi NIJE NAPRAVLJEN PO KVALITETU AKUMULATORA NITI BILO KOJIM DRUGIM REDOM SEM ONIM KAKO MI JE ŠTA DOLAZILO NA PAMET.
Pa da krenem(o)...
**********************************************************************************
Slovenačka TOPLA. Poznata iz bivše nam države. Sada prave još bolje akumulatore. Imam samo dobra iskustva sa njima. Dugotrajni su. Skoro sam imao kamionski akumulator od 135Ah (iz "Tamića") sa godištem proizvodnje  novembar 2008. Akumulator JESTE veoma oštećen (korozija ploča) ali nakon dobre regeneracije, koju sam uradio nad njim,  poslužiće još koji mesec ako ne i da pretera zimu. Obzirom da je Slovenija u EU, tamo ne može baš svašta da se proda. Verovatno može, pitanje je samo ko bi to kupio.
http://www.topla.si/
***********************************************************************************
Malo poznati (ali ne i nepoznati) austrijski proizvođač "Moll". Imao sam nekoliko njihovih akumulatora na servisu i svaki je bio oporavljen. Na mnogim testovima ADAC dobijaju najviše ocene :http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/autobatterien/autobatterien_2010_2011.aspx?ComponentId=54228&SourcePageId=31895
Nisu zastupljeni u velikom broju na našim vozilima. Možda upitati generalnog zastupnika za tu anomaliju u poslovanju? Ne znam, nisam ekonomista. Serija njihovih akumulatora "M3 plus K2" je odlična za 90% vozila na našim putevima. Zapamtio sam da njihovi akumulatori imaju IZUZETNO kvalitetne čepove sa savršenom gumom za zaptivanje. Njihovi akumulatori su prvougradni za : Audi, Reno, Porše, MAN... Preporuka ne može da bude bolja.
http://www.moll-batterien.de/index_en.html
**********************************************************************************
Ove godine na sajmu automobila sam dobio katalog i upoznao se sa turskim proizvođačem akumulatora "Inci Aku". Skoro nepoznata firma na našim prostorima ali sa dobrim proizvodima. Obzirom da osvajaju tržište imaju dobre cene u odnosu na konkurenciju. Pokrivaju celokupnu gamu starterskih akumulatora od 44-100 Ah. Što bi se reklo za svako putničko ili komercijalno vozilo imaju akumulator. Zanimljivo je da u nemačkoj imaju svoju kancelariju i veliki distributivni centar za celu Evropu. Pošto su veliki proizvođač takođe prave i industrijske (trakcione) akmulatore.
http://www.inciaku.com/en
**********************************************************************************
Dobri stari austrijski "Banner". Oni nisu baš toliko nepoznati i ima ih u većem broju nego manje poznatih prozvođača. Već sam objavio jedan tekst o njihovim akumulatorima :http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2013/12/univerzalni-akumulator.html
Mudra stvar da se akumulator može priključiti na svako vozilo bez obzira na stranu polariteta. Jedan stvar kod ovog prizvođača je veoma zanimljiva. Naime, sa samo 4 vrste akumulatora pokrivaju više od 900 vozila. Tačnije, njihovi akumulatori od 47, 58, 69 i 80Ah zadovoljavaju skoro sve potrebe za najrazličitija vozila. Za startnim strujama od 390, 450, 520 i 700 ampera ta 4 akumulatora imaju mogućnost da pokrenu svako vozilo, od onih benzinaca sa 1200 kubika (ja to kažem da se takva kola pale "na pogled") pa do ogromnih dizelaša sa 2000 pa i više kubika. Ti akumulatori su iz serije "Uni Bull". Imaju generalnog zastupnika u našoj zemlji.
http://www.bannerbatterien.com/banner/home/index_en.php
**********************************************************************************
Bugarski "Monbat". Šta god naš narod mislio o njima. Ja ih veoma cenim i smatram da prave dobre(više od dobrih) akumulatore. A to tvrdim zbog:
-prave akumulatore za vozila NATO pakta (tu nema hoću-neću da upalim tenk!) http://www.monbat.com/en/pages/armypower.html
 -imaju IZUZETNO dobru postavu elektrohemičara sa Dr. Pavlovim na čelu njihovog istraživačkog instituta. Taj dr. Pavlov je "alfa i omega" u svetskoj nauci i tehnologiji o olovnim  akumulatorima. Ne može da prođe iole značajniji svetski skup o akumulatorima a da on nije pozvan i da ne drži neko predavanje. Imam knjigu pomenutog doktora koju je poslednju objavio (2012. godine) i JA KAO LAIK mogu da kažem da mu nema premenca u toj oblasti u svetu. Iz svega ovo se može zaključiti da "Monbat" nije neka trećerazredna firma. I još nešto jako zanimljivo u vezi ovog proizvođača...
Normalna garancija za akumulator je 2 godine (imaju i duže garancije ali je ova osnovna). Mala digresija...U Americi postoje proizvođači akumulatora koji imaju PET GODINA GARANCIJU. IMA I ONIH KOJI DAJU SEDAM GODINA GARANCIJE NA SVOJ AKUMULATOR (Die hard, Interstate batteries, Oddisey...).  Samo, tamo se vozila REDOVNO servisiraju i odlaze na preglede. To kod nas nije običaj. Čast izuzecima... Da se vratim na ove naše lokalne proizvođače. Dakle, "Monbat" takođe daje garanciju dve godine ali sa VELIKOM razlikom. Drugi proizvođači u slučaju reklamacije daju garanciju samo do kraja isticanja iste . "Monbat" daje na reklamirani akumulator NOVIH DVE GODINE GARANCIJE. Praktično, ako je akumulator stradao u roku od godinu i po dana, dobićete još dve godine garancije, ukupno tri i po godine. Za svaku pohvalu!
http://www.monbat.com/
**********************************************************************************
Italijanski proizvođač "Midac". Znam da 99% ljudi nije čulo za njih ali je to VELIKI proizvođač veoma kvalitetnih akumulatora. Prave akumulatore za SVE potrebe. Bukvalno. Starterski, trakcioni, stacionarni, moto akumulatori... Takođe imaju generalnog zastupnika kod nas. Izdvojio bih njihovu "Hyperbolis" (http://www.midacbatteries.com/en/midac/batterie_avviamento/39/1/hyperbolis.html) seriju a evo zbog čega. U toj seriji ima samo 5 akumulatora ali oni zadovoljavaju svako vozilo, kako putničko tako i komercijalno. Njihov akumulator iz te serije sa samo 45Ah ima startnu struju od čak 420A!!! Tu struju imaju akumulatori od npr. 50-55Ah. Tačno je da to nije jedini akumulator koji ima tako veliku struju za tako mali kapacitet ali tu je i "faktor cena". To se ne sme smetnuti sa uma nikad.
http://www.midacbatteries.com/en/index.html
**********************************************************************************
"Fiamm" je možda i najpoznatiji italijanski proizvođač akumulatora. Ima ga na našem tržištu u solidnom broju mada ne i mnogo. I oni prave kako starterske tako i trakcione i stacionarne akumulatore. Da su VEOMA ozbiljan igrač na tržištu pokazuje to što proizvode Na-NiCl2 (natrijum nikl hlorid) akumulatore za električna vozila. Mislim da ne treba bolji dokaz o kvalitetu njihovih proizvoda. Izdvojio bih iz njihove game proizvoda starterskih akumulatora seriju "Titanium Plus". Baš iz te serije mi je u sećanju ostao akumulator od 54Ah i svojih 520A startne struje (Tu struju imaju akumulatori iznad 60Ah). Prvi put je došao kod mene na regeneraciju u januaru prošle godine. Ništa čudno. Međutim, tako mali akumulator je bio ugrađen u dizel vozilo od 2000 kubika! Kada sam objasnio vlasniku da to NIKAKO nije dobro jer za tako veliki pa još dizel motor je potreban akumulator od bar 650-700 A startne struje, dobio sam odgovor "da će pod hitno da ga promeni, ali je tako kupio vozilo i za sad ga dobro služi". Postoji izreka da "privremena rešenja najduže traju". Isti taj vlasnik sa istim vozilom mi se javio u maju ove godine da bi "malo pregledao akumulator i video da li je potrebno nešto oko njega". Na moje zaprepaštenje ili radost (jer je prethodna popravka bila uspešna) zatekao sam isti akumulator posle godinu i po dana u motoru i pređenih 20000 Km!!! Što je još čudnija stvar u celoj toj priči, to vozilo se koristi veoma često za put u inostranstvo, što znači da se čeka u redu na granici, česta su paljenja i gašenja motora, rade elektro uređaji dok se ne dopunjava akumulator... Dakle, taj mali akumulator u tako velikom vozilu je istrpeo sve te torture i ponovo došao kod mene na oporavak. Naravno, ja sam ga uradio po propisu i pustio u rad. Normalno, bilo je očigledno zamućenje elektrolita zbog čestih startovanja motora a i samog godišta akumulatora. Ali, on i dalje radi svoj posao. Startuje ogroman dizel motor sa svojih (sadašnjih) 420 ampera. Da li je potreban bolji i konkretniji dokaz kvaliteta jednog akumulatora?
http://www.fiamm.com/starter-mobility.aspx
**********************************************************************************
Da. Tu je veliki "Exide". Najpoznatiji svima nama. Američka firma na evropskom tržištu. Takvih je IZUZETNO malo. Njihovi akumulatori se prave u Italiji i Španiji. Oduprli su se svetskom konglomeratu "Johnson control" da ih ne kupe. Zato ih poštujem. Doduše, prošle godine su bili u jako lošem stanju, firma je bila pred bankrotom. Najpoznatije serije njihovih akumulatora su "Premium" i "Excell". Ova prva serija je testirana na -30 stepeni. Znajući da su klasični testovi akumulatora rađeni na-18 stepeni, i da prosečan akumulator ima do 5000 paljenja a serija "Premium" ima čak do 10000, može se zaključiti da su ovi akumulatori (ova serija) namenjena baš za maltretiranja (recimo taksi vozila). U svojoj ponudi imaju AGM akumulatore za vozila sa start-stop sistemom.
http://www.exide.com/
***********************************************************************************
I ovde je negde kraj. Znam, mogao bih još mnogo da nabrajam. Ali, sve ovo je i više nego dovoljno za svakog od nas. Znam da će ovaj tekst "uzburkati strasti" kako se to kaže. Nema tu "ONIH" akumulatora (dodati po želji) na koje je naviklo 99,99% ljudi. I na koje ja najčešće nailazim u vozilima najrazličitijih tipova, snaga, modela. Takođe, nema "ONIH" akumulatora koji jedva izdrže radnu garanciju (ima ih mnogo više nego što mnogi misle, a ubrajaju se u "dobre" marke). Ovo sve ne kažem je zato što nekog više preferiram ili manje. Ili zato što mi je neko dao novac da ga reklamiram. To kažu razni ZVANIČNI testovi. To kaže moje višegodišnje iskustvo i stotine servisiranih akumulatora. A ono bi trebalo da bude relevantan podatak.
Sve ovo gore napisano bi trebalo da posluži na nečiju korist i da napravi sasvim drugačiju sliku od one na koju su mnogi, velika većina, navikli. Znam da ima nekih koji su imali loša iskustva sa bilo kojim od gore navedenih akumulaora. Ali, kao što rekoh na početku svega ovog, ljudi su skloni generalizovanju stvari. Jedan loš akumulator NE ZNAČI da je to loš proizvođač. Daleko do toga! Kada bi me neko pitao koji bih akumulator za svoje vozilo izabrao od gore navedenih ja bih rekao "bilo koji". Svaki je dobar na svoj način. Zavisi samo za koju je potrebu namenjen i kolika je dubina džepa. Ne može se taksi vozilo voziti sa akumulatorom za 40 evra i tražiti od njega da se motor startuje po 30 puta u toku dana!!! Ploče u tom akumulatoru biće posle godinu dana kao švajcarski sir!!! Zato se ugradi akumulator sa debelim pločama koje mogu da podnesu ogroman broj startovajnja. Ili još gore, ugadi se neodgovarajući (čitaj manji) akumulator u vozilo. "Svaki Rajko radi naopako, a naš Rajko i zlo i naopako", kaže stara izreka.
Šta još?
Kvalitetan akumulator može da traje 2-3 godine a onaj lošijeg kvaliteta 4. Samo je stvar odnosa prema njemu kao i stila vožnje. Taj lošijeg kvaliteta će sigurno duže trajati u vozilu koje svaki dan prelazi na otvorenom putu recimo 100-200 Km nego onaj koji je malo kvalitetniji ali se samo (ili u većini slučajeva) koristi u vozilu koje se vozi po gradu.
Ovaj blog razbija misterije i predrasude u vezi akumulatora.
Gore pomenuti proizvođači su to i pokazali.
P.S.
Iz ovog teksta se može mnogo toga korisnog pročitati.
Naročito između redova.
Ko je razumeo, shvatiće.



8 коментара:

Анониман је рекао...

Poštovani
Stari Alto Adige Linear L3 74 dakle 74 Ah i 640 A posle četiri godine ispustio dušu.

[url=http://postimg.org/image/w8crxei6b/][img]http://s21.postimg.org/w8crxei6b/2013_10_21_20_49_54_953.jpg[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/jwegxnjpf/][img]http://s21.postimg.org/jwegxnjpf/2013_10_21_20_50_14_171.jpg[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/dhfg0zczn/][img]http://s21.postimg.org/dhfg0zczn/2013_10_21_20_50_22_531.jpg[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/nu1qn26ir/][img]http://s21.postimg.org/nu1qn26ir/2013_10_21_20_50_30_277.jpg[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/fd28c51tv/][img]http://s21.postimg.org/fd28c51tv/2013_10_21_20_50_42_691.jpg[/img][/url]

Daleko bi duže trajao da ga nisam dva puta ispraznio. Produžavan mu je vek punjenjem dva puta godišnje i po Vašoj preporuci sam kupio punjač DHC SC212E 12V 2/12A. Međutim punjač je radio desulfatizaciju preko sat vremena da bi posle toga izbacio da je accu neispravan ili duboko ispražnjen. Pre će ovo prvo.
Punjenja alternatora se uvek kreće u granicama 14,096 V do 14,355 V (klima ,svetla, ABS, elektro volan i sve ostalo što Stilo 1,9 JTD ima), nivo elektrolita redovno proveravan / nikad ni jedna ćelija nije bila suva (srećom pa ima čepove).
Kupio sam skoro identičan Fiamm proizvođač Titanium 75 Ah i 680 A
[url=http://postimg.org/image/598x28vpf/][img]http://s21.postimg.org/598x28vpf/akumulator_titanium_75ah_slika_29509018.jpg[/img][/url]

Nisam ga puno platio 6800 din , 25 meseci garancije ali ima prednost šti i on ima lako dostupne čepove.
Mislio sam da uzmem Exide , Fiamm Titanium plus ali me daleko veća cena (oko 11000 din) i veliki broj reklamacija na Exide kao i nemoguća kontrola elektrolita odvratilo od te ideje.
Vaše neko mišljenje o mom izboru.
Hvala unapred

Miša Jovanović је рекао...

Obzirom da je akumulator već kupljen, moje mišljenje više nije toliko važno. Ali, kao što sam napisao , Fiam je jedna od onih firmi koja nije puno reklamirana ali ima dobre akumulatore. To sam iskusio u svojoj praksi. I napisao o tome nekoliko rečenica. Verovatno bih se i ja (između ostalog) odlučio za takav akumulator.
I ostalo je sasvim u granicama normale. Tu prvenstveno mislim na napon alternatora. Ja to ljudima koji dolaze na servis kod mene kažem da je sve iznad 14V, POD OPTEREĆENJEM, više nego dobro. Pa do nekih 14,4V.
Međutim, ima tu jedna stvar koja NAJVIŠE igra ulogu kod olovnih ( a i svih drugih) akumulatora: PREVENTIVNO ODRŽAVANJE.
Prostije: nekoliko puta u toku godine (pre zime i bar 2-3 puta u toku leta) proveravati nivo elektrolita u akumulatoru, kao i REDOVNO dopunjavanje akumulatora, NAROČITO ako se korsiti većinom u gradskoj vožnji. Koja je smrt za ceo auto a ne samo za akumulator. Mada je on jedna od delova koji najviše i najbrže strada.
Sve u svemu, dobar punjač i još bolji akumulator. Italijanska kola i italijanski akumulator. I kao što je rečeno, UOPŠTE nije bio skup. Dobar akumulator za male pare.
Živeli!

ban kulin је рекао...

preporuka prodavca akumulatora
takođe je za Toplu

Evo podelim iskustvo iz maloprodaje, posto se time i bavim i prodajemo taj isti akumulator.

BOSCH - moze da stoji do 18 meseci u rafu, uz obavezu da se proverava napon i da ako napon padne ispod 12,5V, mora da se posalje na dopunu u ovlasceni servis. Isti taj namazani BOSCH je sada promenio oznake na akumulatorima, iz razloga da kupci ne bi mogli da znaju tacan datum proizvodnje i prave problem oko istog. VEROVALI ili NE!
Ja licno nisam odusevljen BOSCH akumualtorima i pre bih se odlucio za TAB (Topla). I to seriju MAGIC. Zasto?
1. Garancija je 36 meseci
2. TAB moze da stoji MAX 12 meseci u radnji do prodaje! (i mislim da je tu cela tajna zasto su se tako dobro pokazali)
3. Na 50 prodatih BOSCH akumulatora (S3-S4-S5) imali smo nekoliko reklamacija, cak i jednu na S5 100Ah (koji je prodat 3 meseca posle datuma proizvodnje, a "ispustio je plemenitu dusu" posle godinu dana na Mercedesu ML 2009god)
4. TAB na 300-400 prodatih komada 0 rekalmacija! i slovima nula reklamacija!
5. i na sve to, jeftiniji je od BOSCH-a i drugih "krstenih" brendova, pa je po meni matematika prosta.
https://www.cbc.rs/kvarovi-popravke-i-odr%C5%BEavanje/elektro-odeljenje/46041-akumulator-koji-je-dugo-stajao.html#post625198

Rayn Giggss је рекао...

Topla sad pravi akumulatore sa dosta jakom startnom strujom, npr od 55 amper sata ima 550, pa sta bi ste rekli na to, posto ste napisali i text o tanjim plocama koje ubacuju vise da dobiju startnu struju?

Miša Jovanović је рекао...

Ja sam napisao to što mislim i što pročitah na nekoliko mesta (takođe napisano od stručnih ljudi). Generalno, ja o Topla akumulatorima imam dobro mišljenje. Pošto tehnologija stalno ide napred, moguće je da su "izvukli" još neki amper snage. Mada, to je veoma malo verovatno.Tehnologija olovnih akumulatora je odlično poznata i ne dešavaju se spektakularne stvari "preko neći" u toj tehnologiji. Šta su uradili, mogu samo da nagađam. Zadržaću mišljenje za sebe. Nova tehnologija, između ostalog , je to da se u ploče dodaju male količine grafita koji je odličan provodnik. Međutim, to sigurno nije jr bi to objavili na sva zvona za svoje akumulatore!!! I koštali bi mnogo novca. Na zvaničnom sajtu za Srbiju (http://www.tab-shop.rs/topla-akumulatori/topla-energy-12v-55ah-l-detalji.html) baš za taj akumulator piše da je "za automobile srednje klase Zastava i Lada". A struje od 550A je za MNOGO veća vozila, recimo fabrički akumulator za Punto dizel od 1900 kubika ima 540A startne struje. Tu mi nešto nije jasno. Ni sam ne znam šta da mislim jer mi još nije takav akumulator došao u ruke. Ostajem pri tome, a tako će izgleda zauvek da bude, da ne preporučujem nikog i ništa, ni akumulator ni proizvođača. Pa kako se kome "zalomi".

Goran Makivic је рекао...

Postovani,
Radim vec duzi niz godina sa akumulatorima (iskljucivo starterskim) u jednoj vecoj firmi koja je i uvoznik istih. U okviru firme imamo servis koji je inace i centralni servis za celu Srbiju(znaci svi akumulatori koji se zamene negde u Srbiji salju se kod nas na proveru ili za koje serviser ne moze da ustanovi stanje salju se kod nas kao ekspertiza). Godisnje obradimo oko 2500 hiljade akumulatora sto u garantnom roku sto izvan njega. Da ne sirim temu, kako ono kazu sto te ne ubije to te ojaca. U mom slucaju sam pocetak rada na ovom poslu (od 2011 god.) bio je gotovo neizdrziv s'obizirom na veliku frekventnost reklamacija (u pocetku smo radili tri brenda, a kasnije je prosireno za jos tri). Vec od samog pocetka sam se susretao sa nizom nejasnoca (sta utice na kapacitet akum., koji metod punjenja koristiti, sta je sulfat i td ....). Naravno posto sam imao mnogo pitanja trazio sam objasnjenja od starijih kolega, koji za mnoga od tih pitanja nisu znali da mi daju jasan odgovor. To me je navelo da se posvetim vise akumulatorima i da tragam za odgovorima na moja pitanja. Ovim putem bih hteo da Vam zahvalim na ispisanim stranicama i na serviranim informacijama.

Bilo bi mi drago ako bih mogao da ostvarim neki kontakt sa Vama u cilju unapredjivanja mog dosadasenjeg zananja i razmeni iskustva. Kao sto sam procitao na vasim stranicama da imat dosta strucne literature na datu temu za koju sam se posebno zainteresovao. Nadam se da Vam nije oduzelo previse vremena citajuci gore pomenuti teks.., a sve sa ciljem da Vam predstavim svoje dosadasnje radno iskustvo.

Unapred hvala
Goran Makivic (goran.makivic1989@gmail.com)

Miša Jovanović је рекао...

Zahvaljujem na tvojim pohvalam za moj rad i za sve ono što sam (do sad) napisao. Najveće je zadovoljstvo ako sam uspeo da svojim trudom i zalaganjem pomognem nekom ko se bavim ovom problematikom. Naravno da znam da je literatura (bar na našem jeziku) veoma opskurna i dosta retka. Nadasve, sama literatura po sebi ne znači mnogo ako ne postoji prava praksa u vidu stotina popravljenih i ispitanih akumulatora.
Bilo bi lepo za početak da mi kažeš za koju to firmu radiš. Znaš, mnogi su mi tražili pomoć... Moje je diskreciono pravo da li ću nekom da pošaljem stručnu literaturu i da li ću da mu pomognem. Ipak je sve ovo što sam naučio zahtevalo mnogo, mnogo godina rada i prakse. A ja NIKOG nisam ni za šta pitao.
P.S. Ako ne želiš javno da kažeš za koga radiš, javi mi se na meil.
Živeli!

Анониман је рекао...

Midac Celeris - VELIKO RAZOCARANJE ! ! ! Da sam znao da ce se ovo desiti nikad ga ne bih kupio. Gledao sam test na SAT-u i zato kupio akumulator Midac Celeris od 80Ah. Akumulator kupljen u decembru 2017. Posle 2 godine upotrebe mogu da kazem - bolje da nisam. Posle godinu dana koriscenja jako slabo je verglao ujutru. Kontaktirao sam prodavca Plattner i rekli su da ne dopunjavam samostalno akumulator nego da ga odnesem u ovlasceni servis "KIler auto" u Zemunu da ga dopune i ispitaju. Da skratim pricu sem sto je jedan gospodin koji se zatekao na prijemu rekao da su Midac akumulatori sr**e,nista nisam uradio. Opet sam kontaktirao prodavca pa su rekli da ga donesem u njihovu prodavnicu da ga nose u njihov servis u Backoj Palanci.. Za pohvalu je sto su dali zamenski akumulator. Posle nedelju dana su ga vratili,sve je kao super samo se ispraznio.Sledece zime posle godinu dana opet isto,opet slanje, zamenski akumulator ,vratili ga sve kao super,ALI NE BAS ! ! ! Posle samo dva i po meseca krajem februara,opet isto,prvo jutarnje paljenje slabo vergla iako su temperature vise od prosecnih za februar i mart . Kontaktirao sam opet Plattner sad kazu da " godište Vašeg automobila i način na koji ga vi vozite i koristite nije adekvatan za bilo koji akumulator pa i za Midac bateriju i da ne podleže garanciji jer je zbog neadekvatne eksploatacije trajno oštećen" Kakva je to neadekvatna a kakva adekvatna eksploatacija ? Zasto onda ne napisu na koji nacin i pod kojim to posebnim uslovima treba koristiti njihov akumulator . Kada sam kupovao akumulator pitali su koji je auto u pitanju motor i godiste, prodali su mi akumulator i tada nije bio neadekvatan. Sada kada se pokazalo da ne drzi struju i jos je u garanciji sada je neadekvatan. Auto golf Mk 4 TDI 90ks 2000.god imao Banner akumulator koji se od stajanja na placu ispraznio da nije ni lampice mogao da upali. Upaljen starterom,dopunio se od NS do Bg (sa svetlima) jul 2013. prvi put stavljen na kucni punjac posle godinu i po (izdrzao 2 zime iako sam ga neadekvatno eksploatisao) uz povremeno dopunjavanje izdrzao do decembra 2017., tri i po godine, kad je konacno crkao. Da ne zaboravim,pre prve reklamacije i slanja i dopunjavanja, unimerom sam probao kako puni alternator (puni odlicno) i bez i sa svetlima,cak sam probao da li mozda neki potrosac izvlaci struju (i to je bilo u redu).